Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

27 maja 2018

Czy państwo które popiera działania szkodzące Polsce może być naszym sojusznikiem?


 Czy państwo, które popiera działania szkodzące Polsce może być naszym sojusznikiem? Czy państwo, które nie wywiązało się już nie jeden raz ze zobowiązań sojuszniczych wobec Polski może być jej sojusznikiem? Czy państwo, które kłamiąc wprowadziło nasz kraj do wojny, poprzez bandycką napaść na inny suwerenny kraj może być naszym sojusznikiem? Czy państwo, które urządziło sobie na naszym terytorium eksterytorialny gabinet tortur, narażając nas na odpowiedzialność międzynarodową może być naszym sojusznikiem? Czy państwo, które oficjalnie popiera starania osób fizycznych i prawnych w sprawie przejmowania majątków w Polsce może być naszym sojusznikiem?

Proszę sobie wyobrazić sytuację, w której przykładowo polski parlament tworzy ustawę mającą skutki majątkowe wobec innych państw, gdzie jawnie i jednoznacznie państwo polskie będzie popierać przejmowanie nieruchomości. Byłoby to oczywiście żałosne i śmieszne, ale przestaje takie być w momencie jak takie decyzje podejmowane są w USA.

Amerykański Senat popiera starania organizacji żydowskich w zakresie odzyskania mienia po ofiarach Holokaustu na całym świecie. Nie ma w tym nic złego, co więcej to wspaniała inicjatywa, pod którą powinniśmy się podciągnąć, zamiast się dąsać zupełnie normalnie podjąć stosowną uchwałę, czy rezolucję i wysłać ją adresem do Waszyngtonu. 

Fajnie byłoby jakby Amerykanie proponowali jeszcze wsparcie dla innych ofiar Rzeszy Niemieckiej i jej sojuszników np. w zakresie odzyskiwania dóbr kultury jak i odszkodowań za zamordowane osoby fizyczne. Przykładowo autor tych słów stracił z rąk Niemców mniej więcej połowę rodziny i około 90% rodzinnego majątku. Czy rząd Stanów Zjednoczonych zagrozi sankcjami rządowi RFN, jeżeli ten nie chciałby uznać roszczeń autora o odszkodowanie i to wraz z odsetkami? Nie ma ciotek, nie ma połowy rodziny – zostali rozstrzelani, albo spaleni żywcem w stodole, ewentualnie powieszeni lub wyprowadzeni z rodzinnej wioski i wszelki słuch po nich zaginął. Obora poszła z dymem, dom zniszczono, stodoła na rozbiórkę na jakiś mostek czy opał. Do tego żywy inwentarz i duże zapasy zboża i peklowanego w beczkach mięsa. To Niemcy po prostu rodzinie autora ukradli, normalnie przyszli i zażądali wydania. Ten, kto schował chociaż jeden worek ziarna więcej, niż było pozwolone – został dla przykładu powieszony na środku wsi. To tak na marginesie, tytułem lekkiej dygresji. Oczywiście proszę się nie spodziewać, że rząd pana Trumpa pomógłby komukolwiek z państwa w dochodzeniu roszczeń od rządu pani Angeli Merkel – prawnej następczyni Kanclerza Adolfa Hitlera.

Jednak rząd pana Trumpa będzie mógł pomagać osobom i organizacjom w staraniach o odzyskanie mienia, które pozostawiły po sobie ofiary Holokaustu. Wszędzie, gdziekolwiek, gdzie tylko takie mienie pozostaje. W zakresie wielu nieruchomości, może to dotyczyć naszego kraju.

Tutaj mamy do czynienia z komplikacjami na kilku płaszczyznach. Po pierwsze mówimy o nieruchomościach będących własnością przejętą przez Skarb Państwa po zamordowanych lub zaginionych właścicielach. W tym zakresie nie ma mowy o tym, żeby cokolwiek zwracać ponieważ jeżeli nie ma spadkobiercy, to własność przechodzi na Skarb Państwa. Podobne prawo obowiązuje wszędzie, gdzie źródłem prawa jest Prawo Rzymskie lub ściślej Kodeks Napoleona. W USA podobnie, przy czym przejście majątku następuje na Stany lub wspólnoty lokalne. 

