Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

19 lutego 2019

Czy to tylko zbiór dramatycznych przypadków?


 Przy całym szacunku dla rodziny, przyjaciół i wyborców tragicznie zmarłego pana Pawła Adamowicza Prezydenta Gdańska, jakkolwiek jest jeszcze zbyt wcześnie na dyskusję o kontekście tego wydarzenia, to należy uznać, że ta sprawa jest tak poważna że wymaga nadzwyczajnej uwagi opinii publicznej. Jej konsekwencje są politycznie istotne. Oznacza to, że prawdopodobieństwo realizacji scenariusza o dalekosiężnych skutkach jest w tym wypadku bardzo wysokie. Prawdopodobnie ktoś właśnie ten scenariusz zrealizował, a sprawca był w nim tylko ogniwem w ciągu zdarzeń.

Z tego względu pozwolimy sobie na zadanie publicznie kilku pytań i przeprowadzenie symulacji zdarzeń – zarysowanie scenariusza, które może stanowić wyjaśnienie dla jednego z prawdopodobnych scenariuszy możliwego przebiegu wypadków. Wysnute wnioski są przerażające i niestety także przerażająco prawdopodobne – to jeszcze głębsze pytania, które już zadaje sobie wiele osób.

Generalnie należy postawić tezę, że to nie był przypadek. Oznacza to, że mógł to być czyn mordercy, motywowanego wewnętrznie np. w wyniku zaburzeń psychicznych lub innych czynników automotywacji. Mógł to być również czyn mordercy, motywowanego przez czynnik zewnętrzny. Obie możliwości są prawdopodobne.

Przebieg zdarzeń w głównych fazach budujących akcję wyglądał w sposób mniej więcej następujący:

Faza 1 – przestępca powziął zamiar i przygotował się do popełnienia zbrodni, nabył narzędzie zbrodni ułożył scenariusz, odpowiednio przygotował logistykę zdarzeń oraz przewidział ciąg czynności, które mogą nastąpić w wyniku jego interakcji z infrastrukturą wydarzenia przed i po czynie.

Faza 2 – przestępca przyszedł na miejsce zbrodni, dokonał przeniknięcia wraz z narzędziem zbrodni do wnętrza chronionego podsystemu logistycznego wydarzenia i czekał.

Faza 3 – w odpowiednim momencie przestępca przeprowadza błyskawiczny atak, skoncentrowany na brutalnym mordzie. Podbiega do pana Adamowicza, zadaje ciosy i następuje faza najciekawsza.

Faza 4 – przestępca z nożem w dłoni kroczy triumfalnie po scenie wśród zdziwionych i nie rozumiejących zdarzenia ludzi, następnie bierze mikrofon i wygłasza swoje oświadczenie. Wzmacnia w ten sposób wymiar medialny całości, wskazując że jego motywy mogły być inne, a w istocie odmienne – szersze od jego samo uświadomionych pobudek.

Faza 5 – przestępca nie atakuje innych ludzi, nie stawia oporu postronnemu pracownikowi technicznemu, który go bardzo banalnie obezwładnia. Zdarzenie się kończy.

Mamy więc do czynienia z ciągiem skomplikowanych zdarzeń, gdzie był zamiar, było planowanie, było przygotowanie, konspiracja, następnie realizacja z długą fazą pośredniego oczekiwania na określony moment. Następnie tragiczny akt samego zabójstwa, połączony z triumfem – spełnieniem się mordercy, oświadczeniem społeczeństwu, że oto została dokonana zemsta za takie lub inne rzekome lub rzeczywiste krzywdy. W swoim mniemaniu zapewne oto odpłacił się adresatowi swoich wcześniejszych krzywd i żali, społeczeństwu reprezentowanemu przez polityka opcji, która oskarżał o swoją rzekomą lub rzeczywistą krzywdę.

Ten osobnik nie krył swojej satysfakcji z popełnionej zbrodni, jeszcze publicznie mówił o tym, że pan Adamowicz zginął, prawdopodobnie był przeświadczony o tym, że dokonał zabójstwa. Z jego głosu w istocie emanował spokój. Nóż miał mieć 14,5 cm, do tego to ostrze typu wojskowego. Tego typu konstrukcje mogą przy wyciąganiu z ciała szarpać je w taki sposób, że zabliźnienie się rany jest praktycznie niemożliwe. To wskazuje na to, że nie tylko miał zamiar, ale jeszcze przeprowadził scenariusz, którego wszystkie elementy złożyły się na to, że mógł być pewien swojej skuteczności.

Wszystko to dzieje się w świetle kamer, co więcej przy tysiącach świadków na żywo oraz setkach tysięcy przez telewizorami, później proliferacja wieści sięgnęła dziesiątek milionów jeżeli nie więcej, bo sprawa odbiła się szerokim echem w mediach międzynarodowych. Czy to jest kontekst, który byłby celem zwykłego przestępcy?

Właśnie ten aspekt, będący realną korzyścią z tego ciągu zdarzeń i tragedii do której doprowadziły, nakazuje się zastanowić nad źródłami inspiracji tego czynu. Otóż, już w teorii kryminologii wiele razy zbadano takie przypadki. Generalnie przestępcy – wszędzie na świecie od czasów upowszechnienia się komunikacji na odległość nie chcą ujawniać ani swojej tożsamości, ani swoich czynów. Jeżeli ktoś planuje coś ukraść lub nawet kogoś zabić, to prędzej zaczai się przy przysłowiowym śmietniku. Ewentualnie będzie śledził ofiarę i napadnie ją w miejscu rutynowym po jakimś czasie, jak pozna jej rozkład dnia – żeby mieć możliwość ucieczki i co jeszcze ważniejsze – zapewnienia sobie alibi. Chęć bycia widzianym – demonstrowanie spełnienia na miejscu ohydnej zbrodni to przejaw choroby psychicznej lub/i działania z innej motywacji.

Tak mogło być w tym przypadku. Ten osobnik, mógł być wysterowany przez czynniki trzecie – poprzez doprowadzenie do określonego stanu psychicznego oraz podsunięcie sił i środków oraz zabezpieczenie logistyczne ciągu zdarzeń. W wyniku których było prawdopodobne, że uda mu się dokonać zbrodni, która będzie miała znaczenie dla naszego życia politycznego i przyszłości w ogóle!

Chyba, że uwierzymy w to, że mamy tak zdolnych przestępców-schizofreników, którzy w około miesiąc po wyjściu z więzienia potrafią dokonać zbrodni terrorystycznej, osiągając efekt fenomenalnie obciążający wizerunek naszego kraju. Nie ma możliwości, żeby w jednym ciągu złożyło się idealnie pasując do siebie, tak wiele przypadków. Ten ciąg zdarzeń nie wygląda jak tylko zbiór dramatycznych przypadków. Przeraża to, że ta dramatyczna sytuacja została natychmiast wykorzystana przez część opozycji do atakowania w rządzących. Bardzo pomogły w tym niektóre media!

Uszanujmy pamięć zamordowanego i tragedię najbliższych pana Adamowicza i wielu ludzi, przeżywających tą dramatyczną sytuację w te dni…

Tags: , , , ,

44 komentarze “Czy to tylko zbiór dramatycznych przypadków?”

  1. Inicjator
    15 stycznia 2019 at 04:50

    Smutne wydarzenie, dobre rozumowanie Autora.

    Pozostaje tylko milczeć.

  2. Grzegorz z Kotliny Kłodzkiej
    15 stycznia 2019 at 06:08

    Pan redaktor podejrzewa, że napastnik został poddany kontroli umysłu. Prezydent miał parę dobrych interesów w swoim życiu, być może więc sprawa ociera się tylko o aspekt finansowy i porachunki w świecie biznesu, a być może chodzi o skompromitowanie władzy naszego kraju.
    Jestem niemalże pewien, że tego nigdy się nie dowiemy. Napewno jednak sytuacja powinna mieć wpływ na rodzaj debaty publicznej. Ona na tyle zwyrodniała i “schamiała”, że wymaga pewnych zdarzeń, choćby były i naciągane. Być może nieprawdziwe. Warto zatem wykorzystać ją do naprawy tego co zepsuliśmy. Czy jednak to się uda, skoro pani “profesor” rzuca jadem zaraz po śmierci?

