Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

18 lipca 2018

Shithole countries – tak umiera amerykańskie globalne soft power


 Shithole countries – najnowsza wypowiedź pana Donalda Trumpa – Prezydenta Stanów Zjednoczonych robi karierę w globalnych mediach, zwłaszcza tych przeciwnych panu Trumpowi. W tej wypowiedzi chodziło o pytanie, dlaczego Ameryka miałaby przyjmować imigrantów z zadupia/gównianych krajów, stosując dla nich preferencje, a nie np. z Norwegii?

Prezydentowi termojądrowego supermocarstwa wybacza się wszystko. Jednak, to określenie wejdzie do użytku w międzynarodowej opinii publicznej. Amerykański kanał „kablowej” telewizji globalnej wczoraj bardzo pluł za to na pana Prezydenta. Pokazano relacje z różnych części świata, krytykujące pana Trumpa, podnosząc zarzut, że taka wypowiedź, niestety kolejna w całym cyklu zabija wizerunek Ameryki.

Stany Zjednoczone od swojego początku budowały swój wizerunek na idei wolności, którą podpierały praworządnością i promocją swojego liberalnego stylu życia. Wiele piszą o tym Willy Olins i Simon Anholt w swoich doskonałych książkach poświęconych brandingowi terytorialnemu. Po II Wojnie Światowej doprowadzono to do perfekcji, zwłaszcza w okresie tzw. Zimnej Wojny, amerykańskie soft power bardzo pomogło w wylansowaniu ZSRR na imperium zła itd.

To rzeczywiście prawda, że ten sposób narracji nie pomaga amerykańskiemu wizerunkowi na świecie, w tym wśród sojuszników. Jednak to już nie ma znaczenia, a przynajmniej tak zasadniczego, jak miło do niedawna. Dzisiaj zmienia się paradygmat relacji międzynarodowych. Istotą zmiany jest orientowanie się polityków na wewnętrzną scenę polityczną i na wewnętrzną opinię publiczną. Rozumie to pan Trump, rozumie to pan Kaczyński, rozumie to pan Władimir Putin – Prezydent Federacji Rosyjskiej. Niestety nie rozumieją tego lub wypierają z siebie, ci wszyscy liderzy – głównie Zachodu, którzy myślą, że to jest dobrze jeżeli opierają swój model funkcjonalny na utrzymywaniu kolejnego już pokolenia imigrantów na socjalu.

Czasy się zmieniają błyskawicznie, proszę zwrócić uwagę na to, że pan Trump w istocie – może poza formą, nie deklaruje niczego innego, niż od zawsze robią Arabowie z bogatych krajów naftowych lub Chińczycy, czy Japończycy ze swoimi zamkniętymi kulturami. Widocznie Ameryka już nie wierzy w to, że zza granicy ściąga największe talenty, oferując im bardzo wysoki poziom życia i możliwości rozwoju. Poza specjalistami – przyjeżdżają także i terroryści. Jest na to więcej dowodów, niż wymaga tego statystyka.

Jeżeli Ameryka zamierza rzeczywiście zrezygnować z globalizacji, izolując się pod względem gospodarczym, społecznym, politycznym i militarnym, to soft power będzie jej jeszcze bardziej potrzebne. Sztuka kłamania na swój temat i wywoływania w percepcji milionów ludzi na świecie obrazów odniesienia, a nawet automatyzmu dla całych klas skojarzeń – jest niezbędna supermocarstwu.

Można mówić, że pan Trump sprzeciwia się, a nawet neguje tzw. uniwersalne wartości, że osamotnił państwa Zachodnie, co najwyżej pozwalają im na funkcje kontraktową. Tylko, że nie za bardzo wiadomo, czym mają być, te uniwersalne wartości? Afirmacją słabszych? A w jakimi interesie? Kto ma za to zapłacić? Co kogo interesuje, to co było wcześniej? Świat nie działa na zasadzie odwdzięczania się i sprawiedliwości, to bezwzględny atawizm. Wygrywają silniejsi, słabsi służą jako niewolnicy lub giną.

