Znowu Europa ma kłopot z Polską… sędzia (nie) może być sędzią we własnej sprawie!

fot. red.

Znowu Europa ma kłopot z Polską – sędzia (nie) może być sędzią we własnej sprawie. Znowu słyszymy z Parlamentu Europejskiego głos, który musi oburzyć każdego, komu Ojczyzna jest droga. Widzieliśmy żałosne, bulwersujące i porażające widowisko, poniżające dla Polski i Polaków. Oto po raz kolejny debata o praworządności w Polsce, Polsce ocenianej przez naszych europejskich sąsiadów, działających W SWOIM A NIE POLSKIM INTERESIE, jak również w części przez polskich europarlamentarzystów, którzy występowali ciężko powiedzieć w czyim interesie. Dostarczając argumentacji dla tych, którzy chcą nam po prostu zabrać prawo do unijnych funduszy, czyli mówimy o działaniu na szkodę Ojczyzny. Są środowiska sugerujące, że lepiej byłoby dla tych wszystkich ludzi się nie urodzić, niż przyczyniać się do szkody własnego kraju i Narodu!

Rozumiejąc „standardy” europejskie, szanując orzeczenia unijnych trybunałów, jak również po prostu zdanie Parlamentarzystów Parlamentu Europejskiego, nie możemy się zgodzić na to, żeby oni wszyscy zajmowali się bez powodu się naszym krajem. Ponieważ tutaj chodzi o kasę, musielibyśmy być naiwnymi małymi dziewczynkami w różowych pantofelkach, żeby wierzyć w to, że komuś chodzi o jakieś „wartości”. Naprawdę takich „jaj” to proszę już naszemu społeczeństwu nie wmawiać.

Odnosząc się jednak syntetycznie do meritum: to niesamowite, że oni wszyscy tam są przeświadczeni o potrzebie prymatu prawa ustalonego wcześniej, nad prawem ustalanym później. Bo w zasadzie do tego się to sprowadza. Nie można twierdzić, że w państwie demokratycznym suwerenem jest prawo. Taki głos jest dowodem na bezsilność i pewien kłopot intelektualny. Państwo ma władzę na swoim terytorium, w tym nad wszystkim co jest na nim realizowane. To państwo ustala prawo, a nie prawo stanowi o państwie! Dlaczego więc państwo nie może ustalać zasad dyscyplinowania części swoich funkcjonariuszy? Czy kogoś mocno potrzepało? Albo jesteśmy państwem suwerennym, albo zgadzamy się na to, żeby inni mówili nam co możemy robić we własnym domu?

To szokujące, że Polacy przyczynili się do poniżenia własnego kraju, stając się świadectwem na rzecz rzekomego dyscyplinowania sędziów, rzekomego usuwania z urzędów itd. W Warszawie był marsz sędziów, był też protest w Paryżu – gdzie Policja spacyfikowała demonstrację? Podpowiedź – nie w Warszawie. Dlaczego więc Parlament Europejski zajmuje się „problemem” sędziów w Polsce, skoro ci w Paryżu po prostu są pałowani, szarpani, gazowani, szturchani i bici?

Instytucje Unii Europejskiej żyją w oderwaniu od rzeczywistości. Posiłkują się sprawozdaniami Komisji, wykorzystują „sygnalistów”, służących po prostu do potwierdzania raz przyjętej tezy, a parlamentarzyści z innych krajów, przeważnie mają wiedzę na poziomie nagłówków gazet o problemach krajów na krańcach Europy.

Sytuacja w której sędziowie SAMI się wybierają i SAMI decydują o przepisach ich dotyczących jest chora! Sędzia sam nie może być sędzią we własnej sprawie. Uwaga, to nie oznacza, że reforma proponowana przez nasz (mimo wszystko) rząd jest doskonała, bo nie jest! Należy jednak jasno stwierdzić, że mamy do czynienia z patologią systemu wymiaru sprawiedliwości, albowiem jest on oderwany od rzeczywistości państwowej chyba na wszystkich płaszczyznach. Nie ma czegoś takiego jak niezależność od państwa, przy jednoczesnym braniu od niego pieniędzy. Żadne szanujące się państwo nie może tolerować stanu, w którym – wymiar sprawiedliwości – sprawuje w nim grupa ludzi, wyjętych poza system państwowy. Dlatego, to co mamy obecnie musi być zmienione.

Tymczasem w Parlamencie Europejskim przy okazji dyskusji o Polsce ponownie słyszeliśmy o Katyniu, o naruszaniu praw człowieka, o strefach wolnych od LGBT, o karcie praw podstawowych i nienawiści skrajnej prawicy, która rzekomo ma być standardem w Polsce. Klasyczna mieszanka argumentów, połączona z poruszeniem w wyniku marszu polskich sędziów (w togach), wzmocniona czystym jadem uderzającym w Polskę – w źrenicy jej suwerenności. Oto bowiem, parlamentarzyści europejscy w swoim mniemaniu bronią polskich obywateli, a zarazem obywateli Unii Europejskiej przed rządem w Warszawie, który rzekomo bardzo niszczy nasz kraj. Po prostu mózg staje.

