Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

11 grudnia 2018

Nasz problem z Rosją polega na tym że to im się udało a nam nie


 Nasz problem z Rosją polega na tym, że to im się udało, a nam nie. Im się udało stworzyć potężne, sprawne i zapewniające bezpieczeństwo państwo, a nam się to nie udaje od połowy XVII wieku, kiedy nasz kraj zaczął dosłownie znikać. Tymczasem Rosjanie stworzyli potężne mocarstwo, które  było w stanie się odrodzić nawet po okresie upadku swojego imperium w wyniku porażających słabością decyzji Michaiła Gorbaczowa Prezydenta ZSRR.

Długo Polska i Rosja wiodły spór o to, kto wiedzie cywilizacyjny prym wśród krajów słowiańskich. Niestety w naszym wydaniu, była to ekspansja zachodniego imperializmu, którego byliśmy narzędziem. Ze szczytem wszystkiego, czyli religijnym imperializmem schizmatyckiego kościoła zachodniego na terenach Cerkwi Prawosławnej. Zapłaciliśmy za to straszną cenę upadku państwa i prawie unicestwienia żywiołu narodowego, który nie był w stanie udźwignąć wielonarodowego charakteru konglomeratu, który skupiała siła Husarii i brzęk królewskiego złota. Eksperyment w postaci Rzeczpospolitej pasożytującej na innych narodowościach musiał się nie udać. Z tej prostej przyczyny, bo nie była samotną wyspą, interesowali się nią wszyscy. Do dzisiaj nie mamy świadomości skali wyniszczenia i eksploatacji państwa z okresu wojen szwedzkich. Prawdopodobnie to była najbardziej niszczycielska inwazja w dziejach na nasz kraj. Nikt nas bardziej nie okradł jak Szwedzi, ówczesne polskie bogactwo można dzisiaj podziwiać w muzeach w Szwecji lub na dnach naszych rzek, gdzie często znajduje się to co ukradli, a im utonęło.

Nasze kraje po upadku ZSRR znalazły się w dziwnej nowej relacji. Wygaszanie powiązań pomiędzy elitą Polski i Rosji, które były zbudowane na zasadzie zależności partyjnej i z nią związanej z okresu Układu Warszawskiego trwało dość długo. Głównym katalizatorem było odsunięcie elit postkomunistycznych od władzy w Polsce w wyniku kolejnych przetasowań i „wojen na górze”. Patrząc z perspektywy blisko 30 lat transformacji, widać wyraźnie co było robione po to, żebyśmy mieli do czynienia z nowym rozdaniem, a zarazem zatarciem dotychczasowych relacji.

Z drugiej strony proces wyglądał podobnie, przy czym nastąpiło wymazanie Polski z orbity zainteresowań rosyjskiej elity, z tej prostej przyczyny ponieważ było już ją stać na coś więcej, niż przyjechanie do Warszawy pociągiem. Mający pieniądze ludzie zaczęli robić poważne interesy na świecie i tam szukać partnerów. Polska została zapomniana i w zasadzie nie ma jej do dzisiaj w rosyjskiej polityce wewnętrznej, jak i myśleniu tamtejszych elit. Z tej prostej przyczyny, że nie jesteśmy partnerem, nie mamy Rosji nic do zaoferowania, a to co mieliśmy, czyli jabłka i inną żywność, są w stanie produkować sami lub importować z innych krajów. Jeżeli już mówi się w Rosji o Polsce to w kontekście kolejnych skandali i innych, podobnych smutnych zdarzeń.

Niestety w naszym kraju nie brakuje ludzi, którzy prawdopodobnie z przyjemnością przyjęliby stan, w którym Rosja uznałaby nas na wroga w kontekście strategicznym. To marzenie przynajmniej części polityków, którzy bardzo chcieliby się na tym tle lansować dzięki uczynieniu rusofobii jako doktryny państwowej. 

Tymczasem to oczywiście mrzonki, w tym znaczeniu że jeżeli się staramy o specjalne traktowanie to ono nastąpi, a nawet już jest widoczne. Jednakże nigdy nie będziemy dla Rosji strategicznym zagrożeniem, ponieważ mamy za mały potencjał. Możemy jednak być istotnym zagrożeniem taktycznym, jeżeli siły zachodnie użyją naszego terytorium do przygotowania zaczepnej operacji inwazyjnej na tereny Państwa Związkowego Rosji i Białorusi. Jednakże, co to oznacza chyba rozumie każdy z naszych czytelników? I dobrze, żeby to były tylko głowice taktycznej broni jądrowej. 

Umożliwieniu budowy atmosfery nienawiści napędzanej strachem służy wszechobecne kłamstwo w mediach i życiu publicznym. Klasycznym przykładem są tutaj sankcje, jak również likwidacja ruchu przygranicznego z Obwodem Kaliningradzkim. Czy naszej władzy nie odpowiadało to, że nasze społeczeństwa mogły się bez problemów komunikować, kontaktować i zawierać znajomości i przyjaźnie? To jak bardzo przekłamano obraz Rosji w mediach jest szokujące. Nie da się jednak dalej udawać, że Rosja to onuce, gułagi a Rosjanki nie depilują się pod pachami!

Bez względu bowiem na wszelkie kłamstwa to im się udało, a nam nie. Oni są niezależnym państwem, które samo jest w stanie zapewnić sobie bezpieczeństwo i trwanie. My jesteśmy półkolonią gospodarczą i protektoratem zachodnich krajów, z których część jest naszym strategicznym konkurentem, jedno odwiecznym wrogiem a inne mają nas za mniej, niż pionki na szachownicy.

Dzisiaj nie można mieć wątpliwości, że „jutro” świata Słowian należy do Rosjan. To Rosja jest i będzie światowym centrum słowiańszczyzny, umiejętnie łączącym różne narodowości, kultury i religie. Oczywiście są problemy, wielkie wyzwania społeczne. Jednak generalnie kierunek modernizacji państwa, wyznaczony przez pana Władimira Putina Prezydenta Federacji Rosyjskiej jest utrzymywany, czego najlepszym dowodem jest sukces wielkiego przedsięwzięcia jakim były przygotowania do mistrzostw piłkarskich.

Tymczasem w Polsce jest ciężko znaleźć pracę, jeżeli nie zna się obcego języka lub dwóch!

Rosyjskie tłumaczenie tekstu [tutaj].

Tags: , , , ,

62 komentarze “Nasz problem z Rosją polega na tym że to im się udało a nam nie”

  1. Inicjator
    26 czerwca 2018 at 04:40

    Prognoza Autora, że “jutro świata Słowian będzie należeć do Rosji” – ziści się, pod warunkiem że przez 100 lat będziemy żyli w pokoju.

    Tylko że wielki Awanturnik zza Wielkiej Wody już jest u granic Rosji, na Ukrainie.

    Trzeba naprawdę wielkiego spokoju i powściągliwości ze strony Rosji, żeby nie dać się sprowokować.

    Liczę na mądrość rosyjskich przywódców, wspomaganych przez realnie myślących przywódców i elit Niemiec.

    Daj Boże zdrowie Panu Putinowi i Pani Angeli Merkel.

    Amen.

  2. Kasyno zawsze wygrywa
    26 czerwca 2018 at 06:04

    Cała nadzieja na przyszłość świata jest w Federacji Rosyjskiej, tylko ona może przeważyć w konflikcie Zachodu i Wschodu na rzecz Zachodu.

  3. most polsko-rosyjski
    26 czerwca 2018 at 07:58

    Kocham Polske i was, Polaków, życzę godnie przeżyć toksyczne czasy.

  4. krzyk58
    26 czerwca 2018 at 08:03

    @Kasyno zawsze wygrywa.
    Jaki miałaby w tym interes?

  5. wlodek
    26 czerwca 2018 at 08:25

    Kolejny raz nie wykorzystaliśmy swojej szansy wynikającej z naszego geopolitycznego położenia. Zamiast stać się pomostem między Wschodem i Zachodem,zostaliśmy ujadającym pieskiem który nie rozumie jaki jest jego interes!

