Zachód nie będzie umierać za Brześć…

graf. red.

Zachód nie będzie umierać za Brześć i Białoruś. Chociaż kiedy ostatnio robiły to wojska niemieckie, to raczej nie oznaczało dla Białorusi i Białorusinów niczego dobrego, więc może lepiej, żeby Zachód trzymał się od spraw wewnętrznych Białorusi na bezpieczny dla Białorusi dystans? Jeżeli ktoś jest tak chętny, do eksportowania do Mińska rewolucji, to niech się dobrze zastanowi – co może pojawić się w Warszawie?

To porażające jak bardzo niektóre mendia (tu nie ma błędu), naciskają na naszych polityków, żeby deklarowali działania i wszczynali je w imieniu rzekomej wolności, demokracji, wartości zachodnich i innych niezdefiniowanych podmiotów, z których najlepszym wymysłem jest tzw. wspólnota międzynarodowa. Po prostu mózg staje, dosłownie i w przenośni.

Na prowokację jednej z dziennikarek z zagranicznej telewizji w Polsce, pan Ryszard Terlecki odpowiedział bardzo trafnym pytaniem o wysyłanie czołgów. Niektórzy ludzie albo nie rozumieją co się dzieje i w jakiej jesteśmy sytuacji, jak również mogą być po prostu prowokatorami, których celem jest spowodowanie chaosu, w który się sami głupio wmieszamy jeszcze bardziej!

Sytuacja wygląda tak – w sąsiednim kraju odbyły się wybory I TO JEST SPRAWA TYLKO TEGO KRAJU – NIKOGO WIĘCEJ, ZWŁASZCZA SĄSIADA ZE STAWIAJĄCEGO SIĘ WE WROGOŚCI SOJUSZU WOJSKOWEGO! Czy chcielibyśmy, żeby w nasze wybory mieszali się sąsiedzi? Proszę zrozumieć wagę sytuacji i skalę problemu – to jest sprawa wewnętrzna Białorusi, której dobrobyt, pozytywny stan i sprawność państwowa – są w naszym żywotnym interesie. No, chyba że nasza opozycja i część rządzących chce graniczyć na kolejnym odcinku granicy z Federacją Rosyjską bezpośrednio?

Nasi komentatorzy, publicyści, politycy – nie mają pojęcia o tym co się dzieje na Białorusi, jakie tam zachodzą procesy i jak wygląda ich tło i wnętrze. Białoruscy opozycjoniści, którzy są w naszym kraju aktywni, a zwłaszcza ci którzy się ostatnio aktywizowali – wcale nie muszą być rzecznikami białoruskiej sprawy narodowej w naszym rozumieniu polskiej sprawy narodowej. Nie można tak prymitywnie przenosić naszych schematów, na specyfikę Białorusi. To byłby najgłupszy, najdurniejszy i najbardziej prosty błąd jaki moglibyśmy popełnić.

Być może to zabrzmi brutalnie i cynicznie, ale z naszego punktu widzenia – NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA KTO RZĄDZI NA BIAŁORUSI. To w ogóle nie ma znaczenia z punktu widzenia naszego kraju, PONIEWAŻ NIE MAMY NA TO ŻADNEGO WPŁYWU. Jeżeli ktoś sobie wyobraża, że tam mogłoby dojść do analogicznego zamachu stanu jak na Ukrainie i przejęcia władzy przez „demokratyczną opozycję”, ten w ogóle nie rozumie rzeczywistości. W naszym interesie natomiast jest, żeby Białoruś była strefą stabilizującą Europę Centralną i Wschodnią! Czy to robią w oparciu o Kołchozy, czy Cerkwie – to ich wewnętrzna sprawa.

W ostatnich dniach w prasie niemieckiej pojawiły się apele, w tym listy przedsiębiorców upominających się do polityków o otwarcie rynków wschodnich dla eksportu z Unii Europejskiej. Bez gestów politycznych jest to niemożliwe, ze względu na nielegalną i poronioną politykę sankcji przeciwko Rosji. To oznacza mniej więcej tyle, że Zachód, w tym Niemcy – na pewno – chcą wysyłać do Rosji samochody, a nie czołgi! Czy to naprawdę jest tak trudno zrozumieć, że lepiej jest handlować i współpracować, niż budować na nienawiści i strachu?

Czy nasze państwo jest przygotowane na ewentualną falę migracji z Białorusi? Jesteśmy w czasie pandemii – co ze scenariuszem klęski humanitarnej? Czy lekkoduchy z Brukseli w ogóle ogarniają rzeczywistość i rozumieją co się dzieje na Wschodzie? Co więcej, czy w ogóle mają świadomość tego, co się może tam wydarzyć? Czy naprawdę politycy na Zachodzie są tak naiwni, że myślą że w Mińsku nikt nie wyciągnął wniosków z tragedii na Ukrainie?

Należy się przygotować na najgorsze i zmobilizować Wojsko i wszelkie służby na stopę zagrożenia zewnętrznego. Co więcej, potrzebna jest mobilizacja tych rezerw, które mamy, żeby być w stanie zapanować nad ewentualnym chaosem w strefie przygranicznej. Bezwzględnie należy ekspresowo rozbudować rezerwy państwowe w zakresie materiałów strategicznych. Proszę pamiętać, że przez pierwsze 90 dni zdarzeń, które wcale nie muszą być regularnym konfliktem – będziemy sami.

Patrząc na zagadnienie od strony państwowej, to zarówno nasz kraj jak i Unia Europejska – powinny zachować przyjazną neutralność wobec wydarzeń na Białorusi, bo to co tam się dzieje to tylko sprawa Białorusi. No, chyba że czujemy się na sile, żeby rywalizować z inną siłą, którą w ten sposób sprowokujemy do aktywności? Proszę się zastanowić nad konsekwencjami – bez względu na wynik, ewentualne straty dyskwalifikują każdy szalony scenariusz. Zachód nie będzie umierać za Brześć, Wilno czy Warszawę. Proszę nie mieć żadnych, naprawdę – najmniejszych złudzeń! Niby kto miałby się poświęcić? Kto miałby ryzykować? W imię czego i kogo? Proszę bacznie obserwować ludzi, którzy natarczywie wzywają do szaleństwa. Osoby wzywające do “działania”, może niech najpierw odwiedzą prosektorium? Może cmentarz? To pomaga w autorefleksji. Sytuacja musi się jak najszybciej uspokoić. TO JEST W INTERESIE WSZYSTKICH A NA PEWNO SAMYCH BIAŁORUSINÓW.

