Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

22 października 2018

Każdy kraj ma prawo do obrony swoich własnych granic!


 Każdy kraj ma prawo do obrony swoich własnych granic! Izrael także! Haniebne prowokacje przeciwko Izraelowi należy powstrzymać. Nie podlega najmniejszej wątpliwości, że mieliśmy do czynienia z wielką tragedią w ostatnich dniach, kiedy to zamieszkujący Izrael Arabowie po raz kolejny czcili swoją rocznicę opuszczenia terytoriów w dawnym palestyńskim terytorium mandatowym Ligii Narodów. 

Doszło do celowych, zaplanowanych i przeprowadzonych z rozmachem prowokacji, w których organizacje bojowników arabskich i jak można przypuszczać, jedna z organizacji popierających terroryzm – wysłały ludzi do szturmowania izraelskich urządzeń granicznych. Skończyło się wieloma ofiarami śmiertelnymi i bardzo dużą ilością osób rannych. Było to kilka prób masowego przekroczenia granicy, które zostały powstrzymane przy pomocy stosownej techniki służącej do zabezpieczania demonstracji. W szczegóły nie będziemy wnikać, interesuje nas bardziej aspekt polityczny tych wydarzeń.

Wszystko powiązane było z przeniesieniem Ambasady Stanów Zjednoczonych do stolicy państwa Izrael – Jerozolimy. Był to istotny krok propagandowy i silna demonstracja faktyczna ze strony pana Donalda Trumpa. Stany Zjednoczone przestały być mediatorem w konflikcie bliskowschodnim, czy jak kto woli przestały starać się zachować pozory mediacji. 

Sytuacja również jest złożona w samym Izraelu, gdzie nie wszystkie siły polityczne są tak radykalne jak jastrzębie pana premiera Netanjachu. Cześć izraelskiej opinii publicznej, wielu komentatorów i polityków, była przeciwna drażnienia Iranu i całego otoczenia krajów arabskich. Jednak nacjonalizm zwyciężył i za to trzeba będzie zapłacić cenę. Oczywiście nie można sobie wyobrazić, żeby jakiekolwiek państwo islamskie zaatakowało bronią jądrową Jerozolimę. To jest po prostu wykluczone, Meczet Al-Aksa jest miejscem świętym Islamu i Muzułmanie prędzej oddadzą życie, żeby go bronić. Natomiast Tel-Aviv, chociaż doskonale broniony przez izraelskie systemy obrony przeciwrakietowej, jest celem numer jeden dla ewentualnej irańskiej inicjatywy strategicznej. 

Doszło do komplikacji relacji z Turcją, której władze zareagowały bardzo stanowczo, na to co się dzieje na granicy pomiędzy Autonomią Palestyńską w Strefie Gazy, a Izraelem. Ambasador Izraela otrzymał notę i zastosowano sankcje tymczasowe. Jednak po pewnym czasie sytuacja powróci do normy.

O wiele ciekawsze jest to, co się dzieje w kontekście amerykańskich sankcji wymierzonych w Iran i konsekwencji tych nowych okoliczności dla Unii Europejskiej. Wiele firm unijnych, w tym głównie francuskich i niemieckich już przyjęło od Persów, dysponujących potężnymi możliwościami płatniczymi olbrzymie zaliczki na kontrakty. Mówimy o samolotach, pojazdach, wyposażeniu medycznym, a także i może przede wszystkim – ultra ważnym wyposażeniu dla firm naftowych. Iran ma praktycznie nieograniczone z perspektywy potrzeb i możliwości eksportowych złoża ropy i gazu. Dostęp do tych bogactw jest ograniczony przez stare technologie, często jeszcze z lat 70-tych. Zainwestowanie w rozwój irańskiego przemysłu wydobywczego, byłoby bardzo ważne dla samego Iranu jak i jego partnerów, ponieważ można byłoby korzystać jeszcze bardziej wydajnie z ich zasobów.

W tych realiach sprowokowano sytuację, żeby obciążyć Izrael i sprowokować reakcję Iranu, bardzo silnie zaangażowanego wojskowo i gospodarczo w Libanie i Syrii. Doszło do wydarzeń dramatycznych, jednakże trzeba mieć świadomość faktu, że to działania obliczone na media. Chodziło o to, żeby na całym świecie było głośno o izraelskiej przemocy wobec Arabów. 