    Na dobrą sprawę, czego się spodziewać po łobuzach styropianowych? Przecież to są bandziorki, które ktoś ubrał potem w garnitury.

    “z chama nie zrobisz Pana” czy też “chłop z wioski wyjdzie, ale wioska z chłopa…..”

    pozdrawiam

  3. Narodowe Odrodzenie Polski
    15 stycznia 2019 at 06:18

    Mówili o nim prezydent stadt Danzig

  4. Dom
    15 stycznia 2019 at 07:35

    Z tej zbrodni wnioski nie zostaną wyciągnięte.
    Tragedia smoleńska też nikogo nic nie nauczyła, a szkoda.

  5. wlodek
    15 stycznia 2019 at 07:42

    Żyjemy w kraju w którym nie ma autorytetów. Z ust polityków sączy się jad.Podjęto próbę wykluczenia całych grup społecznych, lekarze, sędziowie, komuniści ,policja poprzez swoje działania jak i prokuratorzy wykluczają się sami.Atmosfera społeczna sprzyja zachowaniom pełnym agresji,internet jest tego najlepszym dowodem.O roli mediów w tym zakresie też warto pamiętać. Szkoda człowieka, kto będzie następnym?

  6. Xun Zi
    15 stycznia 2019 at 08:17

    Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o działaniach służb specjalnych i oglądał film “Służby specjalne”, w którym są bardzo ciekawie pokazane metody działania tajnych służb, ten wie, że nie można wykluczyć scenariusza podanego przez autora. Ale też musimy pamiętać, że zabójca został skazany za napady na banki, które wcześniej też planował. Nie był więc jakimś zwykłym schizofrenikiem z ulicy atakującym przypadkowo, tylko człowiekiem, który miał doświadczenie w planowaniu zbrodni.

    Poza tym poziom agresji w politycznej debacie osiągnął już taki poziom, że prędzej czy później i tak by doszło do jakiejś tragedii. Teraz lont został podpalony. Możemy go zgasić lub pozwolić, by dotarł do beczki.

    14 stycznia skończyła się jakaś epoka. Zobaczymy co będzie dalej. Damy się sprowokować do pogłębiania podziałów czy jednak rozsądek weźmie górę?

  7. Pozorovatel
    15 stycznia 2019 at 08:39

    Piszę te słowa wstrząśnięty gdańską tragedią. Otóż przyszedł czas zbiorów gorzkich owoców naszych zasiewów ostatniego ćwierćwiecza. Niestety zaniedbania edukacyjne, kulturalne, wieloletnie bezrobocie młodego pokolenia nie służy budowaniu postaw prospołecznych. Nałożyła się na to niezwykle agresywna indoktrynacja budująca postawy młodego pokolenia na wzorcach najnikczemniejszych postaciach naszej historii. Mamy więc dzisiaj fanatyzm religijny, ruchy neofaszystowskie, ksenofobię, nietolerancję i zwierzęcą rusofobię. Podziały polityczne i religijne sięgnęły poziomu nienawiści i gotowości do zabijania nie podzielających “jedynie słusznych” poglądów i wyznania. Mam smutne skojarzenie, że po blisko wieku Wilmont niejako odnowił zbrodnię Eligiusza Niewiadomskiego. Po tamtej Polska pogrążyła się w nienawiści i przemocy, by raźnym krokiem zmierzać ku nieuchronnemu upadkowi. Jakże złowieszczo na tym tle wyglądają współczesne deklaracje kontynuacji tradycji II Rzeczpospolitej. Czyżbyśmy już wstąpili na tę samą drogę?

  8. Grzegorz z Kotliny Kłodzkiej
    15 stycznia 2019 at 08:47

    @Xun Zi

    Być może służby miały haka na dawnego łobuza i wykorzystały go do pewnych działań.

  9. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 08:53

    ….i następuje faza najciekawsza”.
    No, właśnie. Najciekawsza faza rzuca ślad, którym należy pójść.
    Ale o możliwym tropie nie dowiemy się nigdy, gdyż to “tylko” spiskowa teoria.

  10. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 09:07

    … – Śpieszmy się kochać ludzi, gdyż tak szybko odchodzą.

    Czyńmy dobro,( nie pod publikę) gdyż tylko TO namacalne dobro uczynione bliźniemu swemu pozwoli zachować o nas wspomnienie, pomimo tego że ‘dobrodziejstwa piszą się na piasku
    a krzywdy ryją się na kamieniu”.
    I dlatego właśnie – Wieczne odpoczywanie racz mu dać Panie,
    a Światłość wiekuista niechaj mu świeci…

  11. Zbigniew
    15 stycznia 2019 at 09:54

    No po prostu spisek.
    Bzdura.
    Ten obecny “świat” to w większości totalny bałagan (jak kto woli “burdel”) i pozoranctwo. Prewencja rzeczywista istnieje PO FAKCIE a PRZED FAKTEM są jedynie spekulacje oparte o dość jednostkowe i zmyślone łańcuchy przyczyna skutek. Równie dobrze można napisać że facet nosił za ciasną czapkę i dlatego zdarzyło się to co zdarzyło.
    Nie snułbym więc publicznych teorii spiskowych (ciekawe kto wie skąd wzięło się to pojęcie) i poczekał na publiczną WERSJĘ scenariusza która będzie jedynie PRAWDOPODOBNĄ.
    I darowałbym sobie Autorze porównania że jak 14,5 to “wojskowy” i to jeszcze ząbkowany. A może był kuchenny? Taki typowy długi “nóż szefa” z prostym i grubym ostrzem?
    Tego rodzaju “fazowanie” kończy się zwykle bzdurami które później żyją własnym życiem nawet jak fakty zostaną obnażone i zupełnie się nie zdziwię że na pewno to “zamach”, i pewnie mocodawcami byli “ruscy”, “szawby”, “amerykańce” (tu każdy wstawi sobie dowolne urojenie).

  12. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 10:07

    @Pozorovatel.

    ” Mamy więc dzisiaj fanatyzm religijny, ruchy neofaszystowskie, ksenofobię, nietolerancję i zwierzęcą rusofobię.”
    🙂
    Zapomniał pan o dominującym NIESTETY w naszym życiu marksizmie kulturowym, polipoprawności, dominacji eurolewicy
    na co dzień nie tylko w mass-mediach, także w kościele katolickim Stąd wynika zwierzęca fala rusofobii. Proponuję posłuchać z uwagą
    p. pułkownika ‘ze służb”, jest odniesienie i do Owsika i do ‘tamtych” wydarzeń z początków naszej państwowości XX w. “Komu zależy na destabilizacji Polski ws. ataku na Adamowicza? Chińska agentura? Wroński i Rola!” Nb. jak przystało na exfunkc. służb mającego korzenie w Polsce “Ludowyj” wiadomo esbek – cecha charakterystyczna
    rusofobia…
    Ps. A, już w niedzielę poczujemy swąd płynący ze świątyni Pana…
    Amen.

  13. MAR
    15 stycznia 2019 at 11:32

    Co wy wiecie o profilowaniu sprawcy co wy wiecie o nnnnn hehe

    COŚ TAM MOŻE WIEMY,ALE TAKICH RZECZY SIE NIE PISZE. Pozdr. Web. Józef.

  14. Grzegorz z Kotliny Kłodzkiej
    15 stycznia 2019 at 13:26

    To tak a propos zwyrodnienia życia w tym kraju. Dzisiejsza zasłyszana rozmowa z korytarza Urzędu Pracy w Kłodzku pomiędzy kobietą, a mężczyzną:

    – wiesz co, nie ma juz tej fajnej pani, teraz jest jakaś nowa i ona mi będzie pracę szukała

    Wychowaliśmy patoli zasiłkami.

