Przerwa techniczna

Szanowni Państwo!

Ze względów technicznych musimy wstrzymać publikowanie nowych treści na portalu Obserwatorpolityczny.pl do odwołania. Jak tylko uda się nam przywrócić pełną sprawność i bezpieczeństwo działania głównych elementów portalu, wrócimy do zwykłego toku publikacji.

Niestety sprawa jest tak poważna, że dzisiaj nie jesteśmy w stanie określić, kiedy zostanie przywrócona pełna funkcjonalność portalu. Liczymy na to, że problemy techniczne uda się rozwiązać do końca okresu wakacyjnego, jednakże to będzie zależeć od finansowania jakie uda się nam zgromadzić.

Portal będzie przez cały czas dostępny dla Państwa, komentarze będą moderowane przynajmniej raz dziennie około godziny 21:00. Może się jednak zdarzyć, że ze względu na prowadzone prace nie będzie możliwości publikowania nowych komentarzy, jak również portal może zostać zawieszony. Proszę mieć na uwadze, że nowo umieszczone komentarze – po 10 sierpnia 2021 r., g. 04:05 mogą zostać utracone. To znaczy, po wejściu na adres portalu nie zobaczycie Państwo logo i treści tylko komunikat błędu lub inny komunikat techniczny.

Prosimy tych z Państwa, którzy są w dobrej sytuacji finansowej o wsparcie dla naszej fundacji. Liczy się każda kwota i jest mile widziana.

Liczymy na Państwa wsparcie. Bez Państwa wsparcia, nie ma przyszłości dla portalu, który w środę 15 września 2021 roku o godzinie 21:43 będzie miał już 10 lat od pierwszej publikacji pod tym tytułem. Żeby dalsze trwanie było możliwe musimy przeprowadzić zaawansowane prace informatyczne i dokonać zakupów niezbędnego oprogramowania i sprzętu, które są jeszcze bardziej kosztowne, niż przed pandemią.

Proszę pamiętać – jedyną formą wsparcia dla naszej fundacji jest przelew na jedno z poniższych kont bankowych, fundacja nie prowadziła i nie prowadzi żadnych zbiórek, puszek, ani innego rodzaju form wsparcia bezpośredniego. Zgodnie z obowiązującym prawem, nie ma możliwości odliczenia dokonanej dla nas darowizny w polskim systemie podatkowym i prosimy tego nie robić.

Wszystkie osoby zamierzające udzielić bezpośredniego wsparcia finansowego fundacji proszone są o wpłacanie pieniędzy na poniższe konta bankowe – proszę pamiętać – każda kwota jest dobra:

Fundacja Pisanie Książek

ul. Złota 61

00-819 Warszawa

Nr konta bankowego:

Dla przelewów w PLN 63 1020 1097 0000 7102 0229 0724

Dla przelewów w Euro PL 02 1020 1097 0000 7902 0307 3541

Konto fundacji jest prowadzone przez bank:
PKOBP Oddział 1 w Krakowie ul. Lubicz 17a, 31-503 Kraków
Symbol SWIFT banku to: BPKOPLPW

z dopiskiem – „DAROWIZNA” – to obligatoryjny zapis, bez którego pieniądze będą odesłane po odliczeniu kosztów przelewu.

Serdecznie pozdrawiamy

Zespół Obserwatora Politycznego

46 komentarzy do “Przerwa techniczna

  • 10 sierpnia 2021 o 14:34
    Permalink

    Zapadło milczenie – grobowa cisza! OP WRÓĆ!

    Odpowiedz
  • 10 sierpnia 2021 o 16:54
    Permalink

    Zgin przepadnij maro nieczysta

    Odpowiedz
  • 10 sierpnia 2021 o 19:53
    Permalink

    Mało chętnych na dyskusję o kasie

    DOBRY WIECZÓR PANIE GRZEGORZU – SPRAWA NIESTETY TYM RAZEM JEST EKSTREMALNIE POWAŻNA. SUGERUJĘ SKOPIOWAĆ SWOJE ULUBIONE TEKSTY. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

    Odpowiedz
    • 11 sierpnia 2021 o 13:18
      Permalink

      Panie Web.Józ

      Proszę mnie/nas uspokoić i powiedzieć, że tylko o kasę chodzi lub zamilknąć…

      PRACE INFORMATYCZNE NIE SĄ ZA DARMO NIESTETY. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

      Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2021 o 09:28
    Permalink

    Lepiej wpłacić, niż dyskutować. Ja wpłaciłem.
    Do @WPK – nie “pasi” jak mówią podobni WPK ? Nie wchodź na łamy OP. Nie czytaj. Nie zasmradzaj! Inkwizytor k…a!

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia 2021 o 20:10
    Permalink

    Przewał PIS w Sejmie. Przegrali 2 głosami i zrobili reasumpcję głosowania! Skandal jak w II Rp. w tzw. wyborach brzeskich. Przyznać trzeba, że obyczaje za PiS upadają zupełnie. W końcu rząd Suchockiej upadł 1 głosem, bo ktoś był w kiblu ( ponoć nagle).
    Pytanie ilu głosów więcej trzeba ?
    CO do decyzji PAD-a nie mam raczej wątpliwości – podpisze k… !!!

    Odpowiedz
  • 12 sierpnia 2021 o 21:40
    Permalink

    No i co dalej? Coś wiadomo? Wpłacacie? Ja wpłaciłem – nie wiele, ale tu chodzi o to żeby stale wspierać i taką kwotę deklaruję co miesiąc.

    Odpowiedz
    • 14 sierpnia 2021 o 09:45
      Permalink

      myślę, że tu raczej chodzi o strach

      SZANOWNY PANIE TEN CZYNNIK RÓWNIEŻ JEST ELEMENTEM CAŁOŚCI. JEDNAK PROBLEM JEST CZYSTO INFORMATYCZNY, OCZYWIŚCIE NIE NAM ORZEKAĆ O JEGO ŹRÓDLE, STAWIAMY NA “INTERNETY”. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

      Odpowiedz
  • 16 sierpnia 2021 o 20:15
    Permalink

    Wiele się dzieje a OP milczy. Nie wierzę, że to jest przypadek lub po prostu przerwa techniczna. Takie bajki to nie nam – jesteśmy świadomymi czytelnikami. Żądamy kontynuacji publikacji!

    Odpowiedz
    • 16 sierpnia 2021 o 21:03
      Permalink

      @Spacerowicz. „Nie ma przypadków, są tylko znaki”.

      Początek końca, oto, co najbardziej interesowało tych, którzy słuchali słów Jezusa o zburzeniu świątyni, o czasach, kiedy nie pozostanie z niej kamień na kamieniu. A ów „początek końca” objawić miał się im, jak sądzili, poprzez znak. Głód znaków, wyczekiwanie znaków przewija się – mniej czy bardziej wyraziście – przez całe Pismo Święte. Ów głód znaków równać się może chyba tylko ze ślepotą wielu ludzi na najbardziej oczywiste z nich. Ksiądz Bronisław Bozowski mawiał: „Nie ma przypadków, są tylko znaki”. Czy miał rację? Otóż jeśli miał rację, to w tym sensie, że nie zachęcał do skażonej nieuchronną dowolnością nadinterpretacji rzeczywistości, która wszędzie we wszystkim nakazuje dostrzec oczekiwany „znak”. Raczej przeciwnie – wzywał do ukierunkowanej głęboką wiarą czujności. Tej czujności, która pozwoli nie dać się uwieść fałszywym znakom i nie mniej fałszywym prorokom.

      Wzięto z: “gość.pl” (podstawić dowolne ..)

      Amen

      🙂

      Odpowiedz
  • 16 sierpnia 2021 o 20:43
    Permalink

    Dodam taką uwagę, forsa forsą, a naciski naciskami. Mam w pamięci zamykanie dyskusji np. na blogach “Polityki” jak też pod artykułami w w/w. Potem zamknął się ciekawy antysystemowy portal “Pracownia4”. Nawet prawicowe “Do Rzeczy” zlikwidowało wolne dyskusje bez logowania – było jakby za dużo krytyki hegemona.
    Parę lat temu słyszałem o rezydentach vvv wywierających naciski na redakcje.
    Zamykają/naciskają głownie na te, które nie wyją na Rosję.
    Co ciekawe Sputnik – organ rosyjski – a jak wiemy Rosja jest oskarżana przez zachód o robienie cudów w wojnie elektronicznej , jest ów Sputnik zasypywany wpisami licznych rusofobicznych trolli, w dodatku podszywających się pod normalnych komentatorów. Często w sposób chamski – co w OP by nie przeszło żadną miarą . Tyle refleksji.

    PANIE FLY PROSZĘ SPRAWDZIĆ SKRZYNKĘ EMAILOWĄ. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

    Odpowiedz
    • 17 sierpnia 2021 o 09:10
      Permalink

      @fly. Proszę wziąć pod ‘uwagie” że “smi” w FR są dużej (zdecydowanej) mierze tej samej orientacji
      politycznej co na Zachodzie i w USA (grają w te same klocki). Nic nie wspomniałeś o losie ciekawego portalu “prawica.net”, (natomiast wspominasz “cośtam” o “Polityce”, jeśli to przedłużone ramię tej znanej nam z PRLu to …dziękuję (kosmopolityczni, o odcieniu lewicującym liberasty!)
      który to musiał ‘zamknąć się “na amen”, w przeciwieństwie do “antysystemowej” – “Pracowni4” teksty
      której (głównie tłumaczenia ze strefy Anglosaskiej, “waspowskiej”) dostępne są (wiszą, do tych pór) na tej witrynie.

      https://myslpolska.info/2021/08/12/w-palacu-dyktatora/

      https://myslpolska.info/2021/08/15/za-bialorus-skazano-mnie-na-smierc-cywilna/

      https://myslpolska.info/2021/08/16/wolnosc-po-bialorusku/ Autor analizy: P. Piasta

      Odpowiedz
    • 17 sierpnia 2021 o 09:18
      Permalink

      @fly

      Polska wersja Sputnika wydaje się być niezależna od Rosjan. Sporo artykułów o tym świadczy. No i różnią się te wersje tematami i poglądami dość mocno.

