Czy znowu Rosja okaże się niezbędna do uratowania świata?

Wiele złego powiedziano o Rosji w ciągu ostatniego roku, pluto, kłamano, niszczono wizerunek, robiono wszystko żeby tylko Rosję poniżyć. Doszło do spraw niesłychanych i niewidzianych pomiędzy Słowianami od niepamiętnych czasów. Tysiąc lat będzie wstyd na Ukrainie za te zbrodnie popełnione w imię rzekomej godności! Ludobójstwo wśród Słowian to zbrodnia ostateczna, to co się stało w Odessie, Donbasie – nigdy nie będzie zapomniane. Rosja przez cały czas trwania tego kryzysu jest pod presją międzynarodową za niepopełnione winy, co więcej jest karana za udzielanie pomocy humanitarnej porzuconym przez własny rząd w Kijowie mieszkańcom Donbasu. Skala zła i krzywdy, jakiej Rosja i zwykli Rosjanie doznali w związku z sankcjami wobec ich gospodarki jest bez precedensu. Jednakże pomimo tych wszystkich procesów mających na celu, co najmniej upokorzenie Rosji, Rosja nie tylko się nie dała upokorzyć, ale przede wszystkim nie zmieniła swojej przyjaznej, pokojowej i nastawionej na międzynarodową współpracę polityki zagranicznej.

Zachód wybrał konfrontacje, poniżenie i szkodzenie rosyjskim interesom, ale bez palenia za sobą mostów. Przez cały czas pomimo sankcji, to dzięki rosyjskim silnikom Amerykanie latają w kosmos, a rosyjska ropa i gaz, tak jak płynęły na Zachód, tak płyną. Rosjanie nie zrobili niczego, dosłownie niczego, żeby zaszkodzić Zachodowi, jedynie wprowadzono pokojowe embargo na wybrane zachodnie produkty, z którymi w większości przypadków i tak były jakieś problemy sanitarne i jakościowe.

Dzięki rozsądnej, odpowiedzialnej i mającej na względzie długofalowe interesy wszystkich partnerów w regionie postawie Federacji Rosyjskiej – możliwy jest powrót do poprzedniego modelu relacji, aczkolwiek ich treść prawie na pewno się zmieni, albowiem Rosjanie przekonali się, że nie byli partnerami dla Zachodu, pomimo swojej dobrej woli, otwartości i przyzwolenia na przyjęcie zasad narzuconych przez Zachód w ramach globalizacji.

Obecnie, w kontekście fali nielegalnych imigrantów i uchodźców z Bliskiego Wschodu, którzy dotarli do Europy, mówi się o naglącej konieczności opanowania bestialstwa, jakie powoduje tzw. państwo islamskie w Syrii i Iraku. Ponieważ Zachód, z niezrozumiałych powodów obraził się na legalny rząd syryjski, możliwości jego oddziaływania na sprawy w Syrii są mocno ograniczone, ponieważ te organizacje bojowników i powstańców, które wspiera, nie są stabilne organizacyjnie i politycznie. Problemem wspierania Kurdów jest Turcja, która nie zważając na interesy Zachodu, zwalcza Kurdów często intensywniej niż bojowników tzw. państwa islamskiego. Dodatkowo sprawy komplikuje aktywność bogatych krajów południa Zatoki oraz Iranu i jego pomagierów z Libanu. Tygiel, jaki wytworzył się w Syrii jest nie do opanowania bez zdecydowanych rozwiązań. Kluczem do rozpoczęcia rozwiązywania problemu jest porozumienie się z legalnym rządem syryjskim oraz wsparcie go w walce przeciwko najbardziej zwyrodniałym terrorystom, przy równoległym zagwarantowaniu porozumienia z siłami umiarkowanych powstańców.

Żeby to było możliwe, z jednej strony muszą być zabezpieczone interesy rządu w Damaszku, który po wielokrotnych buńczucznych groźbach Zachodu, w tym zwłaszcza USA żył pod groźbą ataków z powietrza. Jak również i zabezpieczenia interesów umiarkowanych sił powstańczych. Jedynym sposobem na pogodzenie ognia z wodą jest zabezpieczenie interesów stron konfliktu przez światowe mocarstwa, z których Rosja zdecydowanie stoi przy swoim sojuszniku w Damaszku. Jeżeli do tego Zachód w porozumieniu z Rosją – zagwarantowałby kontrolowanie i przewidywalność umiarkowanych powstańców, to będzie możliwe porozumienie, co najmniej o zawieszeniu broni – pomiędzy tymi stronami tego dramatycznego konfliktu. Być może nawet, byłoby możliwe wspólne zwalczanie tzw. państwa islamskiego, co wraz z udzieleniem wsparcia z zewnątrz, diametralnie zmieniłoby układ sił w regionie, umożliwiając pokonanie najbardziej zwyrodniałego terroryzmu. Ze względów strategicznych, ewentualnym udziałem w operacji pokojowej wstępnie jest zainteresowany Egipt, jako sojusznik Damaszku, blisko współdziałający z Federacją Rosyjską.

To właśnie Rosja jest tam języczkiem u wagi, albowiem bez jej gwarancji, rząd w Damaszku i jego lokalni sojusznicy, nie odważą się na żadne porozumienie z nikim wspieranym przez Zachód, albowiem dramatyczna walka w tej wojnie domowej, wzięła się także z tego wsparcia.

Jest oczywistym, że jeżeli Zachód chciałby skorzystać z możliwości Rosji na Bliskim Wschodzie, to powinien zachowywać się wobec niej w sposób odpowiedzialny, partnerski i rzeczowy. Nie ma mowy nie tylko o jakichkolwiek sankcjach, ale także o jakiejkolwiek stygmatyzacji, albowiem jak wynika z układu sojuszy to Zachodowi i światu Rosja jest bardziej potrzebna niż, Zachód i świat Rosji. Rosjanie naprawdę nie muszę się nigdzie ruszać ze swojego niekończącego się kraju i pozostawić Zachód z problemami regionu, które to w istocie Zachód spowodował swoją w znacznej mierze szkodliwą polityką – podobną do tej, która przyczyniła się do wybuchu wojny domowej na Ukrainie. Jeżeli Rosja zdecyduje się pomimo tego wszystkiego, na uratowanie Zachodu po raz kolejny, to nie tylko zasługuje na partnerstwo i podziękowanie, ale przede wszystkim na globalny szacunek.

Sytuacja jest analogiczna pod względem układu Zachodnich błędów do tej z 1938 roku, kiedy to w Monachium, Zachód stracił nie tylko honor, ale przede wszystkim wydał świat na żer hitlerowsko-faszystowskiej bestii. Nie było zdolnego do przeciwstawienia się Hitlerowi, a wszystkie błędy Zachodu, tak nabrzmiały, że ówczesny ZSRR, nie miał innego wyjścia, musiał – starać się zabezpieczyć swoje interesy takimi metodami i sposobami, jakie były dostępne, jakie przysłowiowo „leżały na stole”. Dzisiaj ponownie sytuacja jest poważna, tylko różnica jest taka, że nie ma Hitlera, ale jest zbiorowy radykalizm islamistów, który nie ma nic wspólnego z Islamem, ale posługując się tą religią dąży do zniszczenia świata, który znamy. Jeżeli padnie kolejne duże państwo na Bliskim Wschodzie, a to co z niego pozostanie dołączy do tzw. państwa islamskiego, to świat, a przede wszystkim Europa może mieć poważny problem. Ponieważ do krajów Zachodu nie będą przedzierali się zdesperowani uchodźcy, tylko będą nacierać tymi samymi szlakami armie islamistów, którzy nie mając nic do stracenia – podpalą świat, jaki znamy.