36 thoughts on “Zachód nie będzie umierać za Brześć…

  • 11 sierpnia 2020 o 05:05
    Permalink

    Łapy precz od Białorusi
    Wspieram Pana prezydenta Łukaszenkę

    ps. na Białorusi brak bezdomnych, nie ma żebractwa. Proszę to zestawić z dzielnicą SKID ROW w USA, na której dziesiątkami kilometrów rozciągają się namioty bezdomnych rozłożone w centrum miasta. Nikt tam nie chce wprowadzać zmian?

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 08:17
    Permalink

    Prometejsko-solidarnoścowy sabat w Warszawie i “wolnym ” Zachodzie. Białorusini dokonali doskonałego wyboru, BO są inteligentni i doswiadczeni w poczatkowych 90′ kiedy to rządził niejaki …syn Stanisław Szuszkiewicz , czy parł do władzy podobny …syn Zenon Paźniak, wiedzą doskonale
    kogo wybierać, w przeciwieństwie do młodych zasrancen – zachłyśniętych (niefortunnie) Zachodem i Polską
    ( śledzę rosyjskojęzyczne kanały YT) oni nie zdają sobie sprawy że TO WSZYSTKO co widzą, już od dawna nie jest nasze… , albo wkrótce nie będzie, pożądają zachodniego stylu życia, tego blichtru na pokaz, kredytów u lichwiarzy, po przyjęciu których pozostanie jeno – sznur, “kak w Połszi” jak mówił niejednokrotnie A.G.Łukaszenka tłumacząc Białorusinom różne negatywne przykłady funkcjonowania w “wolnych społeczeństwach”. Łukaszenka w odpowiedzi na bezprawne ingerencje Zachodu a zwłaszcza prometejsko-solidarnościowej Polski winien ogłosić nabór do Legionu Słowiańskiego -rekruci z b. demoludów
    miałby do dyspozycji doświadczonych przez los ludzi o wysokim morale i potężnej motywacji… 😊

    Ps. Zachód może i nie…BO w jego imieniu brudną robotę odwala janczar neotrockizmu “polin” ,
    podkręcany przez trockistowskich lichwiarzy z zza oceanu…

    @mn33. O,to,to… niech żyje Александр Григорьевич Лукашенко. Bez Łukaszenki nie ma wolnej Białorusi., byłoby by to coś na kształt – “polin” i poliniaków…

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 08:20
    Permalink

    Przepraszam za prostotę konstrukcji – kundel dostał kopa w d..ę. I szczeka na kogo każą.

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 09:13
    Permalink

    Prosze napisać, co oznacza “wolna Białoruś”. Bo pisanie takich pustych sloganów do niczego nie prowadzi.

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 12:08
      Permalink

      Zachodnie i (wewnętrzne) nastawione prozachodnio, demokratyczne siły zła, ciemności “ćmy” przegrywają z kretesem –
      z inteligencją i zdrowym umem Białorusinów. TO, cieszy! Jeszcze jak!

      @ulint.
      Najkrócej jak tylko można? 🙂

      Nie podporządkowana neokomunistycznej globalnej mafii, opierająca się ‘różnym takim” propagatorom (fundacje, stowarzyszenia, stypendia – etc.itd.itp. …) demokracji, i prawczłowieczych. gardząca postępem
      i oświeceniem tzw. “wolnego świata”… Szukająca oparcia w przestrzeni euroazjatyckiej… TO MAŁO?! Poniał?

      Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 09:20
    Permalink

    Słuszny i uspokajający Artykuł.

    Propozycja “wycieczek do prosektorium” dla szalonych głów czy prowokatorów – jest jak najbardziej na miejscu.

    Tylko spokój i uwaga na prowokatorów!

    Bo Nadwiślańskie i Banasiowe Macondo MUSI PRZETRWAĆ.

    Amen.

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 09:51
    Permalink

    Nie udał się jjjj i jjjjjjjm sługusom atak na Białoruś. Chcieli stworzyć tam nowy Majdan i przesunąć rakiety NATO bliżej Moskwy. Białorusini wiedzą jak wygląda wolność w Polsce, kraju bez przemysłu, bez demokracji, bez przyszłości. Kraju terroru partii neurasteników religijnych. Polski kolonii obcego kapitału.

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 10:12
    Permalink

    No tak, na Ukrainie ludzie maja już dosyć wojny dlatego trzeba uruchomić Białoruś.
    Smutne jest to że jeśli Białorusini dadzą się sprowokować to podzielą los Ukraińców.

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 11:39
    Permalink

    Na szczęście Białorusini nie dali się omamić kolorowymi opakowaniami i “wolnością i demokracja”, jak my, Czesi, Słowacy, czy inne kraje byłego bloku…
    Co prawda, już w latach 90-ych “Zachód” próbował nieść im tam te “dobra” (poprzez m. in. “pomoc Czerwonego Krzyża” – znam z autopsji), ale ówczesne ekipy rządzącej nie dały się tak łatwo omamić…

    Backo Łukaszenka, wraz ze swoimi towarzyszami, podobnie, jak Pan Prezydent Rosji Putin (ew. Miediediew) , poprzez swoje rozsądne zarządzanie, nie dość, że wyciągnął Białoruś i Białorusinów że “smuty”, która nastała po zapaści ZSRR, to rozwinął ich gospodarkę do poziomu w niczym nie ustępującym Zachodowi…
    – Niemcy, Francuzi, czy inni, aż “przebierają nogami”, by móc im coś sprzedać (znam również z autopsji)…

    No cóż…, Białorusini odbudowali sobie Kraj, więc warto by to “przejąć”….

    Ps.
    – poprzez redakcję OP SERDECZNIE GRATULUJE WYGRANEJ PANU LUKASZENCE !

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 14:17
      Permalink

      Po prymo, ‘tam” nie ma żadnych towarzyszy .. w sensie … 🙂

      Pri cziom tu Miedwiediew cieszący się w Rosji charyzmą np. naszego Wałęsy?

