Czy otarliśmy się o „Nowy kryzys kubański”? (cz. 4)

P-2H_Neptune_over_Soviet_ship_Oct_1962 By USN – Dictionary of American Naval Aviation Squadrons Volume 2: The History of VP, VPB, VP(H) and VP(AM) Squadrons [4], Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7328539

Ta nowa sytuacja nie będzie obojętna nie tylko dla polityki wewnętrznej Stanów Zjednoczonych i Rosji, ale również dla polityki wewnętrznej i zagranicznej państw europejskich. Jeszcze przed początkiem kryzysu w 2021 roku, w Europie pojawił się wyraźny podział państw na obawiające się zagrożenia militarnego ze strony Rosji, oraz państw niewidzących takiego zagrożenia. Te pierwsze to państwa z najbliższego sąsiedztwie Rosji, raczej niezdolne do samodzielnego budowania potencjału militarnego, ale również nieposiadające wystarczających zasobów finansowych do zakupu nowoczesnego uzbrojenia za granicą. Państwa Europy Zachodniej często spierają się z Rosją, ale nie czują się przez nią zagrożone militarnie, przez co niechętnie wydają pieniądze na zbrojenia. Podsumowując, obecnie prawie wszystkie państwa europejskie są wiernymi sojusznikami Stanów Zjednoczonych tyle, że byłe państwa socjalistyczne oraz byłe republiki ZSRR są „wierniejszymi” sojusznikami. Ostatni kryzys pokazał, że te mniej „wierne” państwa już nie mają ochoty „kopać się z koniem”, a te „wierniejsze” państwa chcą, aby „kopanie z koniem” prowadziły w ich imieniu Stany Zjednoczone.

Pozostaje odpowiedzieć na pytanie o wpływ ostatniego kryzysu na relacje Rosji z najbliższymi sąsiadami w nadchodzących czasach. Moskwa jest zbyt doświadczonym graczem na światowej scenie geopolitycznej, aby nie zauważała faktu, że nieprzyjazne zachowanie byłych państw socjalistycznych w stosunku do Rosji jest wynikiem silnych sojuszy ekip sprawujących władzę z administracją w Waszyngtonie. Zarówno społeczeństwo polskie, jak i społeczeństwa innych byłych państw socjalistycznych nie są monolityczne pod względem poglądów politycznych. W państwach gdzie rusofobia jest w tzw. dobrym tonie i rozwijana jest przez elity, w przypadku osłabiania zainteresowania Waszyngtonu Europą, mogą nastąpić zmiany.

Niezależnie od nie najlepszej kondycji, w jakiej znajduje się rosyjska gospodarka, Rosja jest i pozostanie znaczącym dostawcą surowców. Dla elit z Europy Zachodniej, myślących perspektywicznie, już dzisiaj jest oczywiste, że każdy kolejny dzień zbliża nas wszystkich do dnia, kiedy zacznie brakować na naszej planecie takich surowców jak gaz, ropa, uran czy węgiel. Wtedy okaże się, że nie będzie tak ważne skąd będą pochodziły surowce,  ale czy będą osiągalne na „wolnym” rynku po przystępnych cenach. Dlatego zamiast w zbrojenia już inwestują w wiatraki i panele.

Autor: Mikołaj Kisielewicz

29 myśli na temat “Czy otarliśmy się o „Nowy kryzys kubański”? (cz. 4)

  • 29 maja 2021 o 07:14
    Permalink

    No, w końcu jakiś spokojny komentarz do istniejącej sytuacji.

    Czyli można?

    Pozdrawiam Autora.

    Odpowiedz
    • 29 maja 2021 o 09:26
      Permalink

      @Inicjator

      …a to spokój tu jest potrzebny? Życzyłbym sobie raczej energii do działania, do zmian, buntu. Do tej pory byliśmy spokojni i durni mamy u władzy, i kraj się stacza, i dług rośnie, i inflacja, i skłóceni jesteśmy ze wszystkimi krajami sąsiadami.

      “Nieposłuszeństwo jest prawdziwą podstawą wolności, posłuszni muszą być niewolnicy.”

      ~ jakiś amerykanin

      “Syci niewolnicy są najzacieklejszymi wrogami wolności.”

      ~ Marie von Ebner-Eschenbach

      pozdrawiam

      Odpowiedz
  • 29 maja 2021 o 08:16
    Permalink

    W Europie (starej) Niemcy, tradycyjnie Niemcy traktują niezwykle poważnie sojusz z Ameryką.
    No, chyba że mówimy o https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternatywa_dla_Niemiec
    ci z sympatią spoglądają w kierunku Rosji. “Te pierwsze państwa”?
    Затянем пояс на вашем горле! Захар Прилепин об агрессивных амбициях Польши и лжесуверенитете https://www.youtube.com/watch?v=uvPthJ1A-eA&t=328s

    Odpowiedz
  • 29 maja 2021 o 10:04
    Permalink

    przeczytałem jeszcze raz od początku do końca cały cykl, chciałem pogratulować autorowi sposobu myślenia. chciałbym żeby pan był naszym ministrem spraw zagranicznych.