  6. Miecław
    26 czerwca 2018 at 09:09

    Ano święta prawda i tyz prawda, nawet nie ma co komentować. A w istocie smutna prawda obrazująca to do czego doprowadził styropian i jedynie słuszna instytucja religijna.
    Mamy powtórkę z rozbiorów tylko już pod innym szyldem, a udziały w tym rozbiorze mają tylko zachodnie oligarchie. Ale już wreszcie żaden Polak nie może powiedzieć, że dotuje Rosję, jak w PRL podobno okradani byliśmy przez ZSRR, tylko dziwnym trafem mieliśmy też własny niezależny przemysł. Teraz nie mamy już praktycznie własnego przemysłu a każdy Polak może się przekonać, jak wygląda praca dla niemieckiego, francuskiego, angielskiego, amerykańskiego i wielu innych zachodnich “panów”.
    “Miałeś chamie złoty róg” https://www.youtube.com/watch?v=1yFIHj6PTcU

  7. Wojciech
    26 czerwca 2018 at 09:47

    Rozpad Polski rozpoczął się z chwilą śmierci ostatniego Jagiellona, czyli w roku 1575. I trwa do dziś. Pisze o tym w znakomitym dziele Jan Sowa, pt. “Fantomowe ciało króla” . Oto obszerna recenzja; https://nowe-peryferie.pl/index.php/2012/11/realne-czyli-polskosc/. Rozbiory były rezultatem totalnego rozkładu politycznego i moralnego państwa i stanowiły raczej zabieg sanitarny, chroniący rozprzestrzeniającą się w Europie polską zarazę. Tzw odzyskanie niepodległości po I Wojnie było przypadkowym efektem klęski trzech zaborców na raz. Grymasem Stalina było stworzenie z niczego Polski Ludowej, i był to najświetniejszy okres jej istnienia od wieków. Dziś wróciliśmy do początku. Z tym , że dziś Rosja słusznie traktuje nas jako cccccccc. A był jeszcze niedawni czas, gdy w Rosji cieszyliśmy się sympatią.

    NIECH PAN NIE TRACI CZUJNOŚCI. PEWNECZYNNIKI CZEKAJĄNA TAKIE PREZENTY… WEB. JÓZEF.

  8. 50-parolatek
    26 czerwca 2018 at 11:34

    “Bez względu bowiem na wszelkie kłamstwa to im się udało, a nam nie. Oni są niezależnym państwem, które samo jest w stanie zapewnić sobie bezpieczeństwo i trwanie. My jesteśmy półkolonią gospodarczą i protektoratem zachodnich krajów, z których część jest naszym strategicznym konkurentem, jedno odwiecznym wrogiem a inne mają nas za mniej, niż pionki na szachownicy.”
    – dokładnie TAK!

    Dodam tylko, iż Polakom, oczywiście nie wszystkim, została tylko pusta zazdrość i złość, iż znowu “przegrali”…

  9. Kamczatka
    26 czerwca 2018 at 12:50

    Anty-rosyjska propaganda dziś to taka sama bzdura, jak i AGITPROP (agitacja i propaganda) czasów “drogiego Leonida Iljicza”.

    Znajdź różnice

    AGITPROP:
    “Słońce świeci nad Paryżem (Londynem, Rzymem, Nowym Jorkiem – niepotrzebne skreślić), ale nie ma radości na twarzach ludzi pracy”.

    Wolna (niezależna) prasa dziś:
    “Nie wierz własnym oczom – to mirage i Potemkin villages”.

    Różnica polega na tym, że zwykły człowiek (radziecki) nie traktował tego poważnie i mógł oddzielić muchy od kotleta.
    A produkty zachodniego AGITPROPu nadal szukają niedźwiedzi na Placu Czerwonym.

    P.s.
    Dołączam się do życzeń od
    @most polsko-rosyjski

  10. bob
    26 czerwca 2018 at 14:13

    Akurat to dla nas bardzo dobrze, że ci bogaci Rosjanie nas omijają. chociaż kilka lat temu jeden z nich ostro walczył aby coś u nas kupić. Ze złości, że mu się nie udało oskarżył nawet premiera Tuska o… antysemityzm. Naprawdę lepiej dla nas jeżeli oni będą inwestować gdzie indziej. Jeżeli chodzi o Rosję to wcale nie była ona bezpiecznym państwem dla Rosjan. Tak naprawdę to żadnemu Polakowi tego nie życzę aby żył w takim mocarstwie gdzie często nierosyjscy władcy(obojętnie czy to carowie czy komuniści) zmuszali do niewolniczej pracy i mordowali Rosjan na ogromną skalę. To już nawet Polacy pod rosyjską dominacją żyli lepiej niż Rosjanie w Rosji. Np. car przyznał Królestwu Polskiemu konstytucję czego nie zrobił w Rosji. Inna sprawa, ze szybko zaczął ją łamać. W okresie PRLu czyli dominacji ZSRR nad Polską każdy Polak miał prawo do swobodnego poruszania się po kraju. W ZSRR zaś jeszcze w latach 70tych nie można było sobie ot tak opuścić kołchozu. Było się uzależnionym od władz kołchozu. Czyli prawie jak chłop pańszczyźniany, który nie mógł opuszczać wsi bez zgody pana feudalnego. Naprawdę chyba mało kto z nas Polaków chciałby z Polski takiego mocarstwa. A Rosja może sobie być centrum Słowiańszczyzny razem z Czeczeńcami i TataramixD a pewnie wkrótce i Chińczykami. Bo nawet Białorusini nie mówiąc o innych Słowianach wolą jednak nie być zbyt blisko “ruskiego miru“. Z drugiej strony może lepiej nie opierać się zbytnio na tej słowiańskiej wspólnocie bo Słowianie w przeszłości często mordowali się wzajemnie.I nie tylko Polacy z Rosjanami, Polacy z Czechami ale także Chorwaci z Serbami. Zresztą nadal się mordują jak Rosjanie i Ukraińcy. To już Germanie walcząc między sobą starali się nie przekraczać pewnego poziomu okrucieństwa czego nie można powiedzieć w przypadku relacji między Słowianami gdzie bestialstwo przekraczało wszelkie granice.

  11. krzyk58
    26 czerwca 2018 at 14:24

    https://treborok.wordpress.com/profesor-o-konflikcie-rosji-z-zachodem-ciag-dalszy-bitwy-cywilizacji-ariow-i-erbinow/?preview=true

    https://marucha.wordpress.com/2018/06/23/moskwa-no-i-gdzie-te-puste-polki-gdzie-ponurzy-ludzie/

    Lubię Takiego Krakauera….

    Pozdrawiam Komentatorów a zwłaszcza @Kamczatka,
    i @most polsko-rosyjski

    Na ‘otarcie łez” proponuję (mnie mnie dotyczy) 🙂 Любэ – Футбол

    https://www.youtube.com/watch?v=PFOmHs_nKxM

  12. wieczorynka
    26 czerwca 2018 at 14:36

    Duża część Polaków a zwłaszcza młodych uległa propagandzie polskojęzycznych mediów. Kiedyś zapłacą za to wysoką cenę. Ja mam porównanie jak było w latach 45-80 XX wieku, zatem obecna propaganda nie robi na mnie wrażenia.
    Zarówno Rosjanom jak i Polakom życzę jak najlepiej.

  13. Miecław
    26 czerwca 2018 at 16:46

    @bob. 26 czerwca 2018 at 14:13
    No i wychodzi z ciebie niemiecka propaganda. 🙂 Jednym słowem nie jesteś Słowianinem, powielając takie bzdury, i być nim nie możesz!
    Musisz koniecznie przeczytać stare kroniki, wtedy się dowiesz, jak to germańskie plemiona walcząc między sobą o panowanie niczym nie ustępowały w okrucieństwie Słowianom, a tych było sporo więcej na ogromnym obszarze, więc podpuszczeni i podburzeni, często zapominali o swoich korzeniach wzajemnie prowadząc ze sobą wojny, co leżało w interesie krzyżowców, aby nie dopuścić do odbudowania jedności słowiańskiej oraz uległym im feudałom pragnącym dominować nad swoimi ziomkami w imię świętej własności prywatnej i okrutnego boga. Okrucieństwo niemczyzny rozszerzało się na słowiańskie tereny wraz z kolonizacją i katolicyzmem.

    Wypada też dodać, jak to Germanie okazali się bardzo litościwi wobec Słowian i Żydów w czasie II wojny światowej? A także dużo wcześniej? Specjalność w paleniu Żydów zdobyli już bodajże w 1349 roku, gdzie w ponad 350 miastach i wsiach zabili niemalże wszystkich Żydów, na ogół paląc ich żywcem. A ile w następnych wiekach ci twoi ulubieni Germanie spalili czarownic? U nas to zaledwie niewielki odsetek, tego co płonęło u zachodniego sąsiada.
    W latach 1904 – 1908 w Afryce niemieckie wojska kolonialne przećwiczyły wymordowanie poprzez zagłodzenie na pustyni i zabicie w obozach koncentracyjnych ok. 100 tys. Herero i 10 tys. Namów.
    Ciekawe czy Niemcy za to zapłacą:
    https://wolnemedia.net/burundi-chce-rekompensaty-od-kolonizatorow/

    Wspomnieć wypada też o wewnętrznym okrucieństwie Germanów, o czym mogą świadczyć ich prawo karne średniowiecza, a potem ze słynną Caroliną na czele. Słowianie takich okrutnych praw nie mieli, a słynne Ordalia oraz tortury trafiły do Polski wraz z narzuconym krwawo katolicyzmem i kolonizacją niemiecką. Mało tego urząd kata w średniowiecznej Polsce w zasadzie wykonywali przeważnie Niemcy, bo dla Słowian zawód ten był hańbiący.

