Nie można dłużej nie dostrzegać chińskiego zagrożenia (cz.2)

graf. red.

Chiny i kraje surowcowe

Najważniejszym krajem surowcowym dla Chin jest Mongolia. Z naszej perspektywy w ogóle nie doceniamy znaczenia tego kraju dla rozwoju chińskiej, a tym samym światowej gospodarki. Mongolia eksportuje do Chin za olbrzymie pieniądze, które powinny około 3,5 mln populacji tego kraju zapewnić dostatnie życie. Tak niestety nie jest, ale nie będziemy badać tych przyczyn. Należy zapamiętać, że Mongolia ma dla Chin olbrzymie znaczenie i będzie miała jeszcze większe w miarę odkrywania niewyobrażalnych zasobów naturalnych tego pięknego kraju. Co ciekawe, w Chinach mieszka około 6 mln ludności, która etnicznie jest określana jako Mongołowie. To może mieć olbrzymie znaczenie dla wszelkich relacji pomiędzy tymi krajami.

Wiele mówi się o chińskich inwestycjach w krajach b. ZSRR, w tym w szczególności w Kazachstanie. Ten kraj, jest drugim najważniejszym potencjalnie parterem dla Chin w zakresie polityki surowcowej. Podobnie w innych krajach Azji Środkowej. Jest tam realizowany analogiczny scenariusz, do tego który jest przeprowadzany w Mongolii. Pojawiają się chińskie firmy z kapitałem, pracownikami – tworzą infrastrukturę, a państwa zadłużają się wobec władz w Pekinie. Sposobem na spłatę jest udostępnienie własnego rynku dla chińskich produktów oraz – co jest dla Chin najważniejsze – możliwość eksploatacji surowców.

Głównym kierunkiem chińskiej ekspansji surowcowej jest Afryka, rzeczywiście w wielu afrykańskich krajach – cywilizacja ma wymiar chiński. To Chińczycy budują drogi, wodociągi, porty. Jednak nie robią tego wszystkiego z powodów humanitarnych, mają w tym swoje interesy – drogi i kolej służy ich interesom, pozwala na przemieszczanie się dużej ilości ładunków towarowych, a to pozwala na eksploatację poprzez rozbudowę infrastruktury. Wydobycie surowców w Afryce przez chińskie firmy, budzi różne emocje wśród rdzennej ludności i tamtejszych elit.

Podobne procesy zachodzą w Ameryce Środkowej i Południowej, szczególnie ważna jest Wenezuela, która ma praktycznie nieskończone (w rozumieniu możliwości zużycia) rezerwy ropy naftowej.

Politycznie współdziałanie z tymi krajami jest bardzo ważne i ma olbrzymie profity dla Chin, to dzięki głosom tych państw – to Chiny decydują o obsadzeniu kierownictwa WHO! To zaś ma olbrzymie przełożenie na rozliczenie obecnej sytuacji pandemicznej, w szczególności w świetle poszukiwania przyczyn pandemii.

Militarnie, niezwykle interesujące jest chińskie zaangażowanie w tzw. rogu Afryki. Jest to miejsce o znaczeniu strategicznym, ponieważ pozwoli na kontrolowanie transportów przez Morze Czerwone do Europy, a to jest droga konieczna dla życia chińskiego eksportu. Chiny są nieobecne na Bliskim Wschodzie, nikt – nawet osamotniony, ale potężny Iran, nie chce ich tam wpuścić militarnie. Oczywiście handel jest możliwy, jednak na drodze do Bliskiego Wschodu jest największy problem Chin, czyli Indie. Dlatego to, co robią Chińczycy w Pakistanie, czy wspomnianym tzw. rogu Afryki, to nic innego jak strategia okrążania – zbliżania się do miejsca zainteresowania, pozwalająca na logistyczne zabezpieczenie obecności. Nawet niewielka baza wojskowa, może mieć znaczenie w epoce broni hipersonicznej, trzeba mieć na to uwadze w dobie przełomu technologicznego w wojskowości, który zbliża się małymi, ale dość często stawianymi przez Chiny krokami.

Nieco inny wymiar ma problem żywności i związany z nim problem wody. Tutaj w grę wchodzi konflikt z Indiami, który jest nie do uniknięcia. Ponieważ dla Indii to jest kwestia egzystencjalna, jeżeli Chiny będą tworzyć projekty hydrologiczne, umożliwiające im regulowanie ilości wody – „spływającej z Himalajów” na Południe, to skończy się wojną totalną. Nie tylko na pałki, kamienie i noże.

Politycznie tu nigdzie nie ma chińskich „przyjaźni” jest tylko gra interesów, głównie krajów postkolonialnych, które w chińskiej obecności upatrują równowagi, a często przeciwwagi dla zachodnich wpływów. Podobne mechanizmy mają miejsce w krajach Europy Środkowej, które zorientowały się, że bezgraniczna wiara w zachodni neoliberalizm, to nic innego jak kolejne dekady zniewolenia i brak możliwości rozwoju ponad wyznaczony limit bycia gospodarkami nadążnymi. Symbolem zachodniej niemocy jest to, dopiero Chiny musiały zainwestować w linię kolejową Belgrad-Budapeszt! Jeżeli jednak wymyśla się 50 kilka płci kulturowych i finansuje socjal milionom inno-kulturowych gości, to widocznie nie ma się na inwestycje. Dodajmy dla własnych obywateli i podatników, które przynosiłyby przez lata – niesłychanie istotne korzyści.