Nie dajmy się nabrać na fikcję, bo tutaj o kasę chodzi. Po prostu o pieniądze. Zbyt wielu siłom w Europie zależy na tym, żeby pokazać, że kraje prowadzące samodzielną politykę i nie zgadzające się na politykę lewackiego jazgotu – będą ukarane.

W realiach unijnych, tylko o pieniądze ze środków unijnych chodzi. Przy czym – uwaga, to może dotyczyć, tylko nas krajów będących biorcami środków. Krajów starej, bogatej Europy – łamiących prawa swoich obywateli jak np. Francja, Hiszpania, czy nawet Niemcy – nikt nie będzie w ten sposób karał, ponieważ nie biorą kasy unijnej na tym poziomie.

Dlatego to będą sankcje ukierunkowane głównie na nasz kraj, największego odbiorcę funduszy unijnych. To żałosne, że w Polsce są środowiska, żyjące z budżetu państwa i przyczyniające się do dostarczania argumentów naszym przeciwnikom.

Jeżeli dojdzie do wprowadzenia zasad powiązania tzw. praworządności z wypłatą środków unijnych, to niestety dużą część odpowiedzialności za to będzie spoczywać na części opozycji i niektórych sędziach. To smutne, ale tak jest – nie chodzi bowiem o intencje, zawsze liczy się efekt.

Teraz zadajmy jedno istotne pytanie: czy osoby odpowiedzialne (w znaczeniu: przyczyniające się, mające swój udział) za ewentualną utratę przez nasz kraj realnych pieniędzy można zgodnie z prawem postawić przed polskim sądem? Kiedyś się to nazywało Targowica? Zdrada? Dzisiaj niektóre media używają sformułowania o pożytecznych… proszę nie dać się zwieść, bo tu o kasę, naprawdę dużą kasę chodzi! A kasę trzeba brać…

29 myśli na temat “Znowu Europa ma kłopot z Polską… sędzia (nie) może być sędzią we własnej sprawie!

  • 16 stycznia 2020 o 05:37
    Permalink

    Oglądałem to widowisko hańby, gdzie żmije karmiły się polską krwią i powiem wam – hańba, hańba!!!

    Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 08:37
    Permalink

    Albo jesteśmy państwem suwerennym,…I w tym miejscu należało postawić pytajnik, BO każdy zdrowy na umie nie ma wątpliwości jak sprawy się mają. W europejskim kołchozie na jakąś formę niezależności mogą pozwolić sobie nieliczni, konkretnie – dwa wiodące państwa, cała reszta to bezkształtna magma tresowana kijem i marchewką niczym psy Pawłowa!
    Pyta więc Joanna Rawik niczym wyrocznia- Po co nam to było https://www.youtube.com/watch?v=vjLo7Lf377M Zwłaszcza że nie był to nigdy nasz krąg kulturowy, cywilizacyjny… i nie będzie. Nie my, Polacy ucywilizujemy ten twór, jak było
    w zamierzeniach JP II, a ONY sqrw*ą nas na amen! Polska z Zachodem
    nie ma żadnych punktów stycznych, nic nas nie łączy a wszystko – dzieli,
    najwyższa pora TO zrozumieć. A! I pamiętajmy że TO postkomuniści
    i lewica wsadziła Polaków w 2004 r. na lewe sanki w maju onego roku…

    “Kiedyś się to nazywało Targowica?” TO też wdrukowany w naszą
    (pod)świadomość – stereotyp negatywny z wpisanym podtekstem rusofobskim (antyrosyjskim) na którym jadą całe już pokolenia “oświeconych”, jak zauważa (nieprzytomnie zresztą, za oficjalną narracją) “Miecław’ – szlachetków “demokratycznych”… 🙂

    Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 09:53
    Permalink

    Wszystkich pracowników wymiaru sprawiedliwości – pozamykać!

    Tylko żeby to zrobić skutecznie – trzeba mieć odpowiednią infrastrukturę, a tu miejsc w więzieniach – BRAK.

    Potrzeba ok. 1,5 do 2 miliona miejsc dla osadzenia wszystkich Sędziów (aktywnych i w stanie spoczynku), Prokuratorów, Adwokatów, Notariuszy i Radców prawnych oraz Obecnych i byłych Posłów i Senatorów oraz Wszystkich Lekarzy i Wszystkich Nauczycieli, w pierwszej kolejności tych co nie dają promocji do kolejnej klasy, itp.

    Oczywiście byłyby kłopoty z dostępem tubylców Nadwiślańskiego i Banasiowego Macondo do usług prawniczych, ochrony zdrowia i edukacji, ale to jest do pokonania poprzez odpowiednie zaprojektowanie MIEJSC ODOSOBNIENIA z dobrym DOJAZDEM, dużą liczbą miejsc parkingowych, cateringiem, itp.

    A ochroną tych MIEJSC ODOSOBNIENIA mogliby się zająć AKTUALNI i BYLI SKAZANI – oni już umieli by DOPILNOWAĆ Sędziów i Prokuratorów oraz reszty tych OSADZONYCH!