  15. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 13:28

    @Zbigniew. (ciekawe kto wie skąd wzięło się to pojęcie) Ano,
    ciekawe i to bez ubierania w cudzysłów, skąd i dlaczego wyjaśnia
    mjr rez. WP “TEORIE SPISKOWE” – termin wymyślony przez …. – Alex Berdowicz https://www.youtube.com/watch?v=WyFXZpl0YW8&t=366s
    Nb. wklejam po raz kolejny, jakże fascynującą prelekcję p. Alexa 🙂

  16. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 13:52

    Z cyklu p. ‘Nikt czyta i komentuje: Prawdziwi twórcy II wojny światowej

    https://www.youtube.com/watch?v=uQsCHbvmrXM&t=394s

  17. ____łaj
    15 stycznia 2019 at 14:59

    Trzy dni przed marszem 11 listopada zeszłego roku, kiedy już było wiadomo, że będzie chciało maszerować prawie ćwierć miliona ludzi, prezydent Warszawy, HGW, odwołała marsz, a wielu policjantów poszło na L4. To była wyraźna ustawka na sprowokowanie siłowej konfrontacji. Wtedy również przybył z Brukseli były premier, z przesłaniem politycznym, opowiadając coś o walce z bolszewikami. Wtedy, „ktoś” zapobiegł konfrontacji używając do osłony marszu wojsko.
    Wcześniej do Poznania z Brukseli przyjechał były premier, kiedy w sejmie trwało blokowanie mównicy, czyli tzw. „pucz”. Wtedy „problem” został rozwiązany przez przeprowadzenie głosowania nad budżetem w innej sali.
    Tym razem były premier po przyjezdzie do Gdańska oświadczył, że „ obronimy Gdańsk, Polskę i Europe przed przemocą”. Ciekawe jakich środków będzie chciał użyć w trakcie tej “obrony”?

  18. Miecław
    15 stycznia 2019 at 15:46

    Takie są skutki transformacji, gdzie nihilizm i demoralizacja dominuje, mimo nauczania religii w szkołach. Płk. Wroński z linkowanego wczoraj przez @krzyk58, wywiadu u Roli ma rację, winni są politycy wszystkich opcji po 1989 roku i ich polityka wzajemnej nienawiści, nie wspominając o destrukcyjnej polityce gospodarczej która się odbija na zdrowiu psychicznym Polaków. Wystarczy porównać statystki jeszcze z początku lat 90-tych i obecne, a wynika z nich bardzo duży wzrost ilości chorób psychicznych. No i niestety takie ofiary systemu zniewolenia i bezrobocia, stają się potem przestępcami, bywa że nie z wyboru tylko na skutek demoralizacji i biedy, a jak niektórzy przestępcy mówią wprost, że nie byli w stanie zaakceptować życia w biedzie i poniżeniu, dlatego nastąpiła ich społeczna alienacja i przestępcze życie.

    Dlatego w okresie transformacji nastąpił ogromny wzrost przestępczości, który się trochę rozładował po naszym wejściu do UE, wystarczy porównać statystyki przestępczości z okresu PRL oraz III RP do 2004 roku i po 2004 roku, czyli wejściu do UE, gdzie masa Polaków wyjechała za granicę i nie musiała już kraść, aby przeżyć. Wg statystyk Ministerstwa Sprawiedliwości wzrasta też ilość recydywy, a to oznacza zwiększone niebezpieczeństwo dla Polaków bycia potencjalnymi ofiarami przestępstw i jest skutkiem błędnej polityki karnej w systemie III RP oraz bezrobocia.

    To oczywiście nie jest usprawiedliwienie dla popełnionej zbrodni, ale trzeba zdawać sobie sprawę z etiologii takich aktów terroru i ich kryminogenezy, aby im zapobiegać w przyszłości. Zgodnie z tym co powiedział płk. Wroński politycy zbierają żniwo swojej nienawiści i braku polityki społecznej oraz gospodarczej. Różnica tej zbrodni w stosunku do innych polega tylko na skierowaniu agresji przeciwko politykowi, a nie przeciwko przypadkowej osobie na ulicy dla tzw. rozładowania frustracji, a takich czynów było w Polsce notowanych już sporo. Gdyby to była taka kolejna zbrodnia na ulicy, to żaden polityk by się tym specjalnie nie przejął, co najwyżej media miałyby przez jakiś czas o czym pisać. A w tej sytuacji wszystko się zmienia i mają faktycznie problem.

    Jest to jednak zły przykład i kazus na przyszłość, bo inni frustraci i psychicznie chorzy mogą brać z niego przykład, więc zagrożenie egzystencjalne zostaje teraz przeniesione na polityków ze zwykłych ludzi z tzw. ulicy. Co to oznacza dla polityków wiadomo. Albo szybko będą naprawić wszystko w Polsce co do tej pory zepsuli i zagwarantują Polakom bezpieczeństwo ekonomiczne oraz zabezpieczenie medyczne i psychologiczne, a po pewnym czasie wszystko może wrócić do normy, czyli stanu bezpieczeństwa z okresu Polski Ludowej. Albo będą musieli wynająć ochronę i pozamykać się przed społeczeństwem w chronionych dzielnicach, a to oznacza izolację i pogłębianie się frustracji klasowej oraz niewykluczone, że dalsze akty terroru indywidualnego, bo takie zdarzenia są niemożliwe w zasadzie do przewidzenia i zapobiegania na poziomie prewencji indywidualnej. Możliwa prewencja generalna dotyczy zmiany polityki społeczno-gospodarczej oraz rezygnację z polityki dzielenia społeczeństwa na lepszych i gorszych itd.

    @Xun Zi.
    @Pozorovatel
    @Zbigniew

    Podpisuję się pod waszymi opiniami. Takie są fakty i skutki prowadzonej przez polityków destrukcyjnej działalności. Ale to żaden spisek, czy działanie jakiś tam służb, prania mózgu itd. Przyczyny są czysto społeczne i psychologiczne.

    Sądzę więc, że Adamowicz jest przypadkową ofiarą, bo najłatwiejszą w danej chwili do osiągnięcia przez zabójcę, który zaplanował osobistą zemstę na jakimś polityku, za domniemane lub urojone krzywdy. Zważmy, że w trudnej sytuacji ekonomicznej znajdują się miliony Polaków i żaden nie idzie zabijać. Ale na ileś tam milionów ludzi będących w trudnej sytuacji, zawsze może się znaleźć osoba bardziej niezrównoważona psychiczne i dokonać takiego aktu terroru, zwłaszcza, gdy negatywna narracja płynie z mediów i politycy zieją do siebie nienawiścią. Ukierunkowanie tej zbrodni i jej motywów na konkretną opcję polityczną i polityka mogło mieć swe źródło w medialnej nagonce.

    Oby ta tragedia rodziny Adamowiczów zmieniła polityków i politykę oraz Polskę. Czy politycy i dziennikarze, media są w stanie wyciągnąć z tej tragedii wnioski, czy nadal będą brnąć w destrukcję i dzielić ludzi na lepsze i gorsze sorty, czas pokaże?