Zapraszamy na część 3-cią felietonu.

23 myśli na temat “Nie można dłużej nie dostrzegać chińskiego zagrożenia (cz.2)

  • 9 czerwca 2021 o 05:21
    Permalink

    Artykuł zarysowuje spektrum chińskiego wpływu na otoczenie w Afryce, Azji i Europie.

    To że Chiny są w Afryce – wiadomo od dziesięcioleci.

    Zaczynali od dostaw prostych narzędzi i podstawowej infrastruktury, którą bogaty Zachód – pogardzał.

    Teraz to Oni dyktują warunki, nawet w Europie, wykupując np. teren portu w Pireusie.

    To wszystko wynika z tego, że Chiny to nie tylko jest Państwo, ze spójną ideologią konfucjańsko – komunistyczną (bardzo specyficzną), ale to jest CYWILIZACJA.

    Z tej cywilizacji wynika, że Oni postrzegają siebie jako CENTRUM ŚWIATA, a reszta – to peryferia.

    Do tego globalny kapitalizm dostarczył im technologii, które teraz, po modyfikacjach – są już CHIŃSKIE i zaczynają dominować, jak choćby 5G.

    Dlatego tytuł jest mylący, bo CHIŃSKIEGO ZAGROŻENIA to można było nie dostrzegać jeszcze jakieś 30 lat temu.

    Teraz mamy już inną rzeczywistość i należy się do tego dostosować.

    Globalny kapitalizm pomógł w rozwoju dominacji Chin nad Światem.

    Teraz musimy żyć w tym Nowym Świecie, szukając niszy dla siebie – do przetrwania, bo o rozwoju jakiegoś obszaru (kraju) to zdecydują już w Pekinie.

    Odpowiedz
  • 9 czerwca 2021 o 08:27
    Permalink

    Fakty są takie, że Chiny mają szansę wyciągnąć z biedy kraje współpracujące, pod warunkiem, że one same stworzą u siebie system egalitarny i nie zmarnują one swojej szansy polepszenia losu na wzór chińskiej gospodarki korupcją i stworzeniem własnej destrukcyjnej oligarchii. Tak jest podobno w przypadku Mongolii, że korupcja niszczy możliwy potencjał rozwoju we współpracy z Chinami. Chiny zasadniczo nie ingerują w kwestie polityczno-kulturowe, jak oligarchia zachodnia i budują infrastrukturę przydatną nie tylko dla siebie, ale dla rozwoju danego kraju. Każdy taki kraj musi sam jednak wypracować sobie egalitarną kulturę społeczną i gospodarczą, aby zyskać na współpracy z Chinami i wyciągnąć się z postkolonialnej biedy, inaczej będzie tylko zasobem surowcowym.

    Ale to i tak jest postęp w stosunku do zachodniej kolonizacji, która tylko niszczyła kulturę i eksploatowała kraje trzeciego świata, nie dając praktycznie nic w zamian. Naprawić cały trzeci świat po zachodnim imperializmie i kolonizacji będzie Chinom niezwykle trudno i nie wiadomo, czy zechcą go naprawiać.

    Jeżeli jakiekolwiek zagrożenie ze strony Chin istnieje to tylko dla zachodnich imperialnych interesów, a im szybciej zachodni imperializm zostanie zlikwidowany, tym lepiej, bo zachodnia oligarchia będzie musiała zająć się własnymi społeczeństwami i ich problemami, wtedy już nie będą mieli czasu na wymyślanie trzeciej płci, bo będą zmuszeni zapewnić swoim społeczeństwom byt, ale nie kosztem innych krajów zależnych, tylko kosztem własnym. Czy kraje zachodnie i ich społeczeństwa potrafią żyć na swój własny rachunek nie wykorzystując krajów słabszych w ramach neo-kolonii? Oto jest pytanie?

    Chiny udowadniają, że kapitalizm jest możliwy do przystosowania, ale tylko, gdy jest pod silną kontrolą państwa i jego interesów, a nie jest tylko prywatną sprawą kasy oligarchicznej pod fałszywą flagą liberalizmu na wzór zachodni. Wtedy bowiem kapitał staje się złodziejem publicznych pieniędzy i agresywną kastą niszczącą własne społeczeństwa, z czym mamy do czynienia na zachodzie.

    Zachodnie kraje przestały się rozwijać demograficznie i kulturowo właśnie z powodu kolonialnej zaszłości i post-kolonialnej mentalności. To dlatego “biały” zachodni człowiek to gatunek zagrożony na wymarciu. Chyba wraca do nich karma za zniszczenie wielu kultur na świecie i ich eksploatację kolonialną.
    Proszę tylko nas Słowian nie zaliczać do tego zachodniego gatunku “białego” człowieka. My stanowimy inną genetyczną rasę, choć ze względu na podobne warunki klimatyczne mamy także biały kolor skóry.