    Bo wyroki i skierowanie do miejsc osadzenia przysługiwałoby już z chwilą MIANOWANIA na stanowisko sędziego, prokuratora, obrońcy, lekarza czy nauczyciela.

    Faktyczne skierowanie do celi następowałoby z chwilą zwolnienia miejsca, bo dojście do 2 milionów miejsc (cel) z obecnego stanu ok. 100 000 – musi potrwać i nawet fundusze unijne nie wystarczą!

    Dają o sobie znać wieloletnie zaniedbania WSZYSTKICH EKIP RZĄDZĄCYCH z minionych 30-tu lat!

    Potrzebny jest wspólny wysiłek Całego Narodu, jak przy powojennej odbudowie.

    Dopiero wówczas, gdy wszyscy wymienieni (plus Niektórzy dziennikarze!) znajdą się w celach – zapanuje w Nadwiślańskim i Banasiowym Macondo – powszechna szczęśliwość.

    Tak nam Dopomóż Bóg – AMEN!

    Odpowiedz
    • 16 stycznia 2020 o 11:25
      Permalink

      “A ochroną tych MIEJSC ODOSOBNIENIA mogliby się zająć AKTUALNI i BYLI SKAZANI – oni już umieli by DOPILNOWAĆ Sędziów i Prokuratorów oraz reszty tych OSADZONYCH!’
      Znaczi’t! Element socjalnie bliski….? 🙂

      Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 13:58
    Permalink

    Panie krakauer,i co Pan powie po opinii Komisji Weneckiej i Europarlamentu o łamaniu praworzadnosci w Polsce?Dalej będzie bronił prawnego burdelu który stworzył zbiorowy burdelmama PIS?Czy redakcja w związku z tym wróci do gloryfikacji poezji bandytów z szeregów tzw.Niezłomnych?

    Odpowiedz
    • 16 stycznia 2020 o 16:13
      Permalink

      “co Pan powie po opinii Komisji Weneckiej i Europarlamentu o łamaniu praworzadnosci w Polsce?” Nie K. a “krzyk58″ – co powiem? Cisną się słowa ogólnie uznane za obelżywe
      i takież życzenia pod adresem NASZYCH WROGÓW ( w Federacji Rosyjskiej równoważnikiem będą либерасты i demokraty, w opozycji do WWP) WEWNĘTRZNYCH, jak i ZEWNĘTRZNYCH (kołchoz jewropejski).
      Nóż (cyganek) w kieszeni ‘otwiera sie…” na to” q….two!!
      Ty chyba nie potrafisz myśleć analitycznie. Burdel to masz w eurokołchozie
      gdzie pałkarze napi*lają facetów przebranych na co dzień w “dziwne,
      średniowieczne szmaty”, pacz: odlotowy masz tysiąca “czegośtam” TFU!! 🤣 Wnioski?!

      ———————

      Moim skromnym zdaniem najpóźniej w 1990 r. należało ze stajni Augiasza
      ‘wyp*lic wszystkich”, łącznie z woźnym, sekretarką i sprzątaczką z
      dożywotnim zakazem podejmowania jakiejkolwiek pracy w okolicach
      jednostek resortowych podległych Ministerstwa Sprawiedliwości, MSWiA,
      MON… ( do roboty – “na wolny rynek’) Prof. Strzembosz w owym czasie popełnił nawet nie zbrodnię, a błąd!!

      Odpowiedz
      • 16 stycznia 2020 o 22:02
        Permalink

        “Moim skromnym zdaniem najpóźniej w 1990 r. należało ze stajni Augiasza
        ‘wyp*lic wszystkich …….”

        Ty żeś oczadział, czy co? Chłopie, ludzie z sentymentem wspominają wymiar sprawiedliwości z okresu PRL, gdzie jak zasłyszałem sędziowie nie popełniali tylu błędów co obecnie, nie było aż tak przewlekłych postępowań i podobno tylu pomyłek sądowych. Nie wypłacano tak dużych odszkodowań za bezprawne skazania i tymczasowe aresztowania, czy zatrzymania, co obecnie.

        A weź po uwagę, że średnia wieku sędziów obecnie to 45 lat i oni już z PRL-em nie mają nic wspólnego, bo wtedy byli dziećmi. To w III RP nastąpiło rozwalenie dobrze działającego systemu wymiaru sprawiedliwości, bo zbyt późno wzięto się za reformy prawa, które rozładowałyby sądy z nadmiaru pracy i pozwoliły na normalne sądzenie. Adwokaci dzięki złemu prawu tak się wyspecjalizowali w kombinacjach i przedłużaniu spraw, że dopiero teraz PiS faktycznie próbuje coś z tym zrobić, ale system jest już tak rozwalony transformacją i europeizacją oraz amerykanizacją, że trudno będzie to wszystko naprawić.
        https://strajk.eu/sedziowie-musza-byc-blizej-spoleczenstwa-rozmowa/

        Na zbity pysk w 1990 roku to należało wywalić wszystkich z kartą styropianową, ze stanowisk, które zajmowali w nauce i gospodarce oraz rządzie i parlamencie, a które miały następnie wpływ na patologię transformacji, niszcząc prawo i sprzedając polski przemysł. To oni doprowadzili do obecnego stanu także w sądownictwie.
        Ty poniał.