Media zareagowały jak rezonator. Przy czym proszę zwrócić uwagę, że w niektórych mediach, także w tych w Polsce, które są kontrolowane przez zagranicę, sprawa była prezentowana zdawkowo. Alternatywnie mieliśmy media, gdzie był przeprowadzony atak na Izrael – oskarżenie o nadużycie siły. Ta dychotomia jest szokująca, po prostu nie ma już mediów, które pokazują obraz sytuacji w sposób obiektywny. Do tego dochodzi reakcja ciał międzynarodowych, w dużej mierze po prostu dziwna. Unia Europejska nie może zrobić pół kroku do przodu, trochę w bok i na wszelki wypadek cofnąć się do tyłu. Sprawa jest zasadnicza i jednoznaczna, albo popieramy to, że wysyła się tłum na konfrontację, albo nie. Każdy musi sobie na to odpowiedzieć. 

Nawet przy skali desperacji arabskich mieszkańców terytoriów izraelskich, czy Strefy Gazy – życie ludzkie zawsze jest wartością, którą trzeba chronić. Tymczasem jak widzieliśmy, mamy do czynienia z ludźmi, którzy brali na demonstrację swoje dzieci. To dramatyczne. To wielka tragedia. Tylko co miał zrobić Izrael? Wpuścić wrogi tłum, żądający krwi Żydów? Tam nie ma łatwych odpowiedzi.

To, że za ten dramat odpowiada ten, kto wysłał tych ludzi na izraelskie urządzenia graniczne, nie ulega żadnej wątpliwości. Intencje były jasne i jednoznaczne. Typowa prowokacja na wielką skalę, w której nie liczy się ludzkie życie, ani zdrowie. Cel został osiągnięty. Zarazem jednak jest tak jak zawsze, czyli medal ma dwie strony i kij ma dwa końce. Izraelskie społeczeństwo, jak również racjonalnie oceniająca sytuację część światowej opinii publicznej otrzymały jasny przekaz. Zarazem ludność państw europejskich mogła bardzo łatwo się przekonać jak powinna wyglądać reakcja służb granicznych na próbę masowego, nielegalnego naruszenia granicy. Bowiem po to są granice, żeby nie można było przez nie przechodzić. To proste i możliwe do pojęcia chyba dla każdego?

Każdy kraj ma prawo do obrony swoich własnych granic. Izrael także. Nie można się dziwić, że doszło do powstrzymania próby masowego przekroczenia granicy. Chodzi o porządek i bezpieczeństwo. O tym w Europie zapomniała pani Angela Merkel. Warto brać przykład z działań władz Izraela, na bezpieczeństwie znają się jak mało kto. 

Tags: , , , , , ,

31 komentarzy “Każdy kraj ma prawo do obrony swoich własnych granic!”

  1. hatawujatoma
    18 maja 2018 at 05:02

    Zgadzam sie z tezą, że powinniśmy sie od nich uczyć jak chronić granice…

  2. Zbigniew
    18 maja 2018 at 06:43

    I-sra-. CO?\
    A może też powinniśmy się od nich uczyć grabić, kraść, okupować, kłamać i zabijać bezbronnych?
    O przepraszam, I-sra-Ela uznaje obecnie że zagrożeniem jest nawet to że ktoś za granicą oddycha i myśli. Kiedyś chociaż mieli tyle przyzwoitości że odpalali rakiety i zrzucali bomby tłumacząc że ktoś ma złe myśli i ma ręce które mogą być zaciśnięte w pięści. Teraz to już są kwalifikowany formy obłędu sponsorowanego.
    Z drugiej strony, czemu nie! Idźmy za przykładem I-sra-Ela i zbombardujmy wszystkie przybytki tego kto nas najbardziej obecnie atakuje czyli….
    I-sra-Ela!
    A potem niech nasi snajperzy (dobry mamy – naprawdę!) niech strzelają do wszystkich co mogą wyglądać jak obywatel tego agresora. Przecież nie możemy czekać aż nas wysadzić. Trzeba strzelać prewencyjnie.