    Odpowiedz
    • 9 czerwca 2021 o 21:48
      Permalink

      Mieclawowi: Ma Pan rację. Gdyby właśnie słowa Krakauera: “chińskie zagrożenie” zamienić słowami “chińskie błogosławieństwo”, a “ekspansję gospodarczą” słowami “pomoc rozwojowa”, to artykuł byłby na wskroś analityczny a nie antychińskopropagandowy.
      A co do kapitalizmu w gospodarce chińskiej: w każdej formacji znajdują się zalążki nowej i pozostałości starej, a więc w państwie budującym socjalizm przy pomocy dyktatury proletariatu i instrumentów finansowo rynkowych kapitalistycznych jest to tylko pragmatyzm, którego zabrakło układom gospodarczym demoludów, stąd RWPG upadło.
      Pamiętam z tamtych czasów propagandę radziecką mocno antychińską. Chyba Krakauer jest uczniem z tamtych lat.

      Odpowiedz
      • 10 czerwca 2021 o 08:59
        Permalink

        @daniel
        100/100 Krakauer przesadził z tym zagrożeniem.
        Pozdrawiam

        Odpowiedz
        • 10 czerwca 2021 o 14:32
          Permalink

          @Miecław
          Poza tym, nawet, jakoby takie istniało, to i tak już nie da się temu w żaden sposób przeciwstawić…

          Chiny i Chińczycy to jedyny, w pełni autonomiczny kraj i społeczeństwo…
          – tutaj zgadzam się z Inicjatorem, że to wręcz (nowa-stara) cywilizacja !

          No cóż, Ludzkość to nie tylko ostatnie 1000 lat jej rozwoju i wpływ rzymskiej kultury “białego człowieka”
          I to licząc “wspaniałomyślnie”, bo tak właściwie, to wpływ na rozwój CAŁEGO świata Europejczycy osięgnęli dopiero po udanych próbach oceanicznego przedarcia się do innych kontynentów. Wcześniej, nie licząc kontaktów z kulturą islamską, Europa ma tylko własną historię rozwoju.
          De facto, jest to ok. 600 lat intensywnego rozwoju “białego człowieka” i jego “kultury”…

          Czego dokonał i do jakich spustoszeń doprowadził ten “rozwój” na CAŁYM SWIECIE nie muszę chyba nikogo uświadamiać…

          Może to faktycznie III w.ś. i cała ta “pandemia” została tylko po to przygotowana, by “ostatecznie rozwiązać” problem wpływu cywilizacji “białego człowieka” na dalszy rozwój Ludzkości ?
          – jedno jest pewne, dotychczasowi psychopaci nie powinni już mieć żadnego wpływu na jej dalszy rozwój…

          Ps – a tak na marginesie Miecławie, planujesz się “szczepić” ?

          Odpowiedz
          • 10 czerwca 2021 o 20:32
            Permalink

            @Dojrzały

            Masz rację jest już za późno i zachód z własnej chciwości popełnił seppuku.
            https://pl.wikipedia.org/wiki/Seppuku
            Mogli nie rozwalać bloku wschodniego i trzymać się na dystans od nas ze swoim bogactwem zdobytym na kolonialnym złodziejstwie. A więc obecnie Chińczyków trzeba zachęcić do naprawiania świata i szerzenia egalitaryzmu, bo tylko ta droga jest właściwa do osiągnięcia wyższego poziomu człowieczeństwa dającego szansę na uratowanie planety dla ludzkości.
            Zachodni psychopaci z lokajami tego nie zrobią, co najwyżej wykończą połowę ludzkości, aby zapanować nad światem.

            A więc popieram prezesa z jego narodową politykę bez nadmiaru imigrantów do tego innokulturowych. Musimy przetrwać jeszcze chociaż 50 lat jako naród jednolity etnicznie i kulturowo a potem już damy radę. W tym czasie na zachodzie powinno pierdyknąć od ich multi-kulti i chorych interesów oligarchii. Wówczas już nam nie podskoczą.

            Ps. a co do twojego pytania, to nie jestem antyszczepionkowcem, ale też nie zamierzam się szczepić preparatami testowanymi na populacji świata i pochodzącymi z korporacji które cenią sobie zysk nad ludzkie zdrowie i życie.
            Wyguglaj:
            “Adam Niedzielski: Ponad 80 zgonów w kraju jest powiązanych ze szczepieniami”.
            A nie wiadomo jakie będą skutki długoterminowe?
            Gdybym miał możliwość zaszczepienia się Sputnikiem, wtedy bym się zastanawiał co zrobić i być może na wszelki wypadek poddałbym się szczepieniu. Z prostego powodu ufam bardziej Rosjanom, bo oni własnego narodu by nie zaszczepili czymś śmiertelnym.