      Pro Игорь Панарин: Мировая политика #693. Британо-польский след протестов в Минске
      Президент Беларуси Лукашенко убедительно победил. Развернулись акции протеста в Минске, в которых участвует несколько тысяч молодых людей. Лукашенко объявил организаторами этих протестов Чехию, Польшу и Британию. Гипотеза: штаб организации беспорядков находится в Варшаве и управляется послом Великобритании Джонатаном Ноттом. Двадцать восьмого июля 2020 года именно по его инициативе создан антироссийский «Люблинский треугольник». А 17 июля в Варшаву совершил визит принц Уильям. По некоторым данным, его сопровождали много офицеров МИ-6. Концентрация британских усилий с целью дестабилизации Беларуси очевидна. https://www.youtube.com/watch?v=gxFov9LKNnQ&t=9s

      Nasi towarzysze z Biura Politycznego partii rządzącej jak i posłuszna pressa niewiele mówią o sytuacji
      i nastrojach u naszych amerykańskich towarzyszy… a tam ”dzieje się”, paka niczym w Somalii! 🙂 Игорь Панарин: Мировая политика #697. США: стрельба у Белого дома

      10 августа, во время пресс-конференции Президента США Дональда Трампа произошла стрельба возле Белого Дома. Нападавший застрелен. Трамп продолжил пресс-конференцию. Трамп сказал, что против него действует очень много богатых людей. Трамп пойдёт до конца, до победы над силами Тьмы. Семнадцатого августа планируется съезд демократов, где Байдена должны официально выдвинуть кандидатом в Президенты США. В социальных сетях набирает обороты кампания клинтонитов, планирующая семнадцатого сентября 2020 года штурм Белого Дома. Это говорит об абсолютной неуверенности сил Тьмы в победе Байдена. Трамп сказал, что Байден против Бога. В течение ближайшей недели ожидается проведение операции «Шторм» против клинтонитов. Операция в Бейруте имеет отношение к внутриполитической борьбе в США. https://www.youtube.com/watch?v=5UiEq2-nPZA

      Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 13:08
    Permalink

    Mam nadzieję, że tym razem Aleksander Grigoriewicz ostatecznie przekonał się, że flirt z tzw. Zachodem niezmiennie kończy się krwawym show a la Maidan.
    Zwłaszcza, gdy nosisz honorowy tytuł “ostatni dyktator Europy”.

    Ale szczerze mówiąc, jakoś nie widać entuzjazmu w obozie obrońców wartości.
    Standardowe zakurzone wezwania do przestrzegania praw człowieka i obywatela oraz te same groźby sankcji wyrażone przez brukselskich impotentów.
    Wydaje się, że towarzysze są już zmęczeni własną biegunką słowną, ale rytuał zobowiązuje („Honor każe”🙂).

    Oczywiście karawana idzie dalej.
    Ale byłoby dobrze, gdyby Aleksander Grigoriewicz posprzątał trochę w najbliższym otoczeniu.
    Np. agent wpływu Zachodu, rusofob nie powinien zajmować stanowiska ministra spraw zagranicznych.

    Gra na kilku pianinach jednocześnie, podobnie jak próba siedzenia jedną dooopą na kilku krzesłach, zawsze kończy się smutno.
    Janukowycz już próbował.

    Jestem pewien, że Aleksander Grigoriewicz pamięta – grabie, gdy nadepniesz, zgodnie z piątą zasadą termodynamiki zawsze trafiają prosto w łeb.

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 13:28
    Permalink

    Czytam na interia.pl
    “Niemcy chcą rozmawiać o przywróceniu sankcji wobec Białorusi” – i szlag mnie trafia. Czy jjjjj nic się nie nauczyły z własnej historii. Choćby przez pamięć swoich zbrodni, które na Białorusi były największe, zamknęli by się i pokornie milczeli. W ogóle Niemcom powinno się odebrać prawo udziału w polityce międzynarodowej. To że darowano im życie po II wojnie światowej jest wystarczającą przysługą i miłosierdziem. Niech sobie żyją i pracują na swoim terenie ale powinni mieć międzynarodowy zakaz wpie*dalania się w nie swoje sprawy.

    “Zachód nie będzie umierać za Brześć, Wilno czy Warszawę. Proszę nie mieć żadnych, naprawdę – najmniejszych złudzeń!” – oczywiście złudzeń nie mamy, ale nie o umieranie zachodu tu chodzi tylko o jego przetrwanie.
    Każdy bowiem wolny kraj od ich wpływów to zagrożenie dla ich egzystencji i zły przykład dla zniewolonego świata, dla krajów, choćby dawnych demoludów. No bo jak to? Taka Białoruś potrafi zabezpieczyć godne życie swojemu społeczeństwu i nie ma tam slumsów a w Paryżu, Londynie, i za oceanem u największego szatana świata są i jest cała masa bezdomnych. Zachód więc nie będzie umierał za nas, on będzie się karmił naszym nieszczęściem i nieszczęściem Białorusinów.

    Ich strategia to rozwalić wszystko, doprowadzić do wojny domowej, aby łatwiej było przejąć majątek i zniewolić. Ten scenariusz chyba jest realizowany w Polsce poprzez PiS, abyśmy nie powstali z gruzów.
    Zachód zamienił się w wielką szczujnię i obawia się, że jak my dłużej tu wytrzymamy bez wojen w środkowo-wschodniej Europie to oni tam padną pod naporem własnej kultury głupoty i imperializmu, padną pod wpływem imigrantów bo zgotowali sobie terror na własne życzenie.

    Białorusinom pozostaje tylko pogratulować i życzyć wytrzymałości, rozsądku i odpowiedzialności za losy słowiańszczyzny.

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 15:33
      Permalink

      @Mieclaw
      “W ogóle Niemcom powinno się odebrać prawo udziału w polityce międzynarodowej”
      – a tos Kolego trafił w sedno !