      Odpowiedz
  • 19 sierpnia 2021 o 11:42
    Permalink

    UWAGA – II BŁąD!!!
    DWA POPRZEDNIO WYSŁANE POSTY Są NIEPRAWIDŁOWE
    – W PIERWSZYM COś SIę POKIEŁBASIŁO (“copy-paste”) I WYSZŁA SIECZKA, A W DRUGIM UMKNęŁA MI ISTOTNA MYśL
    Proszę moderatora o usunięcie poprzednich dwóch postów.
    –TEN TEKST JEST PRAWIDŁOWY–
    —————————————————————————————-

    No cóż…
    – zostajemy spacyfikowani…
    Tak zakończyła się wieloletnia “walka” solidurni z…

    Jasne, internetu w całości się nie odłączy, przecież w jakiś sposób trzeba będzie sterować masami. Jednak co do treści, to niewiele można się spodziewać. Zresztą, do czego niewolnikowi potrzebna będzie jakać głębsza wiedza ?

    W podsumowaniu kilku dobrych tekstów Krakauera (“Polska umiera…”) chciałem nadmienić o jeszcze jednym sposobie, jakim doszczętnie zniszczono pamięć o Polakach i epoce PRLu. Jak widzę, będzie to chyba już niemożliwe…
    Chodziło mianowicie o “Naszą Klasę”. A właściwie o jej “zamknięciu”

    https://spidersweb.pl/plus/2021/07/nasza-klasa-koniec-spolecznosciowy-serwis-onet-facebook

    To był wspaniały portal, który zgromadził większą część dojrzałych Polaków. Portal, tworzony był przez wiele lat i przez miliony obywateli (ok. 14 mln) z różnych pokoleń. Zobrazował praktycznie całą strukturę szkolnictwa PRLu (młodsze pokolenia z lat 90-ych, raczej nie wniosły tam zbyt wiele) i pokazywał na jak wysokim poziomie było szkolnictwo i edukacja społeczeństwa tamtego okresu. Tak, tam byliśmy MY…
    – MY, KTóRZY TWORZYMY WSPóŁCZESNE POLSKIE SPOŁECZEńSTWO !!!

    No cóż, twórcom portalu się nie dziwię, że go sprzedali…
    – młodzi chłopcy, odnieśli duży sukces, więc, gdy zaproponowano im miliony, chętnie na to przystali,
    Co innego mnie jednak martwi. Portal po różnych “przerzutach” znalazł się w końcu w rękach koncernu Axel-Springer (Onet). Co to za koncern, nie muszę chyba tłumaczyć…

    Nie byłoby w tym nic złego. W końcu żyjemy w kapitaliźmie i takie formy własności, to normalka, tylko…
    – czy naprawdę utrzymywanie tej bazy danych (portalu) było takie kosztowne i kłopotliwe ?
    – czy trzeba było niszczyć tworzoną mozolnie przez Polaków i przez lata strukturę tej bazy ?
    Z likwidacją tej bazy danych automatycznie zostanie zniszczony rdzeń społeczeństwa polskiego !

    Co z tego, że teraz wielu (większość!) jest na różnego rodzaju facebucach (pisownia zamierzona), czy instagramach ? Co z tego, że ludzie tworzą tam jakieś wirtualne “pseudospołeczności” ?
    – przecież to wszystko bity na serwerach i wystarczy, że zabraknie prądu, a wszystko zniknie w nirwanie…
    Ba, na przykładzie b. prezydenta Trumpa zobaczyć można, jak prędko i łatwo można zlikwidować taką wirtualną “osobowość” w sieci…

    Wracając do bazy, baza zawierała miliony RZECZYWISTYCH ISTNIEń LUDZKICH. Ujęte tam było ich dzieciństwo, dojrzewanie i dalsze losy. Tam byliśmy MY. Może już trochę podstarzali, ale za to z większymi doświadczeniami…
    – wystarczyło pójść do “klasy” z którejś ze swoich szkół, a spotkało się tam wielu starych kolegów i koleżanek.
    Tak, włacznie z możliwością ponownego kontaktu w realu!
    – i komu to przeszkadzało, by w tak brutalny sposób zniszczyć NASZ SWIAT ?

    Nasi “polytycy” wydają miliardy na pierdoły, na jakieś karykatury “pamięci”, jakichś, nikomu niepotrzebnych “wyklętych”, czy dawno pogrzebanych bohaterów, ale nikomu nie przyjdzie na myśl, by ratować resztki naszej polskości i naszej teraźniejszości…
    Wystarczyłoby, zamiast na bezsensowne programy nas szpiegujące (chyba izraelski “Pegazus”, ale i inne), wydać trochę na wykupienie i utrzymywanie tej bazy danych Polaków (np. w ramach spuścizny narodowej)…
    – już raz przygotowaną strukturę jest łatwo i tanio utrzymywać…

    No cóż, szkoda…

    A ze względu na na apel i obawy redakcji, dopowiem Szanownym Koleżankom i Kolegom…
    – nie łudźcie się, że na zawsze dane nam będą możliwości wzajemnej, takiej, jak obecnie, komunikacji !
    Portal OP tak samo bazuje na prywatnym “dostawcy”. Wystarczy, że będzie coś “nie tak”, a w jednej chwili zostanie odcięty. Analogicznie, jak “Nasza Klasa”…
    – i to pod byle pretekstem !

    Miło było spędzić tutaj dobrych kilka lat (jak ten czas leci, zameldowałem się tutaj, jako 50-parolatek, a teraz skończyłem już 62 lata…). Nie licząc wspaniałych tekstów samego Krakauera, miałem okazję zetknąć się ze wspaniałymi ludźmi. Niezależnie od autorów i ich poglądów, prawie każdy tekst, czy nawet komentarze były na bardzo wysokim poziomie.

    Koledzy, tak, jak to radzi nasz WEB.JóZ, osobiście również radzę, jeśli ktoś chciałby zachować swoje wylane tutaj myśli, skopiować sobie gdzieś te swoje komentarze.
    Swiat w którym obecnie żyjemy, to inny już Swiat. Niezależnie od tego, jak dalej będzie się rozwijać ta cała histeryczna nagonka, na pewno dojdzie w przyspieszonym tempie do radykalnych zmian.
    Od półtora roku regularnie się nas rozdziela i atomizuje. Przypuszczam, iż w efekcie końcowym, chodzi o likwidację struktur narodowościowych, rodzinnych i innych znanych nam grup społecznościowych. To ma być jeden, globalny Swiat. Z globalnym rządem i globalną kontrolą nad wszystkim i wszystkimi.
    Nie łudźcie się, po kolei odłączone zostaną wszystkie portale (punkty internetu), które będą niezależne od “centrali”.

    Wspominałem niedawno, iż od wiosny zacząłem działać w nowozałożonej partii w Niemczech (dieBasis).
    Nie chcę się tutaj nad tym rozwodzić, ale wszystko wskazuje na to, że już w niedalekiej przyszłości nastąpi ogólnoświatowy (w naszej części Swiata – technicznie, to żaden problem) lockdown internetu, a co za tym idzie, nie będzie jakiejkolwiek możliwości wzajemnej komunikacji.
    Intensywnie tworzymy “siatki kontaktów”, jak za “króla Cwieczka”, t.j. tworzymy taką strukturę, że w razie odcięcia nas od “Swiata” będziemy w stanie nadal się kontaktować (na terenie całych Niemiec). Po prostu, jest nas na tyle dużo i na tyle jesteśmy rozproszeni po NRFie, że szybkie “przetransportowanie” informacji (czy czegoś innego) nie będzie stanowiło żadnego problemu i będzie możliwe bez używania dotychczas istniejących możliwości.

    Radzę i Wam zabezpieczyć się w ten sposób. Przynajmniej zebrać, ale fizycznie, t.j. np. wydrukować sobie wszystkie możliwe adresy i kontakty, które w razie jakiejkolwiej “zawieruchy” będą możliwe do wykorzystania. A najlepiej, już teraz postarać się stworzyć, albo przynajmniej dołączyć do jakiejś istniejącej struktury, czy grupy ludzi podobnie myślących.
    Wyobraźcie sobie tylko np. taki scenariusz….
    – internet (wraz z telefonami i innymi formami komunikacji) zostanie wyłączony, a dostawy do marketów zaczną szwankować (lub zanikną w ogóle !)…

    Co wówczas ?

    “Istnieją przecież oficjalne struktury i armia” powiecie…
    – tak, tylko KOMU one służą i dla KOGO pracują !?

    WEB.JóZEF ma rację, obecna sytuacja jest na tyle poważna, że trzeba liczyć się ze wszystkim.
    I nie chodzi tu tylko o istnienie/nieistnienie OP. To chodzi o NASZE ISTNIENIE !
    Nie śmiem nawet się domyślać, co się teraz na Swiecie dzieje. Szczególnie w naszej, zachodniej części. Może to biologiczna III wojna światowa, może to realizacja psychopatycznych planów “nowego porządku”, albo jeszcze coś innego, ale po 1,5-rocznych zmianach na pewno jedno można stwierdzić…
    – to nie jest już znany nam dotychczasowy Swiat !

    Póki jeszcze możliwe, można ewentualnie “wyemigrować” do innych (jeszcze działających) portali. Gdy jednak internet (w dotychczasowej formie) zostanie odłączony ?
    – wówczas nie pozostaje nam nic innego, jak kontakty w realu …

    Mam nadzieję, że, jeśli faktycznie, OP nam “zniknie”, to “zaistniejemy” i spotkamy się jeszcze gdzieś w wirtualu na jakimś, jeszcze działającym portalu. Występujcie pod dotychczasowymi nickami (Krzyka58 miałem okazję już tak gdzieś spotkać)

    A swoją drogą, to chętnie spotkałbym się z kilkoma komentatorami w realu…
    Pomimo różnic poglądów, na pewno poznałbym chętnie Krzyka, Z wielką przyjemnością poznałbym również Miecława, Grzegorza, Pozorovatela, Fly, czy jeszcze kilku innych stałych komentatorów.
    W “normalnych czasach” nie stanowiłoby żadnego problemu zorganizowanie jakiegoś spotkania np. “Fanów OP”. Obecnie, na pewno jest to niewykonalne…

    Co jest ewentualnie możliwe, to bezpośredni kontakt mailowy (w ten sposób miałem okazję poznać naszą poczciwą “Bonę”). Jedynie WEB.JóZEF musiałby podać adres mailowy konkretnej osoby.
    Jeśli korespondencja do/od redakcji jest jeszcze możliwa, to nie mam nic przeciwko podaniu mojego adresu mailowego dla któregoś ze stałych komentatorów. Jeśli oczywiście poprosi o to redakcję OP (WEB.JóZEFA)

    Mam nadzieję że mój post ma jeszcze szansę pojawić się na OP.
    W każdym bądź razie, pozdrawiam wszystkich w tych idiotycznych czasach i życzę wszystkiego dobrego.