            Pozdrawiam

          • 10 czerwca 2021 o 22:35
            Permalink

            @Miecław. “Z prostego powodu ufam bardziej Rosjanom, bo oni własnego narodu by nie zaszczepili czymś śmiertelnym.”
            Też błąd. Sądzisz że “w temacie”, WWP gra w innej drużynie? Niet! TO globalna ustawka.
            Sądzisz że Amerykanie (bądź Żydzi) wy-szczepili by swój naród (jak bydło) “czymś śmiertelnym”? 🙂
            Więc fifty fifty!
            Nikomu nie nie ufam.
            Do poczytania. https://ryszard-opara.neon24.pl/
            Tylko nie pisz mi proszę że to kolejny szur i spiskowiec- płaskoziemiec (BO to wieje nudą) jako mam we zwyczaju prezentować podsuwam pod nos: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Opara
            I jeszcze sentencja do przemyślenia “Ludzie rodzą się ignorantami a nie głupcami, głupcami stają się na skutek edukacji’.

          • 10 czerwca 2021 o 23:48
            Permalink

            @krzyk58

            Czasami trzeba wziąć udział w globalnej ustawce, jak piszesz, aby chronić własny naród i interesy państwa. Ale ty nawiedzony człowieku i tak tego nie zrozumiesz.
            Gdyby WWP realizował globalne interesy zachodu byłby okrzyknięty największym demokratą, większym od Jelcyna. 🙂 Zachód zrobiłby go nawet Carem, gdyby im tylko oddał zasoby Rosji, aby mogli zarabiać i traktować Słowian jako tanią siłę roboczą, czyli jak niewolników, tyle że bardziej nowoczesnych.
            https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/czy-powinnismy-kupic-rosyjska-szczepionke-maksymowicz-to-nie-jest-produkt-gorszy-niz/tc4b5n4,79cfc278

            “Ludzie rodzą się ignorantami a nie głupcami, głupcami stają się na skutek edukacji’.
            – nic bardziej mylnego.
            Prawda:
            “Człowiek z natury jest dobry, zło zaś pochodzi z niewiedzy” – Erazm z Rotterdamu.
            Ale ta wiedza musi pochodzić z dobrej obiektywnej edukacji, która nie nazywa się polityką histeryczną i nie realizuje zapotrzebowania na propagandę religijną lub różnych aberracji kulturowych i biologicznych.

          • 11 czerwca 2021 o 08:43
            Permalink

            @Miecław. “Gdyby WWP realizował globalne interesy zachodu byłby okrzyknięty największym demokratą, większym od Jelcyna.” Byłoby to zbyt proste, a nawet – prostackie
            Nie uważasz że kontynuacja w Rosji nie przeszłaby? Można robić to samo jeno “w innych rękawiczkach”… a wówczas ciemny lud TO kupuje, takie gonienie króliczka … 🙂 a gody letiat! 🙂
            “Tak mi przyszło do pustego kmiecego łba, że może Sanhedryn to właśnie Putina wybrał na Mesjasza, czyli żydowskiego demona w ludzkiej skórze?…
            W końcu te hocus-pocus z nim w roli głównej odprawiane na pewnej greckiej wyspie przed chyba jakoś dekadą, nie były sobie ot, tak dla jaj …” 🙂 https://kmiec.neon24.pl/post/162051,maly-gigant-lukaszenka-i (zapodawałem, “hocus-pocus – tyz linkowałem swego czasu.)
            Przytoczona sentencja z którą tobie nie po drodze należy do znanego ‘postępowego” (lewackiego)
            pisarza z Zachodu, na którego dorobek intelektualny powoływał się niejednokrotnie @Wojciech, wybacz nazwiska nie pomnę a szukać mi się nie chce.

      • 10 czerwca 2021 o 09:23
        Permalink

        “Pośród radykalnych, politycznych tez Denga warto wymienić choćby takie jak:

        Koniec wspólnego jedzenia z jednego, dużego kotła – odtąd każdy musi sam zadbać o swoja miseczkę ryżu.
        Nie ważne, czy kot jest biały, czy czarny, ważne aby łowił myszy – czyli wierność ideologii i jej zasadom jest bez znaczenia, kluczowa jest efektywność (innym wariantem tej zasady było „traktowanie praktyki jako kryterium prawdy”).
        Bogaćcie się, kto tylko umie i może – czyli koniec z egalitaryzmem i kultem biedy, aby kraj się bogacił, najpierw musza się wzbogacić niektórzy.
        Chiny potrzebują prawa i demokracji, są one jak prawa i lewa ręka, wszelkie zadania można wykonać tylko obiema – czyli precz z maoistowskim bezprawiem i osłaniającymi je hasłami „dyktatury proletariatu” oraz „walki klasowej”.
        Reformy trzeba prowadzić tak, jak się przechodzi na drugi brzeg rzeki macając stopą kolejne kamienie – sugeruje to jednak, że reformy to wyprawa na drugi brzeg rzeki, do innej rzeczywistości.
        Najwięcej szkód przyczynili Chinom lewicowcy.”

        https://www.swps.pl/nauka-i-badania/materialy-ccaw/2445-charakter-i-dynamika-reform-deng-xiaopinga

