Ogólna, Technologia

Badanie opinii użytkowników przeglądarki Firefox i Google

 Każdy z nas używa jakiejś przeglądarki do wyświetlania stron internetowych. Najczęściej jest to Chrome, Opera, Safari oraz Firefox. Ta ostatnia przeprowadziła ostatnio badania, które polegały na odpowiedzeniu przez jej użytkowników na pytanie jakiej sieci potrzebują.

Użytkownicy odpowiadali na pytanie: „Korzystając z Firefoksa, pomagasz kształtować przyszłość Sieci. Jakiej chcesz Sieci? Chcę Sieci, która:”[1]. Internauci mogli wybrać następujące opcje:

  1. Jest dostępna dla każdego,
  2. Oddaje mi kontrolę,
  3. Promuje wolność,
  4. Stoi na straży prywatności,
  5. Tworzy nowe możliwości,
  6. Inspiruje do nauki [2].

Z badań wynika, że użytkownikom najbardziej zależy na prywatności [3]. Nic w tym dziwnego. Ochrona danych osobowych jest bardzo ważna w dzisiejszych czasach, gdzie dostęp do nich można uzyskać na różny sposób. Użytkownicy często udostępniają dane o sobie nie tylko wyrażając zgodę na ich przetwarzanie podczas klikania w opcję „wyrażam zgodę” gdy instalują jakieś programy, czy też zakładają konta na różnych portalach i podczas rejestracji udzielają odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu przy zakładaniu konta. Użytkownicy najczęściej dzielą się swoimi danymi w sposób dość łatwy. Chociażby klikając na portalach społecznościowych w różne pytania, gry, gdzie udzielają odpowiedzi na pytanie dotyczące ich preferencji. Często też dane te umieszczają w informacjach w zakładce dotyczącej ich osoby na osobistym koncie. Często wskazują tam nawet dokładny adres zamieszkania – jednakże tę wiedzę udostępniają na własną odpowiedzialność. Inne dane, te wspomniane przy rejestracji kont, zgodnie z przepisami prawa muszą być chronione. I tę ochronę danych promuje się w sieci.

Jeśli chodzi o udział procentowy w udzielanej odpowiedzi dotyczącej prywatności to 40,4 % osób była za nią w obszarze europejsko-rosyjskim, w obszarze Afryki udział tej odpowiedzi wynosił 23,9%, w Australii 33,8 %, w Azji Południowej 26,5 %, w Ameryce Północnej udział wyniósł 35, 2 %, zaś w Południowej Ameryce 33, 0 %. Średnio 36% użytkowników chce, aby ich dane w Sieci pozostały prywatne i bezpieczne [4].

Inną odpowiedzią były „nowe możliwości”. Tę odpowiedź w Ameryce Północnej wybrało 7,1 % badanych, w Ameryce Południowej 8,9 % badanych, w Afryce 18,6 %, w Australii 7,4 %, w rejonie europejsko-rosyjskim 7,6 %, natomiast w południowo azjatyckim 13,2 % [5].

Jeśli chodzi o opcję „dostępność”, tę wybierano najczęściej w rejonie Azji Południowej (19,9%), kolejno w Ameryce Południowej (19,5%), w Afryce (18,7%), w Ameryce Północnej (18,1%), w Australii (17,7%) oraz w rejonie europejsko-rosyjskim (14,7%) [6].

Kolejną opcją była wolność. Tę opcję najczęściej wybierano na równi w Ameryce Północnej, Australii i Azji Południowej. Mniejszy udział był w rejonie europejsko-rosyjskim (14,2 %), kolejno w Ameryce Południowej (14,0%), zaś najmniejszy udział odpowiedzi wystąpił w Afryce (12,5%) [7].

Jeśli chodzi o odpowiedź „nauka”, tej najczęściej udzielono w Ameryce Południowej (16,8%). Kolejne miejsce zajęła Afryka z 15,9 %. Za nimi z 13,9% znajduje się obszar Azji Południowej, kolejno z 12,2 % Australia, a na końcu z 10,9 % znajduje się rejon europejsko-azjatycki [8].

„Kontrola dla użytkownika” jest najważniejsza w Australii (14,5%), następnie w Ameryce Północnej (13,5%), w rejonie europejsko-rosyjskim (12,2%), Azji Południowej (12,0%), w Afryce (10,3%), a na końcu w Ameryce Południowej (7,8%) [9].