Od włączenia się Rosji w rozwiązanie tego konfliktu, przy znacznym paraliżu Zachodu i szaleństwie, jakie ogarnęło Bliski Wschód, to od Rosji dzisiaj zależą losy świata. Czy szaleństwo zostanie opanowane, czy też kolejne kraje będą upadać i pogrążać się w kłopotach – to naprawdę dzisiaj dobra wola Federacji Rosyjskiej, która prawdopodobnie tak jak to już ma w zwyczaju, ponownie uratuje świat przed zatraceniem w ciemnej nocy szaleństwa.

Właśnie dlatego Rosję należy zawsze wspierać, a wobec Rosjan świat ma już nie jeden dług do spłacenia!

ROSYJSKIE TŁUMACZENIE TEKSTU/Перевод:  [TUTAJ]

121 thoughts on “Czy znowu Rosja okaże się niezbędna do uratowania świata?

  • 7 września 2015 o 04:56
    Permalink

    Tak, Rosja jest niezbedna do uratowania swiata i lisy swiata leza w jej rekach !

    Wszyscy powazni znawcy Bliskiego Wschodu mowia , ze wylacznie Rosja z koalicja rzadu w Damaszku. orax pomoc Egiptu rzeczywiscie chca przywrocic pokoj w tym regionie, miwia tez, ze ok.1 mln. ludzi w tej konfrontacji bedzie musialo zginac ….
    Z niepokojem odnitowac trzeba, ze wujek zza oceanu wcale konca wijny w tym regionue nie chce i jeszcze probuje na Rosje wywierac presje w tych dniach, raptem wujek znalazl pomagierow we Francji i w W.Brytani, ktore chca w tych dniach bombardowac Syrie, a wiec uchodzcow bedzie wiecej ….
    Cala, absolutnie cala nadzieja na wprowadzenie pokoju w tym regionie i powstrzymanie exodusu uchodzcow lezy na barkach Rosji ….. mysle , ze rozpracowali dobry plan dzialan i nie dadza sie zablefowac ani pogaduszkami wujka zza oceanu ani francuskimi i brytyjskimi planami wsparcia brata zza wielkiej wody, no towarzystwo raptem sie obudzilo, jak rosyjskie sily juz stoja n. na stanowiskach dzialan ….

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 06:45
    Permalink

    Dokładnie znowu wyjdzie na to samo, czyli Zachód nabroił, wspierał morderców, potem bombardował niewinnych, a jak trzeba ratować świat przed złem – to Putin ratuj!!!

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 08:04
    Permalink

    Rosjanie jak zawsze uratują świat przed złem, kiedyś przed Napoleonem, potem przed Hitlerem a teraz przed islamizmem. Świat bez Rosji byłby stracony, to Rosja robi porządek po bałaganie i destrukcji czynionej przez USA

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 08:51
    Permalink

    Jak trwoga to do Boga!Problem Bliskiego Wschodu to problem tych którzy finansowali i uczestniczyli w tzw.Arabskiej Wiośnie.Nie po raz pierwszy USA łamie Prawo,a UE ślepo ich popiera.Dlaczego za Hipokryzję i Dwulicowość polityków ma ponosić koszty naród na dorobku.?

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 12:59
      Permalink

      А Россия здесь причем? Я приведу слова Муаммара Каддафи “А теперь слушайте вы, люди из НАТО!
      Вы бомбите стену, не пропускавшую поток африканской миграции в Европу, стену, останавливавшую террористов “Аль-Каиды”. Этой стеной была Ливия. Вы разрушаете её. Вы – идиоты. За тысячи мигрантов из Африки, за поддержку “Аль-Каиды” гореть вам в аду. И так оно будет.
      Я никогда не лгу. Не лгу и сейчас.” так что это Ваша корова, вы её и доите. А России хватает беженцев с Украины.

      Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 09:49
    Permalink

    Mogę dodać że też tak uważam i widzę że dociera to do części myślących decydentów.

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 10:28
    Permalink

    Jedno zdjęcie warte więcej niż 1000 słów
    https://i1.wp.com/cs623223.vk.me/v623223205/4163d/6nFg0ZkziU0.jpg

    ccccccc NIE SĄ SZCZĘŚLIWI !

    Nie są szczęśliwi w Strefie Gazy…
    Nie są szczęśliwi w Egipcie…
    Nie są szczęśliwi w Libii…
    Nie są szczęśliwi w Maroku…
    Nie są szczęśliwi w Iranie
    Nie są szczęśliwi w Iraku…
    Nie są szczęśliwi w Jemenie…

    Nie są szczęśliwi w Afganistanie…
    Nie są szczęśliwi w Pakistanie…
    Nie są szczęśliwi w Libii…
    Nie są szczęśliwi w Libanie..

    A GDZIE SĄ SZCZĘŚLIWI ?

    Są szczęśliwi w Australii…
    Są szczęśliwi w Kanadzie…
    Są szczęśliwi w Anglii…
    Są szczęśliwi we Francji.
    Są szczęśliwi we Włoszech.
    Są szczęśliwi w Niemczech.
    Są szczęśliwi w Szwecji.
    Są szczęśliwi w USA.
    Są szczęśliwi w Norwegii.
    Są szczęśliwi w Holandii.
    Są szczęśliwi w w Danii.

    Czyli są nieszczęśliwi w każdym państwie ccccccccc, a są
    szczęśliwi w każdym państwie ccccccccccc
    I KOGO ZA TEN STAN RZECZY OBWINIAJĄ?

    Nie ccccccc..
    Nie ich przywódców.
    Nie siebie samych.

    ZA TEN STAN RZECZY OBWINIAJĄ KAŻDE PAŃSTWO,
    W KTÓRYM SĄ SZCZĘŚLIWI!

    NA DODATEK.
    Chcą zmienić każde państwo w ten sposób, by było
    JAK PAŃSTWA, W KTÓRYCH BYLI NIESZCZĘŚLIWI!