        “Pamiętam z tamtych czasów propagandę radziecką mocno antychińską.”
        I v.versa. 🙂 Chińczycy po śmieci Stalina nie zaakceptowali polityki trockisty Chruszczowa. Kulminacją czego były wydarzenia https://pl.wikipedia.org/wiki/Konflikt_nad_Ussuri
        W początkach 70′ ubiegłego wieku chińskie skrzydło Komunistów-Komsomolców dogadywało się
        całkiem nieźle z USA, co miało przełożenie m.in. na wskazanie palcem (wspólnego) wroga “Można dodać, że jeszcze podczas przywództwa Mao Zedonga (1897-1976) Chiny zaczęły normalizować stosunki z USA i blisko współpracować z Zachodem traktując go jako sojusznika w zaciekłej konfrontacji z Moskwą.” Wspomniane manewry polityczne to już przeszłość, prezydent Xi – narodowiec normalizuje (zacieśnia) kontakty z Federacja Rosyjską, Komuniści proamerykańscy odstawiani są sukcesywnie na boczny tor.
        A’propos –
        Należy zauważyć że Rosja i Chiny mają w kwestii “sojuszy” takie samo podejście.Czyngis Chan określał to mianem “ludzi długiej woli”. To zupełnie nie to samo co umowy z Turcją które często gęsto bywają nieaktualne już w momencie podpisywania.

        Odpowiedz
    • 9 czerwca 2021 o 22:18
      Permalink

      Panie @Miecławie

      Może warto rozważyć jeszcze gatunek koloru “świński” charakterystyczny dla rakowych bryyyytoli, i byłoby to pożądane choćby ze względu na szacunek wobec białych Słowian. Przecież Chińczyk w zasadzie jest biały, a mimo to, jeden ton, poprzez stereotyp sprowadził ich do roli człowieka żółtego. Ja się przyglądałem, Chińczyk jest mniej żółtą odmianą białego człowieka niż jego odmianą brytol świńsko-czerwoną.

      Pozdrawiam

      Odpowiedz
      • 10 czerwca 2021 o 09:17
        Permalink

        @Grzegorzu …
        Tworzenie stereotypów to specjalność zachodniej imperialnej dominacji. Posługiwanie się stereotypami zwalania od myślenia i tworzy ograniczenia poznawcze, a to było kiedyś i jest nadal w interesie ich imperializmu. To dlatego powielany jest cały czas stereotyp, że Polak nie potrafi się rządzić, a to jest bzdura. Gdybyśmy odrzucili obce wpływy i agenturę na stanowiskach, która robi złą politykę w interesie zachodniego imperializmu, to sami Polacy pokazaliby, jak potrafią rządzić. Udowodnili to w PRL, gdy mieli wolną rękę i nie było zachodnich wpływów, ale niestety po 1976 roku nastąpił zjazd i zniszczenie naszego rozwoju. Przyczyny wiadome.

        To dlatego od wieków na zachodzie utrwalił się stereotyp Słowianina niewolnika, do tego stopnia, że nasza szlachta w I RP, która przyjęła ich stereotyp nie chcąc się czuć gorsza od zachodu wymyśliła sobie sarmatyzm, mało tego był taki okres w dziejach I RP, że większość szlachty nawet nie znała dobrze języka polskiego, jako gorszego, bo chłopskiego i ludowego, więc szprechała po szwabsku, francusku czy włosku no i po łacinie, bo ich uczono w szkołach katolickich.
        To dlatego Niemcy przyjęli traktować Słowian, jako podludzi i planowali całkowitą biologiczną eksterminację.
        Jesteśmy naprawdę inteligentnym narodem, ale żeby ten potencjał się ujawnił i podwoił musimy odrzucić destrukcyjną religię i zachodnią antykulturę. Sam Hitler w końcu dostrzegł niezwykłą inteligencję Polaków (kiedyś już cytowałem), ale było już za późno aby zrozumiał zło, jakie wyrządził w interesie faszystowskiego korporacjonizmu i klas oligarchii arystokratycznej stojących za tym wszystkim. Ten maniak był tylko pożytecznym idiotą w rękach Watykanu i światowej arystokracji robiącej interesy na wojnach i koloniach.
        Pozdrawiam

        Odpowiedz
        • 10 czerwca 2021 o 12:06
          Permalink

          @Miecław. …która przyjęła ich stereotyp nie chcąc się czuć gorsza od zachodu wymyśliła sobie sarmatyzm,….” Tosz TO p. Miecławie sprzeczność sama w sobie (to co napisałeś), oksymoron –
          jak zauważają ci bardziej elokwentni.
          Wyjaśniam.
          Sarmatyzm = Wschód (Orient). https://pl.wikipedia.org/wiki/Sarmatyzm
          Ówczesne Lachy (panowie bracia, z Lechistanu) do tego stopnia byli wschodni dla dla oka zachodu, że pod Wiedniem zmuszeni byli czepiać sobie umowne znaki (słomiane wiechcie) co by dla zachodniego
          rycerstwa odróżnić się wizualne od atakującej masy tureckiej.Na tle Zachodu byliśmy inni,
          tacy wschodni … 🙂 Inaczej Zachód postrzegałby sojusznika który organizował odsiecz, jako
          tych co napadli z Kara M. – tacy byliśmy dla nich wschodni, czyli – egzotyczni!