Firefox jest tworzony według zasady, że bezpieczeństwo i prywatność są podstawą i nie mogą być traktowane, jako coś opcjonalnego” – czytamy w przeglądarce internetowej [10]. Warto przyjrzeć się szczegółowym danym tego badania. 36% użytkowników chce, aby ich dane w sieci pozostały prywatne i bezpieczne. Z tego 16 % w Sudanie, 12.7% w Libii, 12.8% w Birmie, 14.0% w Syrii, 16.3% w Sudanie, 22.3% w Malezji, 25.0% na Białorusi, 38.6% w Hiszpanii, 42.5% w Reunion, 26.4% w Tajlandii, 16.7% w Nigerii, 17.1% w Iranie, 24.1% w Arabii Saudyjskiej, 25.7% w Kenii, 27.5% w Indiach, 27.7% w Bośni i Hercegowinie, 32.4% w Panamie, 34.3% w Portoryko, 35.5% w Stanach Zjednoczonych, 17.1% w Iranie, 28.7% na Mauritiusie, 29.2% w Izraelu, 32.1% w Urugwaju, 45.3% we Francji, 46.0% w Austrii, 49.5% w Niemczech, 34.2% w Szwecji, 26.8% na Filipinach, 28.4% w Maroko, 33.4% w Japonii, 38.6% w Słowenii, 46.6% w Belgii, 31.9% we Włoszech, 35.7% w Polsce, 16.5% w Iraku, 20.0% w Ghanie, 25.4% w Algierii, 39.3% na Węgrzech, 33.7% w Wielkiej Brytanii, 17.3% w Jemenie, 32.1% w Singapurze, 23.2% w Macedonii, 32.0% na Ekwadorze, 34.3% w Nikaragui, 40.2% w Czechach, 47.4% w Holandii, 32.8% w Chile, 34.3% w Brazylii, a 23.5% w Okupowanych Terytoriach Palestyńskich [11].

Firefox to jedyna przegląda, której kod jest w pełni wolny i otwarty: każdy może go przeczytać, poprawić i współtworzyć” [12] – czy rzeczywiście? Ile badanych jest otwartych na nowe możliwości? „9% użytkowników chce, aby Sieć tworzyła nowe możliwości” [13] wskazują wyniki badań.

Jeśli chodzi zaś o szczegółowe dane dotyczące nowych możliwości w sieci to prezentują się one następująco: 6.4% w Kanadzie, 8.1% w Chile, 11.1% na Dominikanie, 14.9% w Macedonii, 22.8% w Jemenie, 24.0% w Iranie, 24.2% w Egipcie, 29.6% w Iraku, 17.5% w Albanii, 5.6% we Francji, 9.4% w Salwadorze, 12.1% na Mauritiusie, 19.3% w Birmie, 15.9% w Tunezji, 20.4% w Ghanie, 21.0% w Algierii, 24.2% w Egipcie, 8.8% w Brazylii, 6.8% w Irlandii, 7.5% w Nowej Zelandii, 8.3% w Wenezueli, 12.7% w Indonezji, 13.4% na Sri Lance, 18.3% w Ugandzie, 19.3% w Nigerii, 4.0% w Niemczech, 4.5% w Luksemburgu, 10.7% w Chinach, 11.0% w Hongkongu, 16.5% w Senegalu, 26.1% w Libii, 7.5% w Norwegii, 10.0% w Paragwaju, 20.4% w Azerbejdżanie, 11.5% w Indiach, 9.6% w Republice Południowej Afryki, 12.0% w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, 15.3% na Jamajce, 15.3% na Ukrainie, 18.8% w Armenii, 7.9%w Portoryko oraz 20.2% w Okupowanych Terytoriach Palestyńskich [14].