      Żyje tu od ponad 30-u lat i obserwuje te ich politykę. Tak, oni robią to tak przebiegłe, że zawsze wychodzi im to na “dobre”…
      Ich “sposób” jest tak naiwnie prosty, że aż trudno uwierzyć…
      Jako Państwo nie zabierają oficjalnego stanowiska. Chyba, że jest już coś przesadzone, to wiadomo, trzeba opowiedzieć się “po swojej stronie”…
      W sytuacjach newralgicznych, głos zabierają najczęściej politycy poszczególnych frakcji. I są to najczęściej przeciwstawne sobie opinię/zdania (jedni są “za”, inni “przeciw”)…
      – w ten prosty sposób “w świat” lecą opinie jakoby “niemieckie”, ale w gruncie rzeczy są to tylko pojedyncze wypowiedzi/pomysły pojedynczych polityków.

      Zależnie od tego, jak, czy w którą strone rozwinie się dany problem, takie “oficjalne”, (t.j. wygodne dla Niemiec) stanowisko zostanie wyrazone w ostatecznym efekcie…
      – w ten sposób niemieckie rządy w oczach swoich wyborców trafiają zawsze swoim wyborem trafiają zawsze właściwie (przecież politycy byli “i za tym i za innym”, ale w końcu wybrali to lepsze/możliwe)

      Podobnie ma się sprawa w odniesieniu do innych nacji…
      – “przecież nasz polityk/politycy postulował/postulowali o takie rozwiązanie”…
      A, że nie “wyszło”, no cóż…

      Zgadzam się z Tobą Mieclawie, Niemcy albo nie powinni w ogóle wtrącać się do polityki krajów trzecich, albo powinni OD RAZU PRZYJAC JASNE STANOWISKO W DANEJ SPRAWIE !

      Odpowiedz
      • 11 sierpnia 2020 o 18:11
        Permalink

        @Dojrzały… “W ogóle Niemcom powinno się odebrać prawo udziału w polityce międzynarodowej”
        Powiedz TO w Rosji… 🙂 TO, (być może – niewykluczone) “udar po żopie połuczysz”. 🙂

        Odpowiedz
      • 11 sierpnia 2020 o 20:12
        Permalink

        @Dojrzały …

        Potwierdzasz tym samym prawdę, która jest taka:
        „Za Odrą funkcjonuje 16 niezależnych ośrodków myśli strategicznej. Każdy ma inny profil ideologiczny i badawczy, więc na jedną sprawę patrzą z 16 różnych perspektyw. Angela Merkel dostaje 16 różnych raportów za biurko i ma się nad czym zastanawiać. Formułuje swoją politykę gospodarczą na bazie danych i analiz”. – prof. Elżbieta Mączyńska, prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Źródło: Przegląd nr 49/2019, s. 63.
        Jak znam życie to samo robią rządy innych państw zachodnich.

        A co nasze prawactwo robi w temacie? Pozbyli się ze struktur państwa oficerów dawnych służb, pozbawili ich emerytur, ścigają i piętnują lewicę, dekomunizują itd. – zamiast ich wszystkich wykorzystać do tworzenia potencjału obrony interesów narodowych. Trudno uznać, za ośrodki myśli strategicznej ciemną górę i ojca dyrektora ze swoimi strukturami. 🙂 Z taką polityką to my nigdy w życiu nie dościgniemy gospodarek zachodnich. Zostaniemy na zawsze w niewoli ekonomicznej, w skansenie, gdzie będzie miejsce tylko na modlitwy a nie na myślenie.

        Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 13:41
    Permalink

    Grzegorzu z Kotliny – wydaje mi się , że nie można jednocześnie popierać Łukaszenki , którego i ja popieram , bo zapewnia spokój i wzgl. dostatek na Białorusi i jednocześnie być w opozycji do artu Redaktora ws. LGBT+ . Dynamika rozrób i zidiocenie ( pomijam wsparcie zewnętrzne ) jest w obu przypadkach DOKŁADNIE jednakowa . Jest to dla mnie pewien Twój dysonans poznawczy .

    O ile sam napisałem o mądrej reakcji Terleckiego na durne pytanie reporterki , to mimo pewnego dyskomfortu popieram również stanowisko PiS ws. LGBT. Szaleństwem jest dla mnie np. oficjalne nazywanie gościa Margot i jeszcze zarzucanie policji w niektórych mediach , że go tak nie nazywa . Chore !
    Świat oszalał i , sorry, ale wolę nawet prymitywnego narodowca niż zwyrodniałą intelektualistkę popierającą każde zboczenie . Do tego już doszło . Pali się , Po prostu.

    Z ostatniej chwili – jakaś dzida z LGBT ogłosiła ostatnio , że sodomici ( celowo ) powinni mieć immunitet jak posłowie ! To NARASTA Grzegorzu !!! I wyznaję , jako liberał ( może były) , że abp. Jędraszewski jest mi bliższy niż układna zdychająca UE .
    Pod wzgl. surowości poglądów Jędraszewski jest zresztą tożsamy z Łukaszenką . Chyba bezdyskusyjnie ?!

    https://www.youtube.com/watch?v=RzVnhhl9Z2E

    Powyżej link do Biesogonu , programu reżysera Michałkowa . Całego oglądać nie trzeba , zwł. jeśli ktoś nie zna rosyjskiego , ale zobaczcie gdzieś od 12.55 min. – biali przepraszają ,że są białymi i NIEPRAWDOPODOBNY szloch burmistrza przed ZŁOTĄ trumną bandyty wynoszonego na ołtarze . Ja NIE CHCĘ całować po nogach czarnych , pederastów , lesbijek itp.

    Ponieważ arty zmieniają się w OP zbyt szybko , wg. mnie , i zanim się człowiek odniesie do czegoś , już jest coś nowego , przypomnę ,że pisałem o “Seksmisji” widzianej n-ty raz . Zabrzmiała zupełnie inaczej . Uważajmy więc na oświadczenie ,
    które miał podpisać Maks – “oświadczam , że mężczyzn było , nie ma i ….”
    Więc uwaga panowie ! To też do Miecława ws. Skłodowskiej . Bardzo mądre , ale BYŁE . Teraz one zdobywają teren a są agresywne i głupie !!!

    Z ost. chwili , w USA feministyczne matematyczki ( oksymoron trochę ) właśnie zakwestionowały BIAŁĄ matematykę . Nawet twierdzenie tzw. Pitagorasa ! Na gorszych uczelniach ( na razie ) ale już niektórzy panowie wymiękają .