    Join Kewin

    I jeden film
    https://youtu.be/U4m9OdMZNu8

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 11:56
    Permalink

    Tylko Rosja może zaprowadzić pokój na świecie, nie ma w tej chwili innego państwa o globalnych interesach zdolnego do działania. USA się skończyły. Chiny nie mają takich aspiracji. Unia Europejska nie jest w stanie wyłapać przechodzących przez granicę. Tylko Rosja się liczy.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 13:51
      Permalink

      Извините, не знаю польского языка. Все так, но все наши (российские проблемы) из за того, что все время, кого то спасаем.. плюнуть на всех, занялись бы собой и был бы у нас рай на земле… Но все кого то “спасаем”прапрадед от Наполеона, мои деды Европу от фашизма, отец Африку от нищеты, я? – Европу от мигрантов??? После Наполеона – Крымская война, после Гитлера холодная война и железный занавес (вы знали, что его создал запад? Россия была против), после противостояния США развал моей родной страны, миллионы униженных, ограбленных, лишенных даже гражданства и собственности (прибалты – фашисты), теперь моя очередь?? А, что на этот раз??? Действия Европы или”запада” в целом напоминают о поговорке времен Пунических войн – “Карфаген должен быть разрушен”… И Карфаген это мы (( Что бы мы, не делали, на какие бы уступки мы, не шли, вы всегда будете поливать нас грязью, кормить свое население мифами о нас и готовить его к нашему полному уничтожению…
      Я не хочу вас спасать, не хочу вам помогать, не хочу с “западом” иметь ни чего общего.. И честно скажу, рад вашим проблемам, мы враги и как только это будет сказано вслух, всем станет легче… Простите, но вы мой враг, за 300 лет Европа это отлично доказала.. Аминь..

      Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 15:40
        Permalink

        Поддерживаю. Надеюсь, триста лет общения с этими “братьями” нас чему-то научили. И в этот раз мы не сдвинемся с места и не пошевелим пальцем ради спасения Европы, а просто будем наблюдать. Сами заварили, пусть сами и расхлебывают. Хватит тратить русскую кровь и русские жизни на этих неблагодарных тварей.

        Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 16:16
        Permalink

        Абсолютно согласен!!!

        Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 01:21
      Permalink

      Это прозвучит не по христиански, но..
      Пусть по максимуму Европа справляется сама. Россия ослаблена их агрессией, санкциями, играми с ценами на топливо, миллионами беженцев с Украины. России сейчас нужно думать и заботиться о себе, а не спасать в очередной раз двуличных европейцев. Как только самим жаренным запахло – оказывается Россия и сейчас хороша, и всегда помогала Европе. А за 2 года вылили такой ушат грязи, что здесь, в России, люди поняли, who is who..
      Сами теперь, ребята, сами.

      Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 15:19
    Permalink

    Ludzie co wy piszecie ? Pomoc od Rosjan? znowu polaków na Sybir wyślą a inteligencje w lasach rozstrzelają, Rosja tak jak Niemcy to nasz odwieczny wróg i będzie nim zawsze z racji naszego położenia geopolitycznego

    Odpowiedz
    • 7 września 2015 o 17:52
      Permalink

      Nim “dasz’ głos – gila wytrzyj, smarku!

      Odpowiedz
      • 9 września 2015 o 11:06
        Permalink

        Brak wiedzy to potęga! Czas wyłączyć tv, włączyć myślenie!I zacząc poszukiwać ukrytej prawdy. Nie dajcie się nabierać reżimowej propgandzie, ktora otumania juz was od wieków. Poszukuj wiedzy, z czasem zobaczysz zupelnie inny obraz tego co sie działo i dzieje i kto za tym stoi od lat .

        Odpowiedz
      • 9 września 2015 o 12:33
        Permalink

        @elli
        Uwaga skierowana bezpośrednio pod moim adresem,
        czy @Wojtka?

        Nie rozumiem…
        🙂

        Odpowiedz
    • 7 września 2015 o 19:56
      Permalink

      Gratuluję wiedzy, test do Gimbazy zaliczony, zapraszamy do pierwszej ławki, tylko proszę się nie dzielić swoją nadmierną wiedzą z pozostałymi uczniami, gdyż tych zamierzamy uczyć historii opartej na faktach.

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 11:54
      Permalink

      Komu w Rosji trzeba wasza pozycja? Zabawne czytać! To po prostu marzą bić polaków na Syberię! Nad swoimi lękami śmieje się nawet dziecko. Tak i Syberię dziś tym, czym była w czasach te powinny. Uciec, by siebie i schronić się w Syberii od tych wszystkich zawirowań na świecie!

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 16:48
      Permalink

      Опять, Поляков, в Сибирь!? А на билеты хватит??? А на проживание? Я Сибиряк, нам бомжи и нищие иммигранты не нужны!! В эвропу ссылайте..

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 20:36
      Permalink

      vvv vvvvv,vvv vvvv vvvv vvvv

      SZANOWNY PANIE Z TAKĄ RETORYKĄ TO ZALECAM SPACER, ODPOCZYNEK I POTEM PONOWNIE ZAPRASZAMY JAK PAN ODPOCZNIE. ALE LEPIEJ TU SIĘ “WYZWOLIĆ” NIŻ NA MURZE 🙂 ZAPRASZAMY BEZ EMOCJI. WEB. JÓZ.

      Odpowiedz
    • 31 grudnia 2015 o 18:44
      Permalink

      Уважаемый, Вы нам в Сибири не нужны, нам тут без Вас хорошо ))

      Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 15:47
    Permalink

    Tak.Amerykanie narobili
    tego balaganu.
    Afganistan,
    Libia.
    Irak no wielka sciema,o broni
    masowego razenia.
    Syria.
    I Ukraina
    tak to lista dzialan US.
    A my musimy przyjmowac
    uchodzcow
    tak zachcialo nam
    sie UE i Nato.
    o tak tak…

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 16:43
    Permalink

    Wojtek,jeśli wierzysz w życie pozagrobowe to ono jest wieczne.Francja i Niemcy razem, a my z kim ? Jedyna szansa Polski to dobre stosunki z Rosją i Niemcami,w przeciwnym razie powtórka z1939 r.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 10:41
      Permalink

      Володя, здравствуй! Я читаю эту статью и вижу , что настроения в польском обществе меняются. Знайте, что в России большинство народа считают поляков славянами, а значит братским народом.Несмотря на всю ту грязь, которую Польша лила и продолжает лить на Россию. Раньше я часто бывал в Польше, в 90-х годах, возил мебель.Перестаньте видеть в России врага! Общий наш враг – это USA!

      Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 14:03
        Permalink

        Николай, никогда поляки нам братьями не были

        Odpowiedz
      • 9 września 2015 o 11:12
        Permalink

        Priviet Nikolaj, yest mnogo Polaki kotyryje jest bratiami Rosjan. My jest Slowanie. I nam nada dierzatsja wmiestie. Byla mnogo razy w Rosji , priekrasnyja strana i ocien haroshyje ludia. Pozdrawlaju ochen 🙂

        MASAKRA, LITOŚCI PROSZĘ PISAĆ CYRYLICĄ PO ROSYJSKU!!! WEB. JÓZ.

        Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 18:54
    Permalink

    Rosja nie ma najmniejszej ochoty zbawiać świat, Realizuje własną politykę, a ci, którzy chcą jej przeszkodzić, ponoszą straty. W interesie Rosji leży wielobiegunowy świat i tak będzie, bo tego samego chcą Chiny, indie i Brazylia. Zbrodnie neobanderowców zostaną oczywiście prędzej czy później ukarane i Polska za swoją podłą role na Ukrainie również. Ale Ukraina jest już na bocznym torze, losy planety rozstrzygają się w Azji Środkowej. Na pewno Rosja nie jest naszym wrogiem, chociaż reżym warszawskogdański tak propaganduje.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 12:22
      Permalink

      Tak! Nie jesteśmy waszymi wrogami! Szkoda czytać polską prasę, gdzie nas nienawidzą.