Kolejna kategoria to dostępność do sieci. „17% użytkowników uważa, że Sieć powinna być dostępna dla wszystkich” [15]. Jakie to ma znaczenie w poszczególnych krajach? Tak ważą się procentowo głosy za tą odpowiedzią na świecie: Kenia – 16.2%, Reunion – 14.1%, Słowacja – 14.4%, Litwa – 14.9%, Maroko – 16.0%, Rumunia – 17.4%, Cypr – 17.8%, Australia – 17.8%, Liban – 21.4%, Albania – 17.0%, Tajwan – 13.4%, Senegal – 15.2%, Holandia – 16.7%, Włochy – 16.8%, Gwatemala – 17.7%, Białoruś – 18.2%, Serbia – 19.4%, Wenezuela – 21.4%, Panama – 20.0%, Polska – 15.2%, Maroko – 16.0%, Kenia – 16.2%, Argentyna – 18.6%, Portoryko – 21.3%, Irak – 21.6%, Armenia – 22.7%, Sudan – 25.5%, Włochy – 16.8%, Luksemburg – 13.2%, Tajwan – 13.4%, Belgia – 14.4%, Kenia – 16.2%, Bośnia i Hercegowina – 18.0%, Indie – 20.4%, Tajlandia – 22.1%, Libia – 28.3%, Wybrzeże Kości Słoniowej – 16.0%, Niemcy – 11.7%, Tajwan – 13.4%, Słowacja – 14.4%, Chiny – 14.8%, Singapur – 19.0%, Węgry – 20.3%, Egipt – 21.0% [16].

Kolejna kategoria to wolność. „14% użytkowników chce, aby Sieć była platformą dla demokratycznej wymiany zdań i ostoją wolności słowa” [18]. Z prawej strony przeglądarki wyskakują ciekawostki. Oto jedna z nich – w ramach działań Firefoxa w sferze wolności: „Firefox protestował i walczył przeciwko aktom SOPA i PIPA, niebezpiecznym propozycjom legislacji dotyczącej praw autorskich, które zagrażały wolności Sieci” [18]. Jak procentowo w różnych krajach odpowiadali respondenci wybierając kategorię wolność? Takiej sieci chce Wybrzeże Kości Słoniowej w 11.1%, Ghana w 8.0%, Kenia w 9.7%, Niemcy w 10.1%, Węgry w 11.0%, Gwatemala w 12.5%, Bośnia i Hercegowina w 13.2%, Hiszpania w 15.8%, Jemen w 19.9%, Albania w 13.6%, Tajwan w 10.5%, Salwador w 11.0%, Kostaryka w 12.1%, Słowenia w 13.9%, Irlandia w 15.4%, Chorwacja w 16.2%, Francja w 16.3%, Filipiny w 11.7%, Uganda w 10.1%, Ekwador w 10.9%, Republika Południowej Afryki w 11.1%, Austria w 11.6%, Dominikana w 12.4%, Wielka Brytania w 15.5%, Francja w 16.3%, Finlandia w 18.4%, Japonia w 13.9%, Senegal w 10.5%, Tanzania w 11.5%, Sri Lanka w 13.4%, Albania w 13.6%, Chile w 15.1%, Sudan w 15.7%, Iran w 16.4%, Turcja w 22.7%, Luksemburg w 12.5%, Nigeria w 8.0%, Indonezja w 10.8%, Peru w 11.7%, Belgia w 13.3%, Sri Lanka w 13.4%, Kuwejt w 14.5%, Bułgaria w 16.4%, Mauritius w 12.3%, Indonezja w 10.8%, Ekwador w 10.9%, Węgry w 11.0%, Indie w 12.5%, Słowacja w 12.7%, Argentyna w 14.1%, Szwecja w 17.2% [19].

12% użytkowników Firefoxa chce, aby sieć promowała edukację i wiedzę. Z czego na Mauritiusie 12.3%, w Ghanie 8.0%, w Senegalu 10.5%, w Salwadorze 11.0%, w Portoryko 11.2%, w Katarze 13.0%, w Serbii 13.3%, w Jordanii 14.3%, w Australii 14.4%, w Albanii 13.6%, w Kostaryce 12.1%, w Armenii 13.1%, w Kuwejcie 14.5%, na Ukrainie 17.9%, w Grecji 18.4%, w Bośni i Hercegowinie 13.2%, w Kenii 9.7%, w Wybrzeżu Kości Słoniowej 11.1%, w Tanzanii 11.5%, w Sudanie 15.7%, w Hiszpanii 15.8%, w Portugalii 15.9%, na Cyprze 16.8%, w Maroku 12.5%, w Libanie 13.5%, w Albanii 13.6%, w Wielkiej Brytanii 15.5%, w Meksyku 17.1%, w Szwecji 17.2%, w Rosji 20.2%, na Białorusi 18.2%, w Finlandii 18.4%, w Chinach 20.0% [20].