Dlaczego więc rząd Stanów Zjednoczonych uzurpuje sobie prawo do popierania starań ludzi, o pozyskanie majątku, który do nich nie należy a zgodnie z prawem kraju w którym on istnieje – jest własnością danego państwa? Czy ktoś może wyjaśnić ten fenomen?

Druga płaszczyzna problemu, to co z własnością poniemiecką? Czy w tym przypadku rząd Stanów Zjednoczonych będzie uznawał ustalenia jałtańskie i poczdamskie? Jeżeli nie, to otworzy pole do roszczeń ze strony osób fizycznych i instytucji z Niemiec, które posiadają prawa majątkowe do nieruchomości na terenach Rzeszy Niemieckiej „pod polską administracją”. 

Trzecie skomplikowanie stanu spraw, to kwestia umowy imdeminizacyjnej z USA. Mamy taką umowę z 1960 roku. W niej rząd USA w zamian za odszkodowanie przejął roszczenia swoich obywateli i zobowiązał się do nie popierania jakichkolwiek roszczeń wobec Polski w przyszłości. Chociaż jak wiemy z ust własnego premiera, w tym okresie państwa polskiego nie było? Wiec może ta umowa nie obowiązuje? 

Do tego dochodzi jeszcze kwestia stopnia zadłużenia nieruchomości w chwili zmian w ich władaniu po 3 października 1939 roku. Jeżeli coś było zadłużone hipotecznie, a takich przypadków była większość, to nie można mówić o tym, że władający nieruchomością był jej właścicielem w znaczeniu hipotecznym. Niemcy przejmowali nieruchomości na własność władz okupacyjnych i różnych swoich instytucji, zupełnie nie przejmując się stanem prawnym II RP. Jeżeli rząd Stanów Zjednoczonych będzie popierał roszczenia ludzi i instytucji, bez uwzględniania komplikacji stosunków w wyniku decyzji władz okupacyjnych, to znaczy że je pośrednio uznaje za legalne. Chodzi o to, że w ostateczności to państwo polskie miałoby ponieść konsekwencje działalności bezprawnej okupanta hitlerowskiego. 

Na to nakłada się jeszcze kwestia niszczeń wojennych. Jeżeli właściciel sobie odbudował fabrykę lub kamienice i państwo to zabrało, bez przyznania odszkodowania – nie ma dyskusji należy zwrócić lub wypłacić odszkodowanie. Jak można jednak żądać odszkodowania za nieruchomość, którą przejął okupant, następnie zburzył w trakcie działań wojennych, potem została ona odbudowana, a w tym wszystkim jeszcze nie spłacono przedwojennej hipoteki?

Uwaga proszę tego tekstu nie odbierać jako jakiejkolwiek próby uzasadniania uniknięcia odpowiedzialności. Mowy nie ma wręcz przeciwnie. Własność należy zwrócić lub zadośćuczynić. Państwo polskie nie jest paserem i w ogóle nie ma dyskusji jeżeli chodzi o zwrot własności. Skończył się socjalizm, odrzuciliśmy go, więc bądźmy konsekwentni – trzeba płacić. Jednak róbmy to z uwzględnieniem realiów. Realia są takie, jak powyżej w skrócie opisano. 

Niestety sprawę zwrotu majątków jak wiele rzeczy w naszym kraju skrajnie zaprzepaszczono. Pozwolono na olbrzymie nadużycia i wielkie niejasności. Cierpi na tym rozwój kraju, ponieważ nie da się budować kapitalizmu bez pewności, co do własności. Jednak w tym zakresie mamy tyle problemów, że ruszenie tego tematu wywoła lawinę roszczeń, problemów i pretensji.

Na marginesie, warto zapytać czy rząd Stanów Zjednoczonych będzie popierał roszczenia polskich spadkobierców i właścicieli nieruchomości przejętych przez ZSRR, a później przez państwa które się z niego wyłoniły na b. Polskich terenach wschodnich? Mówimy o Litwie, Białorusi i Ukrainie? Czy możemy liczyć na wsparcie ze strony amerykańskiego Senatu? Przykładowo czy stowarzyszenia ofiar ukraińskiego ludobójstwa na Wołyniu i nieliczni co przeżyli, mogą liczyć na takie wsparcie ze strony rządu pana Trumpa? Dodajmy, że tam zginęło również wielu Polaków narodowości żydowskiej… Jak to będzie wyglądało – roszczenia jednych stowarzyszeń będą promowane i popierane, a innych przemilczane?

