Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

14 grudnia 2018

Każda zachodnia bomba w Syrię udowadnia słuszność polityki pana Władimira Putina


 Każda zachodnia bomba w Syrię udowadnia słuszność polityki pana Władimira Putina. Ostatni atak państw Zachodu na Syrię, to pogwałcenie prawa międzynarodowego, zwykły akt bandytyzmu, atak z powietrza na słabszego prawem silniejszego. Kilka krajów ubzdurało sobie prawo do moralnej wyższości i zbombardowało stolicę (Damaszek), kraju pogrążonego w wojnie domowej. Powodem ma być użycie broni chemicznej, rzekomo przez wojska rządowe! Chociaż tego w żaden sposób nie uprawdopodobniono, to faktem jest, że ktoś użył takiej broni przeciwko ludności cywilnej. Czy rząd Syrii miał interes w użyciu tej broni, skoro prawie już wygrał tą okrutną wojnę? Czy może ktoś inny miał interes w tym, żeby stworzyć pretekst do interwencji?

Co jest najciekawsze, to atak państw Zachodnich nie miał charakteru militarnego, tylko czysto medialny, po prostu propagandowy. „Zła” Syria chroniona przez „złą” Rosję i „bardzo zły” Iran, poradziły sobie z terrorystami, więc trzeba zbombardować stolicę Syrii i kilka innych miejsc, żeby pokazać dominację Zachodu. Będzie więcej uchodźców? Co to kogo obchodzi, czy państwa zachodnie kiedykolwiek zastanawiały się nad konsekwencjami swojej polityki? To dyplomacja amerykańska i francuska przyczyniły się do rozruszania protestów w Syrii w początkowej fazie, to klasyczna wojna informacyjna. Gdzie zachodni dyplomaci i sponsorowani przez nich pożyteczni idioci, chcieli wolności. Więc podpalili własny kraj doprowadzając do upadku systemu państwowego i kryzysu społeczeństwa. Tymczasem jedynym czynnikiem, który gwarantuje Syryjczykom pokój jest ich własny rząd. Normalne, że to musiało się nie spodobać.

Atak nie wyrządził żadnych realnych szkód, co więcej postawił pod znakiem zapytania użyteczność najnowszych zachodnich systemów uzbrojenia, których części po wydobyciu z miejsc eksplozji już są przewożone do stosownych laboratoriów. Medialnie również nie odniósł takiego skutku, jakiego by należało się spodziewać. Fajerwerki za kilkadziesiąt milionów Dolarów i Euro? Dziwne, że żaden zachodni dziennikarz, nie odnosi się do tego od tej strony, bo jest to samo w sobie ciekawe.

Rosja konsekwentnie prowadzi politykę deeskalacji, stabilizacji i demilitaryzacji tego konfliktu. Żaden inny kraj nie zrobił tak wiele dla pokoju w Syrii, co Rosja. Dodatkowo pokazując wszystkim, że na jej gwarancjach sojuszniczych po prostu można polegać.

Rosyjskie zaangażowanie się w Syrii ma istotny wymiar humanitarny. O którym nie informują media na Zachodzie. Bez rosyjskiej pomocy, Syria najprawdopodobniej nie przetrwałaby, zostałaby rozerwana od środka i rozszarpana przez wrogich sąsiadów.

Atak  służył głównie wewnętrznym amerykańskim celom, w krajowej polityce administracji pana Prezydenta Trumpa. Wykorzystał to do przemówień, pokazując jaki jest stanowczy. Tymczasem to jest zwykła bandycka agresja, normalne bombardowanie innego kraju, który jest członkiem ONZ i ma legalny rząd! Nazywajmy rzeczy po imieniu.

Doniesienia o syryjskiej broni chemicznej nie są potwierdzone, wiadomo że rząd w Damaszku sam z własnej woli pozbył się zapasów swoich chemicznych środków bojowych, a były one GIGANTYCZNE. Ponieważ odnośnie oskarżeń broni chemicznej już Prezydent Obawa wyznaczał swoje czerwone linie, w Damaszku doskonale wiadomo, że jest to nic innego, jak pretekst do zaatakowania przez kraje Zachodnie. Jaki więc mieliby interes w zrzucaniu bomb chemicznych z helikopterów? Przecież takiego czegoś w dobie mediów elektronicznych nie da się ukryć.

Obecnie każda zachodnia bomba uzasadnia słuszność polityki pana Władimira Putina wobec Syrii. Bez rosyjskiej pomocy, ten kraj już dawno zostałby zniszczony, a tak to pomimo olbrzymich strat i zniszczeń, ma poważną szansę na stabilizację i odbudowę.

Amerykanie i ich pomagierzy, zaatakowali w taki sposób, żeby ominąć miejsca stacjonowania rosyjskich wojsk stabilizacyjnych i pokojowych, osłaniających misje humanitarną.

Stare przysłowie mówi, że przyjaciół poznaje się w biedzie. W tej sytuacji Syryjczycy przekonali się, że mogą polegać tylko na Rosji. Iran realizuje swoje własne cele, a inni sąsiedzi są zainteresowani przywróceniem status quo. Ponieważ nikt nie ma ochoty na powstanie państwa kurdyjskiego, chociaż to już de facto się stało. Dalsze zachowanie się Turcji w tym zakresie jest kwestią krytyczną i może przesądzić o dalszej zdolności tego kraju do utrzymania sojuszu z państwami zachodnimi.

Konflikt w Syrii wygasa, z jakichś powodów Zachodowi nie zależy na tym, żeby wygasł całkowicie. Do tego kraju nadal są przemycani terroryści i broń. Problem syryjski jest soczewką współczesnej polityki globalnej. Proszę obserwować to, jak do tego rozwoju sytuacji odnoszą się poszczególnie gracze.

Tags: , , , , ,

66 komentarzy “Każda zachodnia bomba w Syrię udowadnia słuszność polityki pana Władimira Putina”

  1. Marek Wilnowski
    16 kwietnia 2018 at 05:12

    Dokładnie tak jest, głupi i bandycki atak złamanie prawa międzynarodowego. Jednak nie rzucą Syrii na kolana.

  2. Rasta
    16 kwietnia 2018 at 05:43

    Mogą pienić się ze wściekłości, zwłaszcza brytole i francuzi, mają problem z wracającymi islamistami. Co za manifestacja słabości.

  3. Inicjator
    16 kwietnia 2018 at 05:45

    Powód nr 1: Atak służył głównie wewnętrznym amerykańskim celom, w krajowej polityce administracji pana Prezydenta Trumpa.”

    Powód nr 2:”Konflikt w Syrii wygasa, z jakichś powodów Zachodowi nie zależy na tym, żeby wygasł całkowicie”.

    No i Kurdowie w tle.

    To wszystko Autor ładnie ujął.