Zaledwie 12% użytkowników chce utrzymać kontrolę nad tym, jak korzysta z sieci. Uważam, że to zdecydowanie zbyt mała liczba osób. Taką kontrolę chce mieć w Albanii 13.0%, w Kolumbii 9.6%, w Nepalu 10.9%, na Filipinach 12.2%, w Trynidadzie i Tobago 12.8%, w Jemenie 13.0%, na Jamajce 13.0%, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich 13.0%, w Danii 13.1%, w Austrii 17.9%, w Brazyliai 4.8%, w Tanzanii 9.7%, w Nepalu 10.9%, w Bangladeszu 11.1%, w Macedonii 11.5%, w Niemczech 18.2%, w Chinach 18.3%, na Tajwanie 19.5%, w Bułgarii 11.8%, w Słowenii 8.7%, w Meksyku 9.2%, w Turcji 10.7%, w Hiszpanii 11.2%, w Tajlandii 12.5%, w Wielkiej Brytanii 14.1%, w Niemczech 18.2%, na Jamajce 13.0%, w Serbii 8.5%, na Cyprze 9.0%, w Chile 10.8%, w Indiach 11.7%, w Stanach Zjednoczonych 14.4%, w Luksemburgu 14.7% [21].

Obecna czołówka najpopularniejszych przeglądarek na świecie przedstawia się następująco (dane z grudnia 2011 według serwisu StatCounter) [22]:

  • Internet Explorer – 38,64%
  • Google Chrome – 27,27%
  • Mozilla Firefox – 25,29%
  • Safari – 6,08%
  • Opera – 1,98%

Użycie przeglądarek w Europie (dane z grudnia 2011 według serwisu StatCounter) [23]:

  • Mozilla Firefox – 32,46%
  • Internet Explorer – 31,28%
  • Google Chrome – 25,54%
  • Safari – 5,84%
  • Opera – 4,13%.

Google także postanowił przebadać swoich użytkowników. I jakie są najczęstsze wyszukiwania w jego przeglądarce?

W dniu pisania artykułu, czyli 14 maja 2014 roku najczęściej wyszukiwaliśmy następujących fraz: pogoda, Jaruzelski, TVN24, Lidl, Biedronka, Orange, PKP, Fakt, T Mobile, mapy, slavica, ESKA, Media Markt, prognoza pogody, sport, TVN Meteo, TVN, Gry Online, Carrefour, Na dobre i na złe [24]. Najpopularniejszym zapytaniem jest hasło facebook, po nim youtube, Google, you, Hotmail, Yahoo, lyrics.

Facebook w zainteresowaniu w ujęciu czasowym d 2007 roku do 2013 było ciągle rosnące, a zaczęło spadać delikatnie od 2013 roku. Według prognoz Googla zainteresowanie może wzrosnąć delikatnie [35]. Co ciekawe największe zainteresowanie tym portalem jest obecnie w Turcji, Albanii, Iraku, Indonezji, Tunezji, Algierii, Wenezueli, Bośni i Hercegowinie, Boliwii oraz Egipcie [26].

W 2013 roku najczęściej szukaliśmy takich filmów jak Django, Drogówka, Iron Man 3, Grawitacja, World War Z. Kac Vegas 3, Układ zamknięty, Oszukane, Wieki Gatsby, Piękne istoty. Jeśli chodzi o naszą ciekawość to szukając odpowiedzi na pytanie „czym jest” najczęściej szukaliśmy Ibanu, Piękna, Patriotyzmu, Marki, Paczyzmu, Psychologii, Twórczości, Oświaty, Architektury, Kościoła.. Ciekawe zestawienie J.

Naszą głowę zaprzątała też pewna myśl: jak ? Pytaliśmy jak: zrobić cukier, segregować śmieci, usunąć fb, usunąć qvo6, dostać gorączki, upolować faceta, się zakochać, zakonserwować podwozie, schudnąć szybko.

Można też poznać gusta Polaków bazując na takich wyszukiwaniach. Czego słuchamy? Ano… Psy Gangnam style, Macklemore, Rihanny, Daft Punk, Jamesa Arthura, Jeffa Hannemana, Robina Thicke, Emeli Sande, Sandu Ciorba i Katy Perry. Jeśli chodzi zaś o muzykę polską to największym hitem wyszukiwania jest piosenka Cleo i Donatana My Słowianie, dalej słuchamy Eweliny Lisowskiej, Bakłanica, Margaret, Marka Dyjaka, Michała Wiśniewskiego, Kamila Bednarka, Zespołu Enej oraz Zespołu Lemon [27].