    Artykuł jest o kilku rzeczach ale nie zmienia to że wszystko zaczyna wyglądać jak wymienione wyżej kwalifikowane formy, tudzież matriks albo po prostu wariatkowo. I jako mam nadzieję nie ostatni normalny muszę podzielić się podejrzeniem że wszystkim udającym że się zajmują polityką zwyczajnie odwaliło, tudzież jeśli to przypuszczenie jest obarczone wadą to muszą być niezłymi sku…nami że pogrążają świat w ogniu. Jeśli ta druga teza jest prawdziwa to albo niedługo rozleje się po świecie bunt i wszyscy politykujący zawisną na latarniach albo zegar zagłady właściwie można wyrzucić bo dzieło zniszczenia cywilizacji już się zaczęło.
    Czas już przestać, robić marsze, protesty i uliczne kryteria orgiastyczno transikowe.
    Czas jest działać.
    Od pieprzenia głupot jeszcze nic nie urosło.

  3. czosnek
    18 maja 2018 at 07:12

    Panie zmień pan pseudo na czosnkoauer albo po prostu judeauer! Jesteście dowodem na aktywnosc żydowskiego wywiadu w Polsce. Czerska wali obuchem wy łechtacie piórkiem na atłasowej podusi.

  4. No właśnie jadę teraz
    18 maja 2018 at 07:14

    Ameryka chce zrobić jeszcze większy bajzel. To konsekwencje zniszczenia IRAKU ktory jest kluczem strategicznym do regionu

  5. wlodek
    18 maja 2018 at 09:02

    Warto sobie przypomnieć gdzie przyczyna a gdzie skutek? I pamiętać o Kosowie, Krymie, Donbasie a wcześniej Śląsku. Hipokryzja Zachodu nie zna granic!Jedną decyzją niezrównoważony Trump rozpalił konflikt gdzie giną ludzie!

  6. krzyk58
    18 maja 2018 at 09:30

    Banalna prawda, Kto włada informacją — włada światem, dziś już się nieco zestarzała. Informatyczna eksplozja doprowadziła do tego, że przydatne drobiny informacji toną w oceanie różności. I teraz włada światem ten,….

    ..kto lepiej wszystkie informacje przetwarza, preparuje, konwertuje.

    Co widać słychać i czuć, po przeczytaniu choćby K. Amen.
    “mikstury-bezmetki”

  7. Xun Zi
    18 maja 2018 at 09:49
  8. Inicjator
    18 maja 2018 at 09:59

    Trudna sprawa.

    Zginęło wielu ludzi.

    Jeśli to organizatorzy z góry zaplanowali, to niewiele się różnią od ścinaczy głów z ISIS.

    A może to są te same osoby?

    Co do przewidywanej reakcji władz Izraela, to okazała się ostra.

    My tam nie mieszkamy i nie czujemy tej nienawiści oraz strachu, który podsycają potężni i bogaci – z obu stron konfliktu.

    Co do determinacji ofiar, to przypomina położenie się na torach przed pędzącą lokomotywą, która wiadomo, że się nie zatrzyma.

    Szkoda ludzi, ale skoro są już w Swoim Niebie (te hurysy!) …

    Izrael, jak i Polska – mają prawo do obrony swoich granic.

    Izrael okazał się skuteczny.

    A co z Polską, w podobnej (hipotetycznie) – sytuacji?

  9. krzyk58
    18 maja 2018 at 11:21

    Rozumiem poniekąd inklinacje Komentatorów (niektórych) usprawiedliwiających
    żydowskie zbrodnie i stosowany na co dzień w praktyce
    apartheid. Wiadomo – lewica…zawsze prosyjonistyczna…
    Za wyjątkiem Gomułki, wiadomo ‘antysemitnik”, Narodowy Komunista. Pan Michał (z Izraela) 🙂 na pewno potwierdzi
    moje spekulacje.
    http://www.prawica.net/9996

    http://www.prawica.net/9935

    http://www.prawica.net/9934

  10. Miecław
    18 maja 2018 at 11:51

    “Każdy kraj ma prawo do obrony swoich własnych granic. Izrael także.”. Tak to prawda, ale te granice Izraela są jakieś takie płynne i dziwnie się przesuwają, jak na obrazku w załączonym linku? Gdzie jest ONZ, że na to pozwala?
    https://wolnemedia.net/70-lat-czystki-etnicznej-w-palestynie/