    Także ten , może jakiś stosik ??? Bo stare socjalistyczne ideały przystają do rzeczywistości ws. równouprawnienia jak garbaty do ściany .
    My już Miecławie musimy się BRONIĆ ! Twój pięknie napisany onegdaj tekst ze Skłodowską nijak się ma do TERAZ , bo to Ty , Grzegorz , Krzyk jesteśmy Skłodowskimi dzisiaj . I chyba jedynie nielubiany przeze mnie polski Krk jest JEDYNĄ opoką przed szaleństwem . Bo socjalizmu jak na Białorusi czy w PRL nie wprowadzisz .

    Aha , już nie tylko płeć , ale jej biologiczne “owoce” zostały uznane przez dzidy za KONSTRUKT . Mówię o PENISIE . YES ! Uważajcie więc panowie bo może nastąpić przymusowe usuwanie KONSTRUKTÓW .pzdr.

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 18:50
      Permalink

      @fly. “Grzegorzu z Kotliny – wydaje mi się , że nie można jednocześnie popierać Łukaszenki , którego i ja popieram , bo zapewnia spokój i wzgl. dostatek na Białorusi i jednocześnie być w opozycji do artu Redaktora ws. LGBT+ .

      🤣
      Ależ, Drogi Panie – TU nie takie szpagaty (intelektualne) wolty i nożyce (rozkroki) odchodzą, należy uważnie prze/analizować treść komentarzy. Niejeden Kali TU dobrze zadomowić się, a powiedzenie że “nie można zjeść ciastko i mieć ciastko” nijak się ma do faktów BO, postprawda unosi się w powietrzu lekka niczym zwyczajne/a g…ołębica ze Szpitala na peryferiach…

      …że abp. Jędraszewski jest mi bliższy niż układna zdychająca UE .

      Tosz… 🙂 … paka, z wrażenia nie jestem w stanie nic wymamrotać! Ale taki np. Miecław zarzuca mi dewocję połączoną z parafiańszczyzną (jakoby by to było coś nagannego! Zawszeć piszę iż jestem
      ciemnogrodzianinem!) A ,(PRZECIEŻ) KK postępowy, oświecony, modernistyczny nie ma u mnie lekko!
      To naprawdę dyplomatycznie ująłem…co by nie dawać powodów do… zwykle używam ostrych
      sformułowań pod adres…

      No, no, no – chyba wejdziemy w alianse… 🙂 Czytam i serce mi roście…!

      Ale w jaki sposób (jak) wspomniani komentatorzy przeprowadzą woltę na prostą -przeciwko sobie
      i swoim poglądom? TO można by przypasować do PiSu od jutra prosłowiańskiego,
      z sympatią spoglądającego w stronę Moskwy i Mińska Ekscelencji A.G. Łukaszenki (daj mu Boże,
      długich lat sprawiedliwych rządów dla dobra Narodu Białoruskiego!)
      Jeszcze nie dokończyłem pańskiej analizy, delektować będę się po wypaleniu ‘lulki”… 🙂 więc
      udaję się – ‘na pole”..jak ująłby “lajkonik”. 🙂

      Odpowiedz
      • 11 sierpnia 2020 o 19:58
        Permalink

        @krzyk58
        Zamiast komentarza:
        „Najbardziej wystraszonym organizmem na ziemi jest polski prawicowiec. Boi się wszystkiego: uchodźców, LBGT, dżender, Niemców, Rosjan, spisku Brukseli, elit, Grety Thunberg, rozpadu rodziny, upadku Kościoła, terrorystów, islamu. Widzi się jako husarz, a jest drżącym zajączkiem” – dr Marek Migalski, politolog. Fakty i Mity nr 2/2020, s. 4.

        Odpowiedz
        • 11 sierpnia 2020 o 21:29
          Permalink

          Olej “to”, tzn. owe źródło info.! 🙂

          Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 19:56
      Permalink

      @fly

      Doskonale rozumiem twój ból, ale nijak nie jestem w stanie pogodzić doktryny Kościoła z zapobieganiem demoralizacji społecznej. Nie te narzędzia nie ten poziom i nie ta epoka. Historia dowodzi, że ta instytucja nijak się ma do tworzenia zdrowej kultury. W innym poście masz szerszą odpowiedź.

      Z kościołem wpadamy w kolejne problemy, przy których LGBT to pikuś. To Kościół zgotował nam obecny system i doskonale wiedział, jaka jest sytuacja z LGBT na zachodzie i w ich szeregach.

      Aby stworzyć podstawy zdrowej kultury, to trzeba prawdziwych chłopów, a nie ciot w sukienkach i rurkach lub pseudo-narodofców spod budki z piwem lub z różańcem w ręku.

      Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 20:48
      Permalink

      @fly. ……Ja NIE CHCĘ całować po nogach czarnych , pederastów , lesbijek itp… Toś niepoprawny
      politycznie – “wszyscy” TO robią, wszak tylko czarna prawda/życie itd. ma znaczenie?! Paka “grabią –
      nagrablennoje” wedle starych, ;’dobrych” wzorców ci rewolucjoniści od “B-cośtam” (czarni) po
      neokomunstyczną Antifę,(biali?) że co, policja zatrzyma? Nie ma sprawy, wychodzą na drugi dzień
      do kolejnej roboty – kolekcjonowania fantów, a opiekę prawną maja niezłą (co ci TO przypomina?)
      Byleby kraść i anarchizować, kontestować “zastaną rzeczywistość”, od strony prawnej pieczę trzymają
      “macenasi” – komuniści, i TO za friko! Byleby tworzyli stan anarchii, tak nienawidzą “tego Trumpa”
      co to zaciął się i nie chce wywoływać kolejnych wojen – jak TAK można? NeoKomuniści-neotrockiści
      a,aa to co innego ich celem życiowym jest stan permanentnych rewolucyi, a już marzeniem
      wojna z Rosją, ony mają TO zakodowane jeszcze z drugiej połowy XIX w. kiedy to “ten ichni kapitał
      ponadnarodowy” wygrażał kolejnym carom , uciskającym rzekomo, “zawsze i wszędzie prześladowanych”, TO w ‘ich obronie” gotowi byli na różne świństwa wobec Rosji CO, spełniło się
      w rewolucji masońskiej i bolszewickim przewrocie (dopiero Stalin prostował…)
      W Polsce mówi się – niewiele ( NO, BO qarfasztfasz, jaką TU narrację przyjąć? Tosz-sojuźnik!)) o specyficznej sytuacji społeczno-politycznej w Somalii, ops! Oczywiście w USA! Mam kilka wiarygodnych kanałów YT z których czerpię wiedzę n/t. ot – choćby ten: https://www.youtube.com/c/%D0%A1%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D0%92%D0%BE%D0%A4%D0%BB%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%B5/videos