  19. krolowa bona
    15 stycznia 2019 at 16:44

    W /g nauk wyzszych min.logarytmow matematycznych nie ma zadnych przypadkow tylko dla zwyklego czlowieka teorie rzekomego tylko chaosu i rzekomego tylko “porzadku” nie sa obejmowane intelektualnie …..ale juz emocjonalnie / intuicyjnie prawie kazdy rozpoznaje fasz i mowi np…no cos tu nie gra, no cos tu sie nie zgadza… jakis komiczny zapach “z obory”,jakis nie pasujacy smak w niby harmonicznie przyrtadzonym sosie…..na podstawie takich przeslanek powstraja rozne rozmaite teorie zwane spiskowymi jak negatyw i pozytyw w czarno-bialej fotografii… komentarzorze @Zbigniew wlasnie oficjalna wersja podana po rzekomymi dochodzeniu jest najczesciej najwyzsza spekulacja i rzekome dowody przyjete w danym momencie przez “nauke” i jej propagande oraz polityke bedaca iluzjonistycznym omamianiem mas, ktore stosuje sie.na podstawie kolejtywnej swiadomosci jakies grupy ludzi, jakiegos narodu….
    Dywagacje autora w bardzo wolnej formie analizuja fakty i jednoznacznie mozna by rzec, ze dzialanie sprawcy czynu byly dokonywane z tzw.premedytacja czesto uzywa sie w j.polskim i polskim prawie karnym slowa ” sprawca dzialal z rozeznaniem czynu zabronionego” i jako uwaza sie owo rozeznanie za idetyczne z premedytacja, czym jednak nie jest gdyz planowanie mentalne i konceptualne takiego np.czynu jak ten analizowany nie jest rowne z rozeznaniem czynu zabronionego ,do ktorego w w /w przypadku sprawca zostal i to z penoscia pod silna presja zmuszony, nawet byc moze oszolomiony np. syntetycznym narkotykiem “christalmed” ( czysty,krystaliczna metadon uzywany przez min.niemieckich, japonskich i belgijskich zolnierzy podczas 1WS ,takze podczas 2WS…ktora to substacja wewnetrzne “uspokaja” ale wogole nie usypia i fantastycznie dziala przy duzym halasie ( muzyka, scena…) i blyskami reflektorow, ktore czesto bez owej substacji ludzi paralizuja ( chwilowy marazm lub nawet absencja swiadomosci z lekiem ) i komletnie oslepiaja, ze nie moga sie polapac w otoczeniu i np.schodza w dziure ( na orkiestre np.) myslac ze to schody…a wiec sprawca mial duze fachowe zaplecze i jesli sam nie byl miotany “zemsta” to go zmuszono to podjecia tego czynu …zreszta analizujac dzialania “jedynie slusznej opozycji” wlasnie ta opozycja dla konkretnych politycznych korzysci juz od dawna a przynsjmnuej w momencie powstania KOD-u miala taki mniejwiecej plan….Donek osobiscie mimo cyrku z Brexitem udal sie na miejsce zbrodni….
    Analogie historischen,ktore analizuje na “seminariach doksztalcenowych to” zabostwo JFKennedy’ego i pozniej jego brata Roberta ( ci wytrzasnieci z skads sprawcy…), zabojstwo MartinaLuthra King’a, przed 100 laty Rozy Luxemburg, Patryka Lumumby ( oh…tu jest szersze tlo…podobienstw….)…zabojstwo prezydenta Szwecji, ktory wyszedl wlasnie sobie z kina….pozniej napad w trolejbusie czy tam w jakis”tramwaju” w bialy dzien na szwecka minister spraw socjalnych….itd.,itd….te wszystkie “incydenty” nalezy doglebnie przeanalizowac i dochodzi sie do wniosku, ze schemat z Gdanska duplikuje powyzsze zbrodnie wraz z wyszukanym do jej dokonania sprawca ….co ,co zupelnie innaczej wyklada kazusie zabojstwa tego saudyjskiego dziennikarza w ambasadzie swojego kraju w Ankarze…..
    Widze, ze absolutnie “jedynie sluszna opozycja” bardzo w walce o dostep do koryta sie radykalizuje i jest jej kazda cena nie za wysoka….. krecenie zagranicznych reportazy z pewna hrabina od siedmiu bolesci i powstechne steajki juz jej nie wystarcza…pazerne toto i bezwzgledne sie porobilo i nawet ,co komentator@Mieclaw ciagle podkresla “nowe” i to “stare jasnie panstwo” zaofiaruje pokoj narodowy i europejski za jeszcze jedne “osmiorniczki” czy( “ruski”) kawior lub flaszke wodki z najwyzszej polki w delikatesach by tylko ogrzewac sie na koszt zgrzytajacego zebami podatnika i glodujacych i pogarda obrzucanych dzieci w reflektorach medialnych swiatel…. co tam jedna ofiara tu czy tam wiecej….a co to mnie obchodzi….zreszta w Gdansku stosowano te dokryne , to “je normalka”…..
    Pokoj wszystkim ofiarom tych haniebnych poczynan…pokoj krwawiacej Polsce…

  20. Koala
    15 stycznia 2019 at 17:18

    To jest bardzo trudny tekst, moim zdaniem absolutne mistrzostwo świata. Autor dotyka sedna sprawy w sposób ultra delikatny wpasowując się w potrzebę chwili, a zarazem przekazuje dokładnie to, co chciał przekazać. Bardzo za to Państwu dziękuję. Otwieracie oczy i umysły.

  21. wlodek
    15 stycznia 2019 at 17:44

    Królowo, widzę że ogólnie panujący chaos udzielił się i Tobie. Nie ulega wątpliwości że świat w dotychczasowych formach się kończy.Podziały w Polsce są odzwierciedleniem sytuacji w świecie. A może być tylko gorzej! Pozdro.

  22. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 18:38

    @Miecław.Wybrałeś z Wrońskiego to co pasuje do twojej układanki,
    zapewniam, poruszał też inne ważkie sprawy.
    “Sądzę więc, że Adamowicz jest przypadkową ofiarą,…” Sądzić
    każdy może (tak jak śpiewać) , jednak najkorzystniej jest być sędzią we własnej sprawie…
    do rzeczy – zważ “fazę najciekawszą” i puść wodze ‘fantazji”…dziwne, że ofiarą zemsty nie został: prokurator, sędzia, policjant, czy strażnik więzienny – w żargonie, “gady”, jeno “Bogu
    ducha winny” nie mający nic do rzeczy w temacie funkcjonowania
    aparatu represji i przemocy urzędnik “samorządowy” 😉
    Zaprogramować, ‘zmienić oprogramowanie” nie jest problemem
    można takie operacje wykonać nawet w osobowości “Miecława”
    będzie śpiewał ‘z innego” klucza. ..Włodek z niedowierzaniem przecierał będzie okulary w nadziei na zaistniałą pomyłkę…
    https://treborok.wordpress.com/about/haarp-i-wladcy-umyslu/

    @klolowa bona. Widze, ze absolutnie “jedynie sluszna opozycja” bardzo w walce o dostep do koryta sie radykalizuje i jest jej kazda cena nie za wysoka…. Skąd My to znamy?
    Stary schemat – zabójstwo Kirowa, grudzień 1934 r.

  23. Pozorovatel
    15 stycznia 2019 at 19:21

    @krzyku wybacz, ale to nie ten poziom dyskusji. Nie da się w polemice przeciwstawiać poglądów emocjom.

  24. Xun Zi
    15 stycznia 2019 at 20:33

    @Miecław
    15 stycznia 2019 at 15:46

    Również uważam, że aby zapobiec takim tragediom w przyszłości należy zmienić system z represyjnego po fakcie na przeciwdziałającego prawdziwym przyczynom powstawania zachowań patologicznych. Jak na razie jedyną odpowiedzią polityków wszystkich najważniejszych stron na agresję jest zaostrzanie kar i wprowadzanie coraz ostrzejszych przepisów, czyli wzmożenie represji. Jednak represjami nie zlikwiduje się przyczyn powstawania chorób psychicznych i patologii, a tylko się je wzmocni. Oczywiście prostej nieświadomej gawiedzi takie łatwe rozwiązania pasują, ponieważ są chwytliwe propagandowo.

    @Dom
    15 stycznia 2019 at 07:35

    Niestety jest tak jak piszesz.

  25. krzyk58
    15 stycznia 2019 at 22:00

    @Pozorovatel. 15 stycznia 2019 at 19:21
    No tak. Niestety – zapomniałem (się).
    Wybacz mi Panie moją niepohamowaną czelność.
    Nie mogę wyjść ze zdumienia – jak śmiałem…?!
    Zaiste niepojęte…
    Fakt, marny ze mnie adwersarz.
    I niech ‘tak” się stanie – wedle słowa Twego.
    Amen.