    Przecież ten konflikt nigdy się nie skończy, aż do ostatniego Palestyńczyka lub Araba, albo Izraelczyka, albo do zagłady świata. Naród który doznał tragedii holokaustu nie potrafiący wyciągnąć wniosków ze swojej historii, jest skazany ostatecznie na upadek w perspektywie historycznej.
    Kiedy się skończy ten religijny terroryzm na świecie? Gore Vidal napisał kiedyś, że “Judaizm, Chrześcijaństwo i Islam to trzy największe plagi ludzkości” i chyba coś w tym jest, bo nie widać końca tych religijnych wojen, znanych już od dawna z historii.

    A co do sytuacji tam, prawda jest niestety bardzo skomplikowana i należy kierować się tu przesłaniem – Wei Czenga (historyka z przełomu VI-VII wieku) – „Jeśli wysłuchasz wszystkich – poznasz prawdę; jeśli uwierzysz jednemu tylko – pozostaniesz w niewiedzy”.

  11. Zbigniew
    18 maja 2018 at 14:21

    @Miecław
    Ja bym tak tych plag nie uogólniał. Plagi mają zwykle charakter zorganizowany czy zinstytucjonalizowany. Jak już potrzebujemy jednosłownych nazw to prędzej talmudoizraelizm, mahometomekkizm i rzymskowatykaznizm. Każdy człowiek z osobna w coś tam wierzy, ostatecznie wierzy w siebie jak resztę wyrugował. Jak powstaje instytucja żerująca na grupie o zbliżonych wierzeniach to zaczyna się armagedon mentalny i dewastacja semantyczna. Operując na przypowieściach z medynie islam był jeszcze spoko, Judea była całkiem ok z torą, a chrześcijaństwo przed czasem papieskiego samozwaństwa cesarskiego było wzajemnym “miłowaniem” się. osadzenie w faktografii mitów zniekształcające semantykę w czasie powoduje że dziś postrzegamy wiele terminów zupełnie na opak zapominając o tym jak zarysowano pierwotne idee. Do kompletu tych trzech słów powinniśmy dopisać tenzinotybetanizm.
    Setki, tysiące słów, wylądowały daleko od pierwotnych idei a dziś ludzie jadą po sobie wzajemnie w oparciu o jakieś urojone definicje. Jedyną patologią jest poziomy podział. Ci którzy trafiają na umowną górę uważają się za lepszych i uzurpują sobie oraz rezerwują dla siebie prawo do tego co ci na dole mają myśleć. Cześć na dole niestety to łyka i tworzy na modłę tych na górze urojone podziały pionowe: na żydów, muzułmanów, chrześcijan, buddystów, ruskich, amerykanów, wschód, zachód, prawych i lewych.
    A wszystko niestety… z głupoty.
    Ostatnie idee w swojej pierwotnej formie zostały pogrzebane pewnie z tysiąc lat temu choć i te informacje mogą być jedynie mitem.
    Tak że uważałbym z tymi współczesnymi definicjami. One właściwie niczego już nie znaczą. Od barwne dźwięczne ale puste słowa bez desygnatów.

  12. wieczorynka
    18 maja 2018 at 14:50

    Co Autor miał na myśli pisząc artykuł nie wiem i nie zamierzam się domyślać. Wynika jednak, że bezbronne dzieci zabrane na demonstracje wykazywały się agresją i zagrażały Izraelowi. Autorze miarkuj, większość czytelników zna realia.

  13. wlodek
    18 maja 2018 at 15:21

    Zbigniewie przyjmuje ten punkt widzenia,żyjemy w świecie chaosu w tym i pojęciowo-znaczeniowego. I wymaga ponownego definiowania. Pozdro.

  14. Miecław
    18 maja 2018 at 16:54

    @Zbigniew. 18 maja 2018 at 14:21
    Masz zupełną rację. Moje uogólnienie jest faktycznie może na wyrost, ale jest to źródło, z którego wyrosło większość patologii dzisiejszego świata. Doskonałym przykładem do twoich wywodów, jest też buddyzm, który jako system doskonalenia osobowości został zamieniony przez ludzi w dość płytką religię, nie obrażając prawdziwych buddystów stosujących się do zaleceń Buddy i doskonalących swój rozwój.