      Odpowiedz
    • 31 grudnia 2015 o 19:05
      Permalink

      Вообще-то среди русских хватает людей с польскими корнями, мой вот прадед был поляком, в средневековье много поляков переходило на службу Русским царям, напряжение у русских и поляков всегда были из-за религии поляки католики подчинялись Риму, а значит коллективному западу, а Москва сама стала православным “Третьим Римом”, после падения Константинополя, проще говоря Ватикан в те времена был “Советом Европы”, времена идут ничего не меняется, только вместо католицизма псевдо демократия, псевдо “Права человека”, “Права секс меньшинств” и тд, а как беженцы понаехали с Востока, так сразу за голову схватились, и это только начало скоро народ еще с украины побежит, а вместе с ним и бандеровцы, как и боевики ISIS — Właściwie, to wśród rosjan brakuje ludzi z polskimi korzeniami, oto mój pradziadek był polakiem, w średniowieczu wielu polaków przeszła na służbę Rosyjskim królów, napięcie u rosjan i polaków zawsze były z powodu religii polacy katolicy podlegały Rzymowi, a więc zbiorowej zachód, a Moskwa sam stał się prawosławnym “Trzecim Rzymem”, po upadku Konstantynopola, mówiąc prościej Watykan w tamtych czasach był “Rada Europy”, czasy idą nic się nie zmienia, tylko zamiast katolicyzmu pseudo demokracja, pseudo “Prawa człowieka”, “Prawa sex mniejszości” i tak dalej, a jak uchodźcy zobaczcie ze Wschodu, tak raz za głowę złapały, a to dopiero początek, wkrótce ludzie z ukrainy biegnie, a wraz z nim i banderas, jak i bojownicy ISIS

      Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 19:10
    Permalink

    Понял только общее направление мысли. Sorry, все же читать по-польски не легко. Жду перевод статьи на русский язык. Скажу пока только, Россия и русские не враги Польше и полякам. И если бы между нами была дружба, мы бы точно пришли вам на помощь в трудный час, несмотря на никакие свои проблемы. Как это делаем сейчас на Донбассе. Возможно у поляков есть подобная поговорка: “сам погибай, а товарища выручай”. А теперь и еще появилась: “Русские своих не бросают”

    Odpowiedz
    • 7 września 2015 o 21:08
      Permalink

      Вот и правильно вы сказали,Александр.

      с уважанем,друг!

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 08:07
      Permalink

      “умно”и главное толерастно-неужто ума нет понять,что перенаправить к нам поток халявщиков и сопутствующий этому бардак-главная задача еврохолуёв…раз уж не удалось навесить укропских бандерлогов

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 14:10
      Permalink

      русские своих не бросают – поляки не свои…
      а то как ругать и оскорблять, вводить санкции – они в числе первых, а как жаренным запахло, так русские братья? и нах нам такие друзья? а может ещё и к себе этих черномазых негрил, да арабов позовём? я не либерал и не толерал.

      Odpowiedz
    • 10 września 2015 o 11:23
      Permalink

      Уважаемый Александр и все русскоязычные читатели! Перевод на русский язык появился сегодня. Вот ссылка: https://obserwatorpolityczny.pl/?p=34898
      В разделе Political Observer сайта obserwatorpolityczny.pl вы сможете найти довольно много переводов на русский статей интернет-портала. Предлагаю сравнить то, что писали год назад, с тем, что вы прочли сегодня.

      Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 19:57
    Permalink

    Do Włodka

    wystapienie z Nato i UE
    i tyle…
    kiefy przyjdziemy po
    rozum…
    dlaczego mamy ponosic
    za cudze wojny ptzez US.

    Odpowiedz
  • 7 września 2015 o 21:01
    Permalink

    Nie ma alternatywy dla obecności rosyjskiej w Syrii, tylko w ten sposób można zabezpieczyć interesy nie wahabickie i nie tureckie, po prostu nie ma innej alternatywy. Jeżeli Rosjanie się na to zdecydują, to powinni bezwzględnie dostać mandat i pełne wsparcie ONZ. Uwaga – wszystkie kraje zachodnie, w tym Polska mają szansę – unikalną – na braterstwo broni z Rosjanami, jeżeli oczywiście zgodzi się na to legalny rząd w Damaszku.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 05:18
      Permalink

      Jestem absolutnie tego samego zdania, co komentator @wierny_czytelnik, 07.09’2015,21:01
      Kooperacja z Rosja, chociazby tylko z zakresu humanitarnego, jak pomic medyczna, srodki zywnisci ( nadprodukcja wszystkiego w Europie z uwagi na sankcje ), ubrania, itd. zabawki dla tych okradzionych z dziecinstwa dzieci itd., itd to wielka i unikalna rzeczywiscie szansa na pojednanie z Rosja …zeby tego znowu glupita i niewiedza nie zaprzepascic !!! Wujka zza oceanem nic nie obchodzi lis Europy czy triska w Polsce co i jsk robic z 60 mln uchodzcow z Bliskuego Wschodu …..

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 05:29
      Permalink

      W poniedzialek 07.08’2015 we Francji i w Niemczech oraz w Brukseli odbyly sie wielkie protesty ze starciami z policja rolnikow, ktorzy msja masowa nadprodukcje wszystkiego, co produkuja z uwagi na sankcje w stosunku di Rosji, ktora “ani grama sera nie kupuje, mleka, jogurtow it’d., takze Chiny z uwagi na kryzys kupuja mniej jest dla wielu rolnikow tragedia, nie msja z czego zyc ….prosze robic presje, jak tylko mozn wszefzie gdzie sie da , by te towary przekazywac humanitarnie tym uchodzcom wojennym, ktorzy cierpia glod….jak by sie zorganizowala miedzynarodowa pomoc humanitarna, uciekinierzy nie parli by tak mocno do Europy a rolnicy mogli by cos z programiw rzadowych dla uchodzcow dostac, jakis ekwiwalent czy ryczalt zwracajscy koszty produkcji, jesli nue moga na tej produkcji zarabiac !!!!

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 14:00
      Permalink

      А потом, когда ИГИЛ победим, снова, дружно, всей Европой начнем гадить России и пытаться ее уничтожить!!! Правильно? А че когда Русских резали на Кавказе, сжигали в Одессе, расстреливали на Донбассе вы такие посты не писали?? Русские вам понадобились?!? Сами ребята, сами… и с дерьмом в Киеве сами разбирайтесь, вы поставили, вам и отвечать.. Аминь.

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 06:11
    Permalink

    Dlaczego mamy ci pomóc? Ponownie musimy płacić krwią za pokój w Europie? Potrzeba czasu i znowu będziesz dumny i niezależny. Możesz zapytać tych, którzy zaczęli oderwać kraj od wewnątrz i zniszczyć fundamenty niepodległego państwa?
    W stosunku do ludności polskiej, rosyjskiej akkupant.