    Odpowiedz
    • 20 sierpnia 2021 o 09:25
      Permalink

      Panie @Dojrzały

      Poza sezonem jestem w stanie udostępnić nocleg dla 10 osób (wejdzie i więcej), w zasadzie tylko media trzeba byłoby opłacić. To agroturystyka, lecz dla Was nie pobiorę pieniędzy żadnych. Obok jest świetny obiekt, także mój, do prowadzenia dyskusji przy ognichu i w towarzystwie koni.

      No niestety to kotlina kłodzka więc pewnie daleko. Niemniej baza jest dla Was, rzecz jasna i dla naszego Krakauera i Web.Józia 🙂

      Już kiedyś tu pisałem o spotkaniu ale nikt nie pociągnął tematu, a tu proszę, jednak ktoś jest chętny. Pan Redaktor też ma mojego mejla w razie czego, no więc jakby ktoś chciał sobie z szanownego grona OP zapisać adres mejlowy (koniecznie długopisem na kartce) to ja w tym miejscu wyrażam zgodę. W komentarzu niestety nie podam.

      Pozdrawiam Serdecznie

      ps. Chciałbym pomóc OP, ale żeby ta pomoc nie musiała posłużyć się bajtami (że tak powiem). Chrzanię, wyłoży mi ktoś firmę (w przypadku bajtów), nie będę ryzykował. Mam też serwer, być może mógłby posłużyć jako archiwum dla OP by w lepszych czasach znów go kontynuować w obecnej formie. Ale czy OP mi się tam zmieści? Nie wiem.

      Odpowiedz
    • 1 września 2021 o 10:21
      Permalink

      @Dojrzały

      Dzięki za zaproszenie do kontaktu. Niewykluczone że spotkamy się kiedyś w realu, ale póki co mam jeszcze zbyt dużo spraw na głowie. Podaj link do portalu na którym jeszcze komentujesz, postaram się tam zaglądać i być może podjąć dyskusję, chociaż nie obiecuję z uwagi na brak czasu. Na OP znalazłem się zupełnie przypadkiem i już mija kilka lat na inspirujących dyskusjach, a kiedyś obiecałem sobie, że nigdy już nie będę się udzielał. Od 1990 roku nie zwykłem już brać udziału w jakichkolwiek dyskusjach społecznych i politycznych. Po prostu po wyborach 4 czerwca 1989 roku i upadku PRL stwierdziłem, że katolicy w Polsce nie zasługują już na to, abym społecznie poświęcał się dla nich, jak to robiłem w latach 80-tych. Zgodnie z dewizą, że już żaden komunista nie powinien ginąć za bezmyślny lud nie podjąłem żadnej działalności społecznej i politycznej.

      Dopóki w Polsce Kościół i styropian będą rządzili, ten naród nie zasługuje na to, aby cokolwiek społecznie dla niego robić, bo i tak wszystko zmarnują. Zresztą teraz już nie da się odwrócić negatywnych trendów zachodniego imperializmu i destrukcyjnej działalności Kościoła oraz zniszczenia naszego potencjału intelektualnego i gospodarczego przez politykę styropianu realizującego zachodnie i swoje “jaśnie pańskie” interesy.

      Mogę ci tylko pozazdrościć optymizmu i determinizmu w podjęciu działalności politycznej.
      Oczywiście zawsze mogę coś skomentować, wydać swoją opinię, ale na więcej już się nie zdecyduję.
      Obecna moja dewiza to: Marche, ou creve – Maszeruj albo giń, jak w Legii Cudzoziemskiej, bo to już nie jest kraj dla normalnych ludzi i kraj normalnych ludzi.

      @Grzegorzu …

      Dzięki za zaproszenie. Postaram się w przyszłości skorzystać z twojej oferty agroturystycznej, wtedy będziemy mieli szansę się poznać oraz pogadać przy ognisku i rybce o starych dobrych czasach.

      Pozdrawiam was serdecznie.

      @WEB. JÓZ.
      Jakie są szanse aktualnie na ponowną działalność w najbliższym czasie? bo dziś wchodzę licząc, na wyzwania intelektualne, a tu pełne rozczarowanie. Moim zaufanym uczniom też brakuje OP. Kto będzie ich inspirował do przemyśleń i normalnego życia? To może być tylko Sz. Krakauer.

      Pozdrawiam serdecznie

      SZANOWNY PANIE NIESTETY NIE WIEM. NA DZIEŃ DZISIEJSZY NIE JESTEŚMY W STANIE NADAL – NIESTETY – NIC OKREŚLIĆ. SYTUACJA JEST PATOWA. ZALECAM ZACHOWAĆ SOBIE SWOJE ULUBIONE TEKSTY I KOMENTARZE. WEB. JÓZ.

      Odpowiedz
      • 2 września 2021 o 09:54
        Permalink

        @WEB. JÓZ.

        No to bryndza. A ja już miałem przygotować ten felieton o piwie i transformacji.

        A co do skopiowania tekstów Krakauera jest tego tyle, że ja ze wszystkim jeszcze się nie zdążyłem zapoznać, tzn. tymi wcześniejszymi zanim trafiłem tu przypadkiem. Wszystkie są niezwykle interesujące i bezcenne. Kopiowanie tego i selekcja zajmie z rok.

        Nie macie możliwości technicznej zrzucić tego tematycznie w wersję pdf i umieścić do ściągnięcia z sieci za odpowiednią darowizną? Nawet bez naszych komentarzy, ewentualnie wybrać te najbardziej interesujące, które coś wnoszą merytorycznie i nie są pieniactwem.

        Chętnie, na pewno nie tylko ja, ale wielu czytelników byłoby usatysfakcjonowanych i darowizny dodatkowe by popłynęły. Nie możemy stracić takiego potencjału.
        Felietony Sz. Krakauera powinny być wydane w wersji książkowej, jak to robi wielu publicystów.

        Pozdrawiam serdecznie i życzę szybkiego rozwiązania problemów.

        SZANOWNY PANIE NIE MAMY ŚRODKÓW NA TAKIE DZIAŁANIA. NIESTETY WSZYSTKO MOŻE ZOSTAĆ PO PROSTU SKASOWANE JUŻ W GRUDNIU TEGO ROKU A PORTAL PRZESTAĆ ISTNIEĆ. WEB. JÓZ.
        PS. FELIETON PROSZĘ PRZESŁAĆ – OPUBLIKUJĘ – W RAMACH TESTU TECHNICZNEGO POWINNO SIĘ UDAĆ. W SKRÓCIE PROBLEM POLEGA NA TYM – JAK WPROWADZIMY JAKĄKOLWIEK ZMIANĘ W BAZIE DANYCH, TO ZMIANY SIĘ W NIEJ LOSOWO REPLIKUJĄ I NIE CHODZI O LITERKI, ALE NP. O TEKSTY WĄTPLIWE EMOCJONALNIE LUB ODPOWIEDNIO UKIERUNKOWANE. DLATEGO NIE MOŻEMY ZMIENIAĆ STANU ISTNIEJĄCEGO DOPÓKI TEGO NIE WYCZYŚCIMY A TO NIESTETY NIE JEST TAKIE PROSTE – JEDNAK DLA PANA TEST MOŻEMY ZROBIĆ, NAJWYŻEJ ZNOWU PRZYWRÓCĘ RĘCZNIE BAZĘ W NOCY.

        Odpowiedz
        • 2 września 2021 o 16:59
          Permalink

          @WEB. JÓZ.

          Rozumiem. No to niezły syf wam podrzucono.
          Dobrze by było, abyście felietony archiwizowali sobie odrębnie na innym serwerze bez dostępu do sieci. Warto pomyśleć o ich wydaniu w formie pdf lub książkowej. Pal licho nasze komentarze, ale myśl Krakauera nie może ot tak sobie przepaść.

          A nad felietonem popracuję, trochę to potrwa, bo mam jeszcze inne pilniejsze sprawy.
          Jak będę miał to wrzucę w komentarz i będzie mógł go pan przekopiować. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
          Pozdrawiam

          SZANOWNY PANIE! TO WSZYSTKO JEST JESZCZE BARDZIEJ SKOMPLIKOWANE. NIE DA SIĘ OT TAK, PO PROSTU. MOŻNA WGRAĆ OD NOWA, ALE WÓWCZAS TO SIĘ POWTARZA. NIESTETY TO BĘDZIE KOSZTOWAĆ. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

          Odpowiedz
      • 2 września 2021 o 13:09
        Permalink

        Żądamy jednoznacznej odpowiedzi od redakcji – kiedy ruszą publikacje? Jeżeli redaktor naczelny nie daje sobie rady, to niech ustąpi ze stanowiska na pewno znajdą się lepsi! Żądamy powrotu do publikacji! Dość kłamstw! Tyle rzeczy się dzieje a my nie mamy komentarzy krakauera!

        PANIE WERNYHORA ROZUMIEM PANA SŁUSZNE OBURZENIE, ALE PRZYCZYNY SĄ TYLKO I WYŁĄCZNIE TECHNICZNE – ZAPEWNIAM – NIE MA ŻADNEGO INNEGO DNA (CO INNEGO Z CZEGO ONE WYNIKAJĄ – ZAPEWNE SĄ W PEŁNI PRZYPADKOWE NO BO JAK INACZEJ?) – NATOMIAST W TEJ CHWILI JESZCZE TRWAJĄ ROZMOWY W SPRAWIE PRAC – ZOBACZYMY CZY TO SIĘ UDA CZY NIE. ZACHĘCAM DO WSPIERANIA NASZEJ FUNDACJI. POZDRAWIAM WEB JÓZ.