    Odpowiedz
  • 29 maja 2021 o 10:15
    Permalink

    Sytuacja demoludów i ich “wierność” wobec hegemona jest doskonałym przykładem, jak można wyprać mózgi całym społeczeństwom i doprowadzić kraje do zapaści ekonomicznej, demograficznej i politycznej. A wszystko zaczęło się w Polsce Ludowej od zdrady “jaśnie państwa” z lokajami oraz inteligencji bez inteligencji, którzy za judaszowe srebrniki służyli zachodowi, chociaż ten zachód wykorzystał ich nikczemnie i ich narody prawie puścił w skarpetkach, to nadal stan ich umysłowego zniewolenia trwa, wzmacniany dodatkowo przez wdrukowane religijnie ograniczenia poznawcze.

    Obawiam się jednak, że prędko zmiana polityki na kierunku wschodnim nie nastąpi. Bezprzykładne ataki na Białoruś i niszczenie wszelkimi sposobami tej ludowej jeszcze demokracji doskonale o tym świadczą. Białoruś jest kolejnym etapem po Ukrainie, gdzie zachód chce zainstalować swoich namiestników na drodze do rozbicia Rosji. Wydaje się, że tym razem Rosja już na to nie pozwoli.
    https://myslpolska.info/2021/05/25/nie-bede-plakal-nad-pratasiewiczem/

    “Europa Białorusi tak naprawdę nie rozumie. Żyje w swojej bańce, w której politycy są tylko aktorami, mającymi prezentować ludziom kolejne pomysły miliarderów, więc myśli, że tak samo można postąpić z Łukaszenką. To stąd ten „dyktator” – bo nie musi słuchać się bankierów, gdy podejmuje decyzje.
    Pewnym dowodem frustracji „zawodowych obalaczy Łukaszenki” są też wypowiedzi i wpisy Roberta Biedronia, który twierdzi, że Baćka polecił zarażać opozycjonistów koronawirusem i buduje dla nich obóz koncentracyjny. Podobne cechy zdradza zresztą teza, jakoby sankcje powinny uderzać w „oligarchów wspierających Łukaszenkę”. Szkopuł w tym, że białoruski prezydent nie otacza się żadnymi oligarchami, bo stworzony przez niego z niezwykłą dbałością system ekonomiczny w ogóle wyklucza ich istnienie. I także dzięki temu Białoruś może spać spokojnie.”
    https://pl.sputniknews.com/pisza-dla-nas/2021052714324860-zachodnie-klamstewka-sputnik/

    Odpowiedz
    • 29 maja 2021 o 13:32
      Permalink

      @Miecław.

      Wśród wyzwań na dużą skalę, które stoją przed transatlantyckimi partnerami, jest zmiana układu sił częściowo z powodu „bardzo agresywnego zachowania Rosji” – powiedziała kanclerz Niemiec Angela Merkel.

      – Tylko razem ze Stanami Zjednoczonymi możemy efektywnie uczestniczyć w globalizacji, jesteśmy znacznie silniejsi, jeśli podzielamy wspólne stanowiska.

      Jesteśmy zgodni, że nie brakuje wyzwań na dużą skalę, mogę wymienić pandemię, ale też duże zadanie związane z ochroną klimatu, a także zmiany w rozmieszczeniu sił w związku z ekonomicznym i politycznym wzmocnieniem Chin oraz częściowo bardzo agresywnym zachowaniem Rosji

      – powiedziała Merkel, przemawiając na kongresie „Za zorientowanym na przyszłość partnerstwem transatlantyckim”
      http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2021/05/angela-merkel-rosja-zmienila-uklad-sil-na-swiecie/

      https://marucha.wordpress.com/2021/05/28/berlin-potepil-zakaz-dzialalnosci-trzech-niemieckich-organizacji-pozarzadowych-w-rosji/
      Komentarz:
      Bo Rosja i Chiny tworzą swoją siłę w oparciu o gospodarkę, która w zasadniczym stopniu opiera się na ekonomii nacjonalistycznej. Natomiast USA buduje siłę w oparciu o ideologiczny terror i gospodarczą formę liberalnego komunizmu. Tak jak użycie nacjonalizmu w gospodarce buduje kręgosłup ekonomiczny Skarbu Państwa, tak marksistowski liberalizm rozkłada intelektualnie i moralnie społeczeństwo, osłabiając tym samym państwo.
      Amen

      Białoruś, powiadasz? A.G. Łukaszenka?
      Nie ma konkurencji.Żaden współczesny polityk nie ma takiego kontaktu ze słuchaczem.Absolutny mistrz świata.Nie dziwię się że go uwielbiają. Przemówienie prezydenta Aleksandra Łukaszenki podczas VI Białoruskiego Zgromadzenia Narodowego.