    Dochodzą informacje, że zaatakowana baza z bronią chemiczną była już kontrolowana przez międzynarodową organizację
    OPWC. Przykładem może być raport sprzed miesiąca w którym Agencja informuje, że jej kontrolerzy w czasie inspekcji centrum badawczego Barzeh w Syrii nie znaleźli ani śladu broni chemicznej ani podejrzanej aktywności w tym zakresie.

    Więc powody nr 1 u nr 2 są aktualne.

  4. bob
    16 kwietnia 2018 at 06:20

    Ta akcja pokazała ogromną przewagę Zachodu nad Rosją. Rosyjskie bombardowania w Syrii oznaczały zburzenie całych dzielnic i śmierć ludności cywilnej. A Zachód pokazał jak wygląda precyzyjny atak. I to z odległości kilkuset km. Dla Polski to też ciekawa sprawa bowiem rakiety JASSM, które kupiliśmy potwierdziły swoją precyzję jak i właściwości stealth. Nic dziwnego, że Rosjanie zmienili plany budowy bazy wojskowej na Białorusi. Przesunęli ją po prostu bardziej na wschód poza zasięg JASSMów. Jednak w 2020 w Polsce będą JASSMy ER o zasięgu tysiąca km. Czyli bez wchodzenia w strefę rosyjskiej opl polskie lotnictwo będzie w stanie niszczyć zaplecze rosyjskiej armii na naprawdę dużym dystansie. To oznacza, że rosyjska armia szybko pozbawiona będzie zaplecza logistycznego więc stanie się niezdolna do akcji.

  5. yossarian
    16 kwietnia 2018 at 07:46

    Ty szkodliwy i gł#pi de#bilu! przez takich jak ty już nie raz szliśmy pod nóż. I#ioto po pierwsze to wszystkie polskie lotniska są w zasięgu rosyjskiej obrony przeciwlotniczej z kaliningradu i Białorusi. Po drugie musielibyśmy mieć 2000 rakiet jassm i to o zasigu do 3 tyś km., tak żeby lecąć nad morzem czarnym i dookoła norwegii mogły zaatakować Peterburg lub Moskwe. Po trzecie ty szkodliwy pa#ancie polskie lotnictwo ma 48 samolotów zdolnych do dopalania tych rakiet przynajmniej teoretycznie… jak myślisz co można 48 rakietami zrobić? nawet jakbyśmy je wszystkie odpalili jedną salwą ze skarpy nad bałtykiem z F-16 ustawonych w linii? Ku#rwa skąd się biorą tacy szkodliwi id#oci. Powinni cię wsadzić kr#tynie do F16. Zrozum ma#ole że Rosja z naszej perspektywy jest jak Ameryka, tylko jest groźniejsza bo jest bliżej i nie będzie się z nami pier#olić tylko jednie 3 atomówki i pozamiatane. W naszym interesie jest uniknięcie wojny. Nie mamy szans, co najwyżej zginąć…

  6. awkzim
    16 kwietnia 2018 at 08:22

    Ad yossarian – należy się zgodzić z tezą na występowanie dcccci, prowadzących propagandę. To jedno z teraz następne, w necie pojawiła się opinia szwajcarskiego laboratorium , o angielskim lub amerykańskich pochodzeniu środka użytego do zatrucia byłego szpiega oraz jego córki. I na koniec szkodliwi dccccce są wszędzie. Niszczenie magazynu z BŚT ( bojowe środki trujące), to prośba o niekontrolowany atak chemiczny. Nie wiadomo co tam jest, nie wiadomo jak jest przygotowane i jak przechowywane. Lub nie było tam nic czyli ustawka jak w Anglii.

  7. Kamczatka
    16 kwietnia 2018 at 09:07

    @Bob

    Сынок, приложи что-нибудь холодное, съешь лимон и проверь давление.
    Ты перевозбудился.

  8. Rozdziobią nas kruki wrony
    16 kwietnia 2018 at 09:22

    Co do de**la, to jakbym czytała niemiecką propagandę pod koniec 1944-go. Dajcie spokój, ignor to najlepsza broń w necie.

  9. wlodek
    16 kwietnia 2018 at 09:29

    Bob,weź na poważnie uwagi Krakauera i yossariana! Wyciagnij wnioski i daj się zamknąć w Tworkach z diagnozą “nieuleczalna rusofobia”,i lecz się lecz i miej nadzieję na wyleczenie!

  10. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 09:40

    @bob. Ile płacą ci za powielanie/propagowanie bredni?
    Jesteś na etacie, czy masz płacone ‘od wiersycka’?
    A, jeśli piszesz wyłącznie ‘od serca”, co też może być prawdą
    to mogę jedynie współczuć, gdyż współuczestniczysz świadomie, z premedytacją, w złym wrogim ludzkości ‘projekcie świata syjonistyczno-judeochrześcijańskiego”.

  11. 50-parolatek
    16 kwietnia 2018 at 09:41

    @yossarian
    Pierdołami bobka nie ma się co przejmować…
    – to albo wytwór-algorytm “sztucznej inteligencji”, albo “biologiczny robot”, t.j. tak zindoktrynowana jednostka ludzka, że oprócz szkoleń “prowadzącego” nic do niej nie dociera.
    Tak, czy owak, to głupek nadzwyczajny….

    Musimy się do takich rzeczy przyzwyczaić.
    – w przyszłości sztuką będzie odróżnić co jest fałszem, bzdurą, czy kłamstwem, a co rzeczywistością

  12. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 09:55
  13. Kamczatka
    16 kwietnia 2018 at 10:00

    Nowe i inteligentne amerykańskie rakiety vs starych i głupich radzieckich.
    Wynik 103/71.
    W kwietniu 2017 było mniej więcej tak samo.
    Mam nadzieję, że do kwietnia 2019 syryjskie siły obrony przeciwlotniczej otrzymają S-300.

  14. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 10:09

    @50-parolatek. Użyjmy wobec ‘boba” tytulatury w nomenklaturze profesorskiej 🙂 zwyczajny ……….. 🙂 – poszybował możliwie najwyżej….ech,jednak głupota potrafi latać….parafraza z dr. Strosmajera

  15. Wojciech
    16 kwietnia 2018 at 10:38

    Pełna zgoda z treścią felietonu! Trudno sobie wyobrazić dziś świat bez Putina. Jego zachowanie w Syrii to głośne powiedzenie dosyć ! STOP ! Dosyć wojnie, agresji, rozbojom, mordom, gwałtom i wypędzeniom.
    Budzi obrzydzenie zachowanie europejskich satelitów Francji i Anglii.
    W wypadku wojny znikną pierwsi z powierzchni ziemi. Tuż po Polsce..