Ponownie zadajmy pytanie czy państwo które popiera działania szkodzące Polsce może być naszym sojusznikiem?

Ps. Na marginesie mamy po raz kolejny nauczkę, że polityka migracyjna typu realizowanego przez Króla Kazimierza Wielkiego po prostu jest błędna. Pytanie, dlaczego rząd dzisiaj ściąga do kraju już trzeci milion obcokrajowców?

Tags: , , , , ,

24 komentarze “Czy państwo które popiera działania szkodzące Polsce może być naszym sojusznikiem?”

  1. Wielka Polska Katolicka
    27 kwietnia 2018 at 05:22

    Zgadzam się polityka migracyjna pana Kazimierza Wielkiego była błędna… dzisiaj ponosimy konsekwencje jego chuci, bo inno-kulturowi nachodźcy podsunęli mu kilka dupencji…

  2. Inicjator
    27 kwietnia 2018 at 05:32

    Bardzo trafne porównania.

    Wniosek: budowa kapitalizmu w Polsce z nieuregulowanymi prawami własności – jest budową zamku na piasku.

    Gratulacje dla Autora.

  3. wlodek
    27 kwietnia 2018 at 07:11

    Kolejny raz USA pokazało swoje prawdziwe oblicze hipokryzji! Wczoraj do Hagi dotarła grupa 14 osób pokazanych na filmie tzw.Białych kasków jako ofiary gazowych ataków Assada a w rzeczywistości teatralnej inscenizacji.I co i nic!Cisza jak po śmierci Palestyńczyków z rąk Izraela. Kiedy skończy się ten korowód kłamstw i roszczeń światowego żandarma i jego popleczników?

  4. awkzim
    27 kwietnia 2018 at 07:31

    Biorąc pod uwagę, iż rządy PiS są najbardziej antypolskimi rządami od 1989 roku – odpowiedź brzmi: TAK.

  5. wlodek
    27 kwietnia 2018 at 07:53

    Ps.a w tym czasie szef MSZ z wizytą w Waszyngtonie w celu zwiększenia obecności amerykańskich wojsk w Polsce. Czyżby aby dopilnowały realizacji uchwały 447 w kwestii pożydowskiego mienia?

  6. krzyk58
    27 kwietnia 2018 at 08:00

    @WPK. Panem to może być Kazio spod budki z piwem….wobec
    Majestatu obowiązuje ‘nieco” inna tytulatura.

  7. krzyk58
    27 kwietnia 2018 at 08:27

    Czy “świeże państwo” (no, BO cóż to za przedział czasowy zaledwie
    – kilkadziesiąt lat) azjatyckie – zawsze wrogo ustosunkowane wobec
    Polaków – Słowian. Do obszaru między Odrą a Bugiem, Bałtykiem
    a Tatrami – już “jakby mniej” 🙂 mają szczególny sentyment, wiadomo ziemia mlekiem i miodem płynąca…a jaka soczysta, ‘zielona zieleń”… 🙂
    Czy może być naszym sojusznikiem ktoś -kto zamierza Nas Polaków
    obrabować w biały dzień, przy aktywnym współudziale ‘zamorskiej kryszy” w dodatku wystruganym (własnoręcznie) z banana ‘prawem z Terezina”?

    ——————————

    Kaduk (łac. caducus: bezpański) – spadek pozostawiony bez dziedziców. Instytucja prawna wywodząca się z prawa rzymskiego (ius caducum). Związana jest z ograniczeniem dziedziczenia do określonego kręgu osób i ograniczeniami testamentowymi. W przypadku braku uprawnionych osób i braku testamentu spadek przypada władcy. https://pl.wikipedia.org/wiki/Kaduk

  8. Miecław
    27 kwietnia 2018 at 08:56

    Mocne, ale najwyższy czas, aby ten naród wreszcie doznał oświecenia, kto jest naszym prawdziwym wrogiem! Wrogiem, który już od dziesiątek lat toczy wojnę hybrydową przeciwko Polsce i Polakom. Niszcząc PRL i stosując wrogie przejęcia w naszym przemyśle i polityce, zniszczyli nasze podstawy bezpieczeństwa ekonomicznego, o systemie sprawiedliwości społecznej nie wspominając.