  26. Zbigniew
    16 stycznia 2019 at 07:01

    @krzyk58
    Pojęcie “teoria spiskowa” a dokładnie “conspiracy theory” zostało wprowadzone przez CIA (jest to w odtajnionych dostępnych publicznie w sieci Internet archiwach CIA) 😀

  27. krzyk58
    16 stycznia 2019 at 08:10

    @Grzegorz z Kotliny Kłodzkiej. “Wychowaliśmy patoli zasiłkami.”
    Trafił pan w sedno sprawy. 😊
    I dlatego czas skończyć z socjalizmem! Patologicznym socjalizmem,
    takim “kak na Zapadie”. TAM, w prawdziwym socjalizmie bycie zawodowym bezrobotnym to już poniekąd tradycje rodzinne, sięgające w pokolenia dziadków czy nawet pra…
    Nadzieję pokładam w “trzech tenorach” – parafrazuję tamtych
    z przełomu Millenium trzech nieudaczników lewicowo-liberalnych,
    a może i nie nieudaczników zważywszy – ile działo się, w karmanach ‘naszych” lewicowo-liberalnych co to ukrywać – worów.
    🙄
    ……………………………………..

    https://bialyrasizm.pl/adamowicz/

  28. Miecław
    16 stycznia 2019 at 09:09

    @krzyk58. 15 stycznia 2019 at 18:38
    Czas najwyższy abyś się leczył z tych fobii i teorii spiskowych. Akurat programowanie umysłu do popełniania przestępstw nie jest tak prostą sprawą jak wam się na prawicy wydaje. A prostackie metody prania mózgu z wojska tu nie wystarczą, a na pewno nie na mój umysł i osobowość. 🙂
    Wypatrzyłem do końca wywiad Wrońskiego u Roli i to właśnie ten biedny Rola próbował rolować Wrońskiego na jakieś teorie spiskowe, ale on to włożył de facto między bajki, co innego z wykorzystaniem tej tragedii w polityce, co zapewne nastąpi.

    A najciekawsze jest to, że Rola w obliczu tragedii nie zmienił języka nienawiści w stosunku do lewactwa, nie mam złudzeń, że zgody narodowej z takim poziomem prawicy nie będzie. Pomyśl, jak jego język różni się od języka i przekazu Maćka Maciaka? Gdyby prawica taki poziom reprezentowała, jakieś szanse dla tego kraju by były, a tak to pozostaje tylko czekać na finał.

  29. Miecław
    16 stycznia 2019 at 09:18

    @Xun Zi. 15 stycznia 2019 at 20:33

    Masz rację tak powinni postąpić mądrzy rządzący, ale niestety to nie ten poziom inteligencji.
    Podobnie represyjny system był stworzony w II RP, gdy po odzyskaniu niepodległości na skutek biedy przestępczość była ogromna, a potem niby w statystykach spadła, ale na skutek zwiększenia liczby uwięzionych i zamordyzmu prawnego, a także braku reakcji prawnej na nadużycia władzy.

    System się powoli rozkładał i nawet gdyby nie wybuchła wojna to grunt pod rewolucję społeczną był przygotowany, zwłaszcza po strajku chłopskim w 1937 roku i zamordowaniu kilkudziesięciu strajkujących, okaleczeniu setek i uwięzieniu tysięcy. Tylko na skutek wojny sprawy potoczyły się inaczej, a po wojnie “komuniści” ten stan demoralizacji musieli opanować, i to w dużej mierze im się udało.

  30. Miecław
    16 stycznia 2019 at 09:53

    @krzyk58. 16 stycznia 2019 at 08:10

    Kiedy na prawicy odrobicie wreszcie lekcje z logiki i przestaniecie zarzucać socjalizmowi coś, co nie jest jego udziałem. Życie na socjalu to nie socjalizm tylko respirator ekonomiczny ochronny dla kapitału, aby ludzie bez pracy nie zrobili rewolucji. No ale co się dziwić, skoro kiedyś prawica tylko w kozie siedziała zamiast się uczyć. Biedny naród prowadzony na religijnej smyczy i sterowany kropidłem przyjmie twoją retorykę i nieszczęścia gotowe, bo tych twoich trzech tenorów to jak trzech jeźdźców apokalipsy, gorsze od zachodniego kapitalizmu z ochroną socjalną, bo to będzie już tylko zamordyzm i totalny darwinizm społeczny jak w USA. Gratuluję myślenia.

    W socjalizmie PRL karano za nie podejmowanie pracy. To jest właśnie socjalizm, a nie to co jest obecnie na zachodzie. No ale prawicy tamten system nie odpowiadał.

    Niestety fakty są takie, że liberalizm kapitalistyczny doprowadził ludzi na skraj przepaści, więc część nawet normalnych ludzi myśli teraz podobnie, jak nacjonaliści z ONR-u: http://www.nacjonalista.pl/2019/01/15/zadnych-lez-komentarz-nacjonalista-pl-po-smierci-pawla-adamowicza/

    Z punktu widzenia psychologii, ja się temu nie dziwię. Szkoda, że do wszelkiej maści liberałów kiedyś nie docierały żadne ostrzeżenia poważnych i światłych ekonomistów, także psychologów, że doprowadzą ludzi na skraj przepaści razem z jedynie słuszną instytucją religijną. No i teraz mamy tego efekty.

  31. Xun Zi
    16 stycznia 2019 at 20:25

    @Miecław
    16 stycznia 2019 at 09:53

    “Życie na socjalu to nie socjalizm tylko respirator ekonomiczny ochronny dla kapitału, aby ludzie bez pracy nie zrobili rewolucji.”

    To fakt, i to prawdziwy. PRL przecież nikogo na zasiłki nie wysyłał i tak jak napisałeś karał za niepodejmowanie pracy, ponieważ nałożył na obywateli obowiązek podjęcia pracy. I nigdy nie praktykowano zasiłków w żadnym socjalistycznym kraju. Tak więc na socjalu nie żyją żadni socjaliści ani komuniści, tylko zwyczajne lenie. Może i ideologia socjalistyczna nie odpowiada mi jako punkt widzenia świata, ale praktyka socjalistyczna w niektórych aspektach niewątpliwie ma swoje plusy. Gdyby tak usunąć z niej minusy i dodać plusy systemu kapitalistycznego to z pewnością wyszłoby coś lepszego niż próbowano zbudować. Bądź co bądź według zasady przeciwieństw socjalizm powstał jako druga strona medalu kapitalizmu. I praktyka pokazuje, że dominacja jednej strony nad drugą przynosi zawsze niezbyt dobre skutki. A praktyka takich np. Chin pokazuje, że można skutecznie łączyć oba te systemy gospodarcze. Powtarzam – systemy, nie ideologie, bo te drugie zawsze prowadzą na manowce, chociaż jak zawsze wszystko musi mieć też jakieś teoretyczne podstawy. Szkoda tylko, że te podstawy traktuje się potem dogmatycznie jak jakieś religie.

  32. Miecław
    16 stycznia 2019 at 23:28

    @Xun Zi. 16 stycznia 2019 at 20:25

    Ogromnie się cieszę, że mnie rozumiesz. Szkoda tylko, że prawactwo nie kuma tych podstawowych prawd. Ale co tam prawica, która wg. śp. Kutza jest “głupia z natury”. Jak poczytasz sobie opracowania “niby naukowe” profesorów uczelni wyższych, to nieraz ręce opadają, tyle tam jest absurdów napisanych na temat socjalizmu i utożsamiania go z państwem opiekuńczym systemu kapitalistycznego. Taki mamy poziom tej naukowej inteligencji bez inteligencji.