  16. wlodek
    16 kwietnia 2018 at 11:19

    Kamczatko,jesteśmy świadkami całkowitego upodlenia organizacji miedzynarodowych które miały stać na straży światowego pokoju.Działają jak sobie życzy Wujek Sam i jego lokaje !Gdyby nie broń atomowa w rękach Rosji od lat 90 Zachód wielokrotnie by zaatakował Rosję! Zaczynając od Czeczenii a kończąc Krymem a nawet Niemcowem.Polacy nie mogą zrozumieć że są pionkami w rękach światowego żandarma który traci swoją pozycję i tym bardziej jest groźny! Pozdro.

  17. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 14:36
  18. Anonim
    16 kwietnia 2018 at 15:21

    Brytyjski generał Jonathan Shaw uważa, że w Douma nie było żadnego ataku chemicznego. Podobnego zdania jest były dowódca floty brytyjskiej Admiral Lord West
    https://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/696049/syria-war-assad-theresa-may-world-war-three-douma-missile-attack
    Obaj twierdzą, iż była to prowokacja mająca stworzyć pretekst do militarnej interwencji Zachodu

  19. wieczorynka
    16 kwietnia 2018 at 15:48

    Kiedyś Polak z Białorusi (oczywiście żartem) powiedział, o..skoro Polska przystąpiła do Unii Europejskiej to znaczy, że UE padnie.
    Polska wstąpiła również do NATO i ta farmacja ma coraz większe problemy, stąd wniosek…… Zapomniała bym, najlepszych przyjaciół znaleźliśmy sobie za oceanem, stąd wniosek…

  20. Michał z Izraela
    16 kwietnia 2018 at 16:26

    Przyznaję się, że nic nie rozumiem w stosunkach wewnętrznej polityki zwolenników i oponentów prez. Trampa.
    Ale jako mieszkaniec Bliskiego Wschodu, jestem przekonany, że Inicjator myli się w ocenie stanu rzeczy tutaj. Konflikt nie tylko nie wygasza, ale jak cunami, nabiera energii. Jasne, że nie było i nie ma żadnej broni chemicznej, bo gdyby była, to nasza obrona cywilna już dawno by poleciła zdjąć z strychu maski przeciwgazowe i chociaż by przewietrzyć je. Prawie wszyscy mają u nas takie maski.
    Ale konflikt z Iranem na terenie Syrii, gotów wspychnąć w każdej chwili. On wciągnie w ten kołowrót, Rosję i USA. To będzie miejscowa rozgrywka i jedynym zakończeniem jej może być tylko porozumienie Iran-Izrael, pod gwarancją Rosyjską, i jeśli Asad zgodzi się na ostateczną zmianę granicy i przyłączenie Wyżyny Golan do Izraela. Bo to bezpieczeństwo wody, i to jest pierwsza kłótnia o wodę.
    Dyplomacja Amerykańska oparta na sile wojskowej i na prowokacjach, zrobi wszystko co w jej mocy, ażeby przeszkodzić takiemu rozwiązaniu. I postara się tak wyrolować działania wojenne, żeby doprowadzić Izrael do użycia broni Sądnego Dnia. To zmusi prez. Putina pokazać światu czy on może obronić swoich satelitów i pokaże czy Rosja jest naprawdę szczelnie obroniona od ataku rakiet, jak to insynuują różne źródła informacji rosyjskiej. Jeśli okaże się, że Putin nie blefował, to wystroi się w Moskwie długi ogonek Państw proszących o obronę przed rabunkiem USA.
    Na rynku pojawił się nowy towar; bezpieczeństwo.

  21. wlodek
    16 kwietnia 2018 at 16:40

    Krzyku skoro cytujesz komunistę Zemana(i słusznie) to pamiętaj że tak jak w twoim środowisku, są ludzie i ludziska! Jemu komunistyczna przeszłość nie przeszkadza być Prezydentem (2 kadencję) i być mądrym wobec liberalnego rządu Czech i trudnej przeszłości jak i przyszłości. Przy wjeździe do Ostrawy na wzgórzu dalej stoi Radziecki czołg który jako pierwszy w 1945 r wjechał do miasta.A wobec Rosji mimo 1968 r Czechy nie znajdują się jak my na czele rusofobicznej inkwizycji!

  22. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 18:04

    Nie sposób też nie zauważyć, że zanim 14 kwietnia spadły na Syrię pociski amerykańskie, brytyjskie i francuskie, 9 kwietnia ataku na bazę lotniczą Tiyas w syryjskiej prowincji Hims dokonał Izrael, nie przyznając się do tego [7]. Ta kolejność jest bardzo wymowna….
    W kierunku konfliktu globalnego. http://www.mysl-polska.pl/1536

    …Potępiamy agresję USA… http://www.mysl-polska.pl/1537

  23. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 19:17

    @Michał (z Izraela). Przyznaję się, że nic nie rozumiem… “Poważnej i wielkiej wojny nie zapowiada się na Twitterach”-Tomasz Gryguć: https://www.youtube.com/watch?v=SIo4WsEKFVU&t=1249s

  24. wieczorynka
    16 kwietnia 2018 at 19:47

    @ Michał, kilka godzin temu czytałam że w Izraelu są szkoleni młodzi ludzie w liczbie wielu tysięcy aby pilnować różnych portali i zajmować się wypowiedziami, które zawierają jakieś anty_ coś tam (ile w tym prawdy nie wiem). Co o tym sądzisz?, mieszkasz tam, żyjesz a ja wolę zasięgnąć informacji u źródeł.

  25. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 20:57

    @wieczorynka. Wprawdzie nie jestem adresatem postu, lecz
    podpowiem co nieco w miarę swoich skromnych możliwości – Kontekst pytania mieści się w jednym słowie – ‘hasbara”.
    Temat jest znany od ładnych kilku lat. .. Pozdrawiam
    https://myslnarodowa.wordpress.com/2012/04/25/hasbara-w-polskim-internecie-definicja-metody-organizacja-wikipedia/

  26. krzyk58
    16 kwietnia 2018 at 21:38

    KORYCKI ŻUKOWSKA – Radnik
    https://www.youtube.com/watch?v=kElySl-YBCw

    Жанна Бичевская. Родник. Иеромонах Роман
    https://www.youtube.com/watch?v=H78NT4HzdMU

    ЖАННА БИЧЕВСКАЯ – АХ,КАК ПТИЦЫ ПОЮТ!
    https://www.youtube.com/watch?v=81vCRWIcgxI

  27. wieczorynka
    16 kwietnia 2018 at 21:42

    Krzyku, czytałam artykuł o podobnej treści, już nie pamiętam na jakiej stronie. Pozdrawiam

  28. fly
    16 kwietnia 2018 at 22:00

    Do Autora i komentujących – nie myślałem , że dożyję czasów kiedy goebbelsowska i stalinowska propaganda będą jak wysublimowana poezja ! Serio !
    Popatrzcie – ten “szlachetny” Zachód łamie WSZELKIE normy prawne
    W prawie karnym zbrodnię trzeba UDOWODNIĆ , a oni NIE MUSZĄ uważając się przy tym za ostoję praw i moralności ! Urwał nać !