        Odpowiedz
        • 2 września 2021 o 15:56
          Permalink

          Robi się coraz goręcej a łakniemy jak kanie dżdżu – felietonów krakauera! Proszę nam nie mydlić oczu. Ktoś kto jest odpowiedzialny powinien wylecieć z redakcji.

          Odpowiedz
  • 22 sierpnia 2021 o 10:47
    Permalink

    @Grzegorzu z K. – szlachetny gest. Brawo!

    Z innej beczki, oglądacie rozkładanie zasieków na dłg. ca 150 km. w terenie leśnym. Nie zaczynam dyskusji o uchodźcach, tylko – jest to koszmarny drut tzw. żyletkowy lub sztyletowy, przy którym zwykły, stary drut kolczasty to zwykły sznurek. Zasieki przecinają ścieżki zwierząt. Wyobraźcie sobie dziesiątki saren, lisów i inn. zwierząt ROZPRUTYCH przez te żyletki!
    Napisałem maila do rożnych ( poza TVP) telewizji. Ciekawe czy się zająkną? Uchodźca rzuci deski, materac , zwierze NIE. Paskudnie!

    Odpowiedz
  • 29 sierpnia 2021 o 13:28
    Permalink

    Tyle się dzieje, a OP akurat w samym kluczowym momencie tuż przed kryzysem zamilkł. Czy wy naprawdę myślicie, że wierzymy w to, że to przerwa techniczna tak po prostu? Jesteśmy może nieliczną, ale naprawdę świadomą grupą czytelników i myślę że należą nam się wyjaśnienia. Wpłaciłem w tym miesiącu i wpłacę we wrześniu, mam nadzieję że wystartujecie ponownie. Gdybyście wiedzieli, kto was czyta… czyją opinię kształtujecie, bardzo mi brakuje tekstów pana Krakauera. Myślę, że rozsądny głos w sprawie nielegalnych imigrantów i całego show na granicy by się przydał i pomógł rządzącym w kształtowaniu ich opinii. Ministerstwo albo jakiś Orlen nie może was wspomóc? Czy po prostu dostaliście sygnał, żeby zamilknąć?

    Odpowiedz
    • 1 września 2021 o 10:38
      Permalink

      @Wierny Czytelnik

      W sprawie imigrantów to już żaden rozsądny głos nie zda egzaminu. Zachodni imperialiści i polski styropian na ich usługach zbyt dużo zła wyrządzili na świecie, aby teraz można było racjonalnie opanować destrukcję społeczną jaką bandyci wywołali. Na najbliższe sto lat mamy pod górkę, straciliśmy honor, bóg opuścił katolików zabierając im rozum a ojczyzna praktycznie została rozgrabiona przez liberalny kapitalizm. Nie ma nawet nadziei na poprawę losu, bo zagrożenie będzie tylko narastać. No i pozostaje tylko wstyd: https://demotywatory.pl/5088847/Kolejna-epicka-bitwa

      A gdy słucha się drętwej mowy największego manipulanta przez którego jesteśmy obecnie w sytuacji religijnej dyktatury to już ręce opadają. Ci ludzie są już kompletnie skompromitowani, a na horyzoncie nie widać młodszych mądrych polityków, bo wszystko jest na bieżąco wciągane i degenerowane przez istniejące mafie polityczne.
      https://demotywatory.pl/5088715/Donald-Tusk-o-programie-500-plus-i-rzadowym-rozdawnictwie

      Odpowiedz
  • 29 sierpnia 2021 o 18:01
    Permalink

    @Wierny Czytelniku!
    Przecież wsparcie czynników oficjalnych (Ministerstwo albo jakiś Orlen) – to najgorsze co mogłoby spotkać OP.

    I nie jest ważne “kto was czyta… czyją opinię kształtujecie”, bo to oczywiste, że czytają ludzie ważni, bo o ważnych sprawach pisze OP.

    Ważna jest NIEZALEŻNOŚĆ, a ta u nas oznacza BIEDĘ.

    Niezależność wynikająca z BIEDY – to brak możliwości oddziaływania na opinię.

    I tak koło się zamyka.

    Jak to teraz ma miejsce z OP.

    Odpowiedz
  • 29 sierpnia 2021 o 22:21
    Permalink

    Nieznośna jest (ta) lekkość bytu, czy też raczej ignorancji ( jak pijane dzieci we mgle) niektórych czytelników OP. Dosłownie!
    Czytają, “obserwują” – a nie wiążą przyczyny ze skutkiem, czyli, dalej idą w las nie zauważając po drodze
    mijanych kolejnych “stad” drzew. Normalnie, jest to – droga do nikąd – Gospoda!
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Niezno%C5%9Bna_lekko%C5%9B%C4%87_bytu Uwaga na kanwie
    linka. Oni budowali komunizm – oni mieli swój udział (jednoznaczny) w rozwaleniu komunizmu. Poleciałem (dużym) skrótem..,.
    “Myślę, że rozsądny głos w sprawie nielegalnych imigrantów i całego show na granicy by się przydał i pomógł rządzącym w kształtowaniu ich opinii. ”
    Myśl pan dalej, wszak myślenie ma przyszłość a może i myśliwym zostaniesz? Niewykluczone! 🙂

    Odpowiedz
  • 30 sierpnia 2021 o 11:19
    Permalink

    W przeciwieństwie do Zachodu, chiński system nie może wywoływać niekompetencji na szczycie, ponieważ w populacji 1,5 miliarda ludzi jest zbyt wielu dostępnych kandydatów o oszałamiająco imponujących referencjach, którzy są oceniani na podstawie rzeczywistych wyników, a nie publicznej popularności czy charyzmy telewizyjnej . Kandydaci ci są wybierani nie tylko na podstawie inteligencji i wykazanej biegłości, ale oceniani są pod kątem ich zdolności do zjednoczenia różnych frakcji społecznych, które istnieją w każdym narodzie, i stworzenia konsensusu w sprawie możliwej do zrealizowania wizji dla kraju. Muszą dalej rozwijać rozległą wiedzę i zrozumienie gospodarki, narodu, spraw zagranicznych, społeczeństwa chińskiego i jego problemów oraz najlepszych metod osiągnięcia stabilności i szybkiego postępu społecznego i gospodarczego.

    Porównajmy to z systemem zachodnim, w którym politycy najczęściej nie mają przydatnego wykształcenia i odpowiedniego szkolenia czy doświadczenia, aw rzeczywistości przywództwo polityczne jakiegokolwiek narodu zachodniego nie ma żadnych wymagań co do wiarygodności, a już na pewno nie w zakresie wykształcenia, doświadczenia czy inteligencji.
    https://www-bluemoonofshanghai-com.translate.goog/politics/3337/?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=elem
    ============

    Starcie merytokracji z medialnością, jest z gory przegrane.

    Odpowiedz
  • 2 września 2021 o 22:00
    Permalink

    @Dojrzały&Liczne grono komentatorów …

    “A najlepiej, już teraz postarać się stworzyć, albo przynajmniej dołączyć do jakiejś istniejącej struktury, czy grupy ludzi podobnie myślących.’

    Moja propozycja, w “razie czego”(odpukać w ..!) spotkamy się “u Bruska” o ile mnie pamięć nie myli (a nie zawodzi 🙂 znaczit służy nie najgorzej czego i panom życzę), swego czasu aktywny był na OP nie tylko jako komentator dał poznać się również jako autor kilkunastu tekstów. Zapodaję namiary:
    https://kodluch.wordpress.com/
    Tak sobie myślę (nieskromnie) że moja propozycja i rekomendacja zarazem jest warta rozważenia, ewentualnie oczekuje/my
    innych propozycji.
    Dodam jeszcze że “Brusek” nadaje na tych samych lub mocno zbliżonych częstotliwościach… co jest
    na pewno plusem dodatnim … 🙂 paka, moja propozycja – jako że północ to dobra pora na tajemnicze schadzki i spotkania.Smokie – I’ll Meet You At Midnight (BBC Basil Brush Show 09.10.1976) https://www.youtube.com/watch?v=Ou4ke5cpp8c warto poczytać kommienty na kanale YT zespołu,
    poczytałem i przeleciałem wzrokowo – głównie rosyjskojęzyczne! Dziw nad dziwy, a może i nie.
    Magia Zachodu? Wszak nad planem przejęcia dusz za kurtyną, na Zachodzie pracowały tęgie głowy, dalekooo wcześniej niż od lat 70″. Motto na “dziś” …
    “Nie ma większych niewolników, od tych którzy sądzą że są wolni”, i tą ‘mondrą” sentencją ‘kogoś
    znanego i uznanego kończę podjęty wątek w nastroju mocno minorowym.

    Ps. Kiedyś to byliśmy piękni i młodzi, nieprawda’ż p.”fly” i …… 🙂 ” jeansy, big-beat,(luksemburg) chata szkło … “Radio Luxembourg dostarczała wzorców społeczno-kulturowych, które nazwać można “miękką opozycją: było wywrotowe w stosunku do obowiązujących kanonów PRL-u, ale nie w znaczeniu politycznym, tylko obyczajowym. – To radio nie miało konotacji politycznych – podkreśla prof. Anna Malewska-Szałygin, antropolog – Ani przekaz, ani odbiór nie były takie . ” https://www.polskieradio.pl/8/1594/Artykul/619843,Byl-Luxembourg-chata-szklo%e2%80%a6

    “To radio nie miało konotacji politycznych – – Ani przekaz, ani odbiór nie były takie .” 🙂 🙂 🙂 🙂
    Doprawdy! (?)