Kogo wyszukiwaliśmy po nocach, przy kawie czy w autobusie? Tragicznie zmarłego Paula Walkera, kolejno Anny German, Ewy Chodakowskiej, Anny Grodzkiej, Piotra Żyły, Jorge’a Mario Bergoglio, Eweliny Lisowkiej, Marty Wierzbickiej, Nelsona Mandela oraz Macieja Musiała [28]. Jeśli zaś chodzi o sportowców to najbardziej interesowali nas tacy ludzie jak Piotr Żyła, Artur Hajzer, Oscar Pistorius, Dawid Ozdoba, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Gołota, Jerzy Janowicz, Maciej Berbeka, Gareth Bale, Sabine Lisicki [29].

Co zyskiwało najszybciej na popularności? Według kolejności ask.fm, nc+, Paul Walker, Anna German, Top Model, Zalando, Lekarze, Nju Mobile, My Słowianie oraz Harlem Shake [30].

Jakie programy TV oglądaliśmy? Wyszukiwaliśmy w tej kategorii najczęściej Anny German, Top Model, serialu Lekarze, Violetta, Miłość na bogato, Przepis na życie, Bitwa o dom, Voice of Poland oraz Otchłani namiętności.

Jeśli chodzi o wydarzenia to najbardziej zainteresował nas Woodstock, Parada Równości, Oscary, Konklawe, Gumball 3000, Festiwal w Opolu, Noc Muzeów, Fashion Days, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz wybory Miss Polonia.

Tego Polacy szukali w 2013 roku. Miłości, imprezy, dobrej muzyki i serialów.. dziwi mnie, że tak mało w tym programów i wyszukiwań dotyczących rozrywki, która może rozwinąć. Dlatego sięgnęłam po trendy jakie kształtują się w wyszukiwaniu jednego z najlepszych uniwersytetów świata – Harvardu.

I tu nastąpiło wielkie moje zdziwienie! Oczywistym było, że na pierwszym miejscu w zainteresowaniu poszczególnych regionów były Stany Zjednoczone.. ale kolejne miejsca szokują pozytywnie. Są to takie kraje jak w kolejności malejącej: Botswana, Kenia, Rwanda, Ghana, Fidżi. Tuż po nich Norwegia, ale ta akurat mnie nie dziwi. To bardzo budujące, że w tych krajach jest zainteresowanie nauką na tak wysokim poziomie.

Dla kontrastu w Stanach Zjednoczonych najczęściej wyszukiwanymi wydarzeniami był Boston Marathon, Government Shutdown, VMAs, Moore – Oklahoma Tornado, Royal Baby. Najczęściej wyszukiwanymi frazami były: Paul Walker, Boston Marathon Bombing, Nelson Mandela, Cory Monteith oraz iPhone 5s. Wyszukiwano także corocznych wydarzeń takich jak: Black Friday, Cyber Monday, Daytona 500, Chinese New Year, Tour de France. Wśród najczęściej „googlowanych” osób znajdziemy Miley Cyrus, Drake’a, Kim Kardashian, Justina Biebera oraz Beyonce. Ale tu Google szerzej pokazuje co było wyszukiwane. Opcji jest więcej. Np. są książki, jedzenie, firmy samochodowe oraz najpopularniejsze męskie imiona. Na pierwszym jest Luke, kolejno Austin, Jackson, Adrian, Jordan, Alexander, Carson, Cameron oraz Christopher. Szukano też w jakim pożywieniu ile jest kalorii. Najczęściej amerykanów interesowały jajka, banany, piwo i cukier. Ale to nie koniec.. Amerykanie byli żądni wiedzieć kto z kim, jak, gdzie i kiedy. Dlatego też często wyszukiwali osób i ich związków. Chcieli wiedzieć o rozwoju związku i zerwania Miley Cyrus i Liama Hemswortha, Taylor Swift i Harrego Stylesa, Kris Jenner i Bruca Jennera, Niny Dobrev i Iana Somerhaldera, Mirandy Kerr i Orlando Blooma, Jennifer Lawrance i Nicholasa Houlta, Ryana Seacresta i Julianne Hough, Katty Perry i Johna Mayera, Marca Jacobsa i Harrego Luisa oraz Michalea Douglasa i Catherine Zeta – Jones. Pragnęli też upewnić się czy w ciąży jest Kim
Kardashian, Kate Middleton, Megan Fox, Shakira, Jessica Simpson, Halle Berry, Tamar Braxton, Kerry Washington lub Jennifer Love Hewitt [31].