  9. Wojciech
    27 kwietnia 2018 at 10:01

    To agresywne mocarstwo w ciągu prawie 250 letniej swojej historii tylko przez cztery lata nie prowadziło żadnej wojny zaborczej, grabieży, śmierci, ruin i zniewolenia. Tylko od czasu II Wojny Światowej i podboju i uzależnienia Europy zabiło ponad 20 milionów ludzi. W Wietnamie, Gwatemali, Nikaragui, Afganistanie, Iraku, Serbii, Syrii, Libii i w Jemenie. Nie może więc dziwić jego stosunek do satelickiej Polski, okupowanej przez jego armie, dojonej finansowo i szykującego nowy Plan Barbarossa ataku na Rosję. Rządząca nim mafia AngloZionist realizuje cele polityki wielkiego Izraela od Eufratu do Nilu, wzniecając tam permanentną pożogę wojenną, śmierć i ucieczkę przed bombami milionów ludzi. Na razie do upadającej Europy.

  10. bob
    27 kwietnia 2018 at 12:46

    Jak to się mówi: Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Ameryka jest opanowana przez lobby żydowskie, które nie jest nam przychylne. Ale dzięki obecnej sytuacji wkrótce nikt już w Polsce nie będzie wspierał żydowskich interesów a jednocześnie wobec Ameryki będziemy musieli stać się twardsi. A czasy są takie, że to Ameryka musi zmienić stosunek do swoich sojuszników bo wzrost potęgi Chin, wpychanie przez Putina nosa tam gdzie nie powinien tego robić oraz rozwód z Turcją powoduje osłabienie pozycji USA na arenie międzynarodowej. Z drugiej strony tak naprawdę Ameryka niewiele nam może zrobić. Przecież nie będzie badać poziomu spalin w polskich samochodach bo po prostu my żadnych samochodów do Ameryki nie sprzedajemy. Mogą nam oczywiście nie sprzedać uzbrojenia ale łaski nie robią bo Francuzi sprzedaliby nam wszystko co byśmy tylko sobie zażyczyli i to z pocałowaniem ręki. Zresztą najwyższy czas zacząć inwestować we własny przemysł zbrojeniowy. Nie sprzedadzą nam gazu-cóż trzeba będzie pogadać z Arabami albo Persami. Wycofają żołnierzy z Polski-to oczywiście byłby problem dla nas bo wciąż nasi politycy bimbają sobie zamiast modernizować polską armię. Ale to oznaczałoby także faktyczny rozpad NATO. Amerykanie jednak, mimo narzekań na sojuszników nadal uważają, że istnienie NATO jest dla nich korzystne a jego rozpad byłby poważnym osłabieniem pozycji USA. Zresztą nawet gdyby wycofali się z Polski to i tak zostaną w państwach bałtyckich i Rumunii. Pewnie nawet w większym zakresie czyli balans sił niewiele by się na korzyść Rosji zmienił. A jak nas Amerykanie naprawdę wkurzą to…zbratamy się z Niemcami i wejdziemy do strefy euro. No chyba, że Chińczycy zaproponują nam jakieś interesujące udziały w Jedwabnym Szlaku. Tak więc jeżeli nasi liderzy zrozumieją, że nadszedł czas aby nasza murzyńskość trafiła do lamusa Polska nie tylko nie będzie musiała przejmować się żydowskim lobby w Ameryce ale wręcz będzie doiła amerykańskiego podatnika tak jak robi to Izrael otrzymując kilkanaście miliardów pomocy rocznie. Czas pokazać Ameryce jak bardzo Polska jest ważna dla ich pozycji nie tylko w Europie.

  11. bogo22
    27 kwietnia 2018 at 12:49

    Czy Polska, które toleruje działania szkodzące państwu, może być sojusznikiem państwa, które popiera działania szkodzące Polsce ?

    taka tam,myśl w obcęgach..:)!