      “Bo socjalizmu jak na Białorusi czy w PRL nie wprowadzisz .” Socjalizm na Białorusi niewiele ma wspólnego z tamtym socjalizmem, (elementy) za to jest “zdrowo w każdym calu” – wszystko gra.. szkoda że nie ma już portalu ‘Prawica.net” gdzie m.in. publikował p. Badura (nie mylić z..) na tematy białoruskie, tam był już niezły zasób oparty na “podbudowie matematycznej”, żadnego lania wody – tylko fakty oparte i udokumentowane z wiarygodnych źródeł. A w temacie polecam (tradycyjnie już) Porębę i Jabłonowskiego, na pewno nie ‘tow.Michała” co to produkuje się na YT
      czy w “Sputniku”. Czas na kolejnego “lulka”, kurzę niczym Евгений Спицын na wizji…

      Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 14:24
    Permalink

    Tymczasem dzisiaj oficjalnie ogłoszono, że Rosja zarejestrowała pierwszą na świecie szczepionkę przeciwko koronawirusowi.

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 14:51
    Permalink

    Poranny przegląd prasy, nie przyniósł jakichś ciekawych informacji, na temat Białorusi.
    Kolejny dzień zadymy, w jakiej uczestniczą młodzi ludzie w wielu krajach świata.
    To raczej globalny sport- naparzanie się z policją pod jakimś pretekstem.

    Łukaszenka to jeden z nielicznych w Europie MĘŻÓW STANU, zręcznie balansujący na linie pomiedzy Wschodem a Zachodem, utrzymujący niezależność swego kraju, zapewniający zamożność- na ile Białoruś pozbawiona zasobów naturalnych, jest w stanie ją wypracować.
    Ma odmienny od sasiadów system polityczny, i to jest solą w oku wszystkich….
    Przypomina Jugosławię za Tity, i to komuś wyraźnie przeszkadza.

    Zachodnie demokracje nie lubią odmienności, niezależności, “trzeciej drogi”?
    To co to za demokracje?

    Czy ktoś zastanawia się, co po Łukaszence i zerwaniu więzi gospodarczych z Rosją?
    Komu będa sprzedawać swoje produkty?
    Europie, USA?
    Co z ludźmi, ich codziennym bytem?
    Wyjada do Europy, tak jak 25% Estończyków, 15% Litwinów, 10% Polaków?

    Demokracja nie gwarantuje chleba, miejsc pracy, bezpieczenstwa, dobrobytu.
    Wiekszość krajów uznawanych za demokratyczne jest biedna, przeżarta korupcją, o wielkich róznicach dochodowych, rozwarstwieniu majątkowym.
    Białoruś jest enklawą pozbawioną takich wad.
    Dlatego “reżim Łukaszenki” musi mieć złą prasę, zostać zniszczony?

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 18:04
    Permalink

    Cytatów – parę 🙁 …George Orwell: Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym. (i jeszcze) Konfucjusz: Kto trzęsie drzewem prawdy, temu padają na głowę obelgi i nienawiść.

    ВИА “Песняры” “Белоруссия” (1976) https://www.youtube.com/watch?v=e4MHgsK-D8c

    ВИА Песняры – Полонез Огинского (польский язык).

    “На польском написана – по-польски и звучит!!! Только так может скатиться слеза…”

    https://www.youtube.com/watch?v=bocnH0pUXKA

    …Tylko, co z “tą Polską”? A, może to (już) nie Polska, a jakieś qr*ie “polin?

    @Kamczatka. ” 11 sierpnia 2020 o 14:24. “3 X hurra?! 🙄

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 22:36
      Permalink

      @Kamczatka. ” 11 sierpnia 2020 o 14:24. “3 X hurra?! 🙄

      Przyznaję, że nie jestem aż tak silny w Emoji, musiałem szukać tłumaczenia tej buźki.
      “pogarda lub nuda».
      OK.
      Nie zabijajcie posłańca, który przynosi złe wieści😷.

      Ciekawiło mnie, jak będą się kręcić «wolne» media, ponieważ nie można milczeć.
      No i proszę.
      GW:
      “Putin wysyła światu jasny komunikat, że rosyjscy naukowcy są pierwsi, ale bycie pierwszym nie wystarczy”.

      Jutro-pojutrze Trump również ogłosi “dobrą nowinę”.
      Po prostu gubię się w domysłach -co wowczas na to „wolni”?

      Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 20:25
    Permalink

    Na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach studiuje niejaki S.A.P., młodzieniec z 1998 roku, obywatel Białorusi.
    Według Wiki chłopiec od 17 roku życia aktywnie angażuje się w politykę.
    Dziś 2 telegram-kanały, rzekomo stworzone przez tego nnn bez pomocy dorosłych kuratorów, są głównymi producentami fałszywych wiadomości o protestach na Białorusi.

    Absolutna kalka z Majdanu-2013.

    Przy okazji, jak prawo RP traktuje wykorzystanie przez zagraniczne osoby prywatne swojego terytorium do ingerencji w proces wyborczy sąsiada – suwerennego państwa Białoruś?

    Kto wie, a może znajdzie się jakiś uczciwy i ambitny prawnik🙂

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2020 o 23:23
      Permalink

      Racja, Panie Web.J
      Naprawdę pomyliłem „xxxx” z „iiiii”.
      Te słowa są tak podobne w pisowni🙂

      Odpowiedz
    • 12 sierpnia 2020 o 10:03
      Permalink

      @Kamczatka

      “Kto wie, a może znajdzie się jakiś uczciwy i ambitny prawnik” – ale masz marzenia. 🙂
      W Polsce może i są uczciwi i ambitni prawnicy, ale tylko po kursie zachodnim. Podejrzewam, że nikt się nie odważy zanegować polityki, bo wszyscy praktycznie są zniewoleni zachodnią polityką i kulturą ekspansji. Narodowców wśród prawników jak na lekarstwo, patriotów pewnie jeszcze mniej. Tylko kasa, misiu kasa, jak na zapadie.