        Odpowiedz
        • 17 stycznia 2020 o 11:44
          Permalink

          …bo wtedy byli dziećmi.

          …owych sędziów… 🙂

          Odpowiedz
          • 17 stycznia 2020 o 15:47
            Permalink

            Tylko niewielki procent, sądzę że nie więcej niż ok. 5-10 procent na przykładzie powiązań w moim Sądzie Rejonowym.
            Więcej z tych dzieci zagospodarowało się w tzw. wolnych zawodach prawniczych, bo tam była duża kasa do wyjęcia w czasie transformacji.
            Więc w sumie bzdury waść piszesz.

      • 17 stycznia 2020 o 09:22
        Permalink

        @krzyk58.
        “Moim skromnym zdaniem najpóźniej w 1990 r. należało ze stajni Augiasza
        ‘wyp*lic wszystkich”, łącznie z woźnym, sekretarką i sprzątaczką z
        dożywotnim zakazem podejmowania jakiejkolwiek pracy w okolicach
        jednostek resortowych …”

        Ty chyba oczadziałeś? Kogo byś wprowadził na ich miejsce? Może kapelanów, plebanów? To może wrócimy już do sądownictwa kościelnego i uznajmy, że każdy proboszcz na parafii ma władzę sądową? Będzie wydawał wyroki w imię boga. Szybko wrócimy do sądów bożych, tortur i stosów. Wtedy będzie zgodnie z prawem boskim i prawackimi imaginacjami.

        Strzembosz popełnił błąd, że występował p-ko Polsce Ludowej. Najzwyczajniej on i podobni mu profesorowie wychowani w bezpiecznym PRL-u i na szczytnych ówczesnych zasadach sprawiedliwości, nie mieli pojęcia czym grozi przejęcie władzy przez prawicową ciemnotę. Po prostu zabrakło im inteligencji, aby przewidzieć skutki planowanej transformacji. To co się stało to jest ich osobista porażka obnażająca niewydolność intelektualną.

        Odpowiedz
        • 17 stycznia 2020 o 11:42
          Permalink

          Recydywę (element socjalnie bliski) – skutek i efekt byłby podobny, na pewno nie byłoby tak dramatycznego zjazdu braku zaufania do instytucji wymiaru sprawiedliwości… 🙂
          Odsłuchaj se od 2:40 do 3:10 min.
          Józef Balcerek – wszystkie anegdoty
          https://www.youtube.com/watch?v=WjakwGfs8qE

          “Strzembosz popełnił błąd, że występował p-ko Polsce Ludowej. ”
          Dla ‘tej frakcji ” komunistów w PZPR, Polska Ludowa była wrogiem nr. 1.
          Ty mi napisz imiennie 10 czerwońców co to byli pryncypialni
          ja mógłbym wymienić – jednak te osoby są szczególnie
          znienawidzone do dziś przez “naszych” nowych bolszewików. 🙂

          Odpowiedz
          • 17 stycznia 2020 o 15:42
            Permalink

            @krzyk58

            No w sumie coś racji jest w tych Balcerkowych dywagacjach. 🙂
            “Jaśnie państwo” po 1945 roku wzajemnie się popierało i wciągało na bezpieczne posadki, gdzie się tylko dało, a potem obśmiewali system i obsrywali jak tylko mogli, aby robotnik i chłop miał przekonanie, że socjalizm jest be. 🙂
            Dwaj słynni bracia, których doktoratów nie opublikowano, też się pochwalili, jakie to poparcie uzyskiwali na wyższych uczelniach od profesora słusznego pochodzenia. I tak to się kręci w tej Polsce. Socjalizm był na niby, to i obecna demokracja jest na niby.:-)
            Całe szczęście, że Polacy w sumie religijni też są na niby, więc zagrożenie fanatyzmem i totalitaryzmem jest słabe.

            Ale teraz wszystko wróciło do normy, więc nie ma problemu.

      • 17 stycznia 2020 o 21:38
        Permalink

        https://marucha.wordpress.com/2020/01/17/francuz-nagral-film-w-polskim-metrze-wywolal-komentarze-na-calym-swiecie/
        I ONY, pop*lone eurobolszewiki, mają bezCZELNOŚĆ pouczać NAS Polaków! Wszystko co znajduje się za Odrą (no, może nieco dalej)
        jest JUŻ 100lat za murzynami (o! Przepraszam – “panie ładny”). Takie są fakty. I pomyśleć że są zdrajcy, kanalie którym nie w smak Polska – jedzcie sobie q*va, na
        spedalony, zbolszewizowany Zachód i nie wracajcie…

        A, TU jest – Polska. My Sławianie stanowimy odrębną od (politpoprawnego) Zachodu cywilizację. I w doopie mamy ich brukselskie, kołchozowe ukazy. 🙂

        https://konserwatyzm.pl/lewicki-echa-uchwaly-polskiego-sejmu-w-rosyjskiej-telewizji/