Amerykanie szukali również miejsca na swój ślub. Gdzie chcieli się wybrać? Najczęściej do Meksyku, na Bahamy, na Wyspy Kanaryjskie i na Jamajkę. Na miesiąc miodowy pojechali by do Nowej Zelandii, Cancun, na Malediwy, na rajskie wyspy Bali oraz do Tajlandii. W co by się ubrali.. sądząc po wynikać w stroje marki Versace, Michaela Korsa, Diesla, Gucciego. Wzięli by ze sobą antybiotyki, ibuprofen, paracetamol oraz adderall. Jedli by pizzę, kurczaka, ciasta, pili kawę i wino… Być może zamówiliby coś na amazon.com lub w Walmarcie? Obejrzeli potem mecz swoich ulubionych drużyn sportowych takich jak Miami Heat, Dallas Cowboys czy Boston Red Sox. Zaś gdyby byli samotni zapisaliby się no następujących popularnych serwisów randkowych: match.com, chemistry.com, PlentyfFish.com, Zoosk.com lub eHarmony.com. W między czasie buszowali by po blogu Engadget, Gizmdo, Perez Hilton, Reality Steve lub Lifehacker. Pili piwo Blue Moon, Bud Light, Bud Platinum lub Kingsfisher. Albo przeczytali Lean In: Women, Work, and the Will to Lead, Great Gatsby, Divergent, książkę o długim tytule, a mianowicie Soul Healing Miracles: Ancient and New Sacred Wisdom, Knowledge, and the Practical Techniques for Healing the Spiritual, Mental, Emotional and Physical Bodies lub The Fault in Our Stars czy Wonder [32].

Czego wyszukiwali w tym czasie Brytyjczycy? Min. Jak zrobić naleśniki, jak napisać CV, jak stracić na wadze, jak rysować mangę czy też jak grać w pokera. Interesował ich Wimbledon, Eurowizja i Oscary. Pragnęli wyjechać do Rzymu, Nowego Jorku, Amsterdamu słuchając w tym czasie Harlem Shake, Gangnam Style, Blurred Lines, Thrift Shop, Wrecking Ball [33].

Na stronie internetowej http://www.mowimyjak.pl znajdziemy całe zestawienie wyszukiwań na rok 2012.:

  1. Hasła wpisywane do GOOGLE’a, zyskujące na popularności w 2012 roku to: Kwejk, Tablica.pl, Euro 2012, ACTA, TVN player, Besty, Wiocha.pl, Julia, Koko Euro Spoko, Moviestarplanet [34].
  2. Osoby zyskujące na popularności w 2012 r.: Natalia Siwiec, Whitney Houston, Robert Lewandowski, Wisława Szymborska, Irena Jarocka, Ronaldo, Felix Baumgartner, Ewelina Lisowska, Michel Teló, Niekryty Krytyk [35].
  3. Piosenki: Koko Euro Spoko, Call Me Maybe, Gangam Style, Oceana Endless Summer, Enej Skrzydlate Ręce, Someone Like You, Ostatnia Nocka, We Are Young, Adele Skyfall, Gusttavo Lima Balada [36].
  4. Filmy: Jesteś Bogiem, Skyfall, Dziewczyna z tatuażem, Avengers, Big Love, W ciemności, Sponsoring, Igrzyska śmierci, Kac Wawa, Prometeusz [37].
  5. Muzycy: Gotye, Ewelina Lisowska, Michel Teló, One Direction, Lana Del Rey, Gusttavo Lima, Oceana, Sylwia Grzeszczak, Kimbra, Maria Peszek [38].
  6. Programy telewizyjne: Julia, Lekarze, Masterchef, Prawo Agaty, Bitwa na głosy, Przepis na życie, Pamiętniki z wakacji, Rodzinka.pl, Ukryta prawda, Zakazane uczucia [39].
  7. Polscy olimpijczycy: Damian Janikowski, Sylwia Bogacka, Joanna Mitrosz, Zofia Noceti-Klepacka, Magdalena Fularczyk, Marta Walcykiewicz, Aneta Konieczna, Paweł Zagrodnik, Przemysław Miarczyński, Paweł Fajdek [40].
  8. Wydarzenia sportowe: Euro 2012, Olimpiada 2012, KSW 20, Mecz Polska Anglia, Dakar 2012, Wimbledon 2012, KSW 18, Australia Open 2012, Euro 2016, Mecz Polska Portugalia. Sportowcy: Robert Lewandowski, Ronaldo, Marit Bjorgen, Szczęsny, Lee Richardson, Błaszczykowski, Balotelli, Jerzy Janowicz, Kliczko, Sarah Burke [41].
  9. Jak…?: usunąć Facebooka, zrobić kłosa, oszukać wariograf, upolować faceta, narysować twarz, usunąć babylon, zbudować dom, odpowietrzyć kaloryfer, wygląda czerniak, powiększyć stronę [42].
  10.  Czym jest…?: ACTA, paczyzm, tabu, cleverbot, nadzieja, tolerancja, piękno, państwo, bezrobocie oraz cache [43].