    Odpowiedz
    • 2 września 2021 o 23:34
      Permalink

      Witam Krzyku i dziękuję za przypomnienie mnie, Bruska a kiedyś też “Fringilla” – widzę że muszę gdzieś zachować stare teksty…
      Oczywiście – zapraszam do mojego skromnego kącika – “jakby co”…

      Mam nadzieję, że święty Józef z przyległościami zadziałają i wszystko wróci do normy…

      Trzymam, trzymamy kciuki…

      Serdecznie i ciepło pozdrawiam Redakcję i Czytelników

      Odpowiedz
    • 4 września 2021 o 00:00
      Permalink

      @krzyk58

      Ok dzięki za link. Będę was odwiedzał u Bruska w miarę możliwości i czasu.
      A co do wspomnianego radia, tytułem uzupełnienia dodam tylko, że to klasyczny przykład cybernetyki kulturowej, pisał o tym Kossecki, chociaż nie pamiętam, czy w książce podawał przykład akurat tego radia. Tak działa imperializm kulturowy. Bazując na najniższych atawistycznych instynktach przyjemności i bujania w obłokach o lepszym świecie, można inteligencję otumanić, że posłuży za pożytecznych idiotów, a co dopiero zwykły prosty człowiek żyjący na poziomie biologicznego trwania. A potem zaserwuje się tanie piwo i stek kłamstw o liberalizmie, aby przeprowadzić transformację w swoim interesie. To było mistrzowskie oszustwo tysiąclecia. 🙂
      Polacy nie byli mentalnie przygotowani na to, aby się temu przeciwstawić. Niestety.

      Odpowiedz
  • 3 września 2021 o 20:11
    Permalink

    Bruskowi CHWAŁA ! To co pisał i robi/ł na swoim portalu ws. Ukrainy i Syrii zasługuje na zdjęcie kapelusza.

    Czegoś nie rozumiem, czy W.Sz. muszą mieć “zapładnicza” w osobie Krakauera, aby podjąć jakąś dyskusję ? Przecież można dyskutować nad WSZYSTKIM . Reagujecie trochę jak stare kocury, drzemiące bez myszy. Wpuść mysz ( Krakauer) zaczyna się jakiś ruch.

    Chyba, że jest to niemożliwe z przyczyn technicznych. Wtedy sorki.

    Ja np. rzuciłem temat morderczego płotu ( likwidacja ścieżek zwierząt i ich samych też ) –
    głucho k…a jak w grobowcu !!!

    Wsz. Miecław jak zwykle pojechał po katolicyzmie, co uważam za grube nadużycie, bo winna jest TYLKO styropianowa chamska buta!
    Zero reakcji. Kiedyś z czujnością psa tropiciela reagował @ krzyk ( pozdrawiam) broniąc Krk i pomstując na “handlowców” . Teraz CISZA i wspomnienia o “Smokie” . Dupa!

    W “Polityce” jeden z blogów ( nie czepiaj się @krzyku) przekazali czytelnikom – działa do dziś!

    Każdy może zabrać głos choćby na te 2 tematy w/w. Każdy może wrzucić swój granat do … no nie szamba i będzie ruch . Dupa!

    Nadzieje na spotkanie w realu u @Grzegorza z K. są tak realne jak umawianie się emerytów na rajd motocyklowy, bo to panie dzieju kiedyś Franek miał fajny motor. Niezrealizowane do śmierci . Dupa!

    Ogólnie pozdrawiam wszystkich i możemy podyskutować o Białorusi, drucie wraz z przyczynami tej afery – Pratasiewicz , sankcje nakładanymi na ten kraj itp.

    Pytanie – co np. ma przykryć ten WRZASK ws. i paranoiczne wręcz straszenie COROCZNYMI manewrami Zapad. Bo straszą jak durnie od prawa do lewa. Voila!
    (@Miec, tylko bez jechania na katolików, bo to już fobia)

    Odpowiedz
    • 3 września 2021 o 23:11
      Permalink

      @fly. “Nadzieje na spotkanie w realu u @Grzegorza z K. są tak realne jak umawianie się emerytów na rajd motocyklowy, bo to panie dzieju kiedyś Franek miał fajny motor.”
      TOSZ… do do tego nawiązałem jeno opacznie odczytałeś moje intencje, nawet wstawiłem stosowną oprawę muzyczną z tamtych czasów,(czego z reguły nie czynię – mam na myśli muzykę z tamtego “lepszego” świata) kiedy to ów formułowy “Franek szalał na swojej SHl-ce, albo WFM-mce” po wiejskich nieutwardzonych, siermiężnych (jeszcze) drogach oczywiście tylko w.. beretce (z antenką) miast stosownego hełmu. Dziś nowocześni,zapatrzeni w Zachód użytkownicy jednośladów nawet roweru, nie “siadają na siodełko ” bez kasku (koooniec świata – skonstatował p. Popiołek). 🙂
      OP w trakcie … no, właśnie czego! Dlatego staram się “jak mogie” nie nad-używać możliwości
      przepustowych portalu , a swoją drogą jaka to (forma) dyskusji kiedy moje słowa, ‘mój głos” ujrzy, (albo i nie) światło dzienne za parę dni? 🙂 w konkretnym przypadku celnie ujął w jakimś sensie ten co “jedzie, jedzie na kasztance …” Woot!
      Józef Piłsudski o nagrywaniu głosu ludzkiego https://www.youtube.com/watch?v=oOcBRyQtb_w&t=10s

      “Kiedyś przecież jechał antysemityzmem.” Ależ! Cokolwiek znaczy ten termin jednostronnie przejęty
      kiedyś rozwijałem wątek. Lecisz schematem i stereotypami! A w temacie odsłuchaj sobie red. Maciaka
      początkowe sekwencje, gdzieś tak do ok. 3:10 Musisz to wiedzieć (1198)Morawiecki do Kaczyńskiego – Ty nie, ja to ogłoszę ! https://www.youtube.com/watch?v=Q8xOZV14nCk&t=7s
      Dawno temu, i to kilkukrotnie kreśliłem sylwetkę tego polakożercy, jednego z tych co to w miarę swoich możliwości rozwalał ZSRR, a którego Rosjanie słuchają ze skupieniem niczym pierwszego albo ostatniego już proroka (mniejszego), ba, linkowałem nawet z izraelskiej tv YT “ItonTV” (czy jakoś tak),
      oczywiście rosyjskojęzycznej, gdzie wspomniano wszystkie ‘zasługi” tego podstarzałego cwaniaczka.
      dziś w Rosji robi za autorytet i wyrocznię! A niech tam – na zdrowie Ruskim, prawda … p. “Kamczatka”?

      Ps. A w świecie i Polsce “dzieje się” dużo, albo raczej dużo za dużo! NIESTETY! I TO wszystko w podsumowaniu nie napawa optymizmem nawet na najbliższą przyszłość, odpuszczam sobie wróżenie z fusów, (albo i nie z fusów) w przedziale ‘nieco horyzontalnym” , na dalszą przyszłość – jeśli jeszcze jakaś będzie i dla kogo …

      Odpowiedz
    • 3 września 2021 o 23:37
      Permalink

      @fly. “Ogólnie pozdrawiam wszystkich i możemy podyskutować o Białorusi”
      Śledzę, BO w linii prostej mam tam jakieś 30, 40 km. więc paka, ‘ten stan” mnie nie chwycił
      bezpośrednio TV nie oglądam zapytam tylko czy Duda ogłaszając miał na nosie ciemne okulary,
      czy takie z duchem czasu jewrosodomickie, różowe, postępowe?
      W temacie polecam kanały YT Tomasza Grygucia, M. Maciaka, no i p. Mirosławy “Mój punkt widzenia”,
      drugi w języku rosyjskim “drugaja toczka zrenja” skierowany do posługujących się cyrylicą.

      Lewica?

      Komuniści?

      Post …?

      Lewactwo?

      Liberasty?

      “Nie mogło obyć się także bez tego, że Biedronie i inne Szeringi-Wielgusy (nie mylić z zacnym Rzymianinem Bigusem Dickusem) znów zaczęli odwoływać się do wartości chrześcijańskich, które kilka miesięcy temu chcieli zaorać, zalać wapnem i jebać.” 🙂 🙂 🙂

      “– Były premier Leszek Miller, za kadencji którego Wojsko Polskie wplątane zostało w całkowicie bezpodstawną agresję na Afganistan i okupację tego kraju, za rządów którego CIA zainstalowała w Polsce tajną katownię w Starych Kiejkutach (płacąc jego koleżkom kilkanaście milionów dolarów), udostępnia w solidarności z imigrantami ckliwą grafikę przedstawiającą Polskę otoczoną drutem kolczastym (w tym miejscu należy uronić łzę!) i opatruje ją tekstem Kazika „coście skurwysyny uczynili z tą krainą?”… Trzymajcie mnie…

      “Do tego, już nie byle kto ale były premier a dziś europoseł Włodzimierz Cimoszewicz mówi w Gazecie Wyborczej, że „Polska realizuje plan taki jak Rosja wobec Krymu” 🙂 🙂 🙂

      TAM, tzn. tu niżej jest więcej takich i podobnych “kąsków”, czyli smaczków – dlatego rekomenduję!

      https://marucha.wordpress.com/2021/09/02/co-tam-panie-na-granicy/

      Odpowiedz
  • 3 września 2021 o 20:23
    Permalink

    A może to wpływ sieci 5G? Bo bromu chyba nie zażywacie? Stary dowcip o bromie: 2 emerytów na ławce w parku
    – a pamiętasz kolego, jak nam w wojsku dodawali bromu do kawy żeby nie stał ?
    – jasne
    – wiesz to działa !!!

    Odpowiedz
  • 3 września 2021 o 21:45
    Permalink

    @Miec. – świat powinien płakać, że 30 lat temu wycofałeś się i nie będziesz umierał za motłoch! Niezłe jaja robisz ! I z tym felietonem o piwie i transformacji. TYŻ niezłe, że niby masz inne zajęcia . K…a ! I tak jak zawsze napiszesz,że wszystkiemu winien Krk ( co jest bzdurą ) i styropian – co jest prawdą. Dorzucisz Słowian. Co tu cyzelować tygodniami? Ja zawsze piszę nie więcej niż 10 min. , często pod wpływem, a zakres tematów mam nieporównanie większy.