    Pięknie , co ? Pomijam absurdy logiczne – cui bono – przypisywane Rosji i Syrii .
    Bo – jak i po co , taki wybitny polityk jak JE Putin ( były kagiebista ) miał truć Skripala i to gazem “nowiczok” kiedyś produkowanym przez ZSRR ?
    Oszalał ? Przecież u nas po mordobiciu pod remizą ludzie z niepełnym podstawowym mają więcej wprawy w zacieraniu śladów !
    Czekałem tylko jak Boris J. i “Tyriza” M. znajdą napis – ” tu byłem Putin” .
    Urwał nać ! Chyba tylko twory pokroju Bobka w to uwierzą !

    A taki Asad – cwany polityk , nie wiedzieć czemu ( cui bono ) wciąż truje swoją ludność , mimo , że w Dumie miał już czystą sprawę .
    Debil , czy co ?

    Najgorsze i najplugawsze jest powtarzanie przez Zachód i służących pachołków nawet największej bredni bez mrugnięcia z dumną miną .

    Straszne ! Naprawdę , mam reprint tzw. gadzinówki – Nowego Kuriera W-wskiego z 1943 r. Propaganda tam występująca jest znacznie , ale to znacznie bardziej strawna i logiczniejsza .

  29. fly
    16 kwietnia 2018 at 22:05

    @Rozdziobią nas – wyżej starałem się udowodnić , że hitlerowska propaganda była strawniejsza . Serio , nie chwalę bandytów hitlerowskich , ale zdobądź gdzieś egzemplarz “Kurwara” i poczytaj !

  30. fly
    16 kwietnia 2018 at 22:24

    Znalazłem akurat “Nowy Kur-War” z 15.10.1941 r. rubryka “Laterna Magica” donosi z RÓŻNYCH źródeł że np.” w Moskwie ( a Rzesza atakuje ZSRR ) odbyło się posiedzenie uczonych rosyjskich i fizyk Kapica wygłosił referat o konieczności zwiększenia mocy bomb przez produkcję broni atomowej !!! ”
    Niebywałe – prawda ? Czy czytaliście ostatnio w naszych mediach coś pozytywnego o Rosji lub Putinie ? NIE !

    Dalej , w tej samej rubryce piszą , że w UK “w Albert Hall odbył się zlot młodzieży i chłodno przyjęto orędzie Churchilla , ale za to APLAUZEM wystąpienie Majskiego”

    Pytanie – nie jesteśmy w stanie wojny z Rosją , ale czy jakaś polska gadzinówka napisała , że OWACJĄ przyjęto wystąpienie np. Ławrowa , o Putinie nie wspominając ?

    Człowiek uczy się całe życie !

  31. Miecław
    16 kwietnia 2018 at 22:59

    Doktryna zarządzania strachem w realizacji. Tyle tylko, że świat i ludzie na nim zaczynają co raz więcej rozumieć, więc może się okazać, że w perspektywie najbliższych 20 lat agresywna oligarchia zachodnia przegra swoją wojnę hybrydową o panowanie nad światem, właśnie z tym światem, z tworzącą się wyższą świadomością. Może więc w perspektywie Międzynarodowy Trybunał Karny zajmie się jednak zbrodniarzami wojennymi i ludobójcami niosącymi na bombach fałszywą “demokrację”.

  32. Michał z Izraela
    16 kwietnia 2018 at 23:39

    Do Wieczorynki. Nic o tym nie wiem. Jest dyskusja o służbie ultra pobożnych w Armii. Jest specjalna jednostka zajmująca się wywiadem i obroną przed atakami informatycznymi na struktury państwowe. I każdy portal ma swojego moderatora, takiego Web Józefa.
    Nam zatkać gęby? Inna sprawa jaki wpływ ma pyskówka na władzę. Kto to pisał nie zna Izraela i nie zna Hebrajskiego. Skończona bzdura.

  33. Michał z Izraela
    17 kwietnia 2018 at 00:55

    Dopiero teraz zauważyłem wpis Krzyka. On już interpretuje i tłumaczy słowo Hasbara, z Hebrajskiego na Polski. Ten dziki, zwierzęcy antysemita goni za Żydami aż do Izraela?
    Teraz dla mnie jasne skąd się taka bzdura wzięła. Izrael po prostu nie może sobie pozwolić wydzielić tysięcy młodych ludzi dla głupiej propagandy. Ale antysemitę nic nie przekona. Szkoda słów. Inna sprawa że młodzież pcha się tylko do informatyki i programowania.

  34. krzyk58
    17 kwietnia 2018 at 08:26

    @Michał (z Izraela). Abstrahuję JUŻ od od etymologii nadużywanego
    terminu pn.”antysemita” BO jakie jest znaczenie owego słowa i KTO jest
    Semitą? NA PEWNO NIE ponad 80% populacji dzisiejszego Izraela.
    Antysemityzm jest taką pałką w łapach tych co nie przynależą
    do haplogrupy semickiej – i jako uzurpatorzy bezprawnie wywijają maczugą antysemityzmu, antysemitą więc jest ten kto przypomina im niewygodne fakty historyczne jak i te z dnia dzisiejszego, więc
    przyklejają łatkę antysemity. https://piotrbein.wordpress.com/2011/04/20/antysemita-jest-ten-kogo-nie-lubia-zydzi/
    ……….Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

  35. Kamczatka
    17 kwietnia 2018 at 12:52

    Btw, a gdzie się podziali Francuzi?

    Strateg Makron twierdzi, że strzelali i trafiły.

    Jednak w Ztabie generalnym FR pracują dobrzy księgowi – kto, gdzie, kiedy, ile, o której godzinie i na jakiej sekundzie.
    Francuzi byli, ale nie strzelali.

    Back wokal?
    Odessa szum?

    Brawo, brawo.

    Opowiadają (złe języki), że feldmarszałek Keitel, gdy zobaczył podczas podpisania aktu kapitulacji żołnierzy we francuskiej formie, mimowolnie krzyknął: “Jak to?! I te też nas wygrali?”

  36. Michał z Izraela
    17 kwietnia 2018 at 17:31

    W 2 tygodnie po wtargnięciu do Rosji, dostał szef sztabu Niemiec, gen, Franc Halder, wiadomość że Rosjanie mają czołg z armatą 150mm’.I wtedy powiedział: “to niemożliwe. Czego my nie mogliśmy zrobić to te mużyki zrobili?”

    Ale dzisiaj to nie 1941,tylko 2018.
    Co było w Syrii, to tylko prolog. Przedstawienie dopiero się zaczyna.