    Masz szczęście, że dziś nie mam czasu szukać odpowiednich źródeł i cytatów.
    Lecz się @bob, albo się więcej nie kompromituj. Twój nick wyraźnie świadczy o tym, jaki sentyment czujesz do polskości, a szerzej do słowiańskości. Jesteś obcy. Hańba.

    Faktycznie, gdybym był rosyjskim biznesmenem, też omijałby Polskę szerokim łukiem i inwestował na neutralnym gruncie, aby nie dawać satysfakcji wszelkiej maści rusofobom do napędzania nienawiści wobec Rosji. To się nazywa patriotyzm i inteligentne myślenie. Takiego patriotyzmu Polacy mogliby się uczyć od Rosjan i omijać z daleka Niemiecką gospodarkę oraz wszelkie interesy z Niemcami, aby nie stać się ich kolonią. No ale cóż, jak to mówi stare przysłowie, “Polak przed szkodzą, jak i po szkodzie głupi”.

    Z tej okazji polecam ci książkę: B. Alert, System germanizacji Polski przy współudziale Jej Obywateli, Wyd. Antyk M. Dybowski, Warszawa 2011.

  14. wlodek
    26 czerwca 2018 at 16:52

    Bob,historyku Słowiańszczyzny pokroju p.Morawieckiego powiem ci po Śląsku “Nie fanzol”,kto wreszcie za te kłamstwa”da ci po życi”

  15. krzyk58
    26 czerwca 2018 at 20:39

    @bob.Przyznam ze wstęp napisałeś zgrabnie – więc ‘przychylam się”. Im dalej w las to u ciebie norma…opierasz się na kłamliwych stereotypach, nie wiesz kto podzielił jugo-Słowian,
    kto inspirował nienawiść w rodzinie wostocznych Słowian.
    Co z ‘tą Polską?”

    https://opolczykpl.wordpress.com/2013/02/07/papiestwo-i-narodziny-nienawisci-polsko-rosyjskiej/

    sssss Polaka, czyli czemu się tak Polacy sssssss?!

    sssss

    “By dowiedzieć się kto rządzi, wystarczy sprawdzić kogo nie można krytykować” Voltaire

    Ps. Miecław. Nie warto licytować się w sssss – nie będziesz miał policzone, zostaw TO Niemcom i sssss.
    Niemcy tytułem rekompensaty być może dołożą państwu położonemu w Palestynie jeszcze kilka u-bootów, nie zważając na słowa b.kanclerza G. Schredera – wypowiedziane w początkach 2000
    iż czas smuty minął… 🙂

  16. wieczorynka
    26 czerwca 2018 at 21:22

    Włodku, skoro jesteśmy przy języku śląskim to dodam: fanzoli jak mały Kazio po oranżadzie.

    Następne, jak powiesz do Warszawianki odpier**l się, to się obrazi, jak powiesz do Ślązaczki to się wystroi .

    Do wpisów boba nie nawiązuję gdyż ich nie czytam. Pozdro

  17. Miecław
    26 czerwca 2018 at 22:34
  18. Miecław
    26 czerwca 2018 at 22:58

    @krzyk58. 26 czerwca 2018 at 20:39
    Licytacja tu nie ma nic do rzeczy. Liczą się twarde fakty historyczne niezależnie od tego, czy jesteśmy do kogoś uprzedzeni, czy też nie. Odrzuć uprzedzenia, a weź pod uwagę skutki 1000 letniej agresji i imperializmu Germanów/Niemiec, który również i nas niejako przy okazji dotykał i dotknął nieźle ostatnio z wolą boską Watykanu, na dodatek, co ci jakoś nie przeszkadza specjalnie, że ten sam bóg poprzez kapelanów służył tak samo przeciwnym stronom konfliktu i uzasadniał agresję. Włącz logiczne myślenie.

  19. krzyk58
    27 czerwca 2018 at 08:03

    @Miecław. A Ty – zastanowił się, skąd taka a nie inna reakcja tubylców w ówczesnej, acz nie tylko Europie wobec ‘odwiecznych tułaczy”, m.in. też na ziemiach polskich?
    Przypominasz sobie co powiedział Ruski car, Jan Groźny do
    naszego króla w temacie “zawsze biednych i zawsze pokrzywdzonych”?

  20. Hhh
    27 czerwca 2018 at 09:15

    Rzecz w tym że @bob ma rację. Skoro Rosja uważa (albo raczej uważała bo panslawizm to u nich wymarł już dekady temu) się za centrum słowiańszczyzny to dlaczego podbijała, kolonizowała, niszczyła i brutalnie rusyfikowała totalnie inne grupy etniczne (Czeczenów, Bałtów, Finów, Kazachów itp)? Czy państwo już zapomnieli o zaborach? O imperium rosyjskim? O byciu pod rosyjskim butem przez niemal cały dziewiętnasty i dwudziesty wiek? Rosja nigdy nie brała Polski ani innych państw Europy wschodniej na poważnie. Dla niej to sa i były narody słabsze i gorsze. Dla Rosji właśnie licza się Niemcy, Francja…te wszystkie silne i bogate kraje Europy. Nawet gdybyśmy próbowali być przyjaźni dla Rosji ona by to zbyła i nadal nie brała nas na poważnie! Rosja aspiruje do bycia drugim US. Dlatego angażuje się we wszystkie wojny, wszędzie wciska swój nos, rzuca bezczelne oskarżenia typu “państwa bałtyckie odłaczyły się nielegalnie” albo “ukraina i białoruś to rosja”. Rosja jest imperialistyczna tak jak US, Brytania, Francja, Niemcy…Tylko trochę bardziej wschodnia.
    Aha i Rosja odwróciła się od słowiańszczyzny gdy przyjęła prawosławie. Gdyby Rosjanie nadal byli “dobrymi słowianami” to uprawialiby słowiańskie obrzędy i tradycje, nie chlaliby wódy i nie próbowali ingerować w sprawy innych, nie-słowiańskich krajów. Ale to myślenie życzeniowe. Możemy tylko czekać aż Chiny zrobia porzadek z tym żałosnym, ex-imperium.

  21. bob
    27 czerwca 2018 at 10:14

    @Miecław, ja nie mam na myśli średniowiecza ale mówię o czasach gdy cywilizacja była już na takim poziomie że bestialstwo przynajmniej w Europie było piętnowane. A mimo to w XX wieku to Słowianie mordowali bestialsko innych Słowian jak np. rzeź wołyńska albo wzajemne okrucieństwa Serbów i Chorwatów w Vukovarze na początku lat 90tych XXw. Niemcy jednak wobec podbitych narodów germańskich jak Holandia czy Dania nie stosowali tak brutalnych metod. Oczywiście Niemcy też przekraczali wszelkie granice zezwierzęcenia ale wobec narodów nie mających z nimi wspólnych korzeni etnicznych.

  22. krzyk58
    27 czerwca 2018 at 12:08

    @Hhh.
    Ejże? Pomyliłeś Waść szlachetność Rosji z dzikim katolicko-
    protestancko-syjonistycznym światem Zachodu.
    Dzięki wielkiemu sercu Matuszki wymienione ludy i nie tylko przetrwały w przestrzeni historycznej – lecz mają się dobrze, ot choćby wymieniona Republika Czeczenii – pod mądrymi rządami –
    rozkwita, na złość tym co zamierzali uczynić z niej antyrosyjski
    (antysłowiański) przyczółek.
    NIESTETY – ludy podbite przez waspowski Zachód, marnie skończyły…. WYMIENIAĆ? 🙂
    Pocieszę Waści pro memoria- jeśli nie opamiętamy się (ostatni dzwonek)
    też marnie skończymy…..

    @bob. Napisz wprost – wobec podludzi wg. waszej nomenklatury.

  23. Hhh
    27 czerwca 2018 at 12:17

    Nie wydaje mi się też żeby ”słowianie” zachodni byli tak okrutni jak “słowianie” wschodni i południowi. Może to efekt tych, heh, fatalnych i “bestialskich” genów niemieckich?

  24. wlodek
    27 czerwca 2018 at 13:47

    krzyku,chyba zauważyłeś że to ta sama osoba w dwóch odsłonach. Te same argumenty, ta sama wiara w konflikt rosyjsko-chiński!

    NIE TO RÓŻNE ADRESY. WIĘC RACZEJ NIE. PROSZĘ PAMIĘTAĆ SZANUJEMY ZDANIE KAŻDEGO KOMENTUJĄCEGO. WEB. JÓZ.