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 06:30
    Permalink

    мы уже спасали вас-после этого вы vvvvvvvv у нас под дверью и кинули в наше окно кирпич,поэтому vvvvv vvvvvv и спасайтесь сами,а мы -будем делать только то,что нам выгодно

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 07:33
    Permalink

    Jeżeli Rosja nie weźmie problemu w części na siebie, to za 10 lat będzie walczyć na północnym kaukazie na śmierć i życie z uzbrojonym w zachodnią broń (zdobyczną) i pakistańskie bomby atomowe państwem islamskim. Analogia do Monachium jest słuszna, gdyby w 1938 zduszono faszystowską hydrę nie byłoby dramatu. Zobaczymy co Putin zrobi. Na Zachodzie nikt już nie jest zdolny do walki. Ostatnim bastionem jest Izrael.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 08:33
      Permalink

      Powazni experci Bliskiego Wschodu np. Peter Schall Latour mowili o tym problemie od lat, nawet, jak ich obrzucano blotem, ze niby popieraja “wojny” w Czeczeni itd. mowili , ze sprawy maja sie innaczej, tak, jak to komentator @Olgierd Tura to przedstawil …

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 12:10
      Permalink

      Mylisz! Coś Izrael tak przerażony, gdy dowiedział się, że rosyjska broń walczy po stronie Asada. Czy nie ma interesu w tym “wędrówki ludów” w tym kraju?

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 14:08
      Permalink

      Ха ха… Мы, на Кавказе это прошли и ВЫ снабжали оружием и инструкторами, лечили, обучали и снабжали их деньгами… Вы (плохие люди) тогда кричали, что это борцы за свободу… А может, нам лучше с “борцами за свободу” в Сирии договориться? Деньжат им на теракты в Европе подкинуть?? Ну как вы делали! Улицы в их честь по называть? Радио и ТВ на их языке оплатить? Ну, все, как ВЫ делали?

      Odpowiedz
    • 11 września 2015 o 11:20
      Permalink

      Wojska rosyjskie już walczą w Syrii. Nie oficjalnie, oczywiście, w swoim czasie walczył w Hiszpanii, Wietnamie, Angoli. Możemy tę zarazę zniszczyli na Kaukazie, zniszczyć i w Syrii. Syria obok nas i nam tu żyć, w przeciwieństwie do Ameryki, która za morzem. A węża do gniazda obok siebie nie tolerujemy.

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 09:43
    Permalink

    О, Боже, что я сейчас прочитал!!?? Таких статей от польской газеты я не встречал никогда. Даже как-то не по себе.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 11:05
      Permalink

      еще пол года назад Россию парафинили как только можно!
      а тут сцуко помоги!

      Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 15:31
        Permalink

        Деньги, видимо, кончаются. Опять же надо куда-то беженцев сплавлять. Не самим же свои барские ручки марать в самом деле. А тут повод опять спихнуть всё на Россию.

        Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 14:16
      Permalink

      так жареным запахло

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 09:49
    Permalink

    Ja rosjanin. Dla Ciebie – agent Putina. Niech będzie i tak. W Rosji, Europy zawsze szanowali. Masz wielka kultura. Masz zaawansowana nauka. Każdy kraj europejski zostawiła ślad w historii. Ale w Rosji szanowali suwerenne kraje. Teraz możesz stać się bez twarzy. Kim jesteś? Polacy? Francuzi? Niemcy? Unia europejska – co to jest? Z kim rozmawiać? Dlaczego Rosja musi rozmawiać z Ameryką, aby usłyszeli? Dlaczego nie można rozmawiać z tobą? Szkoda, że kraje europejskie przestały być suwerennymi. Niedługo przestaniesz być i chrześcijańskimi. Arabów w europie już więcej niż europejczyków. Smutne. Jeśli Rosja i Europa będą razem, to kto taką siłę może wygrać? A na razie jesteśmy wrogami. I nasze rakiety skierowane na Warszawę, bo Polska wasalem Ameryki, sprawia, że powie Ameryka, i jest gotowa umierać za Amerykę. Ale Ameryka nie jest gotowa umrzeć za Polskę. Rosja obok, Ameryka jest daleko. Niech się nawzajem szanować. I wszystko będzie dobrze.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 10:30
      Permalink

      Яндекс переводчик переводит странно. Пишешь “Россия”, переводит “Польша”, Пишешь “Польша”, переводит “Россия”. Забавно.

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 10:41
      Permalink

      “w Rosji szanowali suwerenne kraje”. Tak, w 1772, 1775, 1792 i w 1939. To tylko w stosunku do Polski

      Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 12:41
        Permalink

        Rosja prowadziła wojnę z persami (obecny Iran): 1722 – 1723; 1796 – relacje prawie przyjazne (partnerskie);
        Rosja prowadziła wojnę z Turcją: 1736-1739, 1768-1774, 1787-1791, 1806-1812, 1828-1829, 1877-1878 – relacje poważaniu, choć wiele kontrowersji. Współpracujemy w wielu dziedzinach działalności. Rosja prowadziła wojnę z Francją:1799, 1805-1807, 1812-1814 – w stosunku do 2014r. były partnerskie i poważaniu. Rosja walczyła z Niemcami, Japonią, Szwecją, i wiele z kim jeszcze. Współpracujemy ze wszystkimi i traktowani z szacunkiem. Jedna tylko Polska, tak jeszcze kraje bałtyckie w histerii i nienawiści żyją (paranoja). Nie umiecie szanować swoich przeciwników i ciebie szanować nie będzie.

        Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 13:56
        Permalink

        @Alex, @Wojtek – “umniki”…
        CZY sięgnęliście(oba-dwa), do głębszych przyczyn
        związanych z wymienionymi datami – czy tylko płyniecie z nurtem,obowiązującym aktualnie, tj.od 26lat niczym śnięte(nie,dopiszę
        jaskrawiej) zdechłe ryby?

        Odpowiedz
      • 8 września 2015 o 14:12
        Permalink

        Да, да )) мы вас “всю” историю хотим уничтожить.. Тебе “ругательство” про 38, а ты – и в 1939м. Мы кровь пьем и Польских детей едим.. Неблагодарное парнокопытное..

        Odpowiedz
      • 31 grudnia 2015 o 19:17
        Permalink

        .A co powiesz na to, że Polska sama naciskała na Rosję, a co z tego, że Polska stanęło na stronę wrogów Rosji, w wyniku czego cierpi sekcje.

        Odpowiedz
      • 31 grudnia 2015 o 19:20
        Permalink

        A co powiesz na to, że Polska sama naciskała na Rosję, a co z tego, że Polska stanęło na stronę wrogów Rosji, w wyniku czego cierpi sekcje.

        Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 10:34
    Permalink

    Американцы бомбят весь мир, Европа стала послушным рабом Америки. Вы же сами молитесь на США и плюёте на Россию.
    Русские всегда приходили на помощь другим народам, а в ответ получали ненависть и ложь!
    Как вы, поляки, в 2012 году нападали на наших болельщиков! Именно после этого я перестала покупать ваши яблоки и другие продукты и товары, а не с вводом санкций!
    Вы сами решили, что вам Россия не нужна, что русские вам враги! Теперь вашими друзьями будут арабы и негры. Скажите за это “спасибо” американцам!
    Хватит уже русским спасать весь мир!