  37. bogo22
    17 kwietnia 2018 at 18:13

    nie bomby, tylko rakiety… i nie zachodnie , tylko F/UK/US rakiety…
    prosze o precyzje ….FUKUS , to nie zachod, a syria nie jest bombardowana….
    to na Serbie i Belgrad spadaly przez 78 dni bomby NATO…!

  38. Michał z Izraela
    17 kwietnia 2018 at 20:07

    Do Krzyka. Polacy rozżegali razem z Hitlerem II Wojnę Światową, przyjmując w Puszczy Białowieskiej dowódcę Luftwaffe, Hermana Goeringa, 4 lata podrząd. Kiedy Hitler dobijał resztki Czechosłowacji, Polacy urwali sobie kąsek. W styczniu 1938r próbował Józef Bek przyłączyć się do Osi.
    Rząd OZN odpowiedzialny za te “wyczyny” został wybrany od nowa, jesienią 1938r. Nic ująć, nic dodać.

    Z TĄ CZECHOSŁOWACJĄ TO PROSZE PAMIĘTAĆ PANIE MICHALE ŻE WCZEŚNIEJ CZESI SĄ SOBIE ZABEZPIECZYLI W 1920 ROKU JAK ARMIA CZERWONA BYŁA POD RADZYMINEM… WEB JÓZ.

  39. krzyk58
    17 kwietnia 2018 at 21:33

    @Michał (z Izraela).
    Czyżby? 😋

    Ps. I nie przepuścili (Czesi) węgierskiej konnicy idącej na odsiecz
    bratniej Polsce…

  40. Anonim
    17 kwietnia 2018 at 21:33
  41. daniel
    17 kwietnia 2018 at 21:35

    do Bob “Ta akcja pokazała ogromną przewagę Zachodu nad Rosją.”. Proszę Pana ! Jest dokładnie na odwrót. Ta akcja pokazała bezsilność Zachodu. Bez zaatakowania Rosji nie są w stanie spowodować chaosu u któregokolwiek z jej sojuszników. Owszem, te najlepsze rakiety, jakie mieli, rzeczywiście doleciały, ale to tylko dlatego, że Ruscy nie włączyli w obronę swoich nowoczesnych systemów. Nie chcieli ich zdradzić przedwcześnie. Przypuszczam, iż szykują je na syryjski Stalingrad. I Zachód może walczyć z Rosją tylko właśnie tak jak Panu odpowiedziano: przez pożytecznych idiotów czyli terrorystów. (albo Polaków, Rumunów i Ukraińców) Są gotowi na wojnę z Rosją do ostatniego Polaka.

  42. daniel
    17 kwietnia 2018 at 21:45

    Panie Michale z Izraela ! Właśnie odbyła się reklama sprzętu rosyjskiego połączona z groźbą: To Rosja może teraz wykonać pierwsze uderzenie nuklearne i pozostać bezkarna. USA są na straconej pozycji.

  43. Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 00:32

    W zachodnich internetach ciekawa zmiana. Narasta krytyka poczynań Zachodu i szacunek dla Rosji i jej przywódcy. Nasi prawicowcy o narodowym odchyleniu też zmienili ton po wydarzeniach w Syrii. Że atak chemiczny to fałszywa flaga, że to samo że Skripalami, a tak przecież niedawno klaskali, gdy podpalono budkę przy Ambasadzie Rosyjskiej. A Pan Prezydent Putin dawno ostrzegał, i to wprost:

    https://youtu.be/xAAGu1chl1I

  44. Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 01:02

    Zastanawiam się, czy z piątkowym anglosasko-galijskim atakiem na Damaszek nie było tak, że Pan Trump puścił słynnego tweeta, na co Panowie Assad i Putin odkrzyknęli “давай!”. Trochę jak w “Polowaniu na Czerwony Październik”, tylko że to nie film, niestety.

    I jeszcze takie skojarzenie: jak Wam po prawie 40 latach brzmi ta piosenka:
    https://youtu.be/5XEPrthy06Q

    Pamiętacie, jak to się zaczynało?
    Teraz dochodzimy do końca opowieści. I znowu skojarzenie- pogrzeb Jana Pawła II i wiatr zamykający Biblię położoną na trumnie. Wspaniały symbol.

  45. krzyk58
    18 kwietnia 2018 at 08:09

    @Rozdziobią nas…Nasi prawicowcy o narodowym odchyleniu……..
    A to ciekawe, BO, o ile jestem ‘z’orętowany”, nasi prawicowcy” (nie mylić z quaziprawicą)
    zwłaszcza ci ukierunkowani narodowo,konserwatywnie NIGDY nie byli antyrosyjscy, dlatego że prezentują kierunek, – realpolitik.
    Czego nie powiedziałbym o lewicy, a już zwłaszcza laickiej…. 🙂
    Gdyż to ‘rusofobi od urodzenia, i wieków dawnych:” np. W.Łukasiński, Waryński, po Szechter, czy Stolcman… itp,itd,etc…
    przypominają mi się w tej chwili takie frazy wierszyka….wróg
    ma dla nas kajdan dużo, ma też dużo tiurem, my weseli BO
    kajdany dzwonią nam – mazurem… CZY TO NIE SZAJBA? 🙂
    Początek wierszyka brzmiał jakoś tak… Do mazura stań wesoło buntownicza wiaro…. 🙂 Nie chce mi się grzebać w necie…
    Wtedy, kiedy kwitło Królestwo…szlachetczyzna(lewica demokratyczna) inspirowana przez
    Prusaków i Anglosasów pod pozorem “walki wyzwoleńczej” 🙂
    z ruskim (wyłącznie!!) ‘satrapom” realizowała nie Nasze interesy.

  46. Miecław
    18 kwietnia 2018 at 09:32

    @Rozdziobią nas kruki wrony. 18 kwietnia 2018 at 00:32
    Wiesz doskonale, że nie można oczekiwać od prawicy myślenia, tym bardziej logicznego w kategoriach przyczyny i skutku. Oni sterowani kropidłem i otumanieni kadzidłem obejmują swoim zasięgiem umysłu tylko mniej więcej okresy tygodniowe, od mszy niedzielnej do następnej mszy niedzielnej i tylko w takim zakresie, jak im nakazano myśleć. Po fakcie jakiegoś przykrego zdarzenia dopiero kombinują, jak to wytłumaczyć i zwykle wychodzi, że bóg tak chciał.

    A ten symbol – “pogrzeb Jana Pawła II i wiatr zamykający Biblię położoną na trumnie” – to dla mnie ostateczny koniec Polski. Zauważ, że rok wcześniej weszliśmy do UE i zaczął się jeszcze gorszy zjazd po równi pochyłej w przepaść z zadłużeniem i niewolą ekonomiczną, upadkiem ostatecznym przemysłu i zatrzymaniem rozwoju demograficznego Polaków.