    Co do komunistów umierających za motłoch . Jak proszę ? To nawiedzeni/natchnieni komuniści z biegiem czasu zaczynali kąpać się we krwi ludu . Więc może dobrze, że odpuściłeś! Nie chciałbym abyś kąpał się w mojej krwi. Tak już mam.

    Mało zresztą komunizmu na świecie . I dobrze. Se ne vrati ! Czystego już nikt nie chce i jest nieosiągalny. Chiny jak wiesz to inna broszka.

    Nowym komunizmem może być nowy ład 2.0 czy 4.0 propagowany np. przez Schwaba w Dawos. Dlatego też chcą wyje..ć Krk aby mieć łatwiej!
    Ergo – polski Krk ma czarno za kołnierzem, ale światowy mądry Krk i Cerkiew w Rosji jest JEDYNĄ siłą powstrzymującą przed liberalną koszmarną DYSTOPIĄ , gdzie będzie x płci , wszyscy będą kopulować ze wszystkimi a rządzić będzie DEEP STATE, czyli bilderbergi . Kto nie kuma ten KIEP !
    ( przeczytajcie w Myśli Polskiej wpis Lewickiego (!) o armii liberalnej – ostatni)

    Natomiast jako bystry ( skromność) obserwator dedukuję ( staram się ) @krzyka. Ostatnio myślę, że jest bytem złożonym. Sic! Kiedyś przecież jechał antysemityzmem. Ciąłem to niemiłosiernie.
    Potem Krzyk złagodniał, choć wyszły powody do antysemityzmu – 447. Teraz gra polifonicznie. Rock, fotele ( onegdaj). Złagodniał. Może też jedne rzeczy pisze pod wpływem, inne nie. I tak pzdr.

    Odpowiedz
    • 3 września 2021 o 23:20
      Permalink

      @fly. “Ja zawsze piszę nie więcej niż 10 min. Ja tyz i chwatit! Nie sprawdzam nawet stylistyki, bywa że trudno złapać sens tego co zamierzałem przekazać, co niekiedy podnosi @Grzegorz z … jeno sprawdzam nieco
      ortografię!

      “Nowym komunizmem może być nowy ład 2.0 czy 4.0 propagowany np. przez Schwaba w Dawos. ”
      TOSZ … ciągle Miecławowi tłumaczę ze nie będzie posiadał niczego i japa rozwalona będzie od ucha do ucha jak u wioskowego przygłupa.
      🙂

      Myślę że podobnie widzimy, o czym już kiedyś wspominałem!

      Odpowiedz
      • 4 września 2021 o 09:02
        Permalink

        @krzyk58
        “Nowym komunizmem może być nowy ład 2.0 czy 4.0 propagowany np. przez Schwaba w Dawos. ”
        TOSZ … ciągle Miecławowi tłumaczę ze nie będzie posiadał niczego i japa rozwalona będzie od ucha do ucha jak u wioskowego przygłupa.”
        – a ja ci ciągle tłumaczę, że to przeca powrót do dawnych feudalnych tradycji, do I RP, gdzie pan i pleban posiadali majątek i władzę, a reszta pospólstwa z miną naprutego przymusowo przygłupa czapkowała panu a plebana w mankiet całowała. Teraz to będzie ten sztuczny zachodni uśmieszek z magicznym “miłego dnia” w stylu zachodniej poprawności politycznej, jak mnie codziennie spotyka w sklepach, że na wymioty się zbiera.

        Chyba nie sądzisz, że ci nowi władcy świata i możnowładcy zechcą podzielić swój majątek pomiędzy pospólstwo? Oni będą rządzić i liczyć kasę, a twoje i moje dzieci, wnuczki itd. będą zapie*dalali za miskę ryżu na kredyt bankowy, aby nie mieszkać pod mostem, jeżeli “jaśnie państwo” łaskawie takiego kredytu udzielą, tak samo jak dawniej szlachcic powierzał swojemu lub kupionemu chłopu kawałek pola i drwa na budowę lub naprawę chałupinki do zamieszkania. A on za to musiał światek i piątek na pańskim pańszczyznę odrabiać, aby żyć.

        Jeżeli nie wrócimy do słowiańskiej tożsamości i kultury, nie pozbędziemy się okupanta religijnego i jego zagranicznych mocodawców, to właśnie nas czeka. Ty jak na ironię nazywasz do komunizmem, tyle tylko, że to będzie komuna dla biednych, jak dawniej na folwarkach wśród parobków i służby. Ludzie w czworakach aby przetrwać opresję pana i plebana musieli sobie wzajemnie pomagać i to oni potem głównie zasilili swoim poparciem Polskę Ludową. To oni wspólnie ją budowali po wojnie pomagając sobie wzajemnie zbudować swoje gospodarstwa na otrzymanej po folwarku ziemi. To oni tak chętnie budowali dla siebie fabryki i bloki, aby mieć gdzie godnie mieszkać, to oni zostawali stachanowcami, gdy zaplute karły reakcji w tym czasie usilnie uprawiały sabotaż. Teraz ich potomkowie paniska na swoim już nie pamiętają co i komu zawdzięczają, a wszystko przez religię i zachodni imperializm, bo kler każe się modlić po wsiach za wyklętych tworząc kulturę antykomunizmu, a zachodni imperializm z kulturą głupoty niszczy pamięć międzypokoleniową. Ot i cała prawda w telegraficznym skrócie.
        Bolesna prawda? A ilu PI z inteligencji bez inteligencji się do tego przyczyniło?

        W Przeglądzie z tego tygodnia Romanowskiemu Kościół nie pasi, bo odpycha Polskę od Europy, taki on ci postępowy, a gdzie on był, jak ta Europa niszczyła nasz potencjał? Ten katolik nadal nie zrozumiał, że Kościół kiedyś popierał wejście do Europy licząc na jej ewangelizację (naiwni do bólu ci biskupi z JP II na czele), a tak naprawdę posłużył do tego, aby zniszczyć własny naród w interesie zachodu. Liczyli na zyski, trochę odzyskali kosztem własnego narodu, ale czeka ich bolesny upadek, bo wdali się w kolaborację z kapitalizmem licząc na posiadanie władzy absolutnej ponownie. Gdy teraz się zorientowali, że z ewangelizacji na zachodzie nici, że są za słabi ze swoją wsteczną doktryną na walkę z zachodnią kulturą głupoty to uczepili się PiS, aby wprowadzić dyktaturę religijną i z Polski uczynić bastion swoich mafijnych interesów, kosztem narodu, bo zostaniemy skansenem, ale dla nich to nie ma znaczenia liczy się tylko władza nad owieczkami i dostosują się do każdego systemu, ale już wiedzą że z zachodnim imperializmem przegrali.
        No ale Romanowski jeszcze tego nie odkrył.

        Polsce potrzebna jest na “gwałt” słowiańska kulturowa alternatywa. Upadek Kościoła jest przesądzony w perspektywie najbliższych 50 lat i chodzi o to, aby owieczki nie wpadły w sidła zachodniej kultury głupoty bo nas rozniosą i zrobią multi-kulturowy skansen oraz rezerwuar taniej siły roboczej. Takie mamy niestety perspektywy dzięki styropianowi i Kościołowi, którzy dali się wykorzystać zachodnim wampirom.
        Obym był złym prorokiem.

        Odpowiedz
    • 3 września 2021 o 23:51
      Permalink

      @fly
      Mniej pij, a więcej wczuwaj się w moje teksty, a wtedy może? zrozumiesz moje intencje.
      Chyba jednak będę musiał napisać ten felieton o piwie i transformacji, aby cię oświecić.:-)

      Już kiedyś pisałem, że nie mam nic przeciwko chrześcijaństwu, pod warunkiem, że służy państwu a nie obcym interesom lub własnym mafijnym i obcym jak Krk.
      Wyguglaj sobie przykład:
      “Nowy biskup, stare metody. Kościół odmawia współpracy z sądem. Nie pokaże akt księdza pedofila”

      Nie myl wiary i kultury z polityką i interesami Kościoła. Bo to dwa przeciwstawne byty. Gdyby nie Kościół w Polsce Ludowej, nie byłoby styropianu i przewałki po 1989 roku. Zaraz na początku zimnej wojny zachodnie służby dobrze oceniły sytuację, że mogą zwalczyć system wykorzystując do tego Kościół i wręcz ślepą wiarę Polaków. No i stało się to co zaplanowali, dzięki temu, że lud został pozbawiony krytycznego myślenia i będąc pod wpływem okupacyjnej religii nie był w stanie przejść przemiany moralnej.
      Takie są fakty i nie pomoże żadne twoje zaklinanie rzeczywistości w obronie Kościoła, bo w historii podłość tej instytucji jest aż nadto znana.
      Polecam książkę po raz kolejny: W. Glaner, “Tysiąc lat podłości”. 2018.
      Oczywiście kler, zwłaszcza na dole w parafiach może chce i dobrze, ale generalnie są uwikłani w system feudalny i nic nie mogą poradzić. Ksiądz z mojej parafii gdzie kiedyś mieszkałem i miałem z nim dobre kontakty mimo, że jestem ateista i do Kościoła nie chodziłem, to relacje mieliśmy dobre oparte na zaufaniu. Po 1990 roku, gdy zaczęły się pierwsze problemy gospodarcze i ludzie lądowali na bruku podczas rozmowy ze mną stwierdził: “Co oni narobili, ten Wałęsa i nasi biskupi.” Ja na to, “mógł proboszcz nie brać w tym udziału”, on: “nic nie mogę poradzić, jak tysiące podobnych do mnie, u nas wykonuje się rozkazy przełożonych, a polecenie biskupa to rzecz święta”. Jednym słowem zostali wykorzystani na maksa przeciwko własnym owieczkom przez własną instytucję służącą obcym interesom.
      No i co to ma wspólnego z fobią? Jeżeli stwierdzasz fakty, wręcz powszechnie już znane lub o których możesz przeczytać w książkach, a jest ich co raz więcej i skóra cierpnie na karku od ich czytania, po takiej lekturze wkurw masz niesamowity.
      Nie może być tak, że ta instytucja będzie nadal nietykalna dążąc do totalnej władzy.
      https://demotywatory.pl/5088439/Franciszek–obluda-trawiaca-Kosciol-jest-odrazajaca-Zgoda-Ale
      https://demotywatory.pl/5077753/Episkopat-Polski-zaapelowal-w-piatek-do-Polakow-by-zyli-w
      https://demotywatory.pl/5053220/Mozna-miec-juz-dosc

      Odpowiedz
  • 4 września 2021 o 18:35
    Permalink

    Czy można zlikwidować destrukcyjny wpływ kapitalizmu na społeczeństwo, chociaż w pewnym stopniu?
    Okazuje się że można to zrobić w prosty sposób trzymając za “mordę” korporacje siejące destrukcję społeczną. Ale tylko w Chinach.
    https://wolnemedia.net/wladze-chin-przejmuja-kontrole-nad-algorytmami-technogigantow/
    Biedne zachodnie korporacje będą musiały przełknąć kolejną żabę. Niech wiedzą kto jest panem.
    Czyli podobnie, jak w PRL-u cenzura na głupotę chroniła lud przed nadmierną destrukcją, no ale było RWE, różne radia itd. siejące nienawiść do normalności i uczciwości pod fałszywą flagą praw człowieczych i wolności bez odpowiedzialności.