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 11:02
    Permalink

    это конец старой шлюхе-европе)

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 11:25
    Permalink

    Do bakikay! W celu lepszego zrozumienia,należy rozróżnić błędną politykę polskiego rządu od rzeczywistego interesu polskiego narodu.W tym sensie obaj jesteśmy agentami Putina.Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 14:48
      Permalink

      Володя! Я вижу в тебе здравомыслящего человека. Надеюсь, таких в Польше много.А правительство у вас также как и везде выбирает не народ, а Америка.

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 12:17
    Permalink

    Rosjanie mają do wyboru – albo islamska Europa, albo zrobić Swoje, to samo co zawsze robią co najmniej raz na sto lat – porządek w swoim otoczeniu. Inaczej nasze dzieci będą uciekać do Rosji przez zaszlachtowaniem przez dżichadystów

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 12:25
    Permalink

    Nikołaj,w pełni się z tobą zgadzam, tylko żal że tyle brudów na was wylano ,ale to nic Prawda zwycięży Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 14:52
      Permalink

      Володя! У меня предки вышли из Польши ,примерно лет 150 назад. Так что наши народы достаточно перемешаны, чтобы называться братскими.Пиши на e-mail, если что вдруг.Всегда рад!

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 12:30
    Permalink

    Może to pułapka? Może Zachód przygotował taką pułapkę dla Rosji, żeby weszła i zostanie zaatakowana z każdej strony – Turcja odetnie Bosfor i się zacznie wojna z NATO? Na Ukrainie się nie udało, uda się w Syrii?

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 15:22
      Permalink

      Okropna rzecz , ale moze sie zdarzyc, wtedy bedzie zdaje sie uzyta bomba A, choc ufam pokojowemu rozpracowaniu planow przez Rosje, oni sa w tym b.dobrzy i znaja te na nich czyhajace podstepy….glownie po tych perturbacjach na Ukrainie nie maja zludzen, co do “przyjazni” zachodu…

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 13:14
    Permalink

    Спасибо автору!
    Не надеялась услышать доброе слово в адрес России. Не надо бояться России. Надо опасаться США – это главный паразит мира.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 15:57
      Permalink

      А паразитов нужно уничтожать!

      Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 19:51
      Permalink

      дa я не боюс России
      только aмерикa хочят
      войну проводить нa
      Укрaиние.
      Дa посмотрим и увидим
      что будеть дaлеее….

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 13:57
    Permalink

    Ну прямо заповедник разумных людей. Правда, очень маленький и скромный. Приятно видеть думающих блоггеров, я всегда знал что в Польше они есть, и их не мало. Однако, в польских учебниках для детей записано совсем не то, о чём говорят присутствующие. Я десятилетиями читаю польскую прессу, и наблюдал как нарастала (управляемая на мой взгляд) антирусская истерия в Польше. Вас готовят на убой. Следующее, очередное вторжение объединённого Запада в Россию опять произойдёт (как и всегда) с поляками на остие копья. Современное оружие таково, и интенсивность боевых действий такова, что Польша может на сей раз утратить не только государственность, но и население полностью. Да, и Россия может проиграть, но я бы на это не поставил и гроша.

    В общем, думайте. Век доминирования “Западной цивилизации” подходит к концу. Самое время вспомнить что существует ещё несколько цивилизаций: Восточно-китайская, Персидская, Русская. И подумать к какой из них имеет смысл присоединиться со своей семьёй. Потому что, похоже, государство Ваше Вам не принадлежит, Вы не можете решать его судьбу. Таково моё мнение и совет со стороны.

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 14:11
    Permalink

    как в жопу клюнули так другую песнь затянули.ПРОПАДИ ПРОПАДОМ ваша поганая гейропа, вы всегда гадили России и всегда будете, такова ваша гнилая натура. Польша враг, и сейчас за последний год мы в России в этом окончательно убедились, идите лесом ляхи

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 14:12
    Permalink

    ляхи идите на х

    Уважаемый Руслан Г. мы понимаем, что вы написали. К счастью Наши российские друзья думают менее драматично. Спасибо за вашу честность. РЕДАКТОР. Веб-мастер. Иосиф

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 02:30
      Permalink

      Не обращайте внимания на высказывания таких людей как”Руслан”. Как правило такие высказывания делают либо психически неуравновешенные люди, либо наши бывшие “Друзья” украинцы от имени Русских,для того чтобы показать ущербность Россиян.

      Odpowiedz
      • 9 września 2015 o 21:00
        Permalink

        вот только не надо от лица всех русских, дружить с врагом

        Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 16:49
    Permalink

    Polska będzie silna tylko w sojuszu z slovenias. bez unii wszyscy jesteśmy niewolnikami, jak jeden Roman-dziel i rządź

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 16:56
    Permalink

    Короче, нормальные поляки, верещите, вместе с вашими сми, то, что вы верещали пол года назад, или киньте ссылку, что и пол года назад среди вас, были адекваты.. нету??? Дружите с западной усраиной, они, вас, родину любить научат..

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 17:03
    Permalink

    Is that how you had changed your speeches now? Who could wonder that you’d change your political songs when you’d have a real opportunity to became a cloaca for the Eastern Arab refugees that would make a modern caliphate at your place… Don’t even count on us. For the first time we would heartily support Poland and Europe in general, in your political line against Russian people and the government we have chosen. No compromises, no agreements, no help, no indulgence in our sanctions, no mercy. You’d get what you deserve finally.

    And when you’d understand that Germany and US have cheated on you. We’d hardly consider on letting some of the people from Europe that share our conservative views, to work and maybe live in Russia.

    You just guys don’t understand that most hated man by you – our President Putin – has the softest touch on the politics with Europe. While most of Russians would not even think twice to turn off the gas flowing to you for one year at least for all the rusophobic actions and talkings you’ve made. The winter is coming, guys, winter is coming.

    В следующий раз – писать по-русски. Редакторы.

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 17:30
    Permalink

    Rusłan posyła nas polaków na H…,niektórych napewno słusznie!Ja w odniesieniu do Rosjan tego nie zrobie.Mam tylko 2 pytania,kto i poco rozwalił ZSRR iUkład Warszawski,dlaczego wychodząc z Niemiec nie zostawili baz wojskowych jak USA ?? dumaj nie dumaj carom nie budiesz.Priviet.