      Natomiast z poniższej informacji wynika, że chcą zmienić politykę oddziaływania, czyli przyjąć inną skórę, może węża? aby wyrwać Białoruś dla zachodniego imperializmu, tak aby krew wypić, a dziurki nie zrobić.

      “Wiceszef MSZ Marcin Przydacz oświadczył, że w poprzednich latach Polska prowadziła błędną politykę wobec Białorusi, której brakowało spójności.
      Wiceszef MSZ Marcin Przydacz komentował na antenie Polsatu obecną sytuację na Białorusi oraz polską polityczną zagraniczną wobec wschodniego sąsiada.
      – Nie chcemy ani walczyć, ani flirtować z Łukaszenką. Chcemy mieć z Białorusią jak najlepsze relacje. To, co dzieje się na Białorusi, ma wpływ na bezpieczeństwo Polek i Polaków. Nasza polityka zagraniczna powinna koncentrować się wokół tego, żeby stabilizować tam sytuację – oświadczył Przydacz.
      Według Przydacza poprzednie ekipy rządzące dopuściły się szeregu błędów w polityce wobec Mińska, a Rosja stara się przeciągnąć Białoruś na swoją stronę, co może być dla Polski niebezpieczne.
      Tymczasem poprzednie władze, głownie za sprawą ministra Sikorskiego, błędnie, absolutnie zamroziły jakiekolwiek kontakty bilateralne z Białorusią – ocenił Przydacz.
      – Polska nie miała żadnych możliwości oddziaływania na Mińsk, bo stosunki gospodarcze były bardzo wątłe, stosunków politycznych, kulturalnych, międzyludzkich w zasadzie nie było – powiedział wiceszef resortu spraw zagranicznych.
      – Pozbawiliśmy się jakichkolwiek narzędzi oddziaływania na sytuację w naszym sąsiedztwie. My uznaliśmy, że taka sytuacja jest niedopuszczalna – ocenił Marcin Przydacz”.”
      https://pl.sputniknews.com/polska/2020081112891571-polska-polityka-wobec-bialorusi-msz-mowi-o-bledach-poprzednikow/

      Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 21:27
    Permalink

    Игорь Панарин: Мировая политика #698. О ситуации в Беларуси

    Как складывается ситуация в Беларуси после выборов, прошедших девятого августа. Победил действующий президент Александр Лукашенко. После этого прошло несколько акций протеста. Сегодня, одиннадцатого августа, ситуация в Минске спокойная. По всей Белоруссии задержано около пяти тысяч человек, среди которых много не граждан Беларуси. Власти предприняли усилия по подавлению беспорядков. Блестяще информационно действует МВД Беларуси. Пресс-секретарь МВД Беларуси сообщила о гибели одного из протестующих от собственного взрывного устройства. Светлана Тихановская, второй кандидат в президенты Беларуси, выехала в Литву. Она призвала людей не выходить на митинги протеста. Байден «засветился»: выступил в поддержку протестующих. Следственный комитет возбудил ряд уголовных дел. Часть российских СМИ заняла странную позицию по отношению к явной попытке клинтонитов организовать цветную революцию в Беларуси.

    Podkreślam:Часть российских СМИ заняла странную позицию по отношению к явной попытке клинтонитов организовать цветную революцию в Беларуси. (!) Powtarzam, nie tylko Trump
    ma swoich trockistow-klintonitow…

    https://www.youtube.com/watch?v=f87LSfYP550&t=359s

    Pytanie-stwierdzenie (faktu): Всем добрый вечер ! Наша “премного уважаемая ” М. Симоньян с усердием наезжает на А.Г. Лукашенко .

    Odpowiedź: Игорь Панарин: Мировая политика

    она давно не наша – системная либералка и глобалистка /….woprosy – jest? 🙂
    ———————————————————————————————————————

    Игорь Панарин: Мировая политика #699. Наша Вакцина — Первая в мире!
    https://www.youtube.com/watch?v=Q0Y6OXTT_0U&t=3s (Nie ma i nie będzie musu wakcynacji)
    Komentarze…

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2020 o 22:04
    Permalink

    Ramię pręż!
    Słabość krusz
    ducha tęż
    ojczyźnie miłej służ
    ojczyyyyyyyźnie miiiiiiiłej służ!

    Chors
    Czarnobóg
    Dadźbóg
    Jaryło
    Jarowit
    Marzanna
    Mokosz
    Perepłut
    Perperuna
    Perun
    Podaga
    Porenut
    Porewitm
    Radogost
    Rod
    Rugiewit
    Simargł (Siem i Rgieł)
    Siwa
    Strzybóg
    Swaróg
    Swarożyc
    Świętowit
    Trojan
    Trzygłów
    Turupit
    Weles

    …a jeszcze mieliśmy słynnego Czarta prawda?

    Słowiańszczyzna jest bogata.

    Odpowiedz
  • 12 sierpnia 2020 o 12:10
    Permalink

    Swiatłana Cichanouska w swoim nagraniu przedwyborczym wzywała milicjantów, by zastanowili się, jakie są ich obowiązki wobec narodu. Po ogłoszeniu wyników zaapelowała do obydwu stron starć, by powstrzymały się od dalszej przemocy, wyrażając zarazem przekonanie, że to po jej stronie była prawdziwa większość głosów.
    https://strajk.eu/dramatyczna-noc-w-minsku-tysiace-demonstrantow-starly-sie-z-milicja-sa-ranni-i-zatrzymani/
    ============

    Przypuszczam, że tekst przysięgi policji jest na całym świecie podobny.
    Strzec PORZĄDKU publicznego, mienia, chronić obywateli.

    I to wykonano wzorcowo.
    Łukaszenka posłuchał rad Machiavellego.
    Brutalny terror jest lepszy niż długotrwałe zamieszki.
    Destabilizacja kraju jest bardziej śmiertelna niż przypadkowe ofiary w ilosci kilku .
    Tej lekcji nie odrobiono we Francji, czy USA.
    ==============

    Miecław.