      Батька в ЯРОСТИ! Лукашенко жестко МОЧИТ побогатеям Беларуси и России
      https://www.youtube.com/watch?v=QaRZRgpb67E

      “Porwanie, precedens! Przerażające działania Łukaszenki” Pan Nikt (Tomasz Gryguć)
      https://www.youtube.com/watch?v=TSvDD0oKqW8

      Odpowiedz
      • 29 maja 2021 o 21:40
        Permalink

        @krzyk58

        “Natomiast USA buduje siłę w oparciu o ideologiczny terror i gospodarczą formę liberalnego komunizmu.” – większej bzdury nie czytałem jeszcze. Oligarchia zachodnia pod przewodem USA buduje co najwyżej feudalizm, zaś liberalizm narzuca krajom zależnym, aby je okradać.
        Fantazmaty o komunizmie to ty sobie wrzuć do kosza i lepiej poczytaj Wielomskich, może coś cię oświeci. Ostatnio ci linkowałem ich świetny wywód, więc nie będę się powtarzał.
        Wielomska ma rację, a Wielomski poleciał trochę po bandzie, no nieuk jeden, bo komunizm nie oznacza biedy. Ale już to kiedyś komentowałem.

        Masz tu cytat z wypowiedzi Wielomskiego:
        “To mechanizm rynku opanowanego przez inteligentne maszyny spowoduje, że wyłącznie ich właściciele będą mieli wielomiliardowe konta w bankach, gdy reszta skazana ma zostać na nędzę. Teoretycznie jednak każdy będzie mógł stać się milionerem przez własną pracę, co oczywiście praktycznie nigdy się nie stanie. Komunizm nacjonalizował własność, gdy neoliberalizm doprowadzi do jej kumulacji w nielicznych rękach. To, że oba systemy cechuje bieda nie znaczy, że są tym samym. W Polsce mało kto to rozumie, stąd zamiast walki z międzynarodowymi korporacjami trwa walka z „marksistami”, ku uciesze „inwestorów”.”
        Myśl Polska, nr 21-22 (23-30.05.2021)
        Rubryka: Rozmowy małżeńskie Wielomskich
        https://myslpolska.info/2021/05/23/neoliberalizm-raz-jeszcze/

        Zacznij myśleć jak Wielomscy, bo się cofasz w rozwoju.

        Odpowiedz
      • 29 maja 2021 o 21:57
        Permalink

        @krzyk58

        No jaki ten Łukaszenka dziwny człowiek jest? Nie chce brać kasy, nie chce być bogaty, poniża zachodnią oligarchię, jak on może? 🙂
        Psuje plany globalnym interesom oligarchii zachodniej, dlatego musi się strzec przed zamachami, jak kiedyś Fidel Castro.

        A co do Merkel to chyba nie ma lepszej rekomendacji dla słusznej drogi Rosji i Chin w obronie własnych narodowych interesów, niż jej pełna żalu wypowiedź. 🙂
        Teraz rozumiesz, dlaczego Niemcy nigdy nie będą przyjaciółmi Słowian nawet w n-tym pokoleniu. Trzeba mieć naprawdę agresję w genach, aby snuć plany podboju wschodu.
        Pytanie kiedy w Polsce będzie obowiązywał zakaz działalności wrogich organizacji pozarządowych?

        Odpowiedz
        • 30 maja 2021 o 08:28
          Permalink

          @Miecław.
          Raczej psuje plany globalnym interesom NWO, w tym polskiej a raczej polskojęzycznej Lewicy – czy’ż nie wybrzmiało pełniej?

          Odpowiedz
    • 29 maja 2021 o 15:37
      Permalink

      @Miecław. “A wszystko zaczęło się w Polsce Ludowej od zdrady …” Komunistów z poszczególnych Partii Komunistycznych, a zwłaszcza ЦК КПСС, bez kurateli “towarzyszki-matki” nie działo się nic, bez pozwoleństwa nikt w obozie nie mógł pierdnąć trochę głośniej … 🙂 Na pewnym szczeblu specsłużb i kompartii w Moskwie ustalono w końcu 60′, to co miało finisz w końcówce 80′. Retoryczne pytanie komu i po co komunizm, jeśli “MY” na nic już nie mamy wpływu? Jednak taka decyzja zapadła a ustalili w wielkich centrach ponadnarodowych nie mniejszego kapitału w NY a wykonali miejscowi tubylcy.

      Odpowiedz
      • 29 maja 2021 o 21:31
        Permalink

        @krzyk58

        Bzdety waść piszesz. Partia została po prostu przejęta przez konformistów i lokai “jaśnie państwa” oraz ich potomków. Samo dawne post-sanacyjne “jaśnie państwo” w latach 60-70-tych “oddelegowało” do partii, wojska i służb swoich potomków, którzy robili krecią antysocjalistyczną robotę. Potem już w latach 80-tych było pozamiatane i Jaruzelski choćby chciał nie mógł tego odwrócić, ani socjalizmu uratować, bo nie miał się na kim oprzeć. Po prostu w partii zabrakło prawdziwych komunistów i socjalistów, a ci co pozostali, to izolowany margines przez różnej maści kombinatorów. Znam problem doskonale i mógłbym posypać nazwiskami, jak to synalkowie i córeczki dawnego “jaśnie państwa” świetnie się odnaleźli w partii oraz wojsku, czy służbach i jednocześnie wspomagali solidurni, aby odzyskać władzę. Po prostu wrogowie ludu zostali dopuszczeni do partii i służb w pewnym momencie Polski Ludowej w imię tzw. zgody narodowej no i udało im się ponownie lud zniewolić. Taka jest gorzka prawda dla rozmodlonego ludu.
        Powinieneś sam z autopsji to znać.