    JESTEŚMY W KONTAKCIE – TO PRZYKŁAD ROSYJSKIEGO PATRIOTY, KTÓRY NAPISAŁ OD SERCA TO CO MYŚLI WIELU TAKICH LUDZI JAK ON. TEN PAN BYŁ W POLSCE NA EURO 21012 I DOŚWIADCZYŁ NIENAWIŚCI, PRZEMOCY. NIE MOŻNA TEGO NIE ROZUMIEĆ I NIE SZANOWAĆ – JAKKOLWIEK NIE BYŁOBY OSTRE. JAK POWIEDZIAŁEM JESTEŚMY W KONTAKCIE I DOSZLIŚMY DO POROZUMIENIA. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

    Odpowiedz
    • 8 września 2015 o 20:00
      Permalink

      А что решило бы сохранение СССР или баз в Германии, всё равно силой никого удержать бы не удалось,а все страны Варшавского договора тоже уже мечтали о капитализме,в Польше у вас всегда были сильны антирусские настроения, что при царях,что при советской власти,всегда. За предыдущие комментарии прошу прощения, виноват, так тоже нельзя

      Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 07:41
      Permalink

      @wlodek, 08.09’2015, 17:30
      Od tych pytan kto i po co to rozwalil nie moge sie odczepic, takze , ze tak pochopnie pozwolono na zjednoczenie Niemiec i powstania takiej nierownowagi !!! Osobiscie, jsk wielu innych nsukowcow mam pretensje do Gorbaczowa, ze nam cos takiego zgotowal, mowi sie , ze mu dawano narkotyki w posilkach, odurzony nie wiedzial co czyni ….jakby nie bylo okropna rzecz ….swiat po tych zagrywkach posypal sie na czesci (atomowe), ktore nie znajduja zadnego porzadku ….

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 18:20
    Permalink

    Panie Józefie,przecież się nie obrażam.Gorbaczow,Gajdar,Jelcyn i inni nie są bez winy w sytuacji w której znależli się Słowianie,po obu stronach ,kiedyś granicy Przyjażni.Pozdrawiam redakcję.

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 07:46
      Permalink

      Ja tez I’m wine przypisuje, nawet za te wojny na Bliskim Wschodzie i jako konsekwencji powstanie IS !!!

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 21:08
    Permalink

    To jak “przywitaliśmy” GOŚCI – ROSJAN na EURO 2012r.(gość w dom, Bóg w dom) kładzie się długim cieniem, gdzieś przeczytałem
    taką sentencję, cytuję: “karły, zwykle kładą długie cienie”…
    Jest mi niezwykle przykro, do dziś, – za ówczesne
    zachowanie polskiego, prawdopodobnie sterowanego MOTŁOCHU.

    Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 21:33
    Permalink

    Panie Rusłanie,to nie ja 1 powiedziałem,że rozpad ZSRR był największą tragedią XX wieku,i zgadzam się z Wołodią.Polacy to taki naród który nie lubi sąsiadów,nie tylko Rosjan,ale i Niemców,Czechów,Ukraińców.Lubimy Francuzów bo daleko,za chuliganów na EURO Przepraszam,było mi wstyd ze jestem Polakiem.Wyjście Armii Czerwonej z Niemiec,irozszeżenie NATO na Wastok to wynik słabości Jelcyna i rosyjskich liberałów.Priviet.

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 07:55
      Permalink

      @wlodek, 08.09’2015, 21:33
      Dokladnie tez tak uwazam !!!

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 22:08
    Permalink

    Ребята, русские!!! Давайте не будем вмешиваться в разговор поляков…Молчание- золото, разве не так? Это их суждения, мысли и чувства. Через нас они воспринимают русских и Россию. А поступим мы так, как поступим…Храни их Господь. И нас…

    Odpowiedz
    • 10 września 2015 o 01:50
      Permalink

      ну вот и не вмешивайся в мужской разговор

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Каждый человек может выразить свое мнение (женщин тоже).
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      редакция портала

      Odpowiedz
  • 8 września 2015 o 22:51
    Permalink

    Это у нихъ такой приколъ! У насъ (южная территорія Россіи) бѣженцы и переселенцы изъ Украины въѣхали милліонами. Многіе изъ насъ укро регіоны по автономерамъ опредѣляютъ. Школы и дѣтсады заполняютъ бѣженцами въ пріоритетѣ надъ нами, мѣстными. Страшно будетъ зимой, если изъ европейской Украины начнутъ бѣжать къ намъ, а не въ ихъ братскую Европу.

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 09:09
      Permalink

      Игнат, абсолютно серьёзно: где достать учебник по правильной Русской грамматике? Может есть сканы дореволюционных учебников?

      Odpowiedz
    • 10 września 2015 o 10:00
      Permalink

      до krzyk58: Я имел ввиду дореволюционную орфографию и грамматику, которыми владеет Игнат, а не исторические екскурсы в зарождение и развитие русской письменности.

      Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 03:44
    Permalink

    Поляки все и всегда понимали, не идиоты.
    То есть, России опять предложено заливать кровью своих сыновей пожар, разоженный алчностью и спесью и дурью Запада?.
    Типа мы вас немножко поуважаем, а вы за нас немножко поумирайте? Ну что вам стоит!
    Я тоже немножко Россия. И как часть России вполне откровенно и без истерик говорю – спасибо, не надо нам вашего уважения и понимания. Мы как-нибудь обойдемся. Всех, кто к нам сунетя, особенно из-за этой идиотской прибалтийской стенки, мы быстренько оприходуем к Аллаху. Но умирать за вас больше не будем.
    Две тысячи лет мужчина по имени Ксенофонт сказал, что доверие, как и жизнь, можно потерять только один раз.(c)

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 08:06
    Permalink

    Gorący temat. A to za sprawą tekstu K.zamieszczonego na rosyjskich portalach.Doskonale rozumiem rozgoryczenie
    rosyjskich internautów, uważam że wina leży
    po stronie “solidarnościowo – katolickiej” Polski,
    zmanipulowane “owce”łykały bez zmrużenia oka retorykę antyrosyjską, rusofobiczną i mamy to co mamy.ONY nas
    Słowian skutecznie podzielili.Rosjan nie interesują
    problemy “jewropejskie”,My Polacy, nie chcemy
    nad Wisłą, “kolonii gggggggggg” to problem Zachodu.
    Nie popieramy i nie chcemy uczestniczyć w “brudnych
    wojnach” kolonialnych prowadzonych przez oszalały
    z nienawiści do WOLNEGO CZŁOWIEKA – Zachód!
    A w Rosji muszą przyjąć do wiadomości to, że “oficjalna Warszawa” to jeszcze nie cała Polska!

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 09:50
    Permalink

    Szanowna Królowo Bona. Dziękuje za wsparcie,tego typu pytania należy postawić ,chociaż odpowiedz jest trudna. Zycie ciągle zmusza nas do stawiania nowych pytań np.Z czyich inspiracji rząd Lewicy zrezygnował z naszego uczestnictwa w Nord Stream, co owocuje najwyższa ceną gazu w Polsce,aż prosi się Trybunał Stanu???

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 09:54
    Permalink

    Очень больно видеть, как некое заокеанское государство сеет вражду между бывшими дружественными народами, причем старается сделать так, чтобы мосты для дальнейшего улучшения взаимоотношений между ними были сожжены как минимум на долгие годы. Конечно мы в России возмущенны предательством и потоком лжи в отношении нас, но все ровно ни кто из нас не останется в стороне если пусть даже бывшему другу будет грозить смертельная опасность. И хочу повторить еще раз, большинство из Россиян не считает врагами простой народ пусть даже из не дружелюбной страны, все прекрасно понимают кто является кукловодом большинства Европейских политиков. Простым гражданам этих стран двери лично моего дома, будут всегда открыты.