          “To dlatego od wieków na zachodzie utrwalił się stereotyp Słowianina niewolnika …”
          No właśnie powielasz świadomie bądź – nie, pewne narzucone stereotypy i schematy myślenia.
          Błąd!

          “Ten maniak był tylko pożytecznym idiotą w rękach Watykanu …”
          ?

          Musisz przyznać że w bardzo krótkim czasie postawił Niemcy na nogi! Mówimy o latach 30! Miał rozmach! 🙂
          Że wspomnę tylko auto (volk-swagen) dla każdego robotnika … szczery socjalistyczny ojciec
          niemieckiego narodu, i to wszystko “spinało sie”. https://wiecznaziemia.wordpress.com/2019/08/31/agni/

          Odpowiedz
          • 10 czerwca 2021 o 15:13
            Permalink

            @krzyk58
            Och Krzyku, jak Ty wybiórczo interpretujesz rzeczywistość i fakty !
            – jakież znaczenie ma epizod okresu “odsieczy wiedeńskiej” do ponad 1000-letniego rozwoju Państwa polskiego i jego kultury !?

            Zgadzam się z Miecławem, spora część szlachty (“jaśniepaństwo”), prawdopodobnie ze względu na swój prymitywizm i głupotę, już od niepamiętnych czasów starała się o względy “Zachodu”. Właśnie swoim postępowaniem “wypracowali” potoczną opinię na Zachodzie o “polskim głupku” (tak, nawet w USA “polish Joker” jest synonimem głupka!)

            A co do “niewolnikóW”, to też racja, niemieckie słowo Slave (Słowianin) wywodzi się bezpośrednio od słowa sklave (niewolnik)…

            A co do Hitlera, to sprawdź Krzyku przez kogo finansowana była wówczas III Rzesza…

            PS – tak szczerze Krzyku, jesteś obecnie wielkim przeciwnikiem integracji z UE i krytykujesz wszystkich, którzy w tym kierunku tendują, czy nie widzisz analogii z ówczesnym “jaśniepaństwem”, które, zależnie od okresu, albo pięknie bełkotało po francusku, albo szwargotało po niemiecku, zachwycając się tamtymi krajami i niezależnie od konsekwencji dla ówczesnej Rzeczpospolitej, robiło wszystko, by tylko im się przypodobać ?

          • 10 czerwca 2021 o 20:44
            Permalink

            @Dojrzały.

            Ad 1. Podałem standardowy przykład.

            Ad.2. Nic podobnego Zachód dla panów braci NIGDY nie był wzorcem – rozmawiamy szlachcie nawiązującej do mitycznej (?) Sarmatii. XVIII i XIX w. to już inna bajka tzn. pojawiła się na masową skalę “uszlachcona -szlachta” frankiści itp. neofici zapatrzeni w Zachód, a zwłaszcza w jakobińską Francję- “jutrzenkę wolności i demokracji …”

            Ad.3. Znana jest inna etymologia. Lubisz sadomacho. – proszę bardzo …

            Ad. 4. Domyślam się, przez tych samych co to finansowali ZSRR . Stalin mimo wszystko zgrabnie “uciekł do przodu”.

            Ad.5. PACZ pkt. 2!
            Ps. Lechici całym swoim jestestwem na wskroś byli wschodni. Widzę podobieństwo (analogie) odwołania, nawiązania do Wschodu m.in. Kozaków …

            https://myslpolska.info/2021/05/19/integralna-metapolityka/

            https://myslpolska.info/2021/05/21/chodzi-o-prawa-ponizanej-wiekszosci-rozmowa-z-zacharem-prilepinem/

            Sommer: POLONOSCEPTYCYZM – Jak za nasze pieniądze produkuje się niechęć do Polski?
            https://www.youtube.com/watch?v=KIbTdiN8CUk

            Ambasador Baliński: Kto naprawdę rządzi polskim MSZ-em? 🦅 Jak to w końcu zmienić? SPRAWDŹ! https://www.youtube.com/watch?v=TkMTdg90dYc&t=9s

            “Rola neofitów w dziejach Polski’ autor St. Dider. Czytał?

          • 10 czerwca 2021 o 20:50
            Permalink

            @krzyk58

            W zasadzie @Dojrzały ci odpowiedział za mnie. 100/100 zgadzam się z nim.
            A o faktach trzeba pisać wprost i nie oszczędzać wypaczonej mentalności szlachty.
            Co z tego, że genetycznie część Polaków mogła pochodzić od Sarmatów, ale nie o geny tu idzie tylko o wywyższenie się “jaśnie państwa” ponad stan chłopski, aby dorównać zachodniej modzie na posiadanie swojego “murzyna” (przepraszam, ale to nie jest wypowiedź rasistowska).
            Nawet psychopaci sobie ludzkie ZOO otworzyli.
            https://menway.interia.pl/historia/news-ludzkie-zoo-w-klatkach-i-na-wybiegu,nId,3231713,nPack,1
            Wyguglaj, jak link nie przejdzie:
            “Ludzkie zoo: W klatkach i na wybiegu ”

            Poza tym genetycznie ród Polaków rozpoczyna się na Kujawach.
            https://wiaraprzyrodzona.wordpress.com/2015/11/07/kujawy-i-polskie-ziemie-ojczyzna-r1a-m417-i-kolebka-indo-europejczykow/

            https://pl.sputniknews.com/polska/2021032214016907-nadszedl-czas-aby-slowianie-upomnieli-sie-o-swoj-pozytywny-wizerunek-na-swiecie/

            .