        Odpowiedz
        • 30 maja 2021 o 08:39
          Permalink

          @Miecław.
          Znaczi’t, nie znasz (mocno ukrytych) mechanizmów, ale to jeszcze nie defekt, problem polega na tym że nie chcesz zmierzyć się z prawdą i FAKTAMI, które ciągle podsuwam tobie pod nos. Pamiętaj że komuniści kiedyś byli mistrzami duraczenia czego jesteś NIESTETY jak najlepszym przykładem, a na słowa prawdy zatykasz (sobie) uszy i uciekasz z okropnym wrzaskiem giewałt – mordują mój znany i lubiany świat, ale tak naprawdę wyimaginowany!!. Twój problem. Więc pozostań z Bogiem

          Odpowiedz
          • 5 czerwca 2021 o 20:31
            Permalink

            @Miecław. “Bzdety waść piszesz.” Służby bezpieczeństwa wcale nie były monolitem.Może były od początku czyli w latach 40-stych i 50-tych ale najpóźniej w 70-tych już nie.
            Na początku 70-tych,po wydarzeniach 1968 r (tak w Polsce jak i w Czechosłowacji),na zlecenie Komitetu Centralnego ZSRR powstał dokumentalny film “Tajne i jawne działania i cele syjonizmu”. Film powstał na podstawie unikalnych dokumentów gromadzonych jeszcze od czasów Ochrany.Film był pokazywany na zamkniętych seansach:działaczom politycznych,przedstawicielom kultury,edukacji i innych dziedzin życia społecznego.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Secret_and_Explicit_(The_Aims_and_Acts_of_Zionists)

            https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B5_%D0%B8_%D1%8F%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B5_(%D0%A6%D0%B5%D0%BB%D0%B8_%D0%B8_%D0%B4%D0%B5%D1%8F%D0%BD%D0%B8%D1%8F_%D1%81%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2)

            A to znaczy że już we wczesnych 70-tych cześć specsłużb wiedziały na co się zanosi.To po pierwsze.
            A po drugie nie chce mi się wierzyć aby film nie był pokazywany “polskim i czeskim towarzyszom”.
            A po trzecie rzeczony dokument (kilka sekwencji zam. niżej) zapodawałem niejednokrotnie przy jakiejś okazji.

            vs.

            Zastanawia mnie (czy jeszcze powinno?) jaki czynnik zdecydował o tym że w PRL powstała pożałowania godna “Solidarność” a w ZSRR “Stowarzyszenie Pamięć”.
            Solidarność nie zaowocowała niczym prócz destrukcji i ogłupienia sporej części polskiego społeczeństwa. Dobrym analogiem “Pamiati” w PRLu było powstałe w czasie “karnawału” ZP “Grunwald”, ale o tem – potem, może przy innej okazji.
            Powstałe w analogicznym czasie “Stowarzyszenie Pamięć” mało że wychowało (i to dosłownie) pokolenie polityków i działaczy to jeszcze w sensie edukacyjnym przygotowało masy ludzi do właściwego rozumienia wydarzeń które miały.Można bez przesady powiedzieć że “Stowarzyszenie” odbudowało dzisiejsze elity Rosji i jeśli w latach dwu tysięcznych (i później) było się na kim oprzeć to właśnie zasługa “Pamięci” https://en.wikipedia.org/wiki/Pamyat wraz z jej klonem z lat 90-tych wraz z jej “ramieniem zbrojnym” z lat 90-tych czyli “Ruską Narodową Jednością” https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_National_Unity
            Nie jest żadną tajemnicą że za powstaniem “Pamięci” oraz jej burzliwym rozwojem z lat 80-tych stała pewna frakcja KGB
            Obrazowo można powiedzieć że jedna frakcja KGB wysyłała swoich “podopiecznych” do USA na stypendia,szkolenia i kursy zaś druga sprzyjała i podbudowywała “podopiecznych” nastawionych patriotyczno-nacjonalnie.Tym sposobem zaistniał i Czubajs i Dugin a każdy rozgarnięty wie do której “szkółki” każdy z nich chodził.

            Kto(ś) zadecydował że w PRL rolę “Pamięci” będzie pełniła Solidarność i jak zwykle antynarodowy Kościół?

            W formie uzupełnienia:

            Mityng Ruchu “Pamięć” 15 V 1989 https://www.youtube.com/watch?v=msN3WvYcTcM

            Masz TU zajawkę Сионизм napisy pl https://www.youtube.com/watch?v=Ha-OpMtU7Uk&t=181s z większej całości ponadgodzinnego (ok. 1:30 min.) ТАЙНОЕ И ЯВНОЕ.

            Przypominam że w oficjalnej RP ‘Pamia’t” : nie ma dobrej prasy, ( jak wszystko co ruskie, wyjatek stanowią “wartości ” kosmopolityczne i liberalne, prozachodnie) to za mało (delikatnie) powiedziane, co innego “Memoriał’. A, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa to już inna baja!