  12. wieczorynka
    27 kwietnia 2018 at 14:51

    Całkowicie zgadzam się z artykułem. Z tym, że moja rodzina nie straciła majątku gdyż zwyczajnie go nie posiadała. Natomiast ginęli najbliżsi i to zarówno ci z Generalnej Guberni jak i ci z Wołynia.
    Po 1989 roku nie tylko PiS przyczynił się do niekorzystnych rozporządzeń w sprawie Polski ale wszystkie kolejne partie rządzące.
    O mojej “miłości” do janków nie będę zapewniała gdyż stanie się to nudne.

  13. krzyk58
    27 kwietnia 2018 at 15:06

    @bob. …lobby żydowskie, które nie jest nam przychylne. Z tego samego powodu bob, USA jest tak wściekle antyrosyjska…
    Nasi liderzy – hmm, kogo masz na myśli? 🙂 Czy są tacy na oficjalnej scenie?

    Sumliński bardzo OSTRO ws. aktu 447: “Czy Czaputowicz jest kompletnym idiotą?” Upadek Polski?
    https://www.youtube.com/watch?v=4029OBMCJtM&t=861s

    Musisz to wiedzieć(305) Hrabia Jan Zbigniew Potocki. Kim jest i do czego dąży cz.2 https://www.youtube.com/watch?v=jwpO0cMWQNU

  14. Miecław
    27 kwietnia 2018 at 19:29

    @bob. Świetnie ci idzie reprezentowanie niemieckich interesów. Zacznij więc może sam to zbratanie, na początek od podcierania tyłka starym SS-manom. Za grosz honoru. To może od razu poddaj się germanizacji? Prawie 6 mln Polaków (w tym polskich Żydów) musi przewracać się grobach, na taką propozycję).

    Polska powinna być niezależnym i suwerennym krajem narodowym. Niezależnym absolutnie od wszystkich potęg, zarówno od USA, jak i Rosji, czy Niemiec. Po to chyba podobno odzyskaliśmy “niepodległość” w 1989 roku wg narracji nowej polityki histerycznej. Gdyby Polacy mieli więcej oleju i honoru w głowie to do obecnego stanu by nigdy nie doszło. No ale cóż oczekiwać od zniewolonych okupacyjną religią umysłów i wszelkiej maści sprzedajnych miernot intelektualnych niezależnie od zabarwienia politycznego.

    Co do Rosjan, to już ci chyba kiedyś pisałem, że moim zdaniem militarnie nam nie zagrażają, natomiast może nam zagrażać ich kapitał, podobnie jak ten zachodni. Dlatego aby odzyskać suwerenność należy jak najwięcej tworzyć firm z większościowym kapitałem państwowym, aby trzymać strategiczną kontrolę nad wszystkim podobnie jak Chińczycy. Pewne ruchy PiS w zakresie polityki gospodarczej w tym aspekcie doceniam i uznaję za trafne. Czas najwyższy, aby styropianki naprawiały swoje błędy z okresu transformacji ustrojowej.

  15. bob
    27 kwietnia 2018 at 23:11

    @Miecław, dziś Niemcy nie są suwerenni więc wchodzenie im w tyłek nie jest jakoś bardzo niebezpieczne. Rosjanie zaś militarnie ale i kapitałowo nam nie zagrażają bo podrzuciliśmy niedźwiedziowi cielaka wypchanego siarką czyli Ukrainę i bardzo długo nie będzie w stanie go strawić. A żeby Polska była państwem niezależnym to rządzący nie powinni zaciągać kredytów za granicą. Jeżeli zaś chodzi o kontrolę nad wszystkim to przerabialiśmy to za PRLu. I była bida z nędzą. A może wręcz przeciwnie. Należy dać Polakom pełną swobodę prowadzenia biznesów a nie tępić ich skarbówką i innymi ZUSami. Zresztą ta kontrola państwa nad wszystkim szybko doprowadzi do uwłaszczenia się kolejnych partyjniaków na państwowym majątku. I zamiast Chin będziemy mieć ruską oligarchię a właściwie ukraińską bo bez dostępu do zysków z ropy i gazu więc dojącą zwykłych ludzi na większą skalę.