Jacy jesteśmy ?

Chcemy być chronieni w sieci, uczyć się w niej oraz poszerzać horyzonty. Dowiadywać się zarówno z kim mamy do czynienia, ale też jak… zrobić naleśniki. Słuchamy nowej muzyki, znamy nowinki filmowe i pozwalamy im stawać się jeszcze bardziej popularnymi właśnie poprzez wyszukiwanie. Internet daje jak widać mnóstwo możliwości.

Przypisy:

  1. [1]https://webwewant.mozilla.org/pl/?utm_source=snippet&utm_medium=snippet&utm_content=glow2014pl&utm_campaign=glow2014#video
  2. [2]Ibidem.
  3. [3]Co ciekawe administratorzy strony od razu podkreślają, że „Kiedy udostępniasz swoją odpowiedź przez któryś z odnośników, dodajemy Twoją lokalizację do mapy, aby pokazać ogólny wpływ naszej społeczności na świat.”.
  4. [4]https://webwewant.mozilla.org/pl/?utm_source=snippet&utm_medium=snippet&utm_content=glow2014pl&utm_campaign=glow2014#
  5. [5]Ibidem.
  6. [6]Ibidem.
  7. [7]IbIidem.
  8. [8]Ibidem.
  9. [9]Ibidem.
  10. [10]Ibidem.
  11. [11]Ibidem.
  12. [12]Ibidem.
  13. [13]Ibidem.
  14. [14]Ibidem.
  15. [15]Ibidem.
  16. [16]Ibidem.
  17. [17]Ibidem.
  18. [18]Ibidem.
  19. [19]Ibidem.
  20. [20]Ibidem.
  21. [21]Ibidem.
  22. [22]http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegl%C4%85darka_internetowa
  23. [23] http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegl%C4%85darka_internetowa
  24. [24] https://www.google.pl/trends/hottrends
  25. [25]http://www.google.pl/trends/explore#cmpt=q&q=%2Fm%2F02y1vz
  26. [26]Ibidem.
  27. [27]http://www.google.pl/trends/topcharts#vm=trendingchart&cid=zg969&geo=PL&date=2013&cat=
  28. [28]Ibidem.
  29. [29]Ibidem.
  30. [30]Ibidem.
  31. [31]Ibidem.
  32. [32]Ibidem.
  33. [33]http://www.google.pl/trends/topcharts#geo=GB&date=2013
  34. [34]http://www.mowimyjak.pl/newsy/internet-technologie/najpopularniejsze-hasla-google-2012-co-najczesciej-wpisywalismy-do-wyszukiwarki-google-w-2012-r,33_50362.html
  35. [35]Ibidem.
  36. [36]Ibidem.
  37. [37]Ibidem.
  38. [38]Ibidem.
  39. [39]Ibidem.
  40. [40]Ibidem.
  41. [41]Ibidem.
  42. [42]Ibidem.
  43. [43]Ibidem.

Bibliografia:

  • https://webwewant.mozilla.org/pl/?utm_source=snippet&utm_medium=snippet&utm_content=glow2014pl&utm_campaign=glow2014#
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegl%C4%85darka_internetowa
  • http://www.google.pl/trends/explore#cmpt=q&q=%2Fm%2F02y1vz
  • http://www.google.pl/trends/topcharts#geo=GB&date=2013
  • http://www.mowimyjak.pl/newsy/internet-technologie/najpopularniejsze-hasla-google-2012-co-najczesciej-wpisywalismy-do-wyszukiwarki-google-w-2012-r,33_50362.html

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.