          • 5 czerwca 2021 o 23:27
            Permalink

            @krzyk58

            Oczywiście, że służby nie były monolitem, bo umożliwiono ich infiltrację przez wrogi element, który nawet jeżeli nie prowadził jakiejś typowej agenturalnej roboty dla zachodu, to nie robił nic, aby zapobiegać destrukcji systemu. Jak poczytasz sobie różne książki dokumentujące pracę służb, czyli głównie wspomnienia dawnych funkcjonariuszy, to między wierszami wiele wyczytasz. Wystarczy też prześledzić biografie i wszystko wiadomo.

            Cały ten styropian i reszta ideologii prozachodniej powstały siłą inercji z odpowiednim sterowaniem kulturą masową na poziomie cybernetycznym przez zachodnie służby wykorzystujące post-szlachecką inteligencję bez inteligencji, jako pożytecznych idiotów. Co ciekawe ta niby inteligencja nadal nie rozumie co złego zrobiła, piszą sobie różne felietony w Przeglądzie, niektóre nawet ciekawe, ale nie poczuwają się do winy.
            Aby temu zapobiegać należało włożyć duży wysiłek w tworzenie świadomości socjalistycznej, ale nie na poziomie WUML-ów. Nie było kadry, która by to zrobiła a rząd dusz stopniowo przejmował Kościół, zaś konformiści i pożyteczni idioci tworzyli niby opozycję oraz przejmowali stery w partii.

            Jak się sytuacja rozwijała w Rosji nie interesowałem się, ale z tego co piszesz widać, że byli mądrzejsi i bardziej przewidujący w ich służbach bo obstawili dwa fronty. Skoro zachód nie chciał demokratycznie współpracować i postawił na rozbicie Rosji oraz przejęcie jej zasobów, to KGB uruchomiło drugi front narodowy i pojawił się Putin. Oczywiście to są moje domniemania, ale tak mi wychodzi z ogólnej analizy.

          • 6 czerwca 2021 o 09:24
            Permalink

            @Miecław. ….bo umożliwiono ich infiltrację przez wrogi element,…. Tym wrogim elementem
            byli niedobici “swego czasu” – pewni” komuniści. Ot co.
            Wierchuszka KGB i partii komunistycznyj przynajmniej od czasów Andropowa (Флекенштейн) dążyła do
            samolikwidacji. A tak naprawdę to już dużo wcześniej.

  • 29 maja 2021 o 13:16
    Permalink

    W państwie,gdzie rusofobia jest w tzw. dobrym tonie i rozwijana jest przez elity, w przypadku osłabiania zainteresowania Waszyngtonu Europą, musza nastąpić zmiany.
    Decyzja USA w sprawie NS2, te zmiany wymusza, chociaz nie wiadomo, czy to dotarlo do państwa, gdzie rusofobia jest w tzw. dobrym tonie i rozwijana jest przez elity.

    autor napisal (..)
    W państwach gdzie rusofobia jest w tzw. dobrym tonie (…)

    Odpowiedz
  • 29 maja 2021 o 16:33
    Permalink

    @Miecław.

    https://myslpolska.info/2021/05/28/list-berlinga-do-stalina/

    Powstaje pytanie – kto zgodził się, by w tym ideologiczno-politycznym przedsięwzięciu wykorzystać nazwisko Alfreda Szklarskiego i nadać tej książce pozory autentyczności, wskazując, że ponoć powstała ona na podstawie notatek mistrza. Bardzo wątpię, by w zamyśle Szklarskiego pojawiły się takie pomysły i bzdury, jakie znalazły się w „Tomku na Alasce”. Wygląda to na ordynarną mistyfikację z wykorzystaniem legendy Tomka. Poza tym, tamten oryginalny Szklarski jest uznawany przez współczesne lewactwo za „nudnego” i „drewnianego”, jak to określiła inteligentna inaczej redaktorka Radia TOK FM. Skoro tamten Szklarski jest passe, bo pewnie jest zbyt konserwatywny (tak jak Sienkiewicz), to stworzyliśmy „nowego” Szklarskiego – postępowego ekologa, walczącego z „cywilizacją białego człowieka” i z wrogiem całej ludzkości – Rosją. https://myslpolska.info/2021/05/29/tomek-w-sluzbie-postepu-i-rusofobii/

    https://myslpolska.info/2021/05/19/springer-promuje-zielonych/ (czytaj : różowo-czerwonych, moj dopisek)

    Odpowiedz
  • 29 maja 2021 o 21:59
    Permalink

    Kres dominacji militarnej, finansowej, gospodarczej, oznacza kres Imperium.
    Nie da się dłużej PASOŻYTOWAĆ na globalnej gospodarce za pomocą ustawiania gry, pod kątem własnych interesow.
    Zastraszać, wymuszać, zmieniać rządy, dyktować warunki wymiany i stopy procentowe kredytow.
    To była 70 letnia jazda na gapę.

    Stosunki miedzynarodowe oparte na ZASADACH a nie prawie miedzynarodowym…
    Przy czym, zasady konstruowano dość dowolnie.
    Sedzią i katem była anglosaska “społeczność miedzynarodowa”.