    A swoją drogą to zachód uruchomił już jakieś Radio Wolna Azja, czy boi się utraty zysków i siedzi cicho, jak mysz pod miotłą? Ma ktoś wiedzę w temacie niech zapoda. Bo tylko biedna Białoruś musi wysłuchiwać Biełsatu, a Chinom odpuszczono? Jak to tak, to nie jest sprawiedliwe. 🙂

    Odpowiedz
    • 4 września 2021 o 21:31
      Permalink

      Panowie @fly&@Krzyk58:

      Już wiem, czemu marnie widzicie spotkanie, u mnie, kiedyś deklarowałem słowiańskość mojej budy, a teraz czytam że jesteście “rycerzami Maryi” 🙂 Stąd to czarnowidztwo.

      Na marginesie, tak naskakujecie na @Miecława oskarżając o obsesję, no ale każdy jakąś ma. Tyle tylko, że obsesja wobec komunizmu jest raczej bliżej schizofrenii paranoidalnej. Jego (komunizmu) nie ma, a pasożytniczy KrK jest, ewidentnie, zalecam przejażdżkę przez polskie wsie (z dala od aglomeracji najmniej 100 km). KAŻDY kościół jest dziś wyremontowany, a proboszcze upasieni wielkim duchem świętym aż im paski spodni w limuzynach strzelają. A jaka w nich buta? Jaka pewność siebie? jaka świadomość własnej istotności? I już będą dziecie czytały JP II zamiast lektur, no k*** gratulacje, na ch*** fizyka, można przecież tabliczki mnożenia uczyć się na różańcu, fizyki na klęczniku, chemii smakując opłatek. Niby podobnie. Tylko kto z taką wiedzą postawi im kolejne pałace kościelne?

      Panie @krzyk58

      Zamiast zniewieściale i narcystycznie na siłę budując własny ekscentryzm swoimi “oryginalnymi” wahaniami nastrojów, stylistyki czy ortografii, zacznij Pan po prostu pisać składnie, ładnie, rzeczowo, sensownie i poprawnie choćby stylistycznie.

      Odpowiedz
    • 4 września 2021 o 22:05
      Permalink

      @Miecław.
      https://chiny24.com/

      YT rozwinięcie : https://www.youtube.com/channel/UC2B4jR12O2n6O9mwqxDvFWQ/videos

      “Okazuje się że można to zrobić w prosty sposób trzymając za “mordę” korporacje siejące destrukcję społeczną. Ale tylko w Chinach.”
      Np. Chiny niszczą wielki biznes https://www.youtube.com/watch?v=VAIjc5F4etY&t=1196s (U Ślazyka)

      A tu masz “włos (warkocz kulisa) podzielony na czworo”: https://www.youtube.com/channel/UCClCSK5loJ3Sl-Oa65C0FQQ/videos Znany i uznany “kitaist”.

      “różne radia itd. siejące nienawiść do normalności i uczciwości pod fałszywą flagą praw człowieczych i wolności bez odpowiedzialności.” Dlaczego – fałszywą? W ich mniemaniu liczy się tylko zaokrąglony “wiodący” wzorzec (anty)cywilizacji Zachodu i jak dotąd to oni posiadają monopol na urządzanie świata.
      Ale.
      Pogadajmy o nas, czyli Polakach.
      Ja uważam że ponieważ nigdy nie udało się skonsolidować “polskiego narodu” dlatego proces ich wchłonięcia przez inne narody może zajść w błyskawicznym tempie.
      Stara Europa nigdy nie zrezygnuje ze swych “wartości” a Polska nigdy nie wystąpi z UE (chyba że by ją relegowano ale to inna sprawa), zwłaszcza pod aktualnymi rządami fanatycznych zwolenników eurokołchozu
      A dalej;większość Polaków akceptuje “europejskie wartości”,idąc za modą i preferowanymi trendami odrzuci balast przeszłości i przyjmie nowy styl życia i bycia.Jest wielce możliwe że stopniowo będą odstępowali od j.polskiego a przechodzili na bardziej uniwersalny czyli angielski.I w ten sposób staną się nijaką masą (tołpa) co jednocześnie będzie oznaczało zanik polskiego narodu.
      Nie bez przyczyny Z.Brzeziński w jednym z wywiadów powiedział: MTV to nasza broń. Wcześniej podobną role spełniało “tylko” https://pl.wikipedia.org/wiki/Radio_Luxembourg ale to były inne czasy
      jeszcze nie wykształciła się fizycznie dzisiejsza wspólnota memowo-obrazkowa zapatrzona w szklanego boga, gdzie lansuje się jak być trendy, obywatelem świata … pod niewidoczną kuratelą
      zarządzających “tą demokracją”, wedle zasady, demokracja – demokracją, ale ktoś tym (motłochem) przecież musi rządzić”. I rządzi (dzieli) jak dotąd całkiem skutecznie!

      Odpowiedz
      • 5 września 2021 o 08:58
        Permalink

        @krzyk58

        “Dlaczego – fałszywą?” – ponieważ ta ich wolność jest mitem, tam nie masz wolności, tylko totalitaryzm kapitalistyczny i wszystko ukierunkowane na zysk. A więc wolność tak lansowana przez zachód jest faktycznie pseudo-wolnością, jak możesz robić co chcesz, słuchać muzy jakiej chcesz itd. jest tylko fałszywą flagą do robienia interesów na wypaczonych umysłach. Oczywiście ta muzyka, linkowana przez ciebie i wiele innych to nic zdrożnego, fajnie posłuchać, ale wiemy jak to działa na innym poziomie postrzegania. Weź pod uwagę, jak destrukcyjna muzyka amerykańskich gangów i wypaczony rock zaczął niszczyć umysły polskiej młodzieży już od lat 70-tych w Polsce Ludowej. To się zintensyfikowało po 1990 roku na skutek komercjalizacji mediów i teraz mamy cale rzesze ludzi bezmyślnych żyjących atawizmami, prymitywnych wręcz i podatnych na angielską chorobę tatuaży.

        Niestety masz rację z punktu widzenia cybernetyki. Tak zachodni imperializm kulturowy działa na umysły ludzi nie tylko w Polsce, że gotowi są zapomnieć o swoich korzeniach genetycznych, narodzie i kulturze w imię bycia cool na rzekomo światowym poziomie. A potem zdziwienie, że naród wymiera a multi-kulti niszczy prawdziwą różnorodność narodową świata.
        Dlatego od zawsze podnoszę, że jest nam potrzebna nowa filozofia życia i gospodarki, a jest nim słowiański kosmocentryzm i gospodarczy egalitaryzm, aby przeciwstawić się zachodniej antykulturze.

        Kiedyś napisałeś najmądrzejszą rzecz na tym portalu, że Kościół w Polsce popełnił błąd nie współpracując z “komuną” w celu tworzenia narodowego systemu komunizmu chrześcijańskiego. To fakt, ale weź pod uwagę, że Kościół nie mógł tego zrobić z kilku przyczyn. Po pierwsze – jest to destrukcyjna siła kosmopolityczna z nauką Jezusa nie mająca już nic wspólnego, a ich celem jest totalna władza, a nie tworzenie systemu sprawiedliwości społecznej. Po drugie – wśród biskupów i kleru ze świecą możesz szukać ludzi inteligentnych, których perspektywa postrzegania byłaby szersza poza własnym nosem i wąsko rozumianym interesem. Nie mogli więc przewidzieć, nie umieli lub nie chcieli dostrzec zagrożeń jakie na nas czekają po wejściu do zachodnich struktur. Po trzecie – związki z faszyzmem i zoologiczny antykomunizm Kościoła, przegrana w II wojnie światowej spowodowały, że JP II nie bacząc na historię II wojny światowej i jej skutki opowiedział się za wejściem do UE, im zawsze było bliżej do totalnej władzy, a taką jest UE niż do prawdziwej merytokratycznej demokracji ludowej.

        Wszyscy, którzy twierdzą, że ratując Polskę przed destrukcją ze strony zachodniej kultury należy oprzeć się na Kościele i tzw. tradycyjnych wartościach, są faktycznie w błędzie. Trzeba doskonale znać historię, aby zrozumieć, że Kościół jako byt kosmopolityczny zarządzany głównie przez obce Polsce siły, nigdy nie był nam przyjazny, to okupant, który wykorzystywał zawsze nasz potencjał dla własnych interesów i podbojów ewangelizacyjnych, nic więcej. A to, że na bazie tzw. cywilizacji łacińskiej ukształtowała się nasz kultura jest tylko przymusowym dostosowaniem się narodu do okupacji duchowej i kulturowej, aby przetrwać. Polska Ludowa to była też próba odzyskania tożsamości słowiańskiej, ale niestety zbyt dużo było pożytecznych idiotów wśród inteligencji bez inteligencji, którzy sabotowali nowy system. Pomijam zaplutych karłów reakcji, co zwyczajnie mieli w tym swój interes, aby naród się nie odbudował. A tak odzyskali władzę i ponownie niszczą naród, niszczą naszą jednolitość etniczną, którą przypadkiem odzyskaliśmy po II wojnie światowej.