  16. Miecław
    28 kwietnia 2018 at 11:54

    @bob. Nie odrobiłeś lekcji z historii politycznej i gospodarczej PRL. Nie doceniasz postępu cywilizacyjnego i gospodarczego, jaki się wtedy dokonał. No chyba, że jesteś potomkiem dawnego “jaśnie państwa”, które nadal chciało żyć z renty kapitału kosztem zniewolonych chłopów i robotników, to faktycznie w PRL dla was zaczęła się bida z nędzą. Nie dość że po wojnie była faktycznie bieda, bo kraj wymagał odbudowy i naprawy, to jeszcze “jaśnie państwo” musiało już samo na siebie zapracować na równi z pospólstwem, a pospólstwo chciało żyć na równi z “jaśnie państwem”, więc faktycznie była bida z nędzą w porównaniu do życia “jaśnie pańskiego” i plebańskiego w II RP. Natomiast jeżeli jesteś potomkiem robotników i chłopów, którzy w II RP cierpieli biedę, to brak mi słów, aby wyrazić twój stan świadomości w jakim się znajdujesz i niewiedzy o industrializacji i skoku cywilizacyjnym w PRL.

    Natomiast co do obecnej polityki gospodarczej w Polsce to przeczytaj wreszcie książkę prof. Witolda Kieżuna “Patologia transformacji”, publikacje prof. Kazimierza Poznańskiego “Wielki przekręt”, prof. Jacka Tittenbruna “Z deszczu pod rynnę. Meandry polskiej prywatyzacji” i wielu innych. Otóż wiedz jedno, że nas po prostu zachód z pomocą polskich zdrajców najzwyczajniej okradł. Aby to się powiodło musieli rozwalić polskie służby specjalne, co im się udało pod ideologicznym szyldem.

    Prawda jest taka, że to o czym piszesz obowiązuje od 28 lat, totalny liberalizm i brak nadzoru nad gospodarką ze strony państwa i teraz dopiero zaczyna się bida z nędzą prawdziwa, gdzie emeryci nie mają za co żyć, wiele grup społecznych jest wykluczonych ekonomicznie z jakiegokolwiek postępu, w tym z kultury.

    Żeby gospodarka kapitalistyczna dobrze działała muszą być spełnione pewne warunki.
    Po pierwsze – wysoka kultura społeczna i inteligencja społeczna elit, wtedy mielibyśmy szansę na tworzenie modelu skandynawskiego.
    Po drugie – dobre prawo i szczelny system podatkowy, tak aby żadnemu biznesmenowi nie opłacało się okradać ziomków i wywozić miliony na konta szwajcarskie, co ma miejsce obecnie, jak słychać i można czasami przeczytać, ile tam jest ukrytej lewej kasy. Dlatego należy popierać zaostrzenie polityki karnej przez PiS wobec złodziejskiego biznesu, za te lewe faktury VAT i wiele innych. Nigdy nie stworzymy normalnej gospodarki wolnorynkowej, jeżeli pozwolimy biznesowi na okradanie się wzajemne oraz okradanie nas wszystkich z podatków.
    Po trzecie – muszą istnieć silne służby karno-skarbowe i służby specjalne, które będą pilnować tego, aby żaden biznesmen nas nie okradał. PiS to realizuje i chwała im za to.

    Natomiast faktycznie masz trochę racji z tym partyjnym zarządzaniem spółkami z udziałem Skarbu Państwa. Uważam że tu jest dużo do zrobienia od strony prawnej, aby żadni “Misiewicze” nie mogli zajmować takich stanowisk. Czyli prawo powinno wymagać od takiego szefa spółki odpowiedniego kierunkowego wykształcenia i doświadczenia branżowego, aby mógł zajmować to stanowisko. Natomiast w radach nadzorczych ewentualnie jakiś partyjny parytet byłby potrzebny włączający opozycję do zarządzania majątkiem narodowym, aby nie miała interesu go niszczyć, w celu wygrania kolejnych wyborów.

    Co do twojej rusofobii to już kiedyś komentatorzy ci odpowiednie zalecenia lekarskie wypisali, więc to pominę. 🙂
    Zauważ, że w PRL robiliśmy niezłe interesy gospodarcze z ZSRR i wiele na tym skorzystaliśmy w naszym rozwoju, na tyle na ile było to możliwe w tamtych strukturach ideologicznych wymagających bezwzględnej sprawiedliwości społecznej. Mieliśmy tak bliskie ci, silne struktury wojskowe i wyposażenie, własny przemysł zbrojeniowy i dostęp do radzieckich technologii, bez takich ograniczeń, jakie mamy obecnie w relacjach z USA, czy zachodnimi partnerami.