    Ładnie podsumowano to:

    Po II wojnie światowej, kiedy amerykański kolos spojrzał z góry na resztę świata zniszczonego przez konflikt, usłyszeliśmy podobne odczucia od zmarłego dyplomaty i historyka George’a Kennana, uważanego być może za głównego architekta powojennej polityki zagranicznej USA. W tomie I Stosunków Międzynarodowych Stanów Zjednoczonych , opublikowanym w 1948 roku, napisał:

    „Ponadto mamy około 50% bogactwa świata, ale tylko 6,3% ludności. Ta dysproporcja jest szczególnie wielka, jak między nami a narodami Azji… Naszym prawdziwym zadaniem w nadchodzącym okresie jest… utrzymanie tej pozycji dysproporcji…. Aby to zrobić, będziemy musieli zrezygnować z wszelkiego sentymentalizmu.…. Nie musimy się oszukiwać, że stać nas dziś na luksus altruizmu i dobroczynności dla świata ”.

    Całkiem niedawno i równie wyraźnie po zakończeniu zimnej wojny, Doktryna Wolfowitza została ogłoszona w 1992 roku przez Paula Wolfowitza, ówczesnego podsekretarza obrony ds. polityki publicznej za prezydenta USA George’a HW Busha. Można to podsumować jednym zdaniem: „Musimy utrzymać mechanizm odstraszający potencjalnych konkurentów nawet od aspirowania do większej roli regionalnej lub globalnej”.
    https://asiatimes.com/2021/05/stark-contradiction-at-root-of-us-china-conflict/
    ======

    I dlatego do każdego kraju należy wprowadzić Konia Trojańskiego- DEMOKRACJĘ…

    Odpowiedz
    • 30 maja 2021 o 09:44
      Permalink

      @wmw

      Oczywiście tym koniem trojańskim jest demokracja medialna i przedstawicielska wypaczona brakiem odpowiedzialności polityków przed wyborcami, oparta na populizmie i prymitywnych atawizmach plemiennych, którymi można łatwo sterować w warunkach kapitalizmu oraz narzuconej ekonomicznej zależności. Tak naprawdę jest do “demokracja” post-feudalna. A wszystko niby w oparciu o tzw. prawo, które służy tak naprawdę bogatym a nie biednym.

      „Państwo prawne jest tylko figurą stylistyczną, o wiele mniej mającą wspólnego z rzeczywistością niż demokracja socjalistyczna” http://3obieg.pl/upadek-2

      „(…) bogaci kupują własność, a biedni kupują dobra, które pozwalają im przeżyć (…).” Źródło: L. Dowbor Demokracja ekonomiczna – Instytut Wydawniczy Książka i Prasa – Biblioteka Le Monde Diplomatique, Warszawa, 2009, s. 6.
      https://obserwatorpolityczny.pl/dlaczego-tylko-biedni-utrzymuja-ten-system/

      Do demokracji socjalistycznej w PRL można mieć pewne zastrzeżenia, ale nie można jej zarzucić niszczenia społeczeństwa w imię obcych i prywatnych interesów. System miał naturalne ograniczenia przed nadmiernym bogaceniem się i tworzył prawdziwie inkluzywne środowisko społeczne. Dlatego należało go modyfikować w kierunku merytokracji a nie niszczyć podstawy socjalizmu. Teraz może bylibyśmy drugimi Chinami i razem z Rosją nadawalibyśmy ton światowej polityce. A tak jesteśmy w czarnej dziurze, która nas co raz bardziej wciąga.

      „HUMANIZM SOCJALISTYCZNY ODRZUCA EGOIZM NA RZECZ PRACY DLA DOBRA WSPÓLNEGO. TYMCZASEM PRAWICA UWAŻA EGOIZM ZA GŁÓWNY MOTOR ROZWOJU I POSTĘPU. I NIE TRZEBA BYĆ GENIUSZEM, ŻEBY ZAUWAŻYĆ, ŻE TO WŁAŚNIE PRAWICOWA FILOZOFIA SPOŁECZNA TRYUMFUJE WE WSPÓŁCZESNEJ POLSCE, DOPROWADZAJĄC MILIONY LUDZI DO UBÓSTWA, UPOKORZENIA I DESPERACJI”. Źródło: PIOTR IKONOWICZ, Fakty i mity nr 30/2015, s. 19.

      No ale cóż polskie “jaśnie państwo” i post-szlachecka inteligencja, szczególnie ci związani z dominującym okupantem religijnym, nigdy nie grzeszyli w historii nadmierną inteligencją więc zniszczyli podstawy bytu narodu, sami stając się lokajami zachodniego kapitału i jego imperializmu. Wstyd i hańba.

      “Ciemno jest w państwie, w którym na świeczniku stoją złoczyńcy” – Lenin

      Odpowiedz
      • 30 maja 2021 o 13:37
        Permalink

        @Miecław. Specyficzny (jak dla mnie) dobór autorytetów na które powołujesz się:
        A to (niejaki) Lenin, a to (trockistowskie) Le Monde Diplomatique, ba nawet (postsolidarnościowy) 3obieg!
        Ps. Zabyłem o jeszcze jednej sylwetce:trockista P. Ikonowicz, nireformowalny wróg Polski Ludowyj! 🙂 Nu, kak?
        Ajjjjjjjjjj!!