  15. krzyk58
    18 maja 2018 at 20:36

    PANIE KRZYK SORRY TAKI MAMY KLIMAT. CHCESZ PAN TAK O NAS NAPISAĆ POJUTRZE? WEB. JÓZ. PROSZĘ NAPISAĆ TO SAMO UŻYWAJĄC OKREŚLEŃ ZOOMORFICZNYCH…

  16. wlodek
    18 maja 2018 at 21:26

    Wieczorynko, masz rację,od razu pomyślałem o Donbasie i Krymie i moim Śląsku “który w imię obrony własnych granic” byłby w granicach Niemiec..Pozdro.!

  17. krolowa bona
    19 maja 2018 at 05:37

    @wieczorynka,18.05’2018, 14:50 no wlasnie chyba nie, wiekszosc czytelnikow nie zna realii i wogole tamtej sytuacji….caly system tamtejszego terroru opiera sie na perwersji tego,co znane jest w Europie czy wogole w nieorientalnym swiecie zachodu….chodzi tu o doktryne polityczna “politycznego islamu”,ktory poslugujac sie religia kieruje polityka i to w kompletny,calkowity sposob i gdzie od najmlodszych lat malym dzieciom zaszczepia sie nienawisc do “innowiercow”,ktorymi sa wszyscy poza wlasna diaspora i oczywiscie zydzi i dopoty trzeba walczyc,dopoty caly swiat nie stanie sie islamska diaspora / kalifatem z prawem szaryji /sharia /taka jest misja i przeslanie politycznego islamu, ktory powazne 3 oferty ze strony ONZ co do utworzenia suwerennej Palestyny konsekwentnie odrzuca i posluguje sie perwersyjnymi metodami, ktore zradykalizowaly do n-tej potegi obie strony….. tej ostrej, fundamentalnej perwersji i wpajanym juz najmniejszym dzieciom idei meczenskiej i krwawej smierci dla Alaha trudno nie jest wstanie wyobrazic sobie nikt z kultury zachodniej,kto nie mial z tym osobiscie stycznosci, palestynscy przywodcy sa skloceni az do niewaobrazalnych granic i nie pidejmuja zadnych dzialan ani rozmow na rozwiazanie tego konfliktu,zreszta siedza w Katarze,w Emiratach i gdzie inndziej kasuja najwyzsza na swiecie liczac na glowe mieszkanca pomoc ze wszystkich stron i wszystkich panstw i multum organizacji UE placi autonomicznej administracji Palestyny krocie,takze ewangelickie organizacje min.”Brot für die Welt”/”Chleb dla swiata” placa mld € i $,ktore to pieniadte kasuja ci bossowie i swoich ludzi glodza, pozbawiaja wody i panstwa ,gdyz zadbego pokoju nie chca gdyz nie bedzie wiecej pieniedzy….terrorystyczne organizacje jak Hisbolah,Fatah i inne od malenkosci przygotowuja male dzieci na krwawa smierc-ofiare dla Allaha i dla swiata….podobnie jak np.Turcy w Niemczech na mord siostry,bo chce sie ksztalcic i pracowac a nie byc okrutnie maltretowana i ponizana przez ojca,brata czy
    meza wysyla sie zawsze nieletniego syna czy kuzyna do 14 roku zycia,ktorego nawet nie wolno zaaresztowac lub z braku takiej osoby syba czy kuzyna do 21 roku zycia,gdyz sadzi sie takiego sprawce w /g prawa dla nieletnich z bardzo lagodnymi karami i po prostu nic im ani za mord czy atak terrorysryczny nie grozi…tak to 6-letnie dzieci sa terrorystami i mordercami a jak umra w akcji toz to nic sie nie stalo,”baba”(“maszynka do rodzenia dzieci”) zaraz urodzi nastepne dziecko….to rodzenie seryjne dzieci przez zony…. i kolejne zony i to przez cale zycie danego mezczyzny..bywa,ze mezczyzni.maja po 60-130 dzieci od x-zon,wszystko “mieso armatnie”….ostatnio nl.w W.Brytani aresztowano cos 8-latka za gwalt sexualny i mord na kolezance szkolnej i z uwagi na brutalnosc czynu i degeneracje sprawcy miwi sie o odejciu od prawa dla nieletnich i stosowaniu prawa dla doroslych,co ma miejsce id dawna w USA,takze Israel chcualby.moc karac te dzieci w /g prawa dla doroslych alenie moze, ci mlodociani jak nie umra w drodze swoich akcji nie sa karani i wracaja przed kamerami calego swiata po zatrzymaniu przez zolnierzy israelskich do swoich lametujacych w
    nieboglosy rodzin….no co.mozna o tym myslec….widzac takze.to,ze ich wladze skazuja ich na glod i poniewierke i podstawiaja na nastepne prowokacje, na bombardowania….oni sa w doslownym tego slowa znaczeniu “miesem armatnim”……i o to przywodcom palestynskim chodzi….czy ktos sobie cos takiego moze wogole wyobrazic ? Wszyscy terrorysci z calego swiata szkola sie w obozach Hissbolah w Palestynie…. ze strony Izraela jest radykalizacja w akcjach odwetowych i tak to spirala brutalnosci podnosi sie, ze wrecz wydaje sie wszystko,co mam miejsce surrealistyczne….juz tez mysle, ze tylko cud lub jak kto woli “logarytmy”/computer / moze zmienic ten stan rzeczy…..
    *****
    Minal dopiero cos tydzien, jak w Wiedniu niespelna 14-letni uczen zadzgal nozem (czy nozyczkami ) w szyje i potem “dziobiac” tym nozem czy tam nozyczkami po calym ciele 8-letnia uczenice i zapakowal ja w worek na smieci i wrzucil go do kontenera na smieci, gdzie lezal sobie pare dni ( cos 3 ) az wywozacy smieci pracownicy oczyszczania miasta Wieden w miniona sobote oprozniajac kontener ujrzeli wystajaca noge tej zabitej dziewczynki….ofiara i sprawca byli sasiadami,ich rodzice znali sie,odwiedzali sie wzajemnie i byli zaprzyjaznieni … ten 14-latek podal policji i prokuraturze, ze wogole jest “na wszystko wsciekly” jako motyw tego zabojstwa…wlasciwie nie mozna go zaaresztowac i sadzic,bo jest nieletni….moze mi ktos powie m,co z takim “fantem” mozna zrobic…bo ja nie wiem…..no.i jak mozna ukoic bol tych rodzicow….obie rodziny okreslano tu jako rodziny ofiar, gdyz rodzice tego ucznia sa nieukojeni,.jak i rodzice tej dziewczynki,zadziobanej nozyczkami na smierc w centrum Wiednia i w centrum Europy…..