  17. Michał z Izraela
    29 kwietnia 2018 at 14:51

    Jestem przekonany, że nie oddacie nikomu ani grosza, ani centa, ani kopiejki. Przecież wasze sądy uznają prawo na spadek tylko na podstawie dokumentów potwierdzających własność spadku przedstawionych przez spadkobiercę i nie obowiązują Polskie Archiwum przekazywanie danych archiwalnych. I jeśli ktoś znalazł taki dokument u siebie w domu i przedstawił go w Sądzie, dostaje 12% wartości obiektu po odliczeniu wydatków na utrzymanie i dowartościowanie obiektu. Co zostaje nie pokrywa nawet koszty adwokata.

    Dlatego cały krzyk nie bardzo jasny o co. O własność Gmin Żydowskich?

    A może zapomnieliście kto tą całą hecę zaczął? Zapomnieliście kto żądał reparacji od Niemiec za okupację 1939-45 i od Rosji za okupację 1945-89? A kto zapłaci Europie za wkład Polski do Pożogi Wojennej? Za całowanie się z dowódcą Luft-Waffe, Goeringiem w Puszczy Białowieskiej? Za Mercedes co Prez. Ignacy Mościcki dostał w podarunku od Goeringa za gościnność mu okazaną? A Rosja jako uprawowy spadkobierca ZSRR przedstawi wam rachunek za NSZ, Szczyt i Miecz, IPN, za Pomniki rozwalone, za zbezczeszczone groby żołnierzy Armii Czerwonej, za okupację Kijowa w 1919… Jest za co. To dopiero bdzie heca.

  18. Miecław
    29 kwietnia 2018 at 15:58

    @Michał z Izraela.
    Przeczytaj i nie narzekaj. Robisz się już gorszy od krzyk58. 🙂
    WYPŁACONE PRZEZ POLSKĘ ODSZKODOWANIA ZA MIENIE POŻYDOWSKIE:
    http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2018/04/wyplacone-przez-polske-odszkodowania-za-mienie-pozydowskie-3/
    http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2018/04/dr-ryszard-slazak-powojenne-odszkodowania-polski-wobec-zachodu-czesc-i/
    http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2018/04/wywiad-z-dr-ryszardem-slazakiem/

    “W 1995 roku posłowie Polskiej Partii Socjalistycznej przygotowali projekt ustawy o wygaśnięciu roszczeń reprywatyzacyjnych. Na posiedzeniu Sejmu zaprezentował go Piotr Ikonowicz. Treść tego przemówienia pozostaje aktualna i dlatego warto je przypomnieć.”
    “Projekt posłów PPS trafił do komisji i nigdy nie został poddany pod głosowanie w Sejmie” – niestety polskie “jaśnie państwo” miało inne plany i wiadomo jakie, dobre i te 20 %, a mogą to być nawet duże pieniądze w przypadku burżuazji i ziemiaństwa licząc w obecnych cenach.
    http://wolnemedia.net/wygasniecie-roszczen-reprywatyzacyjnych-to-polska-racja-stanu/

    Ale trochę masz racji, bo niestety w Polsce “jaśnie państwo” posanacyjne wróciło do władzy, więc faktycznie może się to skończyć tragedią dla narodu, jak to już bywało w historii.

  19. Michał z Izraela
    29 kwietnia 2018 at 17:02

    Do autora:
    Bolesław Pobożny dał Żydom Statut Kaliski za finansowanie wyprawy przyłączenia Pomorza do jego księstwa. Bo jak wiadomo, nie ma darmowych śniadań. A Kazimierz Wielki zrozumiał okazję, która się nadarzyła, przyjął Żydów i ci wprowadzili nowoczesny handel monetarny. Dlatego pierwsze monety Polskie miały napis hebrajski, bo to co Żydzi umieli robić. Polska nie źle zarobiła na rozprzestrzenieniu Statutu Kaliskiego na wszystkie swoje tereny.
    Ale to histori.a co nikogo nie obchodzi.Za to co było można winić co i kogo się chce.