    Po wizycie Pompeo na Białorusi- rzecz niezwykła, bo takich kontaktów brak od awantury o ambasady sprzed kilkunastu lat, wiadomo było, że nastąpi zmiana frontu.
    Polsce wydano komendę, więc wykonują.

    Odpowiedz
    • 13 sierpnia 2020 o 09:32
      Permalink

      @wmw

      Z przysięgą policyjną na świecie jest zapewne tak jak piszesz, ale jest to rzecz względna, bo zawsze zachodni imperialiści i grupy wywrotowe ochrzczą taką milicję/policję reżimową. Faktycznie liczy się prawo i komu ono służy, bo Policja jest tylko wykonawcą tego prawa i nie można mieć do niej pretensji, że w ramach tego prawa przywraca niektórym grupom społecznym rozum na takich manifestacjach. Czyli chroni porządku publicznego.
      Na Białorusi to prawo służy całemu społeczeństwu i chroni status względnej równości ekonomicznej oraz ochrony socjalnej, ale jak widać nie wszystkim tam to odpowiada, podobnie jak naszym tumanom styropianom nie odpowiadało prawo w PRL.

      Większym problemem jest więc szacunek do tego prawa i do własnej kultury. Jeżeli go nie ma, to mamy właśnie to co się stało w Polsce na skutek działania styropianu i kościoła na usługach zachodnich imperialistów i to co teraz usiłują implementować na Białorusi.

      W każdym państwie i jego systemie prawa chroni się aktualną władzę i porządek publiczny przed bezprawnymi zamachami na instytucje i policja ma prawo użyć broni i nawet zabić napastnika w ostateczności. No ale reżimy zachodnie uzurpują sobie prawo do oceny rzekomej słuszności systemu.

      Tu rodzi się uwaga, jakim prawem uznają Łukaszenko za dyktatora a sami na zachodzie utrzymują jeszcze formalnie monarchie, które są niczym innym jak dyktaturą pod przykrywką demokracji parlamentarnej, zresztą tak konstruowanej, aby nie stała się żadna krzywda oligarchii, czyli w sumie dawnej arystokracji. Doskonałym przykładem jest system brytyjski.

      Z faktu, że ktoś kto był Prezydentem ileś tam kadencji i nadal ma prawo być wybierany i jest wybierany bo jest najlepszy w ocenie większości społeczeństwa nie można wnosić, że jest dyktatorem i nie ma tam demokracji. Przecież są zagraniczni obserwatorzy takich wyborów, są firmy badające opinię społeczną i co z tych badań i obserwacji wynika? Putin czy Łukaszenko ma większościowe poparcie społeczeństwa, więc to jest prawdziwa demokracja.

      Wzorce zachodnie, że kandydat może być Prezydentem maksimum przez dwie kadencje są pomyślane tak, aby zachodnia oligarchia nie miała szansy stracić władzy i mogła rządzić z drugiego fotela w ochronie swoich interesów. Wiadomo, że wokół takiego niezależnego a dobrego Prezydenta tworzy się wtedy polityczna większość i ma on wpływ na losy kraju niezależnie od grup interesów siedzących za jego plecami i chcących pociągać za sznurki. Zachodniej oligarchii to się nie podoba bo mają ograniczony wpływ na rządy państw z silnym narodowym Prezydentem, a tak jest obecnie w Rosji i na Białorusi.

      To są dwa modele demokracji i absolutnie modelowi wschodniemu (tak to nazwijmy) nie można odmawiać prawa do miana demokracji. Zachód niech spada sobie ze swoją wypaczoną demokracją na drzewo, bo ich demokracja chroni tylko interesy bogatych a biednych tylko w takim zakresie jakim jest to konieczne dla interesu bogatych. Ot i cała tajemnica. Modele wschodnie oparte na przywództwie tzw. dobrego gospodarza mają słowiańskie korzenie, które przez wieki były wypaczone feudalizmem i religią, stąd monarchie i carat. Potem po rewolucji październikowej nastąpił powrót do kolektywnego rządzenia, a teraz mamy na wschodzie demokracje z prawem wielokrotnego wyboru dobrego gospodarza, jak ongiś w prasłowiańskich czasach.

      Po tym wpisie konstytucjonaliści spaczeni zachodnim imperializmem zawyją z wściekłości. 🙂

      Zachód absolutnie nie ma prawa narzucać swojego modelu kultury i prawa, systemu społecznego nikomu na świecie. Można się tylko cieszyć, że pojawiły się silne modele demokracji wschodnie, które może ochronią słowiańszczyznę przez totalnym zniewoleniem i upadkiem także i naszej kultury bo na to się zanosi.
      https://wolnemedia.net/zachwyt-nad-bogaczami-to-kapitalistyczny-zabobon/

      Odpowiedz
      • 13 sierpnia 2020 o 12:39
        Permalink

        “Tu rodzi się uwaga, jakim prawem uznają Łukaszenko za dyktatora .. Krótko: prawem
        nowego (kulturowego) marksizmu. Zrozumiał?

        Odpowiedz
      • 13 sierpnia 2020 o 13:25
        Permalink

        ‘Potem po rewolucji październikowej nastąpił powrót do kolektywnego rządzenia.”
        Bzdura goni bzdurę, w tak krótkim zdaniu, co u ciebie jest charakterystyczne…
        Nie było ŻADNEJ rewolucji październikowej, była lutowa – masońska, jesienią był
        już tylko zamach stanu, https://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_do_Konstytuanty_w_Rosji_1917 (karauł jest zmęczony , chce spać – słynna fraza matrosa Żeleźniakowa z 1918 r. ) dokonany w imieniu wielkiego, ponadnarodowego kapitału.
        Powrót do kolektywnego rządzenia od ZAWSZE wpisany był w mentalność ruską
        (rosyjską) zwłaszcza na wsi, więc ni mogli wracać do czegoś co niezmiennie funkcjonowało od setek lat
        Nie mam czasu ni sił by ciągle obalać twoje bzdury, zresztą próbowałem niejednokrotnie,
        ale po tobie wiedza spływa niczym woda święcona po lodowcu…

        Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.