  47. Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 10:25

    @Krzyk58 – a kto spalił budkę? I nie rozumiem, jak można zamawiać 5 piw i jednocześnie być prorosyjskim. No zresztą odnoszę się do takich komentatorów jak Gajowy Meeeeeea, Aeeer czy Jack Ceeeeeb. Rusofobiczni jak Reeeeeeeez oni nigdy nie byli, ale nie zdradzali sympatii do Rosji i Putina. Tymczasem w ostatnich dniach obserwuję pewną zmianę tonu wypowiedzi i samych blogerów/youtuberów i ich czytelników.
    Myślę, że Ameryka przegrała wizerunkowo wszystko, co mogła przegrać. Najśmieszniejsze są popiskiwania angoli i żabojadów, że oni to właściwie wzięli udział w tej rozróbie ot tak, niechcący, dla towarzystwa właściwie…

  48. krzyk58
    18 kwietnia 2018 at 11:23

    Александр Михайлов – Родник.avi

    https://www.youtube.com/watch?v=vb7TYdkNcQM

    …Rosja, czyniąca znak krzyża jest mi niezwykle bliska, (prawosławny komunizm) inna sprawa
    to także “kak w Polszi” podziały na Tradycję i nowinkarstwo
    z udziałem naszych strasznych braci…. KTO spalił?
    ….łżeprawica – od lewaków Sienkiewicza, anarchiści wcześniej,
    w końcówce PRLu – WiP… 🤣 ‘Dziobiąca” pomni? Oni po 89’
    obsadzili SS (służby specjalne).

    @Miecław. .. Zjazd w sferze świadomości, stajemy się w szybkim,
    zatrważającym tempie laiccy – kak na Zapadie…źle to wróży…

    Rosja ostatnim bastionem Chrześcijańskich, Tradycyjnych wartości,
    dlatego jestem z Rosją. Duuży skrót…

  49. Miecław
    18 kwietnia 2018 at 14:37

    @krzyk58. 18 kwietnia 2018 at 11:23
    Ależ teraz pojechałeś po bandzie. Prawosławny komunizm? A kto o czymś takim słyszał? Lub stworzył chociaż podstawy doktryny? Przecież do czasu rewolucji październikowej prawosławie było na usługach Caratu i bojarów, gnębiąc jednocześnie chłopów przez co ci w sytuacji krytycznej odwrócili się od cerkwi i wybrali masowo komunizm. Pomijam już fakt, że cerkiew była ostoją wszelkiej ciemnoty służąc Carowi bezwzględnie, podobnie jak u nas kościół służył monarchii, arystokracji i wszelkiej maści “jaśnie państwu”, legitymizując system feudalny.
    Warto poczytać literaturę po tym artykułem: https://histmag.org/Rosyjska-Cerkiew-Prawoslawna-na-poczatku-XX-wieku-dlaczego-przegrala-z-bolszewikami-15545

    W katolicyzmie próby stworzenia doktryny komunizmu chrześcijańskiego jednak były, a stworzył je nie kto inny, jak Polak Ludwik Królikowski, którego kiedyś linkowałem, a ty nie chciałeś czytać bo link był do portalu lewicowego. Oto jego projekt systemu społecznego oparty na komunizmie chrześcijańskim z XIX wieku zawarty w tej książce: Ludwik Królikowski, “Wizje społecznego świata”, Wyd. KiW, Warszawa 1980.
    A może jednak poczytasz jego artykuł z 1850 roku: “Jestem komunistą” – http://lewicowo.pl/jestem-komunista/
    Jak odrzucisz z tego artykułu boga, jako twór kulturowy ludzkiego umysłu, to pozostaje ci czysta lewicowa moralność, bez religijnych schiz i uwarunkowań.

    Kiedyś już ci pisałem, że system społeczny i moralność nie zależą od religii, a tysiące lat obowiązywania doktryn religijnych dostatecznie dowiodło, że są one nieskuteczne i prowadzą do wojen religijnych. Tzw. tradycyjne wartości mogą też wynikać z lewicowych przekonań, a odstępstwa tzw. “lewackie” od lewicowej ideologii, są takimi samymi wypaczeniami, jak fanatyzm religijny.

  50. Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 17:20

    Stany Zjednoczone najwyraźniej zaimplementowały u siebie na dużą skalę sztuczną inteligencję. To im uniemożliwia spostrzeżenie, że reszta świata posiada niemodyfikowaną inteligencję. Albo tylko jeden egzemplarz wojennego scenariusza im został, złachany i wytarty:

    http://alexjones.pl/aj/aj-swiat/item/129310-armenia-wybuchla-aksamitna-rewolucja

  51. Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 17:25

    @Miecław,na temat naszej “prawicy” zgadzam się z Tobą co do słowa. Co do Biblii też, tylko wydaje mi się, że kontekst jest szerszy – to symbol upadku całej zachodniej cywilizacji.

  52. krzyk58
    18 kwietnia 2018 at 18:29
  53. Michał z Izraela
    18 kwietnia 2018 at 18:46

    I tylko przyjaźń z Hitlerem i ostateczne zniszczenie Czechosłowacji mogła zwrócić Cieszyn Polsce. 1939r. dowiódł mądrość tej polityki. My, Żydzi zapłaciliśmy pełną cenę za waszą mądrość. I dzisiaj opowiadacie światu bajki że cierpieliście tak jak my, i jesteście Bogu ducha winni?
    To nie przypadek tylko świadomość Himlera że obozy śmierci można zbudować tylko w Polsce. Ale to historia i świat zapomni. A ja nie. I dopóki żyję, opowiem o wkładzie Polski Polaków do tej strasznej wojny.

    ŚMIAŁO CHĘTNIE POSŁUCHAMY PROSZE NAM OPOWIEDZIEĆ, MOŻE SIĘ CZEGOŚ DOWIEM? WEB. JOZ.

  54. wieczorynka
    18 kwietnia 2018 at 21:05

    Michale z Izraela, masz zły dzień ? , zatem moje współczucie. Naucz się też czytać pomiędzy wierszami, chyba, że jesteś zbyt młody. Dalej nie piszę, gdyż wyniknie, że jestem anty coś tam. W każdym bądź razie zdrowia życzę.