  25. bob
    27 czerwca 2018 at 14:29

    @Hhh, fakt, już w Średniowieczu Polacy genetycznie różnili się od Słowian wschodnich głównie przez domieszkę genów skandynawskich(współpraca Wikingów i Słowian Zachodnich Pomorza ale także Wielkopolski oznaczała także mieszanie genów). Ale to nie genetyka ma na to wpływ a raczej wyższość cywilizacyjna. Np. w katolicyzmie wyraźnie zaznaczony jest grzech jest i kara. W prawosławiu grzech i kara nie są tak wyraźnie powiedziałbym wyodrębnione. Dostojewski np. wręcz uważa, że człowiek grzeszyć musi, grzech, słabość moralna są wpisane w ludzką naturę. Gdy sam przebywał w syberyjskim łagrze dziwił się Polakom tam więzionym, że gardzą mordercami, złodziejami i innymi pospolitymi przestępcami. Dostojewski wręcz znienawidził wtedy Polaków bo uważali się za lepszych i w ten sposób negowali jego koncepcję grzechu wpisanego w naturę ludzką. Ponadto przyczyną większego bestialstwa wschodu może być niższa pozycja społeczna kobiet. Nawet dziś kobiety na Ukrainie czy w Rosji traktowane są przedmiotowo. A wiadomo, że kobiety łagodzą obyczaje. Jeżeli chodzi o Niemcy to byli oni na wschodzie uważani za kulturalny naród. I jednostka nie jest tam zdolna do robienia jakichś okropności poza oczywiście dewiantami. Problem w tym jednak, że to naród bardzo skoncentrowany wokół władzy. Tzn. wierzący w każdą ideologię, która pochodzi od władz. Nawet gdy władza dostanie się w ręce maniaka instytucje państwowe maja tak poważny autorytet u przeciętnego Niemca, że są w stanie przekonać go o słuszności działania władz.

  26. krzyk58
    27 czerwca 2018 at 15:13

    @Hhh. Poczemu rzeczownik Słowianie jąłeś w cudzysłów?
    A już ujęcie w cudzysłów przymiotnika – bestialski
    ma się do faktów historycznych niczym pięść do nosa.
    Ni ch…a mi nie pasi… 🙂

  27. krzyk58
    27 czerwca 2018 at 18:47

    @bob. Polacy, powiadasz w średniowieczu, zaprawdę – powiadam wam, to eufemizm 🙂 Współpraca Słowian pomorskich z Wikingami
    to kolejny…. bob, w średniowieczu mówiliśmy zrozumiałym dla siebie językiem, tytaj nad Wisłą i nad morzem Białym BA! Jeszcze mieliśmy wspólnych bogów.
    Pisząc traktat o traktowaniu kobiet miałeś na myśli antykulturę Zachodu? Pomijam kilkuletni watek po rewolucyji bolszewickiej.
    Masz rację – Niemcy BYLI uważani za kulturalny naród… 🙂
    Wychodzi na to ze Niemcy jako taka zbiorowość okazali się być
    MEGAdewiantami. A “skoncentrowani” dlatego że byli i są we władaniu
    innej (kultury) cywilizacji niż nasza.

    “bob’, Niemcy jako takie kończą się czego kolejnym przykładem
    jest występ na olimpiadzie – Niemiec znanych nam z lat 60, 70,noo 80′ ‘już nie ma”.
    to nie tylko przenośnia. 🙂 Może to i dobrze?

    “bob” Se poczytaj…. 🙂 Jakkolwiek w obliczu wydarzeń na Ukrainie może to zabrzmieć dziwnie, ale logika nakazuje, abyśmy My, Słowianie zdołali zakopać głęboko wszelkie animozje jakie mamy do swoich pobratymców z innych krajów. Trzeba bardzo dokładnie przeanalizować czy w dzisiejszym świecie lepiej jest aby Słowiańszczyzna walczyła ze sobą po przeciwnych stronach barykady czy też może powinna funkcjonować jako jeden byt polityczny. Na pierwszy rzut oka brzmi to utopijnie i nierealistycznie, ale gdy ktoś się zastanowi nad tym głębiej może się okazać, że stworzenie politycznej Unii Słowiańskiej z Polską, Rosją, Czechami, Słowacją, Ukrainą, Białorusią, Chorwacją, Serbią i innymi chętnymi krajami jest po prostu koniecznością. Unia Europejska jest bytem, który nie może być traktowany poważnie, gdyż jego prawdziwe cele mogą być inne niż nam się wmawia nachalną propagandą ciągle nazistowskich Niemiec, USA czy Francji. Można odnieść wrażenie, że komuś bardzo zależy na tym, aby Słowianie pozostawali skłóceni i zantagonizowani. Manipuluje się całymi narodami, a tak naprawdę, to mamy ze sobą więcej wspólnego niż się to przedstawia, a przede wszystkim wspólne pochodzenie, język, słowiańską wiarę i kulturę. Oczywiście niewątpliwie mamy też wspólną i trudną przeszłość, która jest podstawową przeszkodą w realizacji takiego konceptu politycznego.
    Wszechsłowiańska Europa – Ludy Słowiańskie – Wolne Narody
    Oczywiście taka Unia Słowiańska musiałaby zostać zdominowana przez przedstawicieli największego narodu słowiańskiego, czyli Rosji. To mogłoby się wielu nie podobać, bo Rosja jest przedstawiana w naszych mediach w zależności od kontekstu jako realny partner lub zło wcielone. Obecnie przeważa ta druga narracja, dlatego idea Unii Słowiańskiej wydaje się utopią, a nawet zdradą narodową, jednak to agresja przeciwko Rosji i Rosjanom jest faktyczną zdradą narodową, zdradą Słowiaństwa. Jednak warto zadać sobie pytanie, czy w dzisiejszym świecie lepiej mieć dobre stosunki z Rosją i nawet związać się z nią jakimś sojuszem militarnym, czy też lepiej razem z tak zwanym zgniłym Zachodem destabilizować sytuację na Ukrainie ryzykując wojnę z mocarstwem atomowym, lub w najlepszym wypadku powodując w ten sposób obserwowany właśnie rozkwit ekstremizmów o zabarwieniu faszystowskim i nazistowsko-banderowskim, do których dochodzi ostatnio na Ukrainie. Stworzenie silnej Unii Słowiańskiej z pewnością nie spodobałoby się wielu nacjom zgniłego Zachodu i USA, ponieważ zagroziłoby realizacji obcych interesów na terytoriach krajów wchodzących w skład takiej solidarnościowej wspólnoty. Poza tym stworzenie Unii Słowiańskiej, Słowiańska Solidarność pozwoliłoby na to, aby Słowiańszczyzna jako Supernaród w końcu mogła funkcjonować jako jedna siła. Byłaby to potęga z którą musieliby się liczyć wszyscy, z ludnością około 300 milionów obywateli Słowian. Jednak czy do tego kiedykolwiek dojdzie? Władimir Putin buduje podobny koncept Unii Eurazjatyckiej oraz gospodarczy BRICS i jest to dobry punkt wyjścia do tego, aby kiedyś zjednoczona Słowiańszczyzna zdołała stać się liczącą się siłą kształtującą to jak ma wyglądać otaczający nas świat.
    Wyciąg z naszej Słowiańskiej Preambuły: „My, ludzie narodowości słowiańskich, zdecydowaliśmy: stworzyć potężną i zwartą organizację, która będzie mogła chronić nasze interesy – UNIĘ SŁOWIAŃSKĄ.“
    Marzą nam się wszystkie słowiańskie narody, słowiańskie ludy i plemiona, które poprzez braterstwo ludu słowiańskiego zjednoczeni jak bracia wspólnie stają na przeciw złu tego świata tworząc wielki związek słowiańskich narodów w której władzę dzierży lud, a nie wyzyskiwacze i imperialiści zachodu. Mamy nadzieje że te marzenia okażą się prawdą, a przeszkody w ich realizacji znikną. Żałujemy że Polacy czy Polakatole nie próbują nawiązać dobrych stosunków z Rosją – Matką Słowiańszczyzny. W końcu to największy słowiański brat i przyjaciel. To wszystko przez zły i skorumpowany rząd sprzedawczyków rozkradających i sprzedających Polskę w obcą niewolę Zachodu. Ci którzy nie lubią działań rosyjskich władz niech nie oskarżają całego narodu w tym zwykłych ludzi. Mamy taką zasadę: Oskarżaj dowódcę, a nie prosty lud. Zdecydowana większość polskich obywateli, to Słowianie, którzy chcą się szczerze i od serca bratać z innymi słowiańskimi ludami. Nie ma żadnego narodu w Europie, który by miał jednolitą haplogrupę, na tym tle Polska, Białoruś, Ukraina, Słowacja, Rosja mają najwyższy współczynnik haplogrupy R1a dochodzący do 60%, a nigdzie indziej w Europie nie ma tak wysokiej jednolitości w dowolnej haplogrupie jak u Słowian, którzy są jednym wielkim bratnim super narodem liczącym około 300 milionów ludzi.
    Kiedy myślimy o Słowianach widzimy mocno samodzielne Czechy, widzimy także zniszczoną bestialsko przez Zachód dawną Jugosławię. Serbowie są bardziej do nas Polaków podobni i lubią nas Polaków, oni nas kochają jak braci i z nimi powinniśmy się trzymać razem jako Słowiańska Wspólnota. Należy też pamiętać, że u nas Słowian, zawsze obowiązywała demokracja wiecowa i WIEC wszystkich zdolnych do służby wojskowej i obrony granic obywateli, zgromadzenie ludowe wojowników jest podstawową władzą społeczną i polityczną. Ludy słowiańskie muszą przestać się kłócić, muszą współpracować i stworzyć wielki sojusz lub lepiej słowiańską Unię Wolnych Ludów, wolnych republik ludowych, wolnych demokracji wiecowych. mamy swój model ustroju politycznego i zachodnia gówniana pseudodemokracja zwana parlamentaryzmem zupełnie nie jest nam do niczego potrzebna.
    https://wiaraprzyrodzona.wordpress.com/2016/12/12/slowianie-sa-niczym-jeden-stary-narod-podzielony-sztucznymi-granicami-dialektow/

    Ps. Koniecznie zapoznaj się z ZAWARTOŚCIĄ portalu.Warto.