  18. krzyk58
    19 maja 2018 at 09:33

    @Krolowa bona.
    …..postanowiła wystąpić w roli advocatus diaboli, można i tak. Pomijam już fakt utraty empatii “po drodze’, w stosunku do “biednych uchodźców” którym niegdyś tak epatowała ‘krolowa”… 🙂
    Dlatego więc, pomimo że życzę dobrze Palestynie, uważam że niepodłegłość Palestyny i ewentualną likwidację Izraela należy rozpatrywać nie tylko na podstawie niepodłegości Palestyny ale poprzez pryzmat niepodłegości całego świata muzułmańskiego oraz jej następstw względem bezpieczeństwa Europy. Uważam też, że ewentulana likwidacja państwa Izrael byłaby kulturową, ekonomiczną i etniczną tragedią dla Europy, gdyż wówczas 6,5mln wrogich nam Żydów chciałaby zamieszkać u nas. Osobiście wolałbym epidemię ospy wietrznej niż żydowskich imigrantów dlatego że Żyd zawsze będzie problemem. Z tego powodu wygodniej jest dla nas aby Żydzi jednak mieszkali u Arabów i chętnie bym im zapłacił aby dodatkowo wzięli jeszcze wszystkich muzułmanów, Cyganów, murzynów, homoseksualistów, komunistów i liberałów jakich niestety mamy już w Europie. Reasumując, opowiadam się za większą autonomią Palestyny oraz za otwartym mówieniem o żydowskich zbrodniach, lecz z drugiej strony muzułmanie nie czujący bata nad sobą to muzułmanie myślący jak wyrżnąć innowierców w imię “religii pokoju”. Kwestia Palestyny jest więc wyjątkowa trudna i dlatego radzę omijać ten niekończący się, polityczny, wojenny smród. Palestyńczycy są w tym wypadku ofiarami,` lecz według mnie Żydzi i muzułmanie są siebie warci a ich kultury są oparte na nienawiści do siebie nawzajem.” Link: wyżej.