  55. krzyk58
    18 kwietnia 2018 at 21:13

    @Miecław. Zwróć, proszę uwagę na początkowe sekwencje serialu “Сталин Live 01/40”
    https://www.youtube.com/watch?v=XMM1Gt83eTM&t=474s
    od około 02 min. Stalin budzi się,nocne koszmary związane z realnym wówczas,(czy tylko wówczas) zagrożeniem…) i co widzimy na krześle
    pełniącym funkcję nocnego stolika? Podpowiem, na pewno nie jest to ‘jakiś
    manifest komunistyczny” czy inne bajki ‘ludzi z brodami” 🙂
    Dodam że film zrealizowano wyjątkowo rzetelnie z dużą dbałością odwzorowano fakty i detale z ‘dnia codziennego” Stalina.
    Warto zapoznać się, tym bardziej że w ‘telawizji naszej” na bank
    nigdy nie będzie emitowany….oglądałem, dwa, może więcej razy.
    Pierwszy raz oglądałem “na żywo’. 🙂 Na pewno jeszcze z przyjemnością powrócę, BO warto…

  56. Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 21:13

    @WEB JÓZ. Może weźmy tego byka za rogi. Tylko zanim Michał opowie swoją historię o losie Żydów w Polsce, o którym i ja coś nieco wiem i nie neguje potworności tego, co się stało, to trzeba cofnąć się w czasie i przypomnieć, że wszystkie królestwa europejskie były przez wieki uzależnione od pieniędzy żydowskich bankierów. Od króla do chłopa, każdy miał dług u Żyda. Oczywiście Europa wrąbała się w to na własną prośbę, jako że chrześcijanom nie wolno było trudnić się lichwą, czyli zarabianiem na pożyczaniu pieniędzy. Dłużnicy na ogół nie lubią wierzycieli, chociaż często pożyczka ratuje życie lub majątek. No i tak bankierzy wzbogacali się, a królowie i chłopi ubożeli. Poza tym Żydzi umieli handlować, i ich biznesy szły lepiej, niż biznesy lokalsów,więc bardziej się bogacili. I teraz zapomnijmy o kicie, który nam wciskano na temat ideologii Hitlera, czystości rasowej itp. To taka sama zasłona dymna, jak dziś szerzenie demokracji. Chodziło ordynarnie o pieniądze, które mieli Żydzi. Taka była podstawowa przyczyną agresji w stosunku do narodu żydowskiego. Wy też nie byliście święci – równie bezwzględni wobec dłużników jak dzisiejsi windykatorzy. Niszczący lokalną konkurencję wśród rzemieślników i fabrykantów. Większość wiejskich karczm prowadzili żydowscy karczmarze,dbający o swój interes, i rozpijający chłopów w ramach propinacji. To się nie mogło dobrze skończyć, Michale.

  57. daniel
    18 kwietnia 2018 at 22:01

    do Michał z Izraela. Chyba ma Pan rację, ale nie pierwszy, bo w siedemnastym wieku Wallenstein (dowódca cesarsko katolickich wojsk podczas wojny trzydziestoletniej) tak mówił o Polakach: “Das sind Kanaillen”

  58. Miecław
    18 kwietnia 2018 at 22:38

    @krzyk58. 18 kwietnia 2018 at 18:29
    Biedny Stalin, nawet na ikonę go wsadzili. 🙂 Ale co to ma do rzeczy z prawosławnym komunizmem? Skoro Stalin nie akceptował religii i tworzył świeckie społeczeństwo (pomijając okres wojny, gdy wykorzystał chwilowo religię do wiadomych celów, po wojnie ponownie nakazał likwidację porozumień z cerkwią i odchodzenie od fantazmatów, na rzecz dialektyki marksistowskiej).

    @Michał z Izraela. 18 kwietnia 2018 at 18:46
    Nadal nie rozróżniasz przypadków kryminalnych od systemowego ludobójstwa niemieckiego, wielka szkoda. Trzeba więc ci przypomnieć, że większość takich przypadków kryminalnych miała swoją etiologię, której źródła trzeba szukać w postępowaniu samych Żydów, czego ja nie usprawiedliwiam, tylko ci wskazuję, że też nie jesteście bez winy.
    Niestety zmuszasz mnie do nie zapominania o straconej ziemi pradziadka chłopa, który wziął się zapożyczył u was, aby ratować chorą żonę. Tak lichwa narosła, że ją stracił, bo nie wyrobił się w terminie, a niestety odsetki narosły, jak w dzisiejszym parabanku po terminie. Mimo to jego córka, a moja babcia nigdy nie była antysemitką i nie wydała Żydówki ukrywającej się na folwarku na papierach Polki, gdy obie krowy doiły u Niemca. Ja chyba jednak będę musiał zostać antysemitą, może nie takim “dzikim” jak nasz @krzyk58, ale bardziej wyrafinowanym. Gdy Słowianie się przebudzą i pognają okupacyjną religię niszczącą umysły to możecie zapomnieć o osiedlaniu się na ich terenach i robieniu interesów, o których tak ochoczo rozmawiano ostatnio przy okazji wizyty w Polsce waszego Prezydenta. Polecam więc poczytać:
    http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2015/11/zadruga-1939r-zrodla-impasu-sprawy-zydowskiej/

  59. Miecław
    19 kwietnia 2018 at 08:01

    @Rozdziobią nas kruki wrony. 18 kwietnia 2018 at 21:13
    Na ten przykład w mojej miejscowości gminnej, wiosze o relatywnie małej ilości mieszkańców było przed wojną aż 6 karczm, gdzie rozpijano i zadłużano miejscowych chłopów.

  60. krzyk58
    19 kwietnia 2018 at 08:41

    … W tych wiekach, od XIII do XVIII, w sąsiedniej Polsce powstawała, rosła i umacniała się w swoim
    stałym życiu najpoważniejsza żydowska wspólnota, którą czekało w niedalekiej przyszłości
    założenie potęgi rosyjskiego żydostwa, do XX wieku głównej części żydostwa światowego. Od
    XVI wieku odbywało się “znaczne przemieszczanie się polskich i czeskich Żydów na Ukrainę, na
    Białoruś i na Litwę’46. W XV w. żydowscy kupcy z polsko-litewskiego państwa jeszcze swobodnie
    przyjeżdżali do Moskwy. Ale to zmieniło się przy Janie Groznym: wjazd żydowskim kupcom został
    zabroniony. А kiedy w 1550 polski król Zygmunt August zażądał, żeby Żydom pozwolono na
    wolny wjazd do Rosji, Jan odmówił temu żądaniu takimi słowami: “w swoje państwo Żydom my w
    żaden sposób wjeżdżać nie pozwalamy, zagnieżdżania się w swoich państwach licha żadnego
    widzieć nie chcemy, a chcemy tego, żeby Bóg dał aby ludzie w moich państwach mieli spokój i żyli
    bez każdego zgorszenia. A ty, bracie nasz, naprzód byś o Żydach do nas nie pisał ”, oni
    rosyjskich ludzi «od chrześcijaństwa odwodzili i trujący napój na nasze ziemie przywozili i
    paskudztwa licznym ludziom naszym robili».