  28. Hhh
    27 czerwca 2018 at 20:25

    Dobra dobra, krzyk. I jakiejś unii z rosja można pomyśleć kiedy piekło zamarznie 😉 Twoje mrzonki o unii “słowian” skończa się gdy okaże się że to nie żadna unia a Wielka Rosja, a ty zostaniesz zmuszony do mówienia tylko i wyłacznie po rosyjsku a polska kultura zniknie na tle tej “wszechsłowiańskiej” (rosyjskiej).
    Ps tak w ogóle to dlaczego tylko Czechy miałaby być samodzielne?

  29. Miecław
    27 czerwca 2018 at 21:07

    @bob. 27 czerwca 2018 at 10:14

    Etiologia każdej agresji i okrucieństwa ma swoje korzenie w różnych czynnikach środowiskowych i jest niezależna od rasy czy narodowości. Piszesz, że miałeś na myśli rzeź wołyńską. To teraz poszukaj sobie materiałów historycznych i poczytaj, jaki w tym udział mieli sami Niemcy?. Najpierw w II RP tworząc i finansując poprzez agenturę terroryzm ukraiński i ich organizacje niepodległościowe walczące z II RP, a w czasie wojny Niemcy obiecali utworzenie państwa ukraińskiego i w związku z tym przyzwalali na rzeź, a nawet ją inspirowali, aby pozbyć się zaplecza dla polskiej partyzantki z AK oraz partyzantki radzieckiej. Wszystko jest w archiwach i także opisane w literaturze historycznej. Kolejną przyczyną tej rzezi, była sama polityka sanacji wobec narodu ukraińskiego w II RP. Nie bez znaczenia były też kwestie religijne.
    http://lemko.org/wisla/haston.html
    https://wolnemedia.net/bandera-byl-niemieckim-szpiegiem/
    http://konserwatyzm.pl/artykul/23796/pietka-anatomia-ludobojstwa-banderowskie-prace-teoretyczne-nad-ludobojstwem-polakow-do-1942r/
    http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2015/08/prof-zw-dr-hab-czeslaw-partacz-efekt-lucyfera-czyli-rzecz-o-wyjatkowo-okrutnym-mordowaniu-polakow-przez-banderowcow/

    Nie zdołasz też wybielić Niemców, bo wiesz doskonale, że zanim Hitler rozpoczął wojnę to brutalnie i krwawo rozprawił się ze swoimi ziomkami z opozycji i nie tylko z komunistami, ale także z tymi Niemcami, którzy ośmielali się kwestionować jego politykę. W czasie wojny z Belgami, czy Holendrami nie obchodzili się Niemcy tak, źle, bo przecież kolaborantów się nie zabija, jeżeli mają swoje oddziały walczące po ich stronie. To samo z Litwinami i Łotyszami, zabijano tylko tych, którzy byli przeciwni kolaboracji.

    Co do Chorwackich Ustaszy to chyba nie masz wątpliwości, że winę za ich okrucieństwa ponosi religia katolicka i Watykan, Oni już dawno zapomnieli co to jest Słowiańskość, zwłaszcza, że teraz jakieś resentymenty ustaszowskie się pojawiają i nawet jakiegoś zbrodniarza kanonizowano chyba. Serbia się broniła i takie są fakty historyczne.

    Więc nie uda ci się przypisać okrucieństwa tylko i wyłącznie Słowianom.

  30. Miecław
    27 czerwca 2018 at 21:21

    @krzyk58. 27 czerwca 2018 at 08:03

    Żadna zbrodnia nie może zyskiwać aprobaty i pochwały. Równie dobrze mogli ich powsadzać na wozy i przegnać do innej części Europy, pozbywając się kłopotu. Niestety coś mi się wydaje, że okrucieństwo mają we krwi i zarazili tym pół Europy. Miejmy nadzieję, że już są wykastrowani kulturowo i nigdy nie zrobią powtórki z historii. W każdym razie my Słowianie powinniśmy trzymać rękę na pulsie i żadnemu Niemcowi nie wyrażać zgody na osiedlanie się na terenach słowiańszczyzny. Nie chcemy nowej V kolumny.

    @Hhh. 27 czerwca 2018 at 20:25

    Jakoś się dziwnie składa, że za tej mitycznej “komuny” czyli PRL pod politycznym nadzorem ZSRR, Polska kultura wręcz rozkwitła i nie zmuszano nas do mówienia po rosyjsku. Za to teraz pod nadzorem UE Polska kultura kuleje, mamy wręcz nakaz znajomości języka angielskiego, mamy nawet myśleć po angielsku, a oglądając wiadomości w TV, czy słuchając radia mam wrażenie, że jestem poddanym jej królewskiej mości, bo mam pełen zasób informacyjny co się dzieje w angielskiej monarchii. A co mnie to obchodzi, w jakich butach dziś chodzi jakaś angielska królowa?

    Wstyd jeżeli tego nie zauważasz, albo jesteś po prostu za młody, aby mieć skalę porównawczą.

  31. krzyk58
    27 czerwca 2018 at 21:45

    @Hhh. Nie dyskutuję z kimś – kto słowo Słowianie wtłacza w cudzysłów…to po prymo…

    Po drugie, prymo .- Czy masz zastrzeżenia wobec pięknego
    i bliskiego Nam Polakom i wszystkim Słowianom języka
    rosyjskiego? Nie uważasz że rozmywamy się w euroszambie? (zalew angielszczyzny (Anglosaksów)

    Po trzecie – prymo. Polska kultura – aktualnie marzenia ściętej głowy.Degrengolada.Nawet nie polska, a jeżeli już to polskojęzyczne z reguły goowno.
    Kiedyś, ‘za PRLu” – polska kultura miała uznanie w radzieckim
    (rosyjskim) społeczeństwie. Jakoś nie zanikła. BA! KWITŁA. Nawet w mrocznych latach rządów “naszych stalinowców”. Prawdopodobnie dziś
    zaniknie w europejskim kołchozie…panie dzieju…
    Co by nie pisać u takich jak Ty …Se pocytoj panocku… “gupich nie sieją…”, druga część powiedzenia nie przystoi do waszci, dodam jeno że “bywa że i stary i głupi” NIESTETY! https://marucha.wordpress.com/2018/06/26/hej-slowianie/

  32. Kamczatka
    27 czerwca 2018 at 21:54

    “Чем дальше в лес, тем толще партизаны”
    (Заметки лесничего).

    @Hhh
    Niestety (dla mnie w sam raz), Rosja może istnieć tylko w formacie imperium.
    W przeciwnym razie na tym terenie będzie dwa-trzy tuziny dziwnych tworów rodzaju O’kraina.
    Położona między odłamkami Złotej Ordy a “cywilizowanym” Zachodem, Ruś faktycznie miała wybór bez wyboru.
    Z Bizantyjskim orłem, który przyszedł na Ruś wraz z siostrzenicą ostatnich cesarzy Zofią Palieolog (żona księcia Iwana III), opierając się na religijno-polityczne pomysły starca Filofieja (Moskwa – trzeci Rzym), stosunkowo niewielke i słabo zaludnione (w porównaniu do RP) Księstwo moskiewskie stało się imperium Piotra Wielkiego.

    Możesz pan sobie czekać aż Chiny zrobia porzadek z tym żałosnym ex-imperium.
    Kto wie, może planujesz żyć tysiąc lat.

    P.s.
    Jak się nazywa ten naród który Rosja pozbawiła własnej kultury i języka?
    Może indianie z plemienia Siuksów?