    Pamiętam, jak spór toczyłem o to z kolegą styropianem, starszym ode mnie, który studiował, a ja wtedy byłem w szkole średniej. On podawał mi przykład rzekomego socjalizmu w państwach skandynawskich, jako idealnego w przeciwieństwie do naszego realnego socjalizmu w PRL-u. Ja mu udowadniałem, że tam nie ma socjalizmu, jest tylko respirator ekonomiczny państwa kapitalistycznego, które chce być konkurencyjne wobec naszego systemu socjalistycznego. Oczywiście nie dał się przekonać. Teraz jest samorządowcem, więc stosuje respirator ekonomiczny z konieczności w praktyce lokalnej i patrzy na tragedię ludzi. Ma to o co walczył.

  33. Kazimierz Leszczyński
    17 stycznia 2019 at 02:56

    Nie podniecajcie się ludziska. Ciśnienie rośnie i osiągnie wartość krytyczną, raczej prędzej niż pózniej. Zalmijcie się raczej gromadzeniem zapasów.

  34. krzyk58
    17 stycznia 2019 at 08:03

    @Miecław. 16 stycznia 2019 at 09:53 Potrafisz czytać ze zrozumieniem? BO, nachodzą mnie “różne” takie wątpliwości…przeca wyraźnie napisałem “I dlatego czas skończyć z socjalizmem! Patologicznym socjalizmem, takim “kak na Zapadie”. Już ‘wycieczkę’ miałem puścić obok , jednak zauważyłem że temat podjął kom. “Hunza” – więc tylko prostuję
    twoje ścieżki – Panie… 🙂

    Wystawiasz na osąd ludzki takie postaci jak , niejaki Kuc, “później” już wyłącznie Kutz – “brzmi” – no nie? 🙂

    “Ale co tam prawica, która wg. śp. Kutza jest “głupia z natury”.

    Ten człowiek sam sobie wystawił ( pośrednio,za pośrednictwem kom. Miecława) świadectwo. Tak trzymać – Miecławie. 🙂
    Widać, słychać ,aż czuć, bijące po nozdrzach od ‘nieboszczyka pana” – lewactwo. 🙂
    Pozdrawiam

  35. Xun Zi
    17 stycznia 2019 at 08:06

    @Miecław
    16 stycznia 2019 at 23:28

    “prawica, która wg. śp. Kutza jest “głupia z natury”.”

    Tu się nie zgodzę z panem Kutzem. Prawica jako taka nie jest głupia, ale przyciąga osoby niedojrzałe, które potrzebują narzucanych im sztucznych zasad ponieważ nie potrafią stworzyć swoich własnych. Oni myślą, że “prawo boże”, “dekalog”, “szariat”, jakieś mityczne “zasady ulicy” lub “prawo wioski” wypływa z ich serca i starają się narzucić sobie i innych swoje wartości. W rzeczywistości to tkwi tylko w ich niedojrzałej psychice. Niestety oni tych “zasad” potrzebują, ponieważ to daje im poczucie sensu istnienia i w łatwy sposób mogą sobie tym tłumaczyć całą otaczającą ich rzeczywistość. Dlatego też tak bardzo przyciąga ich podział na “my dobrzy-oni źli”, “wierzący/przestrzegający zasad kontra niewierzący/nieprzestrzegający zasad”. Mam tutaj w Holandii kolegę, który nieustannie hejtuje lewactwo, ale sam jest niedojrzały jak dziecko, uzależniony od pokera i non-stop zadłużony po uszy, wiecznie bez kasy. Wielu znajomych, którzy deklarują się po lewej stronie, lepiej radzi sobie w kapitalistycznym świecie niż on. Taki paradoks! Oczywiście to skrajny przypadek, ale obserwacja jego zachowań dała mi sporo do myślenia.

    Kij jednak ma dwa końce i tzw. lewactwo to również młodzi, niedojrzali ludzie, którzy szukają swojego sensu życia, ale nie odpowiada im sztywność zasad prawicowej stajni. Jednak sami wpadają w pułapkę ideologicznego fanatyzmu i konfrontując swój styl życia z życiem prawactwa, stają się agresywni. Wyznawane przez nich wartości są nie mniej sztuczne niż prawicowe. Ta sztuczność, której nie są świadomi, sprawia, że popadają w spiralę wzajemnej nienawiści, ponieważ nie potrafią wyrazić autentycznie swej osoby i swych wartości. W praktyce wygląda to tak, że “dekalog” lub “tolerancja” to tylko słowa, zbiór zasad narzuconych przez innych, nie wypływających z serca, tylko nauczonych w kościele, na spotkaniach z rówieśnikami bądź osobami o zbliżonych poglądach. Jeśli ani dekalog ani tolerancja nie wypływają z serca, lecz są tylko słowami zaczerpniętymi z zewnątrz, zawsze będą prowadzić do hipokryzji, którą obserwujemy codziennie na ulicach po obu stronach polityczno-ideologiczno-religijnej barykady i w praktyce nie będzie ani tolerancji ani miłości bliźniego.

  36. Miecław
    17 stycznia 2019 at 09:00

    @krzyk58. 17 stycznia 2019 at 08:03

    Już ci wiele razy pisałem, aby trzymać się ściśle pojęć i terminologii, a tak to niestety deprecjonujesz bezpośrednio lub pośrednio szczytne idee socjalizmu jako takie. Pisz wreszcie o liberalizmie kulturowym, tak jak Wielomscy ci to uświadomili, o wypaczeniach socjalnych w kapitalizmie, które przyzwyczajają ludzi do róbta co chceta, lenistwa i braku odpowiedzialności, pisz o kapitalistycznych i religijnych psychopatach niszczących społeczeństwa i narody, a nie trywializujesz socjalizm.
    Przeczytaj sobie ze zrozumieniem:
    http://www.himavanti.org/pl/c/artykularnia/albert-einstein-dlaczego-socjalizm

    Bo to co robią za zachodzie to nie ma nic wspólnego nawet z tzw. wypaczonym socjalizmem, który rozumiem, jako złe zarządzanie w obrębie systemu socjalistycznego ze względu na tzw. czynnik ludzki, czyli np. lenistwo umysłowe i brak kompetencji, co znane było w PRL. W systemie kapitalistycznym, nawet z państwem opiekuńczym w tle, tym socjalem itd., nie ma tam nic z cech wypaczonego socjalizmu, bo wszystko jest pod kontrolą kapitału prywatnego, nawet jeżeli w spółkach-korporacjach jest duży udział kapitału państwowego. Idee mają swoje konsekwencje, więc odrób lekcje z logiki i pojęć przyjętych dla systemów społeczno-gospodarczych. Wrogowie socjalizmu będą deprecjonować na każdym kroku tą ideę, więc nie wpisuj się w ich narrację. Opisuj zjawiska tak, jakimi faktycznie one są a nie narzuconymi uproszczeniami i fałszywymi desygnatami pojęć.

  37. Miecław
    17 stycznia 2019 at 09:16

    @Xun Zi. 17 stycznia 2019 at 08:06

    Oczywiście zgadzam się z tobą. Wiele razy pisałem o działaniu ludzi na tzw. fałszywej świadomości na skutek braku wiedzy i odpowiedniego obiektywnego wykształcenia.
    Sądzę, że Kutz miał tu na myśli pisząc to, różne ograniczenia poznawcze, jakie właśnie wynikają z niedoświadczenia życiowego o którym piszesz, czyli niedojrzałości emocjonalnej i społecznej, psychicznej. Cała rzesza osób nigdy nie wychodzi z tego prymitywnego stadium rozwoju na wyższy poziom stąd zasila szeregi frustratów po prawej i lewej stronie sceny politycznej i społecznej.

