Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

27 maja 2018

Sankcje dla kierowców transportujących nielegalnych imigrantów


Copyright by: Magdalena Grochowska_Ecovis

Pomimo działań podjętych przez Francję mających na celu zlikwidowanie obozowiska imigrantów w Calais oraz licznych prób ograniczenia nielegalnej imigracji przez Komisję Europejską kierowcy jadący do Anglii wciąż muszą być czujni. Zgodnie z angielskimi regulacjami, za każdą osobę ukrytą w pojeździe, która nielegalnie przekroczy granicę, kierowca oraz przewoźnik mogą zapłacić karę w wysokości do 2 tysięcy funtów. Jak zatem zabezpieczyć swój pojazd, by nikt niepowołany nie miał do niego dostępu?

Wielka Brytania to wciąż jeden z najpopularniejszych kierunków dla emigrantów, licząc na szybkie zalegalizowanie pobytu, dobrą płacę i wysokie świadczenia socjalne. Wielu z nich unika jednak legalnego przejścia przez kontrolę graniczną ukrywając się w pojazdach spotkanych na trasie. Sytuacja ta jest uciążliwa także dla polskich firm transportowych, które codziennie przeprawiają się przez porty w Calais, Coquelles i Dunkierce. Przekraczając granicę francusko-brytyjską grupy imigrantów starają się dostać do pojazdów robiących w danej chwili krótką przerwę, przez co zawodowi kierowcy realizujący przewozy nie czują się bezpieczni. W celu ograniczenia nielegalnej aktywności Wielka Brytania wprowadziła  kary finansowe dla kierowców i przewoźników, które będą dla nich dodatkowym bodźcem do sprawdzania pojazdów przed przekroczeniem granicy.

PROCEDURA SPRAWDZENIA POJAZDU

Pierwszym elementem procedury zapobiegania nielegalnej imigracji jest przeszkolenie kierowców w zakresie polityki antyimigracyjnej oraz sposobów zapobiegania wtargnięciu do pojazdu. Kolejny dotyczy dokonania samokontroli pojazdu jeszcze przed wjazdem do strefy kontroli w Wielkiej Brytanii lub na prom. Ważnym elementem podróży jest takie zaplanowanie postojów, by ograniczyć je do minimum, szczególnie, gdy zbliżamy się do portu odprawy w kierunku Anglii. Ostatnim elementem jest odpowiednie zabezpieczenie pojazdu poprzez zamknięcie i trwałe zaplombowanie, w tym różnych schowków i kufrów bocznych przed kradzieżą.

Jeżeli istnieje podejrzenie, że w pojeździe przebywa osoba nieuprawniona, kierowca powinien zawiadomić policję lub inne właściwe służby najlepiej jeszcze przed przekroczeniem granicy. Natomiast w przypadku niezachowania należytej staranności w przeciwdziałaniu nielegalnemu wtargnięciu i wykrycia przez służby celne imigranta kierowca i przewoźnik mogą zostać zobowiązani do zapłaty kary pieniężnej w wysokości do 2 tysięcy funtów za każdą osobę ukrytą w pojeździe. Analiza wyników kontroli wskazuje jednak, że najczęstsze nakładane kary wynoszą 600 funtów dla kierowcy i 900 funtów dla firmy transportowej za nielegalny wwóz jednej osoby. Jeżeli natomiast działanie uczestników przewozu okaże się celowe może im grozić odpowiedzialność karna– mówi mec. Magdalena Grochowska z kancelarii prawnej Ecovis Milczarek i Wspólnicy.

OBNIŻENIE WYSOKOŚCI KARY

Złożenie wyjaśnień może mieć wpływ na wysokość nałożonej kary. Dlatego przed otrzymaniem decyzji o jej wysokości, przewoźnik oraz kierowca otrzymują wezwanie do złożenia wyjaśnień. Należy precyzyjnie określić działania, które podjął pracodawca i kierowca, by zapobiec przedostaniu się nielegalnym imigrantom do pojazdu. Po ich złożeniu wszystkie okoliczności i dowody będą wzięte pod uwagę przez służby graniczne przy ocenie ewentualnego sprzeciwu co do nałożonej kary.

Przedsiębiorca może odwołać się od nałożonej kary lub  wnosić o jej zmniejszenie. Uzasadnieniem dla zmniejszenia kary może być trudna sytuacja finansowa wnioskującego, którą należy odpowiednio udokumentować. Posłużyć się można przykładowo rachunkiem zysków i strat za poprzedni rok obrotowy. W celach prewencyjnych zalecany jest udział w systemie akredytacji oferowanym przez brytyjskie służby graniczne. Dołączenie do tego systemu odbywa się nieodpłatnie a może mieć w przyszłości wpływ na obniżenie nałożonych kar finansowych – kontynuuje mecenas.

Propozycje działań zwalczania nielegalnej imigracji wciąż nie przynoszą oczekiwanych efektów. Najbardziej aktywne dążenia do ograniczenia tego procederu widać w Wielkiej Brytanii, jednak by w pełni go zlikwidować potrzeba jeszcze wiele czasu.