  20. krzyk58
    29 kwietnia 2018 at 17:26

    @Miecław. Wychodzi na to że kom. Michał ze swadą pokonał
    kolejną nieprzekraczalną granicę mułu, intieresno gdzie są rzeczywiste granice percepcji poznawczej(grzebania w …) tegoż komentatora.
    Źródła ówczesnego zła nieźle zdiagnozował “blaginanton” – Вот тут мне бы хотелось, чтобы автор рассказал россиянам про “мировой капитал” поподробнее, то есть, чтобы он объяснил, что это за “зверь” такой под названием “мировой капитал”, владелец заводов и пароходов, который вдруг взял и передал в руки Гитлеру всю экономику Европы, с надеждой, что тот непременно победит Советский Союз. И что их объединяло, “мировой капитал” и “немецкий фашизм”?

    А ведь ещё за несколько лет до нападения Германии на СССР было известно со слов самого Сталина, что имя этого страшного “зверя” — СИОНИЗМ! А ФАШИЗМ — это его производное! ………………………………………..Panie Michale. 😌

    “Przecież wasze sądy uznają prawo na spadek tylko na podstawie dokumentów potwierdzających własność spadku ……………..
    żyjących wciąż 140 letnich Żydów… 🙂

  21. obserwator
    29 kwietnia 2018 at 19:00

    Te wojska USA stojace w Polsce mogą też nadzorować realizacji roszczeń żfffffff.

  22. Miecław
    29 kwietnia 2018 at 22:22

    @krzyk58. 29 kwietnia 2018 at 17:26
    W PRL “żyły sobie wypruwano” ciężko pracując, aby spłacić obcych posiadaczy kapitału będących w połowie właścicielami II RP, a teraz umowy indemnizacyjne mają być nieważne? Niczego się z własnej historii oni i cała ta oligarchia światowych psychopatów nie nauczyli.
    Brak mi słów.
    Ale może jednak PiS obroni nasze interesy: “Gowin: Żaden polski rząd nie zgodzi się na restytucję “bezspadkowego” mienia żydowskiego”.
    Oj będzie się działo:
    https://wolnemedia.net/geopolityczne-skutki-ustawy-447/
    http://www.niewygodne.info.pl/
    https://wolnemedia.net/ustawa-s-447-a-profesjonalne-gluche-milczenie/

  23. krzyk58
    30 kwietnia 2018 at 07:59

    @Miecław. “Ale może jednak PiS obroni nasze interesy.” ??
    Może p.Gowin?
    Może …?
    Miecław, ‘wierzysz w Boga” czy Bogów?
    🙂

  24. Miecław
    1 maja 2018 at 10:19

    @krzyk58. 30 kwietnia 2018 at 07:59
    Gdybym wierzył, to może miałbym jakąś nadzieję? Ale oczywiście nie mogę jako Słowianin wierzyć w obcego boga, czy bogów, co to naszą tożsamość kulturową zniszczył i umysły ukrzyżował. Dlatego zgodnie z dialektyką przyrody Engelsa pozostaje tylko oczekiwać, aż szczęśliwy zbieg okoliczności zmieni i odwróci nasz los. 🙂

    I może spełnią się słowa wróżby:
    “Na słowiańskiej góry szczycie pod jasną nadziei gwiazdą zapisuję wróżby słowa, wróci – wróci w stare gniazdo stare prawo, stara mowa i natchnione Słowian życie”. Roman Zmorski (1822 – 1867).

    “Dusze wszystkie bez wyłączenia są w wiecznej przestrzeni i podług starodawnych wyobrażeń są obecnymi przy nas. Są to duchy praojców naszych, zgasłych przed dziesiątym wiekiem”. Adam Czarnocki vel Zorian Dołęga Chodakowski (1784 – 1825).

    Ktoś pięknie tu ujął:
    “I niech dwunastu Wodzów Wielkich powstanie,
    Niech znów zjednoczą się Wielcy Słowianie,
    Narodów dwanaście Słowiańskie ma korzenie,
    W narodach dwunastu nie jedno jest wierzenie,
    Lecz niech wiara nie podzieli każdy wierzy według siebie…
    i zapomnij Bracie o wojnach z przeszłości,
    Niech w sercu Twym pokój zagości,
    I tak w obliczu wojny nam krzywda się nie stanie,
    Bo brat bratu bratem zawsze pozostanie.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Polityka

Privacy Preference Center

Scroll Up