    @bob
    “…W ZSRR zaś jeszcze w latach 70tych nie można było sobie ot tak opuścić kołchozu…”

    Gdybyś nie powtarzał liberoidne bzdury, a zajrzał bym do źródeł pierwotnych (akty prawne tej pory, struktura ludności ZSRR), to byś może zrozumiał, że:
    -po pierwsze, do 1974 roku otrzymanie paszportu było obowiązkowe tylko dla mieszkańców miast, a po 1974 stało się obowiązkowe dla wszystkich obywateli ZSRR.
    -po drugie, industrializacja wymagała ogromnej ilości rąk do pracy, ludność miejska wzrosła dwukrotnie.
    Wieś masowo wyjeżdżała do miasta.

    https://aloban75.livejournal.com/1479596.html

    I daj spokój z tym Dostojewski. Zacznij od czegoś prostszego, np. Człowiek-pająk. Komiksy.

  33. wlodek
    28 czerwca 2018 at 06:49

    Kamczatko ,oni tak znają Rosję jak ja stan Teksas czyli na podstawie Dynastii ,7 wspaniałych i podobnych filmów.Tu słyszał tam czytał i wie czyli nie wie!Pozdro.Gratulacje za organizację Mundialu!!!

  34. bob
    28 czerwca 2018 at 08:29

    @krzyk, R1a w Rosji to poniżej 50%. A we wspólnym PKB BRICS 70% to PKB Chin. Gdyby Putin naprawdę chciał związać Rosję z Chinami to rola Słowian w tej układance byłaby marginalna. Po co nam Unia ze Słowianami jeżeli nie wyznajemy wspólnych ideałów. Powiem tak, najbliżej nam mentalnie i moralnie do Anglosasów zwłaszcza Ameryki, która była zakładana trochę nieświadomie na wzór Polski szlacheckiej. Prawie jak polskie prawo nihil novi. Czyli słaby wybierany a nie dziedziczny władca plus nienaruszalne przywileje i wolności. Także angielska Wielka Karta Swobód z XIIIw a potem brytyjski parlament i słaby król-prawie jak Rzeczpospolita. Jeżeli chodzi o Wikingów to nie tak dawno duńscy archeolodzy stwierdzili na podstawie badań grobów z tego okresu, że Słowianie stanowili dużą część część wojska Haralda Sinozębnego(de facto założyciela państwa duńskiego). Geny czy korzenie to wcale nie najważniejsza sprawa w wybieraniu partnerów.

  35. krzyk58
    28 czerwca 2018 at 09:37

    @bob.

    Czytając wpisy ‘boba” odnoszę wrażenie że kom. prowadzi wysublimowaną grę mającą na celu penetrację stanu świadomości
    komentatorów OP. ŻE, tak naprawdę, nie wierzy w sojusze
    z Zachodem, zwłaszcza światem protestancko-syjonistycznym.

    ZE, trudno przyznać się do porażki politycznej – dlatego ŻE
    w “swoim czasie” obrano niewłaściwy kurs.
    ŻE, w początkach 2000’ nie wprowadzono korekty, w kursie
    dryfującej łódki pn. Polska…

    ŻE, zaklina rzeczywistość..

    ‘krzyk, R1a w Rosji to poniżej 50%.” Niewiele poniżej, jednak
    o wiele powyżej niż za magiczną linią Szczecin – Triest…

    “Geny czy korzenie to wcale nie najważniejsza sprawa w wybieraniu partnerów.”

    Hmmm. Ważna. Sądziłem że (zawsze) bliższa koszula ciału .

    “Po co nam Unia ze Słowianami jeżeli nie wyznajemy wspólnych ideałów. ”
    Pamiętaj że mówisz O NAS – bez nas…

  36. Kamczatka
    28 czerwca 2018 at 12:53

    @Wlodek,
    Mś się skończy, a infrastruktura pozostanie. Nie kibicuję, ale nowy stadion mi się podoba, i nowa droga przez zatokę Fińską też.

  37. Hhh
    28 czerwca 2018 at 17:03

    Kamczatko, następnym razem jeśli chcesz mi coś udowodnić to wyślij źródła napisane w języku polskim bo ja rosyjskiego nie znam.

  38. krzyk58
    28 czerwca 2018 at 19:10

    @Hhh. Zapewne postsolidarnościowa gimbaza… 🙂 Za to znasz
    zapewne język swoich panów, “polaku” – polskojęzyczny!
    Wracam do sedna “dieła” – wychodzi na to – gimbazo 🙂
    że i języka polskiego nie znasz, wszak @Kamczatka odniósł się
    w języku ponoć przez ciebie zrozumiałym (99,9 % posta).
    Czyżbyś zamierzał udowodnić że jesteś “ynteligentny inaczej”?

  39. Kamczatka
    28 czerwca 2018 at 19:16

    @Hhh,
    Nieznajomość języków obcych nie jest godnością.

    “Wer fremde Sprachen nicht kennt, weiß nichts von seiner eigenen.”
    Johann Wolfgang von Goethe
    “Maximen und Reflexionen”
    (1833)
    W języku polskim brzmi mniej więcej tak (znawcy j.niemieckiego mnie poprawią):
    “Kto nie zna języków obcych, ten nie zna swojego ojczystego języka.”

    Na marginesie, źródło w j.rosyjskim skierowano do @boba. Skoro kolega @bob Dostojewskiego cytuje to znaczy że zna rosyjski.

  40. bob
    28 czerwca 2018 at 20:02

    @krzyk, no w całych Niemczech R1a to ze 20% ale we wschodnich landach będzie to pewnie więcej niż w Rosji))). W końcu plemiona słowiańskie sięgały po Łabę i z czasem zostały zgermanizowane ale przecież geny nie zmieniają się pod wpływem żadnego tam Kulturkampfu. Tak więc genetycznie wschodni Niemcy są nam bliscy ale nie uważałbym ich za przyjaciół polskości. Zresztą podobnie było z państwem pruskim. Przecież sporo junkrów wywodziło się z polskiej szlachty, która uległa zniemczeniu. I aktywnie zwalczali polskość mimo, że mieli słowiańskie geny. Co do wiary w sojusze to jeżeli pod amerykańskim parasolem urośniemy jak Turcja to wtedy będziemy mogli układać się nawet z Rosją. A może nawet zestrzelimy jakiegoś suchoja dla pokazania Rosjanom, że na pewno nie jesteśmy młodszym bratem.

  41. wlodek
    28 czerwca 2018 at 20:53

    Hhh,37 lat temu byłem w N.Jorku ,w Central Parku słyszę łamany język rosyjski o d pary siedzącej na ławce. To amerykanie ,pytam się skąd zainteresowanie rosyjskim?”Chcemy przeczytać Dostojewskiego w oryginale”.Jak chcesz zrozumieć Rosjan weź się za naukę i nie masz z czego się cieszyć ze jesteś słowiańskim nieukiem!” kamiediu poniał”?

  42. wlodek
    28 czerwca 2018 at 22:04

    Bob,ci którzy zestrzelili Suhowo Erdogan rozstrzelał, tak że uważaj, u nas jeszcze nie wszyscy młodsi bracia Wujka Sama!

  43. krzyk58
    28 czerwca 2018 at 22:05

    @bob. Nie Niemcy a zamieszkujący tereny dolnego b. DDR
    np. resztki Serbów Łużyckich.
    Wschodni Niemcy – Berlin to twarde jądro Prus…dopowiedz sobie
    resztę.
    Pamiętaj że Berlin jeszcze przed rebelią Chmielnickiego na ziemiach okrainnych Rzplitej był taką większą wioską – dopiero ucieczka kapitału krwiopijców ludu Ruskiego uczyniła Berlin wkrótce potęgą.
    Jeśli jeszcze nie oprzytomniałeś po uderzeniu w beret przez ‘naszego sojuźnika” maczugą o rozmiarze 447 ( o innych ciosach poniżej pasa nie wspominam, pisze Krakauer) – too serdecznie współczuję.
    Nie mam skutecznego peerpetum mobile… 🙂
    Zawsze możesz zaciągnąć się do do nazistowskich dobrowolców
    np. do “azowa” , wszak jesteś z rasy panów – czyż nie??

  44. krzyk58
    29 czerwca 2018 at 07:54

    @wlodek. Użyte sformułowanie “słowiański nieuk” zabrzmiało jakoś
    tak – niefajnie. Włodku więcej szacunku wobec siebie (?) a jeśli
    masz “to” w doopie to wobec Kom. Na pewno zrozumiałbym
    Twoje intencje gdybyś napisał np. “komunistyczny nieuk”.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Haplogrupa_R1a1_(Y-DNA)

  45. Hhh
    29 czerwca 2018 at 09:10

    Czy naprawdę wszyscy zapomnieli o imperium rosyjskim (nie radzieckim)? O zaborze rosyjskim? Czy to po prostu efekty edukacji peerlowskiej?
    Kamczatka, krzyk. Języki to ja znam, nawet w dwóch mówię płynnie ale rosyjski mnie zwyczajnie nie interesuje. Wiele osób urodzonych w późnych latach 60 i latach 70 nie zna tego języka.
    Rosja swoimi imperialistycznymi ambicjami nie różni się od Stanów. Tyle że Rosja tylko naśladuje Stany bo ani nie jest taka silna jak one ani nie ma takiej gospodarki. Ale nic nie zmieni tego że jest zagrożeniem w Europie wschodniej. Tylko dlaczego największy kraj na świecie, z populacja ponad 100 milionów ma taki, za przeproszeniem, ból tyłka że Ukraina, Gruzja czy państwa bałtyckie nie chca mieć z nia nic wspólnego? Oj to chyba jakiś kompleks niższości.
    A “słowianie” to wymysł niemców by wrzucić nas do worka “tych gorszych rasowo”. A my rasowo czy kulturowo mało mamy wspólnego z takimi Ukraińcami czy Rosjanami. Tak jak mówi bob, my cenimy sobie wolność i własne prawa oni te prawa depcza.