          • 10 czerwca 2021 o 22:08
            Permalink

            @krzyk58

            Co ty linkujesz? Agni wybiórczo traktuje sprawę, aż boli od braku wyobraźni. No przepraszam bardzo, ale skoro gość twierdzi, że nazizm stworzył zdrowy grunt moralny, to wybacz, ale chyba się z ch*jem na głowę zamienił.

            Ty się dobrze czujesz? No bo jak można popierać taki idiotyzm i wstecznictwo intelektualne:
            “Na zdrowym gruncie moralnym, Niemcy w kilka lat osiągnęli najwyższy rozwój duchowy, ekonomiczny oraz technologiczny w nowożytnej historii człowieka na ziemi”.
            – a następnie po takim rozwoju moralnym postanowili podbić świat i wytępić Słowian, głównie Polaków i Rosjan. Trzeba naprawdę nie mieć rozumu, żeby nie dostrzegać, jak wstecznym intelektualnie, jak bezmyślnym i pozbawionym człowieczeństwa może być naród, który przyjmuje taką chorą ideologię i ją realizuje zgodnie z dyspozycjami grupki nazistowskich psychopatów. To więcej rozumu i inteligencji miał polski chłop pańszczyźniany żyjący zgodnie z naturą i boskimi przykazaniami na zasadzie: “swojego nie dam i niczyjego nie chcę”.

            A co do palenia ksiąg to naziści mieli dobry katolicki przykład. W końcu to Kościół prowadził indeks ksiąg zakazanych i palił niewygodne dla siebie dzieła, także te które dotyczyły historii Polski, bo jako okupant nie chciał, aby naród posiadł świadomość swojej historii:
            http://polskabc.pl/zniszczenie-przez-palenie-kronik-jana-dlugosza/
            Poza tym naziści realizowali politykę Watykanu w stosunku do komunizmu, który był głównym celem do zniszczenia oraz sprawiedliwy podział zasobów wg Papieża, który przymknął oko na eksterminacje polskich katolików, byleby dorwać się do Wschodu po zniszczeniu komunizmu. Hitlerem tak sprawnie pokierowano, że ten psychopata realizował politykę Papieża.
            Oto ona w stosunku do Polaków:
            „20 lipca 1933 roku pierwszą umową międzynarodową, jaką III Rzeszy Adolfa Hitlera udało się podpisać – i uspokoić nieco przestraszoną hitleryzmem światową burżuazję – był konkordat z Watykanem, podpisany przez wicekanclerza Franza von Papena i sekretarza stanu Stolicy Apostolskiej za pontyfikatu Piusa XI Eugenio Pacelliego, późniejszego papieża Piusa XII. Konkordat ten zobowiązywał Watykan do „popierania lekcji religii w języku niemieckim we wszystkich państwach w których istnieje mniejszość niemiecka”.
            Inny artykuł brzmiał: „Granice diecezji będą utrzymane jak dotychczas, zmiany nastąpią tylko w porozumieniu z rządem Rzeszy”. Artykuł ten skierowany był przeciwko Polsce oraz ludności polskiej w Nadodrzu, na Warmii i Mazurach, gdzie Watykan stworzył specjalne delegatury apostolskie. Konkordat nie zabezpieczał natomiast żadnym słowem prawa do języka polskiego w kościołach ludności polskiej w Rzeszy. W tej sytuacji Związek Polaków w Niemczech zdecydował zorganizować pielgrzymkę protestacyjną do Rzymu, mającą przypomnieć Watykanowi istnienie półtoramilionowej, w większości katolickiej, ludności polskiej w Niemczech. W Rzymie jednak kierownictwo ZPwN natrafiło na ks. Eugenio Pacelliego, który w dramatycznej rozmowie oświadczył ks. dr. B. Domańskiemu, dr. J. Kaczmarkowi i St. Szczepaniakowi:
            „- Nie! Interesy Kościoła wymagają całkowitej germanizacji Nadodrza dla umocnienia tam germańskiego katolicyzmu. I dlatego papież przemówi do was po niemiecku, i to w obecności przedstawiciela waszej ambasady, ambasady III Rzeszy!” Źródło: H. Lehr, E. Osmańczyk, Polacy spod znaku Rodła, Wyd. MON, Warszawa 1972, s. 93.
            https://demotywatory.pl/4945421/Bog-byl-z-nimi