        Odpowiedz
        • 30 maja 2021 o 17:33
          Permalink

          @krzyk58

          “Nu, kak?” – już ci kiedyś pisałem, że ja nie mam ograniczeń poznawczych i korzystam z wielu źródeł, nawet jeżeli danej osoby nie poważam, to jednak jej co mądrzejsze wypowiedzi wykorzystuję do uzasadnienia swoich tez. Taki Ikonowicz najpierw niszczył PRL, a teraz walczy z III RP, na boga, czyżby mu zabrakło kiedyś inteligencji żeby nie wiedzieć do czego to zmierza wszystko? No ale z pożytecznymi idiotami tak już jest, budzą się zwykle z ręką w nocniku. Dobrze, że ma na tyle honoru jeszcze, że stara się naprawić swoje błędy młodości pomagając teraz ludziom i chwała mu za to.

          A taki Modzelewski Karolek wymyślający nazwę dla polskiej kolorowej rewolucji nie zrobił praktycznie nic, aby naprawić swoje dawne błędy. Kiedyś potrafił sklecić słynny list do partii, ale już w III RP nie stać ich było na sklecenie listu protestacyjnego do zachodniego hegemona, który zaprowadził w Polsce dziki liberalny kapitalizm. Dlatego takich jak Ikonowicz poważam za to co teraz robią, choć nie mogę rozgrzeszyć z błędów młodości, zaś pozostały styropian traktuję jako zupełnych ignorantów lub zdrajców narodowych interesów, których należałoby poddać społecznemu ostracyzmowi, żeby zamilkli po wieczne czasy i odeszli z polityki.

          Wy na prawicy macie nie lada problem, bo nienawiść do lewicy i komuny nie pozwala wam na jasność myślenia i korzystania z ich dorobku. Czy to głupota z natury, jak rzekł jeden reżyser?

          Odpowiedz
        • 30 maja 2021 o 18:21
          Permalink

          @krzyk58
          Skoro mianem TROCKISTÓW określa pan kapitalistów, bankierów jak również spekulantów giełdowych, to na określenie p. Ikonowicza musi pan wynaleźć jakieś inne określenie, bo On nie pasuje do tego towarzystwa…

          Odpowiedz
  • 30 maja 2021 o 12:15
    Permalink

    Krzyku , Niemcy “traktują poważnie sojusz z USA ” . Trochę wiedz – Niemcy są krajem OKUPOWANYM , de jure ( chyba jeszcze) ! Podobnie jak Włochy , gdzie USA mają ok. 60 baz wojskowych. To jest ELEMENTARZ !

    Jak ześwirowana jest Polska , pisałem – kłamliwa wypowiedź PAD w Gruzji sprzed paru dni i komentarz @Miecława z 29.05 godz, 10.15 tuż po Twoim , opisujący zidiocenie MŁODYCH ludzi .
    Poza tym solidarusze “elity” usilnie pracują nad tym , aby NASZE i ZSRR zwycięstwo w II WŚ obrócić w klęskę ! To są stany PARANOICZNE !

    Ja się autentycznie WSTYDZĘ za Polskę , za te jej zakłamane “elity” rodem z “S” . NIE MA drugiego takiego państwa na świecie ( poza banderowcami z Ukrainy) którego czynni, wysokiej rangi politycy pletliby takie BZDURY I KŁAMSTWA !

    Taki np. świr Antoni M. powiedział , że za Holokaust odpowiada … Rosja !

    To jest KARALNA mowa nienawiści . Są na to paragrafy w Kk . Wyobraźcie sobie 1 promil (!) tego szamba wylewanego z ich mord w stos. do USA czy Izraela ! Nawet pomyśleć by się bali !

    Odpowiedz
  • 30 maja 2021 o 12:36
    Permalink

    Autopoprawka – nie NASZE i ZSRR zwycięstwo nad III Rzeszą , tylko zwycięstwo Armii Czerwonej przy której boku , dzięki jej ŁASCE mogliśmy się bić , posługując się jej uzbrojeniem , logistyką itp.
    W zamian za to OTRZYMALIŚMY piękny , jednolity etnicznie kraj , o wspaniałych granicach. Otrzymaliśmy ziemie poniemieckie, w których jeden powiat wart był więcej niż zapyziałe województwo na tzw. kresach , gdzie 90 % ludzi miało w izbach klepisko ! Żarły ich wszy, a waterklozet był u JEDNEGO z dziedziców 50 km. dalej !

    Dał nam KOPA na Zachód ! Tak przez wielu umiłowany . Bez Stalina, do dziś byłaby wojna z tak obecnie “umiłowaną” Litwą czy Ukrainą . Bogiem a prawdą w każdym polskim domu powinien być ołtarzyk dla Stalina. NIKT, NIKT dla Polski tyle nie zrobił . Per fas et nefas .

    Stalin ( rzeczywisty twórca Polski w obecnym kształcie) zrobił to oczywiście nie z miłości do nas – o co trudno nawet po pijanemu , ale aby zabezpieczyć swoją zachodnią granicę przed USTAWICZNYMI najazdami “demokratycznych Europejczyków” – patrz Napoleon i Niemcy w I i II WŚ . Angole także i USA i Czesi i wielu inn. ale już w czasie rewolucji !