  19. Wojciech
    19 maja 2018 at 10:05

    Nad tym wszystkim ciąży doktryna Wielkiego Izraela w granicach od Nilu do Eufratu, realizowana konsekwentnie przez potężne lobby militarno policyjne AngloZionist. Nieco popsuł jej realizację Putin, wtrącając się skutecznie w obronę niezależności Syrii.

  20. bogo22
    19 maja 2018 at 10:45

    Każdy kraj ma prawo do obrony swoich własnych granic! -pisze autor.

    nikt, nie kwestionuje prawo malego, bliskowschodniego kraju, do obrony granic, ktorych nie ma.
    To co sie kwestionuje, to rodzaj obrony przez maly bliskowschodni kraj,granic, ktorych nie ma.

    uzycie opcji militarnej, zamiast opcji policyjnej, wobec tysiecy nieuzbrojonych cywili, musi budzic sprzeciw i potepienie…!
    zwlaszcza, ze nie istnialo,bezposrednie zagrozenie zycia dla kogokolwiek w malym, bliskowschodnim kraju

  21. Xun Zi
    19 maja 2018 at 11:39

    krzyk58
    19 maja 2018 at 09:33
    “według mnie Żydzi i muzułmanie są siebie warci a ich kultury są oparte na nienawiści do siebie nawzajem.”

    Drogi Krzyku, wszystkie kultury, religie, ideologie, szczepy plemienne, narody, cywilizacje są oparte na nienawiści do siebie nawzajem. Są one czasami mniejsze lub większe, ale tak naprawdę są zawsze sobie przeciwne. Ile kultur, ile cywilizacji, ile narodów, tyle jest pojęć dobra i zła. I dla każdej z nich co innego jest dobrem, a co innego jest złem. Bo gdyby nie były oparte na podziałach, nie byłoby ich wcale. Nie miałyby zwolenników. Tak zwana “nasza” kultura niczym się od nich nie różni. Nawet nasza osobista, prywatna kultura opiera się na podobnych zasadach, co wszystkie kultury zbiorowe. Ukrywamy to, maskujemy, ale to siedzi w nas i nami kieruje.

    Polecam ci zapoznać się z tym, co na te tematy mówi Jiddu Krishnamurti:
    http://zenbudda.blogspot.nl/2014/01/viistosunki-z-ludzmi-konflikt.html

    http://zenbudda.blogspot.nl/2013/11/o-wojnie.html

    http://zenbudda.blogspot.nl/2012/12/dlaczego-ten-swiat-jest-takim-chaosem.html

  22. krzyk58
    19 maja 2018 at 12:41

    @Xun Zi.
    “Tak zwana “nasza” kultura niczym się od nich nie różni.”

    Czyżby? Czyli można postawić znak równości między morzem a ziemią?

    … Ale jest to Nasza kultura, a więc wszelkie podciągania czy analogie nawet w stosunku do świata protestanckiego nigdy nie będą adekwatne.
    Polak, mam na myśli Słowianina NIGDY – nie będzie Holendrem
    czy innym “zachodnim europejczykiem” my to wiemy, oni to też wiedzą, za dużo nas dzieli – nie tylko w sferze mentalnej…

    ———————————

    https://marucha.wordpress.com/2018/05/18/zar-z-polsko-zydowskiego-kotla/

    https://marucha.wordpress.com/2018/05/19/zydowska-nienawisc-do-polski-i-polakow-2/

    Nie wymagam wiele, żeby chociaż nie fajdali podczas audiencji! – Stanisław Michalkiewicz
    https://www.youtube.com/watch?v=jV79bMgyZI0&t=2s

  23. Anonim
    19 maja 2018 at 13:42

    @ Królowa bona zgadzam się, że dzieci w krajach muzułmańskich są od małego wychowywane w niechęci do innych nacji. Jednak podobna sytuacja jest w Izraelu. Przykłady można by podawać nie chcę jednak jątrzyć tematu. Moim zdaniem Oriana Fallaci opisuje w jednej ze swoich książek (tytułu nie pamiętam) w miarę obiektywnie problem nabrzmiały pomiędzy Palestyną a Izraelem.
    Natomiast chętnie przeczytałam inny od mojego punkt widzenia.