            Naziści spalili też więcej książek niż ten antysemita Agni pisze:
            https://pl.wikipedia.org/wiki/Palenie_ksi%C4%85%C5%BCek_w_Niemczech_w_1933_roku
            https://dzieje.pl/wiadomosci/ambasada-rp-w-rzymie-protestuje-przeciwko-okresleniu-polski-oboz-nazistowski

            Na głupotę powinna być jednak cenzura i brak tolerancji:
            https://demotywatory.pl/5076087/Mam-wrazenie-ze-niedlugo-tolerancja-dojdzie-do-takiego

          • 11 czerwca 2021 o 17:59
            Permalink

            @Miecław.
            “Co ty linkujesz? ” FAKTY. Co? Tym gorzej? Pisałem że mam na uwadze lata 30′ (nie końcowe).
            Wszak nadany tytuł człowieka roku przyznany był na (za) piękne oczy (wąsik, zaczeskę?)
            Na pewno wiesz jaka nacja dominuje w mass-mediach. Ony TO docenili (pomijam kontekst
            usprawiedliwiający), liczą się fakty. 🙂 A ty wierzgasz i zapewne oddajesz mocz pod wiatr. Po co?
            https://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C5%82owiek_Roku_tygodnika_%E2%80%9ETime%E2%80%9D

            Do poczytania: https://bb-i.blog/2021/06/09/atak/

            Pojedziemy po endekach? Czemu by nie, ‘jeździliśmy” po lewicy, komunistach i złodziejach (liberałach)
            – czas na narodowych demokratów! 🙂 https://bb-i.blog/2021/06/04/endecja/

  • 9 czerwca 2021 o 09:51
    Permalink

    Pamiętam jak jeszcze tak z 5-7 lat temu “polska” niebieska telewizja z końcówką N, której nazwy nie wymienię, stosowała przerywniki pomiędzy wiadomościami w postaci krótkich filmików. Na jednym z nich przedstawiała różne scenki z chińskiego parlamentu w rytm cyrkowej muzyczki. Jak to idzie poseł wśród pustych foteli (co miało się kojarzyć z nieprzygotowaniem), za chwilę klaszczących posłów w jeden rytm (tu telewizja sugerowała tzw. zgodę na rozkaz partii), albo groźnie gadającego posła z trybuny. Wszystko to okraszone było czerwonym jeszcze paskiem:

    CHINY MAJĄ PLAN 5-CIO LETNI!

    Wykpiwania i śmiechu było co niemiara, aż po pachy, przy jednoczesnym zrywaniu boków. Już tego nie robią. Nabrały pokory, te po….skie głupki. Zaś pewnie do dziś Chińczycy w swoich telewizjach nie pokazują w rytm cyrkowej muzyczki Ryzyka na zlocie, któremu te głupki wręczają koperty stojąc w kolejce z pustymi portfelami i całują go w rękę, a ten dość wprawnie ją zabiera, jakby okazywał resztę wstydu.

    Nie pokazują. Ciekawe, czy dlatego, że mają nas w pompce, czy po prostu klasę, pokorę, zrozumienie, przewidywalność i inne przymioty.

    pozdrawiam

    Odpowiedz
    • 9 czerwca 2021 o 12:55
      Permalink

      Kraje zachodu uważają, że mają monopol na głoszenie reguł, które powinny rządzić światem. Chętnie pouczają innych o demokracji i prawach człowieka jednocześnie wygodnie zapominając o zbrodniach kolonialnych, który przysporzyły im majątku. Odcięcie się od swoich przodków i stwierdzenie, że przecież to nie my za to jesteśmy odpowiedzialni a jednocześnie korzystanie z wytworzonego wtedy potencjału i majątku jest potężną hipokryzją społeczeństw zachodnich. Skoro uważają się za społeczeństwa najbardziej oświecone na globie to niech dadzą przykład sprawiedliwości i zrekompensują swoje kradzieże ograbionym narodom. Może niech przekażą technologie, które mogły powstać dzięki temu, że ich dziadowie mieli czas na czytanie ksiąg bo na innym kontynencie ktoś orał za nich ziemię od wschód do zachodu słońca przez całe swoje życie.

      Odpowiedz
      • 9 czerwca 2021 o 22:08
        Permalink

        Widzę, że kolega marzyciel 🙂 Uważam, że zachodnia Europa się zreflektowała. Fakt, czyni zło wspólnymi siłami z tym bandytą łamerykańskiem, ale to raczej ostatnie tchnienia zła na rozkaz. Nikt już tym bandziorom nie wierzy.

        Bądźmy po prostu może Słowianami, bez jakichś zbędnych dążeń w kierunku korporacjonizmu, zobojętnieniu i marnotrawstwa.

        Pozdrawiam

        Odpowiedz
  • 9 czerwca 2021 o 18:12
    Permalink

    Nie można dłużej nie dostrzegać chińskiej obecnosci w świecie.

    autor piszacy o chińskim zagrożeniu, posluguje sie tym samym sztambuchem, ktory pozwala naczelnikowi JK, mowic, ze antyszczepionkowcy, to jakas operacja KGB z lat 80 minionego stulecia…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.