    Odpowiedz
    • 30 maja 2021 o 17:13
      Permalink

      @fly

      Zgadzam się co do joty z twoją oceną.

      “Otrzymaliśmy ziemie poniemieckie, w których jeden powiat wart był więcej niż zapyziałe województwo na tzw. kresach , gdzie 90 % ludzi miało w izbach klepisko ! Żarły ich wszy, a waterklozet był u JEDNEGO z dziedziców 50 km. dalej !”
      – to fakt nie do podważenia, ale wiesz, że “jaśnie państwo” utraciło na kresach swoje niewolnicze dziedzictwo, stąd ta ich zemsta na narodzie i walka o powrót na kresy, bo może jakiś mająteczek odzyskają. Kiedyś wykonywałem u takiego jednego “szlachetki” z pochodzenia kresowego pewne usługi. Poznałem trochę ich umysłowość i mentalność pożal się boże. Najgorsze jest to, że w ich mentalności, mimo że to był potomek w pierwszym pokoleniu urodzony tuż przed wojną więc nawet nie pamiętał kresów z dzieciństwa, ale w genach i kulturze pozostała ich wola panowania nad prostym ludem. Rozkładał przede mną mapki majątku rodziców na Kresach i z takim rozrzewnieniem opowiadał, jakby on tam wysoką obecnie zachodnią kulturę zaprowadził. Niestety już zmarł, więc nie zdążył i jego dzieci też pewnie mają nikłe szanse na powrót, bo na Ukrainie zachodnia oligarchia się instaluje, a polskie “jaśnie państwo” jak zwykle zostało wyrolowane. Ta nienawiść była przez lata pielęgnowana i tak naprawdę ich zniszczyła a resztki rzuciła na kolana przed zachodnim hegemonem i teraz mu służą. Idioci to mało powiedziane. Woleli zniszczyć PRL i poświęcić naród wrzucając go w biedę, niż z narodem razem tworzyć lepszą Polskę Ludową, bo ważniejsze było odzyskiwanie majątków niż uznanie prawa narodu do samostanowienia i godnego życia. Teraz durnie muszą tańczyć, jak im zachodni hegemon zagra. Hańba im po wieczne czasy.

      Odpowiedz
  • 30 maja 2021 o 22:21
    Permalink

    @Miecław, to jest po prostu STRASZNE! Cała polityka obecna jest zaprzeczeniem WSZELKIEJ moralności, etyki, humanitaryzmu i można jeszcze wymieniać godzinami. Podobnie – masz rację – tzw. fasadowa demokracja ROZSIEWANA przez Zachód.
    Można zrobić sondę – czy wolisz wybierać raz na 4/5 lat jakąś odmianę tego samego dupka, czy też wolisz mieć pracę i płacę ?
    Bo do tego to się często i JEDYNIE sprowadza. Casus Białorusi jest tu przykładem. Batko ochronił Białoruś przed rozgrabieniem i oligarchami. Ale przecież …wybory!

    Dlatego wolę oświeconego tyrana niż sprzedajnych “wybieralnych”dupków! Wiedzą to Chińczycy.
    I choć żal mi tym rozjechanych czołgami studentów, z rozchwianą demokracją typu naszego , miliony Chińczyków żyłyby dalej w głodzie. Tak sądzę . Byłby jak zawsze rozniecany przez USA problem Tybetu i Ujgurów . Byliby w zamęcie ustawicznym!

    Co do Białorusi , to pierwszy raz byłem tam w 2011 r. Jadąc do W-wy z Łodzi na pociąg do Moskwy obserwowałem ZRUJNOWANĄ trakcję kolejową , pordzewiałe słupy trakcyjne i puste , również zrujnowane stacyjki. W III RP bowiem zwinięto obsługę małych stacyjek i ponad 30 tys. km. linii kolejowych ! TAK !

    Białoruś była CZYSTA , zadbana i pomalowana ! Trakcja kolejowa w dobrym stanie , słupy i stacyjki zadbane i odmalowane. W Mińsku budowali nowy dworzec. Ładny zresztą.
    Wiele rzeczy nawet skromniejszych niż u nas było bardziej zadbanych. Ludzie mówili o małych pensjach często występujących, ale nie było takiego bezrobocia jak w PL . A przypomnijmy, że w 2011 r. Polska brała już od 7 lat kasę z UE !!!

    Co ważne , Białoruś jako republika ZSRR była jedną z biedniejszych republik. Ukraina zaś najbogatszą! Co zostało – wiemy.

    Co do kompletnego MATRIXU w zidioceniu i bezczelności , to Litwa jest tuż przez nami. Otóż premierzyca litewska zażądała SANKCJI na białoruską elektrownię atomową z powodu …zawrócenia samolotu. TO SIĘ W PALE NIE MIEŚCI !!!
    Powiedziałbym GRUBO – to Holokaust prawdy i przyzwoitości !

    Odpowiedz
  • 30 maja 2021 o 22:32
    Permalink

    I najważniejsze, czego nie było na Białorusi – powszechnego OBESRANIA przestrzeni publicznej szyldami, reklamami, banerami itp. co wtedy było w PL i Rosji powszechne. Dziś mniej, ale też.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.