  46. krzyk58
    29 czerwca 2018 at 12:19

    @Hhh. Czyżby zaborom winna była jedynie Rosja?
    Najtragiczniejszy w skutkach zabór pruski czy ‘austryjacki” nie istniał? (to była podzięka “za Wiedeń”).
    W “zaborze” rosyjskim mielibyśmy się niczym paczki w maśle,
    gdyby nie knowania wrażych Anglosaksów i wewnętrznych wrogów
    którzy inspirowali nas do ruchawek i miatieży – po czym naszymi rękoma wyciągali kasztany z ognia.
    A i tak Polacy bardzo miło wspominali czasy Imperium Rosyjskiego Cesarza
    Mikołaja II – znam z przekazów rodzinnych. 🙂 panie dzieju..
    “dwóch mówię płynnie ale rosyjski mnie zwyczajnie nie interesuje”
    – Czy to po prostu efekty edukacji solidarnościowo-katolickiej? 🙂
    Jak nie, jak tak! I to jest DRAMAT waszego pokolenia.
    Pokolenia rabów, i służących (podcierajacych doopy) na Zachodzie
    starym gestapowcom i esesmanom – mordercom waszych dziadów.
    Tfu!
    Hańba.

  47. krzyk58
    29 czerwca 2018 at 14:25

    Jeśli społeczeństwo jako całość osiągnęło taki stopień degeneracji, że poszczególni jego członkowie nie są w stanie skonstatować i ocenić najoczywistszych spraw, jeśli zachowują się wbrew najbardziej elementarnym cechom ludzkiej natury, od zarania zadanych im przez Stwórcę, to jaki ma sens ględzenie o patriotyzmie, demokracji, dobrobycie, kulturze, cywilizacji, religii, etyce czy moralności? Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam.

    Na przykładzie bliskiego nam słowiańskiego Narodu Rosyjskiego, pragnę jedynie zwrócić uwagę polskim patriotom, że na świecie istnieją jeszcze społeczeństwa, gdzie Boskie prawa są normą a nie zboczeniem.

    Natomiast tym nielicznym jednostkom w III RP, które są normalne, życzę wytrwałości, mocy i odwagi, gdyż nie ma niczego trudniejszego, niż rola normalnego w domu wariatów.

    https://www.salon24.pl/u/ignacynowopolskiblog/877230,rola-normalnego-w-iii-rp

    http://mikstury-bezmetki.neon24.pl/post/144304,michail-deliagin-1-komunizm-podkrada-sie-niezauwazalnie

    Wyjaśnienie
    Powyższy tekst dalece mnie nie zadowala. I nie sądzę by zasługiwał na takie wyróżnienie. Szukałem w pośpiechu czegoś a propos. Dlaczego osobny tekst a nie na blogu Pedant’a? Jeślibym zamieścił komentarz lub tłumaczenie na Jego blogu, zaistniało by spore ryzyko, że ściągnąłbym za sobą “pół małpiego gaju” w zamiarze dowalenia mi, a przy okazji, rozwalenia całkiem interesującej debaty. A tego przecież oczekuję na Neonie. “Wyjnia”, nie ma nic poważnego do powiedzenia. Pały i obelgi. Oto skutki edukacji w “Wolnej Polsce”, to wszystko, do czego są zdolni. Niestety.
    1abezmetki

  48. Hhh
    29 czerwca 2018 at 15:04

    Ale w zaborze rosyjskim nie byliśmy niepodlegli…nie mogliśmy nawet wywiesić polskiej flagi…mówić po polsku…Nic.
    Przecież za peerelu polacy też imigrowali. I podczas wojny. I przed wojna. I za czasów Mikołaja II. Polacy cały czas imigrowali.

  49. Hhh
    29 czerwca 2018 at 17:21

    krzyku, a gdyby Polacy imigrowali do Rosji to też byłoby źle? Czy to zmienia postać rzeczy?

  50. Miecław
    29 czerwca 2018 at 18:54

    @Hhh. 29 czerwca 2018 at 15:04

    Nie bronię żadnych zaborców, ale czas gimbusie abyś wrócił do szkoły i na nowo przerobił lekcje historii w oparciu o prawdziwe źródła, a nie nabywał wypaczoną propagandowo wiedzę na bazie fałszywej polityki historycznej. Właśnie udowodniłeś, że podobnie jak miliony młodych Polaków macie wdrukowaną fałszywą świadomość. Rusofobia przysłania ci prawdę historyczną. Zacznij więc od podstaw w wiki i zadaj sobie pytanie, dlaczego tak dużo się tam pisze o germanizacji a nie o rusyfikacji. Dlaczego pod zaborem pruskim nie mieliśmy w ogóle np. szkolnictwa wyższego, a było ono pod zaborem rosyjskim (uniwersytet warszawski) i austriackim (uniwersytet we Lwowie i UJ w Krakowie)? Dlaczego pod zaborem pruskim nie było żadnego polskiego królestwa, autonomii, natomiast było ono pod zaborem rosyjskim i austriackim? Dlaczego nie było powstań w zaborze pruskim? – na co zwrócił ci uwagę @krzyk58, a ty nadal nic nie zrozumiałeś. Masz problem z myśleniem, czy nie możesz się pogodzić z prawdą historyczną, bo nie pasuje do twoich fałszywych przekonań? Znam taką postawę u swoich uczniów, że zanim zrozumieją swoje błędy to reagują wręcz agresją lub szokiem, na prawdziwe fakty.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozbiory_Polski
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zab%C3%B3r_pruski
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zab%C3%B3r_austriacki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zab%C3%B3r_rosyjski

    Nie mam czasu cię uświadamiać, ale nachodzi mnie smutna refleksja, że z takimi młodymi pokoleniami Polska nie ma szans na suwerenność. Będziecie tylko bezmyślnym narzędziem w rękach naszych okupantów.

  51. krzyk58
    29 czerwca 2018 at 20:35

    @Hhh.
    Wo pierwych – po prymo, mylisz ‘chopie’ terminy/pojęcia.
    Se poczytaj o co biega – jaka jest różnica pomiędzy emigracją
    a imigracją… miej na uwadze że z każdą “gorączką” inspirowaną
    przez obcych – wychodziliśmy ‘na gorze”j, a było tak pięknie,
    przebaczona została nam awantura w której wzięliśmy udział z niejakim Napoleonem – inna sprawa że Polacy masowo walczyli też
    po stronie rosyjskiej – o tym w imię obowiązującego szaleństwa
    mówić nie wolno………………….Panie dzieju….. 🙂

    Ps. Poniekąd można założyć że (nieświadomie) piszesz poprawnie,
    BO faktycznie “Polacy imigrowali” – w ramach wspólnego Imperium
    w głąb Rosji, zwłaszcza na Syberię – dosłownie całe wioski, “nawet z pod Sosnowca” do dziś w okolicach Irkucka istnieją
    czysto polskie wsie np. Wierszyna… kiedyś wspominałem,
    dziś tylko przypominam…

  52. wlodek
    29 czerwca 2018 at 21:55

    Krzyku,Mieclawie jednak można razem wytoczyć wspólne argumenty które w polemice z niejakim H(imię nie przypadkowe, chociaż krzyk uważa że zaczyna się na ch)Tak trzymać panowie! Nie zna rosyjskiego więc się nie obrazi “Pffffffff…. ili na ffffff”Pozdro!

  53. Kamczatka
    30 czerwca 2018 at 09:27

    @Hhh
    “A “słowianie” to wymysł niemców by wrzucić nas do worka “tych gorszych rasowo”. A my rasowo czy kulturowo mało mamy wspólnego z takimi Ukraińcami czy Rosjanami.”

    Wyszło szydło z worka.
    Tak więc, do jakiej rasy (według teorii rasowej nazi) waść należysz?

  54. krzyk58
    30 czerwca 2018 at 10:43

    @Miecław. ad “@Hhh. 29 czerwca 2018 at 15:04”
    “Zacznij więc od podstaw w wiki i zadaj sobie pytanie, dlaczego tak dużo się tam pisze o germanizacji a nie o rusyfikacji.”