        A co do Chińskiej polityki gospodarczej, to świat może się uczyć, tyle że u nas ta mizeria intelektualna z “jaśnie pańskimi” korzeniami woli tworzyć feudalizm niż nowoczesne inkluzywne społeczeństwo. Dlatego ostatecznie trzymając się tzw. zachodnich wartości bez wartości przegramy z kretesem.

        Odpowiedz
        • 6 września 2021 o 08:23
          Permalink

          @Miecław. Pro, trzeci akapit:

          “Środowisko księży szczecińskich twierdzi, iż Towarzysz Gierek jest lubiany, będzie miał autorytet wśród robotników, zachodzi tylko obawa, aby mu nie przeszkadzali ludzie, którzy zostali odsunięci od władzy.”
          https://www.tygodnikprzeglad.pl/prymas-wyszynski-0-edwardzie-gierku/

          Ksiądz Prymas w dn. 26.08. 1980 r. rzekł znamienne słowa do wiernych na Jasnej Górze:”baczcie kto na waszych plecach wspina się po władzę”, cytuję z pamięci, jak że ów fragment homilii jest mocno okrojony
          a Kardynał Wyszyński w mas-mediach przedstawiany jest jako “gorący antykomunista”, co wykorzystują politycznie “różne, takie Miecławy” m.in. 🙂 Pomyśl kto wsadzał kij w szprychy!
          Podpowiem , w latach 70′ “wczorajsi” komuniści. Czy TO takie skomplikowane?

          “Kościół stanął przed istotnym wyzwaniem, jakim było nadanie nowym związkom chrześcijańskiego oblicza oraz przytępienie radykalizmu części ich działaczy. Kardynał Wyszyński, odnosząc się do roli KSS „KOR”, już 9 września 1980 r. zapisał w swoim dzienniku:

          „Sesja Rady Głównej Episkopatu skończyła się […] stwierdzeniem niezbędności utrzymania ducha pokoju, wolnego od napięć, z obawy, by obce siły, które usiłują roznamiętnić młodzież, nie pchnęły nas do gwałtownych wystąpień […]. Zdaje się, że niezbędne było ostrzeżenie przed dwuznaczną rolą KOR, który ma w sobie elementy niepewnego pochodzenia, kierujące się zasadą «im gorzej, tym lepiej – dla nas». A o Polsce mało myślą. Walą w Blok kosztem życia Polaków. Trzeba ostrzegać przed tymi ludźmi mało odpowiedzialnymi”14.

          Daleko idący dystans członków RG wobec środowiska KOR wynikał w zasadniczej mierze z przekonania, że ta organizacja ma rewolucyjne zamiary i do realizacji swoich celów chce wykorzystać nowo powstałe związki zawodowe. Główną troską Kościoła było zaś zadbanie o spokój społeczny, co precyzyjnie wyraził prymas, podkreślając:

          „To, co napisał [Jacek] Kuroń w «Le Monde» 9 stycznia, to jest bolesne bardzo. Mimo to nie podnoszę żadnych zarzutów, rozmawiając o tym z ludźmi. Uniknąłem szczęśliwie ich osobistego oskarżenia, ale tutaj w Radzie Głównej byłbym kłamcą, gdybym przemilczał swoje na ten temat rozeznania i informacje, które posiadam. Nadal podtrzymuję, że niebezpieczeństwo grozi Polsce w razie wzrostu napięć niekontrolowanych”15.”
          https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/stefan-wyszynski/43615,Kardynal-Stefan-Wyszynski-wobec-Solidarnosci.html

          … niż nowoczesne inkluzywne społeczeństwo. Jakie? Jakie? I po co TO komu?! Takie społeczeństwo
          omijam szerokim łukiem dlatego że jest to narzucany nam (prawie siłą) zachodni model ‘rozwoju”
          antykulturowy i antycywilizacyjny.

          Odpowiedz
          • 6 września 2021 o 19:10
            Permalink

            @krzyk58

            Sprawę Wyszyńskiego ćwiczyliśmy już wiele razy, więc nie będę się powtarzał z cytowaniami. Nadal mam przypominać o jego zdradzieckiej inicjatywie napisania listu do biskupów niemieckich, o zniszczeniu księży patriotów pragnących wspomagać władzę w tworzeniu systemu sprawiedliwościowi społecznej?

            Masz tu jeden z interesujących komentarzy:
            „Śluby Jasnogórskie w 1956r. pojawiły się dlatego, że SSSS utracili w Polsce władzę na rzecz Polaków.
            Wyszyński prymasem Polski został nominowany w styczniu 1953 r. przez papieża Piusa XII, zwolennika podboju wschodniej Europy (głównie Rosji) przez III Rzeszę celem niesienia zachodniej cywilizacji, a więc rozszerzenia wpływów Kościoła. Wyszyński miał zwalczać socjalizm i walczył z nim do końca.
            W 1965 r. w Watykanie w trakcie SVII biskupi polscy przekazali biskupom niemieckim słynny list, „przebaczamy i prosimy o wybaczenie” – odcięcie się od Rosji i otworzenie drogi do integracji z Zachodem, z żydowskim Zachodem.
            W latach 1970. wspierał żydowską V kolumnę dążącą do demontażu PRL – identyczny cel przyświecał przecież Kościołowi.
            Przypomnę, że dopiero w 1972 Watykan ostatecznie uznał granice zachodnie PRL i zawiesił stosunki dyplomatyczne z polskimi władzami na emigracji.
            I ta nieszczęsna intronizacja, toż przecież nawet SSSS się z nas śmieją i dają tytuł w GW „SSSS królem Polski”.”
            http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2016/12/list-biskupow-polskich-do-biskupow-niemieckich-z-1965-r/

            To co ty cytujesz to wybielanie Wyszyńskiego, zaś te jego wypowiedzi doskonale świadczą o dwulicowości, bo grał na dwa fronty uspokajając lud i władzę z jednej strony a wspomagając opozycję z drugiej strony. Wiedział, że nie mógł jeszcze oficjalnie wystąpić przeciwko władzy, aby Kościół aby na tym nie stracił. Przecież to taktyka stara jak świat w wykonaniu ludzi rządzących Kościołem.
            Kiedy się wyleczysz z mentalności wybaczającej wszystko okupantowi?

            PANIE MIECŁAWIE NO CO PAN! CO PAN! PISZ PAN O POMIDORACH! O POMARAŃCZACH! O CZYMKOLWIEK! POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

          • 7 września 2021 o 09:07
            Permalink

            @Miecław. Nie musisz powtarzać się z cytowaniami, wychodzącymi z błędnego założenia, wystarczy że
            poczytasz linkowany materiał faktograficzny z tyg. “Przegląd”. 🙂
            „Śluby Jasnogórskie w 1956r. pojawiły się dlatego, że SSSS utracili w Polsce władzę na rzecz Polaków.”
            Może nie do końca (utracili) skoro ‘ta fala” d. “stalinowców”- kosmopolitów, dała o sobie znać w 68′, 70′, 76′ – czego konsekwencją był 80’. O 89′ nawet już nie wspominam! Słusznie zauważyłeś w przytoczonym
            wyżej cytacie. Reszta tego co napisałeś TO chore brednie wiadomego pochodzenia a ty je powielasz! 🙂

          • 7 września 2021 o 21:26
            Permalink

            @WEB JÓZ.

            To z szybkości zapomniałem ocenzurować cytat, ale Pan czuwa, więc jest ok. Przepraszam za to niedopatrzenie. 🙂

            @krzyk58

            Niestety mylisz się i to bardzo. No niby siedzisz w tym zakonie, ale za chiny nie rozgryzłeś jeszcze polityki Kościoła, czy tylko udajesz, że nie wiesz, jaki jest tam fałsz i dwulicowość? Generalnie każdy może usłyszeć czego oczekuje, zwłaszcza owieczki, ale na prawdziwą ochronę mogą liczyć tylko bogaci i Marsjanie.

            Niestety Wyszyński to koń trojański kapitalizmu i faszyzmu religijnego. Cel osiągnął, ale Kościół nie przewidział, informatyzacji świata i społeczeństwa, a wiedza to potężna broń poznawcza, więc nawet powrót do teologii wyzwolenia Kościołowi już nie pomoże, bo nie jest w stanie kler przestawić się mentalnie na ideologię nauki społecznej Jezusa.
            https://wiernipolsce1.wordpress.com/2019/10/29/kosciol-trampolina-dla-syjonizmu-w-polsce/

            „Albo Polska będzie katolicka, albo nie będzie jej wcale” – Stefan Wyszyński.
            Właśnie jemu i JP II zawdzięczamy to, że Polski nie będzie wcale. W zasadzie już jej nie ma, tylko ta kamieni kupa, jak to swego czasu podsłuchany minister stwierdził. Bo to co jest, ta polskojęzyczna masa w granicach dawnej PL to już tylko prekariusze na usługach międzynarodowego kapitału, nawet ta niby inteligencja na uczelniach wyższych została sprowadzona do roli podwykonawców zachodniej oligarchii, zaś my zwykli nauczyciele zostaliśmy sprowadzeni do bezmyślnego urabiania posłusznych młodych prekariuszy, którzy mają bezrefleksyjnie pracować na rzecz kapitału. Nie możesz się wychylić w dyskusji z młodzieżą bo katecheci mają swoich donosicieli spośród nieświadomych jeszcze życia dzieciaków. Nie wiem czy osiągnęliśmy już dno, ale jesteśmy blisko.

            To za panowania Wyszyńskiego w Kościołach w latach 70-tych ponownie zaczęto śpiewać “ojczyznę wolną racz nam wrócić panie”. Sam jako dzieciak na początku lat 70-tych w Kościele to śpiewałem i się zastanawiałem dlaczego? Pytałem dorosłych, mówili, że tu chodzi o wolność od ruskich, ale żaden nie pomyślał z tych dorosłych, że żyje dzięki ruskim.
            Homo Catolicus i honor to dwie przeciwstawne rzeczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.