        Odpowiedz
    • 16 stycznia 2020 o 19:51
      Permalink

      A do czego potrzebna była im Rosja? Do ‘robienia babek”, gnojenia Rosjan (Ruskich), kogo mam na myśli? Rossjańską elitę , szajka, zorganizowana grupa przestępcza,’obywatele świata”. Niestety u nas jest b. podobnie, i pomyśleć
      że są tacy ludzie jak nie przymierzając kom. “wlodek” gotowi bronić “też nasze ścierwa”. Pytam publicznie: Włodku – jesteś ignorantem czy ‘pijanym dzieckiem we mgle”???!
      Юрий Пронько: Элита скупает «золотые паспорта» на Западе – готовятся к эмиграции из России?
      https://www.youtube.com/watch?v=RZvRaMtn0z4&t=347s
      Ps. Wybacz za ostre słowa “powitania” po długim niebycie – ale tak stawiając pytania (rozkładając akcenty) stawiasz się jednoznacznie w określonej sytuacji.
      I nie chce być inaczej!

      Odpowiedz
    • 16 stycznia 2020 o 21:44
      Permalink

      Witaj @Wlodku, cieszę się, że jesteś.
      No cóż widać, że Sz. Krakauer zagrał na PiS-owskim instrumencie, nie biorąc pod uwagę że jest zepsuty. Z tą partią nie będzie odzyskania suwerenności ani wolności. To co robią to nie jest walka z patologią, a tworzenie jeszcze gorszej patologii w wymiarze sprawiedliwości. Po ich rządach nie wiem kto to wszystko pozbiera do kupy? A można było to wszystko załatwić inaczej, powoli i po ludzku, ale niestety brakuje u nich potencjału intelektualnego, aby naprawić wymiar sprawiedliwości w białych rękawiczkach. Wyrządzają szkody Polsce już nie tylko w polityce międzynarodowej, ale i wewnętrznej. A wszystko przez zakusy na wprowadzenie władzy totalnej, religijnej i teokratycznej. Wiedzą, że mają mało czasu, stąd taki pośpiech i masa błędów. Ale to już długo nie potrwa.

      Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 15:06
    Permalink

    Jako czytelnik artykułu, dorzucę kilka swoich uwag do niego. Ponieważ artykuł był wyjątkowo pompatyczny, to dla równowagi mój wpis będzie lżejszego kalibru.
    1.
    Cytat: “Znowu słyszymy z Parlamentu Europejskiego głos, który musi oburzyć każdego, komu Ojczyzna jest droga. Widzieliśmy żałosne, bulwersujące i porażające widowisko, poniżające dla Polski i Polaków”.
    Bez przesady. Tu nie chodzi o obrażanie i poniżanie kogokolwiek, a o wyjaśnienie pewnych zarzutów. Epatowanie górnolotnymi hasłami lub epitetami w niczym nie pomaga. Tu nie obowiązuje zasada, że kto głośniej trąbi (przez media), to ma rację. Nie umieją tego załatwić między sobą urzędnicy? W czym pomogą tuby medialne, poza napuszczaniem na siebie ludzi?
    Ostatnio, jak włączam telewizor (a robię to rzadko), to tak trafiam, że mam wrażenie, że państwowa telewizja chce obalić marszałka Senatu Polski. Też mam się oburzać? Widać tak to tu działa: Polak Polakowi wilkiem jest, a paliwem napędzającym jest specjalnie serwowana propaganda ideowo-polityczna.
    2.
    Cytat: “… działających W SWOIM A NIE POLSKIM INTERESIE”.
    To normalne, każde państwo (lub ich organizacja, np. UE) działa w swoim interesie. A w czyim mają działać? W nie swoim?
    Różnica zdań i opinii to rzecz normalna, a przesadne uwypuklanie tego prowadzi często do wysyłania biednych ludzi na barykady (lub gorzej).
    3.
    Cytat: “Są środowiska sugerujące, że lepiej byłoby dla tych wszystkich ludzi się nie urodzić, niż przyczyniać się do szkody własnego kraju i Narodu!”.
    Chyba z grubszej rury to już nie można było. 🙂
    A może ludziom dać pozwolenie na broń, to wyjaśnią to między sobą?
    4.
    Cytat: “Państwo ma władzę na swoim terytorium, w tym nad wszystkim co jest na nim realizowane”.
    Zgadza się, ale każde państwo może scedować część swoich prerogatyw na organizacje wspólne.
    Kto scedował? Kto podpisał Traktat lizboński (po “ciężkiej” walce o preambułę, która i tak przepadła)? Czy była to osoba propagowana jako “prezydent 1000-lecia”?
    O reklamację już trudno, ale można zrobić referendum odnośnie wyjścia z UE.
    5.
    Cytat: “Instytucje Unii Europejskiej żyją w oderwaniu od rzeczywistości”.
    No, chyba jest inaczej: UE stąpa po ziemi, a my odpalamy fajerwerki medialne przeciw UE, a rozwiązanie jest proste: nie podoba się, to POLEXIT. Może się uda (po odpowiedniej porcji propagandy).
    6.
    Cytat: “Sytuacja w której sędziowie SAMI się wybierają i SAMI decydują o przepisach ich dotyczących jest chora!”.
    Konkluzja: zlikwidować wszystkie samorządy, to nie będzie problemu.
    Skoro jedna władza (np. wykonawcza) sama się konstytuuje (np. Rada ministrów), to inne władze też tak chcą.
    7.
    Cytat: “Nie dajmy się nabrać na fikcję, bo tutaj o kasę chodzi”.
    Zgadza się, bo to się głównie liczy. Jak chcemy być niezależni, to nie możemy żadnej kasy przyjmować. Jak przyjmujemy, to mamy dylematy moralne: co lepsze kasa, czy propaganda niezależności.
    Z NATO jest inaczej: niczego nie dostajemy, za wszystko dużo płacimy, a jacy szczęśliwi jesteśmy.

    Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 15:34
    Permalink

    Znowu Polska ma kłopot z Europą…
    Zadajmy pytanie: czy osoby odpowiedzialne (w znaczeniu: przyczyniające się, mające swój udział) za ewentualną utratę przez RP funduszy unijnych można zgodnie z polskim prawem postawić przed Court of Justice of the European Union ?

    Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 19:59
    Permalink

    Musimy wziąć pod uwagę to, że to właśnie europosłowie PiS zgłosili sławny (i durny) projekt rezolucji EU Parlamentu w sprawie przyczyn II wojny światowej. Ci ludzie zaszkodzili Polsce najbardziej, gdyż de fakto Putin powiedział nam Polakom: mene tekel fares. Za tych debili i zdrajców zapłacimy. Rosja nie ma już złudzeń.

    Odpowiedz
    • 16 stycznia 2020 o 21:31
      Permalink

      DOKŁADNIE! I na dokładkę ktośtam jeszcze z Pribałtyki.
      Zwracam uwagę na rangę dokumentu i dalsze niestety, konsekwencje
      wypływające z tegoż, to nie jest jakaś tam – uchwała.
      Słucham wypowiedzi po stronie rosyjskiej. Na szczęście Ruscy rozumieją
      złożoność i niezręczność wynikającą z tego że prócz wrogich rusofobskich deklaracji rządu warszawskiego, jest głos Narodu, niekoniecznie zbieżny
      ze złowrogim pobrzękiwaniem szabelką. (w rossiańskiej TV tradycyjnie już “grillują jak leci” Polaków).
      Przypominam, jutro dzień Wyzwolenia Warszawy.
      “mene tekel fares” co to za wyliczanka, i w jakim języku, mam nadzieję że nie w języku naszych odwiecznych wrogów…??
      …rzekł tak ‘besser ein Wuestenland als ein Land voller Ketzer”. tzn. jak (brzmi) w tłumaczeniu “na ludzki język”? 🙂
      ——————————-
      Przez dłuższą chwilę zastanawiałem się co było “nie hallo” w linku : “krzyk58
      16 stycznia 2020 at 19:21 · Odpowiedz

      bbbbbb”
      Dlatego że “sporo” linkuję. A, była to DOSKONAŁA rozmowa (dialog) na tematy arcyważne
      polonistów – erudytów zresztą. (Towarzyszka Panienka i p. Szczęść Boże),
      świetnie uzupełniali się i b. wysoki poziom merytoryczny.Jednak “warto
      rozmawiać’.!!
      🙂

      Odpowiedz
  • 16 stycznia 2020 o 21:31
    Permalink

    Scenariusz jak zawsze dokładnie taki sam – plujemy na Polskę ile się da…

    Odpowiedz
  • 17 stycznia 2020 o 21:32
    Permalink

    1 . Największe “zasługi” w antagonizowaniu z Rosją mają FFFF – Fot_yga , Wiśnie_wska i jedna z żon Go_siewskiego . Która ? Nie mam zamiaru się plugawić . Ta co chciała jeszcze 5 baniek za Smoleńsk .
    2. Sądy w III Rp to sprawa koszmarna . Jak nie trawię PiS , tak JAKIEŚ uporządkowanie i nadzór nad tą kastą jest konieczny . Teraz jest CHORA aksjologicznie samowola bez jakiejkolwiek kontroli . Sędziowie wychodzą z założenia – MY znamy prawo , prawo jest ponad wszystkim , MY decydujemy jakie ma być obecnie . WY chamy się nie znacie – więc do roboty i morda w kubeł !

    Ergo – hegemonem staje się każdy nędzny prawnik !

    Pamiętam jak spier…lili prawo ( kodeks karny) w początkach lat 90 -tych kiedy w Polsce rozkwitła przestępczość a oni … złagodzili Kk !
    Pamiętam dyskusję o prawie z krakowskiego studia tv . Jeden z “wybitnych” prawników to Lelental , profesor karnista , drugiego nazw. nie pamiętam , ale też “tuz” karnistyki .
    Redaktor czyta pełne oburzenia listy widzów ws. złagodzenia (!) Kk , kiedy przestępczość szaleje . Profesorowie pieprzą bzdury , bo postąpili WBREW logice , łagodząc Kk zamiast zaostrzyć . Jeden z “tuzów” i sprawców szaleństwa , dziadek , cały czas milczy . Wygląda jakby UMARŁ , ale jest “TUZEM” .. i raptem mówi bełkotliwie – “to trzeba może zaostrzyć kodeks karny ”
    K…a ! Myślałem , że rozbiję telewizor . Przecież właśnie go ZŁAGODZILI !!!