    Czy na pewno zamierzałeś “tak ująć”? 🙂

    Miecławie, kaganek oświaty na wyższym stopniu wtajemniczenia
    we wspomnianych ośrodkach uniwersyteckich zaboru ‘austryjackiego” to tylko kontynuacja wielowiekowej spuścizny,
    Polaków natomiast UW to ‘kamień węgielny” pod kształcenie Polaków,z inicjatywy “wroga i zaborcy” rosyjskiego. dlatego widzę TU przewagę humanitarną Rosji nad “austryją”…
    Miecław, powstania – to ostatnia rzecz która była Nam potrzebna
    do istnienia, nie tylko w XIX w. pragmatyczni Finowie czy Czesi
    dalecy byli stosowania co kilka(dziesiąt) lat awantur, na których
    nieustannie traciliśmy – to co było istotne dla naszego dalszego bytu i Narodowej świadomości. Finowie przetrwali jakoś, pod zaborem i do dziś w Helsinkach stoją pomniki czy świątynie prawosławne przypominające o wspólnej historii – nikt z tego
    powodu nie czuje się rabem rosyjskim, zwłaszcza że wszyscy
    popadliśmy w jasyr eurokomuny…. :(((
    Pozdrawiam….. Panów Miecława
    i Włodka

  55. wmw
    30 czerwca 2018 at 14:00

    Interesująca dyskusja.

    Chciałbym zwrócić uwagę na jeden aspekt.
    Podboje rosyjskie i ekspansja języka z tym związana, były analogiczne do ekspansji hszpańskiej, brytyjskiej, holenderskiej, francuskiej, ale znacznie mniej krwawa.
    Szlachta podbitych terytoriów uzyskiwała takie same prawa, jak rosyjska.
    Na terenach Imperium nie istniał w zasadzie oficjalny rasizm, małżeństwa mieszane były normą.

    Sytuacja szczególnie w Imperium Brytyjskim, była diametralnie różna.
    Od rasizmu poczawszy, na prawach tubylców skończywszy.

    Zwróciłbym też uwagę na KALIZM.
    Polonizacja była słuszna, germanizacja czy rusyfikacja nie?
    To w jakim języku miała z władzą porozumiewać się ludność tubylcza?

    Zaborcy byli brzydcy.
    Chłopów uwolnili, kazali dzieciom uczyć się czytać i pisać, objęli pospólstwo opieką prawną.

    W byłych dominiach brytyjskich czy francuskich, nie ma tego obowiązku do dziś……

  56. Miecław
    30 czerwca 2018 at 16:21

    @krzyk58. 30 czerwca 2018 at 10:43

    Fakt, masz pełną rację. Nie można liczyć na to, że ktoś o takiej wiedzy i poziomie skuma różnice, a tym bardziej skojarzy, że rusyfikacji by właściwie nie było, gdyby nie powstania, zwłaszcza po ostatnim, gdy czara goryczy się przelała, a skala kolaboracji z Prusami zaskoczyła zaborcę rosyjskiego.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rusyfikacja_Polak%C3%B3w_w_okresie_zabor%C3%B3w
    I jak się to ma do germanizacji Polski.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Germanizacja_na_ziemiach_polskich
    W zasadzie ta germanizacja odbywała się od 966 roku wraz z przyjęciem katolicyzmu i kolonizacją niemiecką, lokacją miast i wsi na prawie niemieckim. Była to permanentna germanizacja z przerwami, gdy naród się budził i walczył z narzuconą kulturą i prawem oraz religią. PRL był najświetniejszym okresem kiedy pozbyliśmy się kolonistów niemieckich i ich kultury oraz odzyskaliśmy stare słowiańskie skolonizowane przez Niemców ziemie zachodnie. To jest nasze największe zwycięstwo w II wojnie światowej. Ale czy skretyniała młodzież jest w stanie to zrozumieć i sobie to uświadomić? Sam wiem, jak jest ciężko zmienić fałszywe przekonania licealnej młodzieży z wypranymi mózgami kulturą głupoty, religią i polityką histeryczną.

    @Wlodek. Nasz @krzyk58 czasami budzi swoją świadomość i myśli racjonalnie. Może religijna i antylewicowa schiza kiedyś mu minie? 🙂

    @wmw. 30 czerwca 2018 at 14:00
    Napisałeś bardzo dobre uzupełnienie do dyskusji. Słuszne wnioski. Zabieraj głos częściej. KALIZM “jaśnie państwa” jest niestety widoczny nadal na wielu płaszczyznach polskiej polityki.

  57. Atom
    16 lipca 2018 at 16:57

    Rosja była i jest bardziej azjatycka niż europejska (w dobrym znaczeniu tego słowa). Nie toleruje wolności jednostki i celem jej istnienia jest podbój. Inaczej się kurczy. Zna tylko język siły. Takie rządzą tam elyty od Ivana Groźnego. Do samych Rosjan nic nie mam.

  58. krzyk58
    16 lipca 2018 at 21:14

    @Atom. Pojechałeś stereotypami…. nawet obraz Jana Groźnego
    jest zafałszowany i takim go widzisz.
    Pamiętaj że Ruscy też lubią Polaków, “do samych Polaków nie mają nic”.

  59. daniel
    18 lipca 2018 at 21:00

    Tak. Rosja wygrała i będzie grać wiodącą rolę hegemona wśród ludów słowiańskich. Polska przegrała i z desperacji próbuje się całkowicie oderwać od słowiańskich korzeni poprzez celową amerykanizację naszej kultury. Dobra wiadomość to taka, że Yankees przegrywają na wszystkich frontach. Zła: nadal są niebezpieczni. Niedawno pytałem na dworcu Centr. w Wwie o jakąkolwiek płyę CD z ruską albo hiszpańską muzyką. Sprzedawcy wśród mnóstwa anglojęzycznych płyt nie znaleźli ani jednej. A więc to nie jest w pełni prawda, że tylko polityczy prowadzą nas w kierunku amerykanizacji. Również artyści i prosty lud, bo sprzedawca oraz słuchacz anglosasów to prosty lud. Kiedyś studenci śpiewali pieśni Okudżawy. A czy dzisiaj cokolwiek śpiewają ?

  60. daniel
    18 lipca 2018 at 21:00

    Tak. Rosja wygrała i będzie grać wiodącą rolę hegemona wśród ludów słowiańskich. Polska przegrała i z desperacji próbuje się całkowicie oderwać od słowiańskich korzeni poprzez celową amerykanizację naszej kultury. Dobra wiadomość to taka, że Yankees przegrywają na wszystkich frontach. Zła: nadal są niebezpieczni. Niedawno pytałem na dworcu Centr. w Wwie o jakąkolwiek płyę CD z ruską albo hiszpańską muzyką. Sprzedawcy wśród mnóstwa anglojęzycznych płyt nie znaleźli ani jednej. A więc to nie jest w pełni prawda, że tylko polityczy prowadzą nas w kierunku amerykanizacji. Również artyści i prosty lud, bo sprzedawca oraz słuchacz anglosasów to prosty lud. Kiedyś studenci śpiewali pieśni Okudżawy. A czy dzisiaj cokolwiek śpiewają ?

  61. krzyk58
    18 lipca 2018 at 21:39

    Panie Danielu, “Kiedyś” było dokładnie tak samo. No, może nie dokładnie jak
    teraz – przypominam że znajomość repertuaru jedego Okudżawy czy Wysockiego (ograniczona zresztą do dwu, czy trzech piosenek ‘pod gitarę” wiosny
    nie czyni. No, BO proszę pana – proszę dziś w dobie przepływu info. wymienić
    ‘z głowy” – naprędce, nazwiska innych niż wymienione bardów sceny rosyjskiej (radzieckiej)? A zapewniam jest w czym wybierać.
    W PRLu było podobnie, jak teraz. Dziś mamy większe możliwości obcowania,
    poszukiwania,grzebania w piosence, której jest totalny brak w łzemediach (zapis). Na potwierdzenie moich wynurzeń, posłużę się przykładem
    z autopsji: druga połowa lat 70′ jesteśmy gdzieś tam na Mazurach,
    “na poligonie’, w czasie wolnym – posiłki, czy wieczorową porą
    gra “radiola” z głośników sypią się rytmy italo-disco i angielszyzna.
    Tyle zapamiętałem – nie przypominam sobie puszczanej muzy rosyjskiej czy z KDL (kraje demokracji ludowej). Wszystkim grało,
    nawet z-cy d-cy d/s. politycznych.. takie to były czasy.
    I jak TO miało nie pier..nąć! Z’resztą, kiedyś już ‘costam pisałem n/t.

  62. bona
    13 sierpnia 2018 at 21:10

    Udało się wąskiej grupie tych co u władzy są i głośno klaskają bandzie Putina. Rosjanie niestety autorze siedzą cicho bo nie mają siły i tradycji przeciwstawiania się władzy. To inna mentalność niż u nas. Bandy złodziei oraz bandytów u władzy zrobili z Rosji folwark dla wybranych. Imperium cofnęło się do czasów Katarzyny II- i bardzo dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Polityka

Scroll Up