    Sam pisałeś, że jesteś przykładem tych ograniczeń poznawczych z których wyszedłeś dzięki czytaniu literatury faktu i studiowaniu różnych idei. No ale u ciebie zapewne istnieje tzw. gen oporności, jak to nazywają psycholodzy na zachodzie, który determinuje poszukiwania wiedzy i chroni osoby przed destrukcyjnymi wpływami środowiska. Inni tego nie mają, więc nie czują potrzeby weryfikowania swoich postaw i zostają wchłonięci przez skrajne ideologie. Dlatego zapewne Kutz użył takiego skrótu myślowego, aczkolwiek nie dotyczy on tylko tzw. prawicy, jak słusznie zauważyłeś, bo tzw. lewactwo, czyli właściwie liberalizm kulturowy też nie jest wolny od tych ograniczeń poznawczych.
    Przykład takiej moim zdaniem prowokacyjnej głupoty masz tu:
    https://wolnemedia.net/francuski-gej-wzywa-do-zakazania-heteroseksualnosci/

  38. krzyk58
    17 stycznia 2019 at 13:26

    @Miecław “Bo to co robią za zachodzie to nie ma nic wspólnego …”
    Ma,ma i to wbrew pozorom sporo, mam na myśli ten prawily w rozumieniu – socjalizm, w takiej Skandynawii osadzony mocno
    już przed II wojną. Zauważ że niejaki Trocki przytułek po wygnaniu
    przez STALINA znalazł w Norwegii,zanim ruszył do prawdziwych
    socjalistycznych braci-fartuszkowych do Meksyku…a i USA w tamtym czasie było podobnym gniazdem… 🙂

    Piszesz ad/rem Hunza “Sądzę, że Kutz miał tu na myśli …” A JA
    myślę, że co na sercu to i na języku, Mistrz M. w takich okolicznościach przyrody zwykł był pisać – “z obfitości serca usta mówią”. 🙂

  39. Xun Zi
    17 stycznia 2019 at 20:48

    @Miecław
    17 stycznia 2019 at 09:16

    Tak, miałem różne epizody fanatyzmu na początku drogi, chociaż może nie jakieś mega skrajne, ale widocznie i przez taką fazę w życiu trzeba przejść, żeby się czegoś nauczyć, a nic tak nie uczy jak własne doświadczenie.

    Przykład podany przez ciebie jest niewątpliwie ciężki i pokazuje do jakich wypaczeń może dochodzić.

    Z drugiej strony uważam, że środowisko gejów i lesbijek jest taką samą ofiarą wojny ideologicznej, która toczy się obecnie na świecie, jak heteroseksualiści. Jest to kolejny front, na którym próbuje się skłócić ludzi.

    Podam osobiście mi znany przykład. Mam kuzynkę, która przez długie lata była lesbijką. Kiedyś była afera w internecie, ponieważ w UK jakieś środowiska seksualne chciały nazywać matkę i ojca “strażnikiem nr 1 i nr2”, może słyszałeś o tym. I zapytałem ją i jej dziewczynę o to. Odpowiedziały, że dla nich to jest głupota i wielu spośród ich homoseksualnych znajomych nie utożsamia się z tymi poglądami. A wiem, że to było szczere, ponieważ z kuzynką mam kontakt praktycznie od szkoły podstawowej. Koniec końców natura dała znać o sobie, kilka lat temu poznała chłopaka, rzuciła dziewczynę, wzięła z nim ślub i teraz jakoś sobie żyją, mają dziecko i wszystko im się dobrze układa.

    Tak więc w rzeczywistości zwyczajni geje i lesbijki nie stanowią żadnego zagrożenia dla ładu społecznego. Zagrożeniem jest chora propaganda mająca na celu skłócenie ludzi między sobą, wykorzystująca m.in. uwarunkowania religijne. I to, że ktoś aktualnie przejawia takie czy inne skłonności nie musi oznaczać, że taki będzie całe życie. Ale jeśli będziemy go naciskać i zmuszać do czegoś, czego aktualnie nie czuje – wtedy sami stworzymy mu podwaliny do fanatyzmu, co z pewnością z chęcią wykorzystają osoby trzecie, czwarte czy jeszcze inne. Z taką sytuacją mamy obecnie w Polsce i na świecie.

    Zacytuję na koniec, jako podsumowanie tego tematu, mój ulubiony fragment z powieści Nikosa Kazandzakisa “Grek Zorba”:

    “Przypomniałem sobie pewien ranek, gdy zobaczyłem uczepioną kory drzewa poczwarkę właśnie w chwili, gdy motyl rozrywał spowijającą go powłokę, przygotowując się do lotu. Czekałem dość długo, ale motyl zwlekał. Niecierpliwie schyliłem się i zacząłem go ogrzewać własnym oddechem. I w moich oczach – szybciej, niż przewiduje natura – zaczął dokonywać się cud.
    Powłoka opadła i wyszedł motyl, ale kaleki. Nigdy nie zapomnę przerażenia, jakie odczułem, gdy zobaczyłem, że nie może rozwinąć skrzydeł. Drżąc próbował tego dokonać wysiłkiem całego ciała – na próżno – choć pomagałem mu oddechem. Potrzebny był tu cierpliwy proces dojrzewania. Skrzydła powinny wolno rozwijać się w słońcu. Teraz było już za późno. Ciepło mojego tchnienia zmusiło go, aby opuścił poczwarkę przedwcześnie, pomarszczony niby embrion. Drżał rozpaczliwie jeszcze chwilę i umarł na mojej dłoni.
    Te leciutkie zwłoki motyla spoczęły ogromnym ciężarem na moim sumieniu. Dzisiaj już wiem, że pogwałcenie odwiecznych praw natury jest śmiertelnym grzechem. Nie wolno nam ulegać niecierpliwości, winniśmy z ufnością poddawać się wieczystemu rytmowi wszechświata. Usiadłem na skale, aby przemyśleć to z Nowym Rokiem. O, gdyby ten motyl, którego zabiłem, mógł lecąc przede mną wskazywać mi drogę!”

  40. Miecław
    17 stycznia 2019 at 22:33

    @krzyk58. 17 stycznia 2019 at 13:26

    Ech, w Skandynawii nie było socjalizmu, tylko socjaldemokracja, która trochę ucywilizowała kapitalizm tworząc mądre podstawy państwa opiekuńczego, co na wiele lat dało im podstawy do rozwoju i stworzenia dobrobytu dla praktycznie wszystkich. No ale cóż oni mieli więcej szczęścia wybierając socjaldemokratów do władzy niż my w II RP, zwłaszcza gdy zamach majowy zniszczył rodzącą się demokrację w interesie kapitału i ziemiaństwa.

    Sanacyjny reżim zrobił z II RP takie dziadostwo, że przyjeżdżano tu zza granicy, aby toto zobaczyć. Znany amerykański magazyn „Life”, który ukazywał się od 1883 do 2007 roku, udostępnił swoje archiwa w „Google Books”. Z fotoreportażu o Polsce, zamieszczonego w „Life” 29 sierpnia 1938 roku, wyłania się nieco inny kraj, niż ten, który mitologizujemy jako II RP.
    Cyt:
    “Martwy dyktator nadal rządzi Polską”.
    “Większość świetnych polskich polityków znajduje się w opozycji, a niektórzy, jak Wincenty Witos czy Wojciech Korfanty, wyjechali z kraju, by uniknąć uwięzienia z powodów politycznych. Bogacze siedzą w wyniosłych ławach w kościołach katolickich, wracają do swoich wspaniałych domów eleganckimi samochodami, które do połowy kół zanurzone są w błocie. Wielu wieśniaków nigdy nie ogląda mięsa, chleba, mleka, żyje tylko na ziemniakach. Rosnąca rzesza bezrolnych chłopów zaludnia miejskie slumsy albo zastanawia się nad rewolucją.”
    „Kraj Pól” nawiedzają klęski głodu. 40 procent obywateli nie umie czytać ani pisać. Fotoreportaż ma tytuł „Poland: Rich Men, Poor Men in the Land of Fields”, czyli „Bogaci i biedni w Krainie Pól”, a z nagłówka dowiadujemy się, że w „powojennym państwie polskim” dominują „nieszczęście, duma i strach”. Warto zauważyć, że w 1938 roku, 20 lat po odzyskaniu niepodległości, nadal mówiono o naszym kraju jako o „kraju powojennym”.