  24. krolowa bona
    19 maja 2018 at 16:45

    Hallo ! Kto “je” @Anonim,19.05’2018,13:42,
    Czy to komentatorka @wieczorynka ?

  25. Xun Zi
    19 maja 2018 at 18:06

    krzyk58
    19 maja 2018 at 12:41
    “Czyli można postawić znak równości między morzem a ziemią?”

    Zastanawiałeś się kiedyś z jakich pierwiastków składają się morze i ziemia i na jakiej planecie występują? Czy wiesz, że żadne pierwiastki nie stoją w miejscu? Że wszystko nieustannie pracuje i miesza się ze sobą? Że to wszystko jest w nieustannym ruchu?

    “Polak, mam na myśli Słowianina NIGDY – nie będzie Holendrem
    czy innym “zachodnim europejczykiem” my to wiemy, oni to też wiedzą, za dużo nas dzieli – nie tylko w sferze mentalnej…”

    A czy będzie też człowiekiem ten Polak, Holender czy inny Chińczyk? I dlaczego nieustannie od tysięcy lat “za dużo nas dzieli”? I po co? Po co to kontynuować?

  26. Anonim
    19 maja 2018 at 18:13

    @ Królowa, oczywiście “Anonim” to ja “wieczorynka” dlaczego redakcja czytaj derekcja zmieniła mi nicka nie wiem, jednak mnie to nie przeszkadza. W każdym bądź uznaję, że wymiana poglądów jest zasadna, zwłaszcza gdy te poglądy się różnią. Wymiana poglądów również kształci.

    SERWER PADA. POZDRAWIAM WEB. JÓZ.

  27. krzyk58
    19 maja 2018 at 19:35

    @Xun Zi . Dzielisz włos na czworo, po co, komu to potrzebne?
    Czy sądzisz że kiedykolwiek :”wszyscy ludzie będą braćmi”?

  28. Wojciech
    19 maja 2018 at 21:18

    Izraelskich 200 bomb atomowych gotowych do ataku. https://www.youtube.com/watch?time_continue=421&v=Rh6OBut_bHk

  29. Xun Zi
    19 maja 2018 at 21:19

    krzyk58
    19 maja 2018 at 19:35

    “Dzielisz włos na czworo, po co, komu to potrzebne?”

    Czy aby na pewno ja dzielę? Drugie pytanie jak najbardziej słuszne.

    “Czy sądzisz że kiedykolwiek :”wszyscy ludzie będą braćmi”?”

    Nie lepiej zacząć już teraz? Po co czekać do kiedykolwiek? Do kiedy inni zaprowadzą fałszywe “braterstwo” przymusem? Jak długo ludzkość ma się bawić w tę głupią grę? Do atomowego samobójstwa?

  30. krolowa bona
    21 maja 2018 at 07:13

    @bogo22,19.05’2018,10:45
    Organizacje palestynskie jak:Hisbola czy Hamas sa swietnie uzbrojone,Hisbola ma 150rakiet z glowicami nakierowanymi na kompletne zniszczenia Izraela, w tych protestujacych tlumach sa rozmaici agenci z tych organizacji terrorystycznych,a wielka liczba dzieci o czym byla juz mowa ma na swoim ciele bardzo niebezpieczne ,zdalnie sterowane bomby wlasnej roboty np.z nitrogliceryny,siarki,sodu z gwozdziami lub potluczonym szklem itp. i przy wybuchu takich bomb gina te dzieci ( = ofiary-bohaterowie dla Allaha ) i inni ludzie tez lub odnosza straszne obrazenia,przeto to pieklo wzajemnego wyniszczania sie i wiecznych odwetow trzeba przeciac na zawsze przerwac..tylko jak…?

  31. krzyk58
    21 maja 2018 at 10:38

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Soft Power

Scroll Up