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 10:47
    Permalink

    Было больно наблюдать за действиями Польши по отношению к моей стране в последнее время.
    У меня дед погиб в 1944 в районе Варшавы.
    Всё это очень печально.

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 10:53
    Permalink

    Od dawna twierdzę, że Rosja to kierunek, który powinniśmy obrać, mimo wszystko, bo i z tej strony doznaliśmy sporo bólu… To jednak jedyny gwarant względnego spokoju w dzisiejszym chaosie i wielokrotny wybawca… My, Słowianie, z pewnością potrafimy się dogadać, jeśli tylko będziemy chcieć. Ale Ukraińcy… Słowianami? Dla mnie Ukraińcy to XXXXXXXXX…

    SZANOWNA PANI – DZIĘKUJEMY ZA PIĘKNY KOMENTARZ, ALE PROSZĘ PAMIĘTAĆ O PRAWDZIE – A JAK POWTARZAŁ WIELOKROTNIE PAN WŁADIMIR PUTIN PREZYDENT FEDERACJI ROSYJSKIEJ – ROSJANIE I UKRAIŃCY TO JEDEN NARÓD, DLATEGO TEŻ NIE MOŻEMY POZWOLIĆ NA JAKIEKOLWIEK PONIŻANIE NASZYCH UKRAIŃSKICH PRZYJACIÓŁ. TO NIE JEST WINA CAŁEGO NARODU UKRAIŃSKIEGO, ŻE W CZĘŚCI ZOSTAŁ TAK OKŁAMANY ŻE WYSTĄPIŁ PRZECIWKO SWOIM BRACIOM I SIOSTROM. JEDNAK BĄDŹMY DOBREJ MYŚLI – UKRAIŃCY TO MĄDRZY LUDZIE I NA PEWNO SAMI ROZWIĄŻĄ SWOJE PROBLEMY. TO TACY SAMI SŁOWIANIE JAK MY. WEB. JÓZ.

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 15:10
    Permalink

    Nikołaj, My obaj jesteśmy przykładem tego faktu ,że Prawda zbliża a nie rozdziela.Tak jest i będzie pomiędzy naszymi narodami.Milczenie i fałszerstwo Tragedii Wołyńskiej i Bandery,na wieki zamyka zbliżenie z Ukrainą.Priviet drug.

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 20:01
    Permalink

    Давненько не было так жарко на ОР.
    Судя по комсомольскому задору и пролетарской прямоте, высказывается в основном молодое поколение Россиян. Жестко, но честно.
    Конечно это еще не диалог, но лиха беда начало.
    Враг всегда безликий и чужой, а у друга есть имя и нет национальности.
    В друга не станешь стрелять.
    Банально, но чем больше мы будем общаться и узнавать друг друга, тем меньше шансов у политиков сделать из нас пушечное мясо.

    DZIĘKUJEMY ZA KOMENTARZ. WEB JÓZ.

    Odpowiedz
  • 9 września 2015 o 21:07
    Permalink

    поляки, а где вы были со своей “дружбой” год назад???
    почему те кто сейчас о братстве, не делали этого раньше?

    Odpowiedz
    • 9 września 2015 o 22:11
      Permalink

      @Алексей, Вам нада читать…(есть по польский)

      https://obserwatorpolityczny.pl/?cat=26190

      Смотри…

      https://adnovumteam.wordpress.com/

      Я уже немножко но русски понимаю. Извенитье…

      Как написап @Камчатка,”но чем больше мы будем общаться и узнавать друг друга, тем меньше шансов у политиков сделать из нас пушечное мясо”.

      С уваженем

      Odpowiedz
      • 11 września 2015 o 10:43
        Permalink

        Я тоже не много в шоке от Польских сми за такую статью , больше бы таких статей больше пользы для простого народа.И вражды бы не было бы.а что до европолитиков так им что они получают свою “МАЛЕНЬКУЮ”зарплату и в ус не дуют.

        Odpowiedz
  • 11 września 2015 o 22:52
    Permalink

    Что-то мне подсказывает,что это не польский сайт.
    ,а хитрые звонари с кремля,-все материалы направлены на возвеличивание России и оголтелая пропаганда против Украины.
    Coś mi mówi, że to nie jest polska strona,-
    dzwon z Kremla, -wszystkie materiały mające na celu wywyższenia Rosji i szalonej propagandy przeciwko Ukrainie.

    Odpowiedz
    • 12 września 2015 o 00:15
      Permalink

      Lana, это Вам подсказывает ваша паранойя и непроходимая тупость, которая и привела страну к майдану со всеми вытекающими. к сожалению :(. а такие настроения в Германии, например, уже давно (исключая полностью подконтрольные бабе Ангеле СМИ) да и вообще “Весь Мир”, в украинском понимании, сильно уменьшился за последние пол года. А уж после нашествия беженцев на Ваш “Весь Мир” так он вообще скоро ограничится глобусом Украины, в которую после бегства славян aka сепаров и выпила майданутых нацистов, с удовольствием “Весь Мир” скинет пару десятков тысяч мирных и дружелюбных сирийцев, например. “Цэ эуропа” же, не так ли? Внимательно смотрите незалэжные СМИ, только они говорят Чистую Правду 🙂 Удачи Вам! 🙂
      =
      Lana, to informuje Cię o paranoję i nieprzekraczalny głupotę, która doprowadziła kraj do Majdanie ze wszystkimi konsekwencjami. niestety :(. a takie nastroje w Niemczech, na przykład, mają długi (z wyłączeniem pełni kontrolowane kochanie Angela mediów) i rzeczywiście “cały świat”, ukraińskiego zrozumienie znacznie zmniejszone przez ostatnie pół roku. I po inwazji uchodźców na swoim ” Wszystko na świecie “, ponieważ na ogół jest dość ograniczony kula Ukrainy, która po ucieczce Słowianie aka rozdzielne i pili maydanutyh naziści zadowolony” cały świat “rzuci parę dziesiątków tysięcy pokojowych i przyjaznych Syryjczyków, np.” Ce Europa “, prawda? Przyjrzyj się uważnie nezalezhnye mediów, ale oni mówią prawdę 🙂 Powodzenia! 🙂

      Odpowiedz
  • 22 września 2015 o 15:02
    Permalink

    Czym głupszy pseudonim tym głupszy komentarz,koni,Liciferre, miejcie litość to nie wasze miejsce,blogi Wuja Sama czekają,ewentualnie G.Wybiórcza!~!!

    PROSZĘ SIĘ NIE ZNIECHĘCAĆ – ZAPRASZAMY WSZYSTKICH W TYM TAKŻE TYCH KTÓRZY SIĘ NIE ZGADZAJĄ. NAPRAWDĘ SERDECZNIE 🙂 WEB. JÓZ.

    Odpowiedz
  • 5 października 2015 o 21:44
    Permalink

    “Zmiana nastrojów w Polsce wobec Rosji”.

    http://www.mysl-polska.pl/644

    Tam’że rekomenduję wywiad z K.Rękasem na aktualne tematy u’kraińskie… “Czy w Polsce działa ukraińska V kolumna?”

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.