    EKSPONUJĘ słowa Jana (Iwana) Groźnego, Tego – któremu
    dorobiono inną, złowrogą twarz…. analogicznie jak….
    oto one: – w swoje państwo Żydom my w
    żaden sposób wjeżdżać nie pozwalamy, zagnieżdżania się w swoich państwach licha żadnego
    widzieć nie chcemy, a chcemy tego, żeby Bóg dał aby ludzie w moich państwach mieli spokój i żyli
    bez każdego zgorszenia. –

    Za: Александр Исаевич Солженицын.

    PO trzykroć: AMEN – i Bogu niech będą dzięki, za to że kiedyś
    ‘żył i był” ktoś taki jak Jan Groźny……………………………………….

  61. Wojciech
    19 kwietnia 2018 at 09:31

    Rozdziobią nas kruki wrony
    18 kwietnia 2018 at 21:13
    W warunkach polski szlacheckiej, warstwa ta stanowiła około 8 procent społeczeństwa. Nie umiała czytać, pisać, rachować, była leniwa i zapijaczona. Żydzi spełniali więc istotną role w podtrzymaniu istnienia tego nieudanego państwa. Z natury rzeczy stali się częścią narodu.

  62. Rozdziobią nas kruki wrony
    19 kwietnia 2018 at 10:59

    Do wszystkich: …ale gdyby biznes pożyczkowy oddano w całości ateistom, pozwalając na monopol, wynik byłby dokładnie taki sam. Zresztą tak jest – toż tych wszystkich Banków Światowych, federalnych, centralnych współcześnie nie prowadzą tylko Żydzi, na mniejszą skalę parabanki i firmy chwilówkowe, o SKOK-ach nie mówiąc, prowadzą jak najbardziej uczciwi Polacy-katolicy, a wynik taki sam. Jednym słowem – i w Paryżu nie zrobisz z owsa ryżu, a owsem, w tym przypadku jest ludzka chciwość, której na szlachetność i altruizm nijak przerobić się nie da.

    @Miecław

    Pod koniec lat 80-tych, ale przed 89-tym, dowiedziałam się, że w pewnej knajpie pije bliski mi człowiek. Poszłam tam, i faktycznie- ululany jak Messerschmidt zarywał jakąś młodocianą. Podeszła kelnerka, wówczas PRL-owska,błękitnooka, złotowłosa,niewątpliwie słowiańskiej urody.Poprosiłam ją, żeby temu panu więcej alkoholu nie podawała. Do dziś pamiętam jej pogardliwy uśmieszek. Była mniej więcej w moim wieku i mam nadzieję, że znalazła swojego mena, który schlany codziennie tłucze tę tępą dzidę po facjacie. Oczywiście przyniosła kolejną lufkę. Uznałam, że nic tu po mnie i poszłam do domu. Rodzinna ochlajmorda jak się okazało później, noc spędziła w izbie wytrzeźwień. To zdarzenie pokazuje,moim zdaniem,jak bardzo podatni byli rodacy na doktrynę neoliberalną. To tak gwoli sprawiedliwości w kwestii rozpijania.

  63. krzyk58
    19 kwietnia 2018 at 14:17

    @Miecław. Doprawdy, robisz niepotrzebne uniki – pisząc że “ktoś tam’
    rozpijał chłopa…czyżby może już naziści? 🙂 Nic nie wynika
    z kontekstu – sadzę na podstawie twoich postów że jeśli nie naziści to na pewno “jasniepaństwo”
    pospołu z ‘klerem katolickim”. BO, na pewno nie Żymianie…. 🙂

    @Wojciech. …………powiela pan szkodliwe i niepotrzebne stereotypy…

  64. Miecław
    19 kwietnia 2018 at 23:19

    @krzyk58. 19 kwietnia 2018 at 14:17
    To nie są uniki tylko uzupełnienie do komentarza dziobiącej. Czy tobie wszystko trzeba wykładać łopatologicznie?. Odstaw wreszcie to kadzidło, wtedy od razu załapiesz i nie będziesz się czepiał. 🙂

    @Rozdziobią nas kruki wrony. 19 kwietnia 2018 at 10:59
    Oczywiście z tym rozpijaniem masz rację, przecież nie można winić żydowskich karczmarzy, przynajmniej od czasów II RP, za to że chłopi pili. Co innego w I RP, kiedy pić musieli na przykaz “jaśnie pana”, a żydzi tym przymusowym piciem zarządzali, więc geny chłopów z pokolenia na pokolenia nie trzeźwiały:-) Dosadnie opisywał to Staszic. Nawet w PRL po wojnie było straszne pijaństwo i wówczas to już Władza Ludowa rozpijała robotników i chłopów. 🙂 Pamiętam z dzieciństwa koniec lat 60-tych i początek lat 70-tych taką gospodę ludową (zamiast tych 6 przedwojennych żydowskich), gdzie piwo kuflowe lało się strumieniami, a chłopi w niedzielę najpierw zaliczali mszę i komunię, a potem po mszy tą gospodę. My dzieciaki na oranżadę tam biegaliśmy do tej “mordowni”, jak ten przybytek potocznie nazywano. Pijanych na wioskach, w miastach i miasteczkach było co niemiara, zwłaszcza po 10-tym każdego miesiąca. Wtedy robotnik potrafił przepić całą wypłatę i jego dzieci miały jeszcze z czego żyć, taki cud PRL. 🙂 Nie to co obecnie, pijanych na ulicach praktycznie nie widać, robotnicy wreszcie uczciwie pracują na kapitał, więc nawet wypić nie maja kiedy, no i nie bardzo już ich na to stać, bo przecież kredyty trzeba spłacać. Chyba, że czasami księżycówkę sobie zrobią i w niedzielę zaleją robaka. 🙂

  65. krzyk58
    20 kwietnia 2018 at 08:06

    @Miecław. Nie ma takiej potrzeby, lubię ‘widzieć jasność” 🙂
    (widzę jasność). Wystarczyło napisać KTO rozpijał, to nie jest
    temat tabu – Żyd karczmarz, postać wybitnie negatywna ma swoje miejsce na kartach literatury narodowej, jako wychowawca dobrze o tym wiesz i jeden Jankiel z Mickiewicza nie (u)czyni wiosny………..
    Zresztą postać i postawa (filosemityzm) Mickiewicza to dyskusyjny temat – rzeka…

  66. Grzegorz z Kotliny Kłodzkiej
    10 maja 2018 at 09:12

    Do @Michał z Izraela

    a propos antysemityzmu: Oglądał Pan film “Zniesławienie”? Mam tu na myśli zwłaszcza scenę, jak to młodzież z Mosadem przyjeżdża “nakręcona” przez nich i pyskuje do uśmiechających polskich dziadków?

    Jakby to wyglądało w scenie odwrotnej? Wszystkie telewizje tego kontynentu grzmiałyby jaki to Polak jest BE.

    Co Pan na to?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Polityka

Scroll Up