    Jest rzeczą OCZYWISTĄ , że w PRL sądy działały lepiej . Było mniej spraw . Poza tym sędziowie się trochę BALI !!!

    Wg. mnie to czynnik decydujący . Dziś nie boją się nikogo . Vide Jan Śpiewak i kary za “zniesławianie” kolejnych “papug” . Co do opozycji , to było wystarczająco dużo odważnych aby ich bronić .
    Wspomnę tylko Siłę – Nowickiego , Kerna , czy nawet nieszczęsnego jako premier Olszewskiego .

    Dziś ŻADNA instytucja sądowa – np. KRS , NIE UPOMNIAŁA się np. o prawa ludzi wyp….ch na bruk w W-wie , choć były ich TYSIĄCE !
    W KAŻDYM znanym mi państwie nazywanym demokratycznym władza państwowa , wybieralna , ma REALNY wpływ na skład GŁÓWNYCH sądów . Najwyższego , konstytucyjnego .

    Więc UE szaleje w sposób ZAKŁAMANY !

    W takiej Hiszpanii , za PRÓBĘ secesji Katalonii były wyroki bodaj 13 i 9 lat ! Niechbyśmy MY spróbowali .
    Ni mówiąc o Rosji czy Białorusi . Horror byłby .

    Podporządkowanie prawa w zwł . cywilnego ustaleniom unijnym jest w części POTRZEBNE . Sam tego doświadczyłem . Sam występowałem o pytania prejudycjalne itp .

    Natomiast sędziowie są de facto BEZKARNI ! Jeden sąd , potem ew. apelacja i finito . Kasacja jest loterią .
    W części zaś sądów zwł . karnych panuje bezhołowie ! Niekiedy za bzdurę , dostajesz wyrok większy niż za zbrodnię ! Vide ostatni wyrok za ZATŁUCZENIE pałkami faceta , który ochlapał samochodem dwóch bydlaków.
    Ci odszukali go , wtargnęli na posesję i …ZAKATOWALI !
    Sądzeni oczywiście za “pobicie ze skutkiem śmiertelnym” zamiast za zabójstwo + rozbój + wtargnięcie itp. Wyrok – 4 i 5 lat . Ziobro zapowiedział apelację . Popieram !

    Ergo – jak PAŃSTWO ma kształtować porządek prawny , skoro sędziowie SAMI decydują co dla nas dobre w sposób ZŁY , NIEGODNY niekiedy PRZESTĘPCZY ( oni to nazywają “przestępny” – więc nawet tu świrują )

    Ich przesłanie powtórzę – CHAMY zajmijcie się SWOIMI (?) sprawami . To , jak mamy sądzić i osądzać zostawcie NAM – PANOM !

    Straszne jest to , że nasze drogi niekiedy się przecinają , a ci ludzie , często decydujący o życiu innych ludzi , nie mają nawet badań psychiatrycznych ! Regularnych w dodatku . Potem wychodzi Milgram i Zimbardo !
    A policja i straż miejska mają . Stąd PAŃSTWO prawnicy rosną potem jak CHORY WYKWIT !

    Stąd już ŻADEN wyrok nie jest w stanie mnie zaskoczyć . Mijają się tak z kodeksem jak z orzecznictwem !
    Ergo – CZARNA DUPA !

    Na zakończenie , aby było weselej , jeden z tysięcy dowcipów o prawnikach z USA , gdzie są powszechnie znienawidzeni , choć im zazdroszczą ( zwł. tym najbogatszym )

    – Czym różni się przejechany kot od przejechanego prawnika ?
    – Przed kotem zdarzają się ślady hamowania !

    pzdr.

    Odpowiedz
  • 19 stycznia 2020 o 13:34
    Permalink

    Zmodyfikuję nieco swój poprzedni wpis . PiS jest jednak OSTATNIĄ partią mogącą mówić o UCZCIWYCH porządkach w sądownictwie . Przypomnę : niepublikowanie wyroków TK , cyrk w Sejmie przy wyborach członków różnych gremiów , niepublikowanie wyników poparcia do nowej KRS itd. itd .
    Ogólnie – ludzie ci reprezentują postawę : “nie mam twojego płaszcza w szatni i co mi zrobisz?”
    Na plus pisiakom można zapisać zajęcie się tematem sędziów w ogóle !
    Sami tego NIE potrafili . Vide np. przekręty przy reprywatyzacji kamienic , jak i same meandry tej ustawy , pozwalające przejąć NIE SWÓJ de facto majątek tzw. kuratorom ludzi mających po ponad 100 lat .
    Samym właścicielom też praktycznie NIC się nie należało , bo większość kamienic przed wojną miała obciążoną hipotekę , była bez większości mediów i leżała w GRUZACH !

    Odbudowaliśmy to MY tzw. naród lub społeczeństwo pod wodzą PPR , potem PZPR , przywracając zagruzowanym parcelom jakąkolwiek wartość !