***

ECOVIS Milczarek i Wspólnicy Kancelaria Prawna– spółka komandytowa powstała w 2002 roku. ECOVIS świadczy usługi prawne przedsiębiorcom w Polsce – zarówno firmom już tutaj działającym, jak i tym, które działalność i inwestycje dopiero w Polsce planują. Kancelaria Prawna ECOVIS Milczarek i Wspólnicy świadczy także usługi z zakresu prawa podatkowego oraz innych dziedzin prawa.

Firma członkowska międzynarodowej grupy doradczej Ecovis International, obecnej w ponad 70 krajach na świecie.

***

Informacja redakcji: Wszelkie prawa do tekstu i zdjęcia zastrzeżone dla podmiotu: ECOVIS Milczarek i Wspólnicy Kancelaria Prawna Sp. K. Wyłączenie licencji CC 3.0.

Tags: , , ,

6 komentarzy “Sankcje dla kierowców transportujących nielegalnych imigrantów”

  1. Inicjator
    16 maja 2018 at 04:50

    Potrzebny tekst.

    Bo to się dzieje naprawdę.

  2. Kaponier cesarski
    16 maja 2018 at 05:43

    Znowu wydymali naszych.

  3. krzyk58
    16 maja 2018 at 16:13
  4. wieczorynka
    16 maja 2018 at 20:22

    Ja z kolei uważam, że to nie kierowca a rządzący danym państwem państwem i ich służby powinni chronić kierowców. Skoro się dzieje odwrotnie to mogło by znaczyć, że rządzący są nieudolni.

  5. krolowa bona
    17 maja 2018 at 12:59

    @wieczorynka ….. reprezentuje dokladnie taki sam poglad i do tego, co tu na lamach OP podnosil wielokrotnie komentator @Wojciech chce nadmienic, ze ci tzw.”nielegalni imigranci” sa wrecz “wymiatani” ze swoich domostw przez zaborcze wojny o gaz i rope naftowa oraz zdobycie nowych przyczolkow militarnych, kradnie im sie bialko z ryb,ktore sluzo im od tysiacleci jako glowne zrodlo pozywienia aplikujac im gigatyczne statki- przetwornie z kwotami polowowymi u ich wybrzezy z UE,Chin, Rosji, Japonii, Stanow i innych “silnych”panstw,ktore “wyczesuja” nowoczesnymi metodami polowowymi min. zastosowaniem szoku elekrycznego wszystko co zyje w wodzie morskiej az do zburzenia dna,gdzie to zycie ma sie odnawiac…do tego dochodzi przymus polityczny pod grozba rozmaitych represalii np.z UE i szczegolnie pani A.Merkel by tanie bo subwencjonowane przez dane panstwo lub UE towary z UE i innych panstw tzw.”pierwszego swiata” wwozki bez zadnych cel ochronnych dla wlasnej gospodarki towarow i uslug, ktore swoja niska cena zniszczyly caly przemysl min.tekstylny i rolnictwo w Afryce i w innych panstwach tzw.3-ego swiata i ludzie sprzedaja ostania krowe i wedruja do “bogatej” UE czy z Meksyku i innych panstw Ameryki Lacinskiej do USA….nielegalne bombardowanie Syrii przez Francje, Stany czy W.Brytanie to absolutne zapriszenie do nowych ruchow migracyjnych….nie bedzie odwrotu od takiej arogackiej i absolutnie nieodpowiedzialnej polityki to exodusowi migracyjnemu nie bedzie konca, zreszta on zniszczy swoja masa przy wielkich bolach cala strukture panstw tzw.1-ego swiata…..wpomne tez, ze ludzkosc nie moze sie tez mnozyc w nieskonczonosc, gdyz planeta Ziemia ma zwyczajnie matematyczny i fizykalny wymiar i nie jest w stanie miliardow ludzi wyzywic, dac locum i wode a tymczasem na te problemy bimba sie koncertowo a wiec i imigrancji wala drzwami i oknami,choc nie maja tu szansy na jakokolwiek integracje… a czemu to panstwa nie strzega swoich granic, by dac sygnal,ze” wspacerowanie sie” jest nielegalnym sosobem przekroczenia granicy, co tym ludziom nie jest swiadome, gdyz zapacili za przemyt / przewozke swojej osoby…przeciez to zupelnie inna perspektywa widzenia swiata i antagonizm ras i kultur w formie darwinistycznej walki o przetrwanie jest tu naszych udzialem….to groteska, by kierowcow samochodow ciezarowych pracujacych w specyficznym akordzie i morderczej konkurencji karac za wielowiekowa polityke kolonialna i wojny mocarstwowe oraz brutalna polityke wyzysku…groteska jaka trudno zmierzyc jakakolwiek miara….

  6. wieczorynka
    17 maja 2018 at 13:54

    @ Królowa, zgadzam się przede wszystkim, że ludzie nie mogą się mnożyć w nieskończoność, pisałam o tym wielokrotnie. Ludzie też powinni mieszkać w krajach, gdzie się urodzili, jeżeli jest migracja to stopniowa a przyjeżdżający ma obowiązek dostosowania się do kultury/obyczajów kraju do którego przybył. Na temat polityków już nie chce mi się pisać. Obojętnie jaki kraj to politycy zachowują się jak wieloraczki jednojajowe, przynajmniej tak wynika z ich polityki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Społeczeństwo

Privacy Preference Center

Scroll Up