    Takie były skutki dyktatury i rządów “jaśnie państwa” sanacyjnego.
    Także gdyby taki socjalizm skandynawski zapanował w II RP, to teraz byśmy byli na zupełnie innym poziomie. 🙂 A Trockiego może byś dobrze wspominał? 🙂

  41. Miecław
    17 stycznia 2019 at 22:53

    @Xun Zi. 17 stycznia 2019 at 20:48

    Mądra opinia, zgadzam się z tobą.

    “Tak więc w rzeczywistości zwyczajni geje i lesbijki nie stanowią żadnego zagrożenia dla ładu społecznego.” – jestem tego samego zdania i nie mam nic przeciwko LGBT, pod warunkiem, że nie będą narzucać swojej seksualności reszcie społeczeństwa i epatować swoją seksualnością. Oczywiście ich środowisko, podobnie jak hetero ma swoich fanatyków, którzy tylko szkodzą normalnemu funkcjonowaniu nas wszystkich we wspólnocie ludzkiej.

    Prowokacja tego geja w linkowanym tekście tak naprawdę zaszkodziła ich środowisku, bo przez to są postrzegani przez większość hetero, jako niezrównoważeni emocjonalnie i niedojrzali społecznie.

    Nauka potwierdza w zasadzie, że seksualizm człowieka jest uwarunkowany nie tylko biologicznie, ale jest również rezultatem wpływów socjalizujących i kulturowych, które mogą prowadzić także do rozwinięcia i utrwalenia się dewiacji i aberracji seksualnych.
    http://neuroskoki.pl/homoseksualizm-wrodzony-czy-nabyty/
    https://pl.sputniknews.com/swiat/201712106886900-sputnik-geny-homoseksualizm-nauka/

    Skutki społeczne dla dzieci wychowanych w tych związkach są wg niektórych badań niezbyt dobre:
    http://wpolityce.pl/wydarzenia/36178-co-grozi-dzieciom-wychowanym-przez-homoseksualistow-miazdzacy-raport-amerykanskiego-socjologa

    Oczywiście trudno powiedzieć, czy te wyniki badań są wiarygodne. Nie znam innych.

  42. krzyk58
    18 stycznia 2019 at 08:10

    @Hunza. Pierwsze zdanie pominę milczeniem, niech w moim imieniu przemówi p. J. Teglund. Przerażające jest do czego zdolny jest socjalizm (socjaldemokraci). https://www.prawdaobiektywna.pl/polska/wywiad-z-joanna-teglund-5209.html

    https://www.salon24.pl/u/wawel/910910,j-teglund-ideal-pis-u-to-bezwolna-bezwladna-ludzka-masa-strojaca-patriotyczne-miny

    Nie rozumiem – dlaczego mniej (szczęścia). Towarzysz “Ziuk” jak
    przystało na socjalistę, dokonał puczu, popartego zresztą przez
    lewicę, komunistów i… macherów . Przerwano w imię obcych interesów (City of London) ciąg rządów ludowo-narodowych.1926 – 39 socjalizm w Polsce miał się niezgorzej niźli w III Rzeszy, w tamtym czasie w większości państw dominował nurt socjalistyczny….taki ‘trynd”…

    “A Trockiego może byś dobrze wspominał?” 🙂

    Skieruj powyższe życzenia, panie kolego, pod adresem @Kamczatki – i poczekaj na reakcję… 😁

    “Odpowiedziały, że dla nich to jest głupota i wielu spośród ich homoseksualnych znajomych nie utożsamia się z tymi poglądami.”

    Panie ‘Hunza” o ile można zrozumieć opinię p. kuzynki, o tyle
    należy mieć na uwadze że “te środowiska” dla moderującej lewicy
    to nowy proletariat – glina, z której lepią nowego “eurosovietikusa’.
    Efekt końcowy (co jeszcze ujrzymy?) Skandynawia, z naciskiem
    na Szwecję, którą to tak rajcuje się “pan Nikt”… 🙂
    I należy pamiętać że celem nr.1 lewicy (było) jest: wywrócenie do góry nogami odwiecznego ustalonego prawem naturalnym ładu i porządku – i na TO przynajmniej w Polsce, Rosji, na Węgrzech
    nie ma zgody, a i w samym twardym jądrze eurokołchozu coraz
    częściej dochodzi do buntu, duraczone przez dziesięciolecia
    chorym socjalizmem kołchoźniki – jakby budzą się… 🙂

  43. Xun Zi
    18 stycznia 2019 at 10:40

    @krzyk58
    18 stycznia 2019 at 08:10

    ” “te środowiska” dla moderującej lewicy
    to nowy proletariat”

    Są używani w wojnie ideologicznej, a że “tej” lewicy, którą tak bardzo zwalczasz brakuje ludzi, starają się wyławiać wszystko co możliwe. Robotników porzucono na pastwę dzikiej wersji kapitalizmu.

    “I należy pamiętać że celem nr.1 lewicy (było) jest: wywrócenie do góry nogami odwiecznego ustalonego prawem naturalnym ładu i porządku.”

    Ty prawo naturalne rozumiesz jako prawo wymyślone przez kapłanów izraelskiego bożka znad Jordanu, zinterpretowanego na swój sposób przez chrześcijański odłam tej religii. Cała krytyka homoseksualizmu w Biblii wynika jednak nie z dbania o naturę, ale żeby walczyć z seksem. A z seksem walczą twórcy Biblii, żeby zmusić człowieka do posłuszeństwa wmawiając mu poczucie winy i wstydu. Wszystko to w celu osiągnięcia władzy i pieniędzy. Homoseksualizm był obecny u ludzi już od bardzo dawna, nawet u Greków chyba stanowił trend niemal dominujący. Nigdy i nigdzie jednak zjawisko to nie doprowadziło do upadku ludzkości ani żadnej społeczności. Obecne postawy niektórych członków tego środowiska wynikają nie z ich natury, ale z celowej radykalizacji w celu skłócenia ludzi między sobą i napuszczenia ich na siebie nawzajem, czego ty zdaje się nie dostrzegasz. W efekcie dajesz się tylko prowokować do nienawiści. Ty uważasz, że walczysz o słuszną sprawę, a ci, którzy realizują swoje cele – śmieją się i zacierają ręce z zadowolenia, że osiągnęli swój cel.

    Niestety ten homoseksualizm widoczny na paradach stał się kolejną ideologią, a nie tym czym jest w swej istocie – osobistym poczuciem własnej seksualności, do której nikt obcy nie powinien się mieszać.

    A co do Natury – nie bój się o nią. Ona sobie poradzi. Nie trzeba jej tylko przeszkadzać i dorabiać do niej żadnych religii czy ideologii, których ona po prostu NIE MA!

  44. Miecław
    18 stycznia 2019 at 12:58

    @Xun Zi. 18 stycznia 2019 at 10:40

    Brawo. Zgadzam się co do joty. 🙂

    @krzyk58. 18 stycznia 2019 at 08:10

    A ty zacznij myśleć. Bo ten “odwieczny ustalony prawem naturalnym ład i porządek” został zniszczony przez religię okupacyjną niszczącą słowiańską kulturę społeczną i duchową. Kiedyś ci już sporo cytowałem na ten temat więc się nie będę powtarzał.

    Co do zamachu majowego, to początkowo faktycznie komuniści poparli Ziuka i później gorzko tego żałowali. Liczyli, że Ziuk ograniczy interesy kapitału na rzecz sprawiedliwości społecznej, a stało się dokładnie odwrotnie. Kolejny raz zrobił tamtą lewicę w balona, jak w 1918 roku i 1920 roku. Ci ówcześni lewicowi “głupcy” niczego się nie nauczyli, a przede wszystkim tego, że nie ufa się farbowanym socjalistom z nadania “jaśnie pańskiego” z “rodowodem” i nie dopuszcza się ich do rządzenia bo tragedia, zdrada i oszustwo są gotowe.
    Poniał? A jak nie to już tylko czeka cię kolejka do Tworek, skoro nie pojmujesz logicznie przyczyn i skutków historycznych zdarzeń. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Soft Power

Scroll Up