    Prof. Łętowska opisywała kiedyś NIBY drobne zmiany w ustawie pozwalające na taki bandytyzm niby-prawny.
    Nikt z KRS czy TK choć mogli się nie zająknął . Kilkadziesiąt tys. ludzi w XXI w. w STOLICY kraju mieniącego się “państwem prawa” poszło na bruk !
    Wtedy sędziowie nie alarmowali do PE o KRZYWDZIE ludzkiej !

    Rozwiązanie sprawy będzie trudne . Obie strony się okopały . Np. komisja dyscyplinarna dla sędziów , której wykreślenia domaga sie opozycja mogłaby być pod warunkiem JASNEGO I WĄSKIEGO zakresu ocenianych wykroczeń . Tylko wykroczenia karne lub ewidentnie sprzeczne z doktryną /literą prawa u jakiegoś sędziego i to notorycznie .

    KRS powinien mieć w składzie np. 50 % sędziów i 50 % polityków z RÓŻNYCH opcji wybieranych w Sejmie .
    To szczegóły techniczne , ważne i do dopracowania .

    Jakie cuda potrafi robić prawactwo ( nowa możliwość interwencji PE – i DOBRZE ) daje praca komisji ds. praw zwierząt ( kłamliwa zmyłka ) pod wodzą posła Sachajki z kukiz 15 mające na celu … POZBAWIENIE de facto praw do ratowania maltretowanych zwierząt (!) poprzez np. uczestnictwo powiatowego lekarza weterynarii , jednego na powiat i urzędującego do godz. 15 !

    “Konsultantami” w komisji były osoby SKAZANE za znęcanie się nad zwierzętami . Jak rzekła Renia Beger ( pamiętacie ? ) ma to na celu umarzanie wyroków i możliwie szybki zwrot zwierząt ( tych maltretowanych ) ich właścicielom . Boże – widzisz i nie grzmisz !
    Czego życzyć takim postulującym posłom i “konsultantom”? Chyba tylko zdechnięcia na łańcuchu bez wody w upale po pobiciu żelaznym prętem po zbrodniczych łbach !
    Niestety , prawactwo uznało cywilizowane traktowanie zwierząt za lewackie zboczenie . Chore !

    Odpowiedz
    • 19 stycznia 2020 o 15:50
      Permalink

      “Czego życzyć takim postulującym posłom i “konsultantom”? Chyba tylko DDDD na łańcuchu bez wody w upale po pobiciu żelaznym prętem po zbrodniczych DDD !”
      O! To,to… 🙂
      Jesteś człowiekiem – LEWICY?! Liberalny lewak?
      To “widać słychać i czuć”! 🙂
      Dajesz przyzwolenie np. na mordowanie nienarodzonych, (aborty)
      a zarazem przepełniony jesteś troską o jakieś tam (goowniane) dziesięciorzędne duperele…
      Jak TO (taka postawa) się nazywa?
      Faryzeizm?
      Hipokryzja?
      Co z waszymi głowami jest nie tak? I dlaczego?
      TO chore…

      Odpowiedz
      • 19 stycznia 2020 o 17:02
        Permalink

        @krzyk58

        Na głowę to ty nie upadłeś? Człowieku jako wierzący katolik poczytaj biblię, jak powinny być traktowane zwierzęta, a dopiero się wypowiadaj. Czyli co, rozumiem, że biblia to lewacka księga?
        Czas najwyższy, aby na wsiach pogonić niektórych chłopów do dbania o własne psy. Hipokryci modlą się, ale o braci mniejszych nie dbają. A jest sporo jeszcze tej ciemnoty, co to psa traktuje jak przedmiot i zabawkę. Szkoda gadać. Jak z kobietą sobie nie radzi, to na podwórku na psie się wyżyje. Znałem takich idiotów.

        A co do aborcji to nikt i raczej @fly też tego nie popiera, co nie oznacza zgody, żeby prawnie jej zakazać. Jest to wybór kobiety i jej sumienie oraz jej męża/partnera, ale nie prawo podstarzałych samców w sukienkach, aby dyktować komuś jak ma żyć.

        Bardzo przyzwoicie w temacie wypowiedział się katolik i kandydat na Prezydenta Szymon Hołownia.

        Odpowiedz
        • 19 stycznia 2020 o 18:36
          Permalink

          ‘Bardzo przyzwoicie w temacie wypowiedział się katolik i kandydat na Prezydenta Szymon Hołownia.”
          Jakie (wasze) cele – takie i autorytety.

          Ps. WEB. JÓZEF. Uprasza się o konsekwencję – “do końca”. No, BO
          wycenzurował pan niektóre sformułowania (słowa) które przytoczyłem z posta @fly.
          Tymczasem one (straszą) mają się całkiem dobrze nieco wyżej w poście – “fly
          19 stycznia 2020 at 13:34” – Вооот!

          Odpowiedz
          • 20 stycznia 2020 o 00:02
            Permalink

            Nie, nie, nie – to nie jest mój autorytet! Natomiast miło poczytać i posłuchać wypowiedzi nieco mądrzejszego i niesfanatyzowanego katolika. Bo z takimi da się normalnie żyć w kraju na partnerskich zasadach. Państwo świeckie to podstawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.