Niby dlaczego więc, pan Trump nie miałby mówić swoim wyborcom prawdy? Dokładnie takiej, jaką chcą usłyszeć? Brzmi to inaczej, niż cała lukrowana hipokryzja, jakiej klasycznie używają zachodnie elity? Może doceńmy pana Trumpa, za to że jest szczery i mówi, to co myśli? Czy nie o to chodzi w demokracji i całym systemie, który Amerykanie sami stworzyli i lansowali przez tyle lat na całym świecie? Dzisiaj udają zdziwionych, jak ich przywódca mówi wreszcie prawdę? Tak jak widzi rzeczywistość?

Prawdopodobnie obserwowana radykalizacja retoryki pana Trumpa bierze się z okoliczności, że stale jest prowokowany. Ostatnio wydano nawet książkę, której autor jawnie poddaje w wątpliwość jego zdrowie psychiczne.

Ameryka się więc wcale nie zmienia, ona nam tylko – poprzez pana Trumpa, pokazuje prawdziwe oblicze. Chyba nigdy, nie mieliśmy złudzeń, co do tego kraju… W ten sposób dzisiaj wygląda świat. Nie ma znaczenia czy mamy rację, czy jesteśmy po stronie dobra (to odwieczny mit Zachodu) itd. Liczy się tylko to, co możemy przeprowadzić. Dzisiaj pan Trump otwiera całemu światu oczy. Miejmy nadzieję, że konsekwencją będzie przewartościowanie tych postzimnowojennych koncepcji w Europie, które już doprowadziły do wojny na Ukrainie, czy w Syrii.

Tags: , , , , , , , , , , ,

58 komentarzy “Shithole countries – tak umiera amerykańskie globalne soft power”

  1. Gniewomir Bełtowski vel. Anstragen
    13 stycznia 2018 at 06:28

    W sumie to powiedział prawdę, oni nic nie muszą.

  2. Inicjator
    13 stycznia 2018 at 08:00

    Doceńmy pana Trumpa, za to że jest szczery i mówi, to co myśli.

    Coraz mniej fałszywej poprawności politycznej.

    To jak w tym PODEJŚCIU wygląda idea Naszego międzymorza, czy złego ruskiego gazu?

    Chodzi wszędzie o kasę, zdobycie panowania nad zasobami.

    Żeby to uzyskać – wciskano ludziom kit o dobrym Zachodzie.

    Jak jest – każdy widzi.

    Trump tylko otwiera ludziom oczy, jak naprawdę jest.

    Tylko że to patrzenie zacznie obowiązywać również w stronę “wspaniałych” Stanów Zjednoczonych Ameryki …

    Amen i Macondo.

  3. kura
    13 stycznia 2018 at 08:45

    Mocne!

  4. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 08:53

    Bardzo ważne i spójne w zawartości merytorycznej słowa: “Dzisiaj zmienia się paradygmat relacji międzynarodowych. Istotą zmiany jest orientowanie się polityków na wewnętrzną scenę polityczną i na wewnętrzną opinię publiczną. Rozumie to pan Trump, rozumie to pan Kaczyński, rozumie to pan Władimir Putin – Prezydent Federacji Rosyjskiej. Niestety nie rozumieją tego lub nie wypierają z siebie, ci wszyscy liderzy – głównie Zachodu, którzy myślą, że to jest dobrze jeżeli opierają swój model funkcjonalny na utrzymywaniu kolejnego już pokolenia imigrantów na socjalu.”
    Zachodnia Europa nadal markuje, kontynuuje lewackie tradycje
    68′ nic dziwnego ci moderatorzy “postempu” ukształtowani w duchu marksizmu, nie tylko kulturowego, nie kwapią się do refleksji.
    Mam nadzieję że to -“jesień trockistowskiego średniowiecza’
    zarówno w Stanach i Zachodniej Europie.

    • Miecław
      13 stycznia 2018 at 11:15

      @krzyk58. To może być również “jesień kulturowego katolicyzmu” w Polsce, tak bardzo uzależnionego od amerykańskiej i zachodniej wizji rzeczywistości i pseudodemokracji. To może być koniec filozofii JPII i pokolenia styropianu. Tym razem nie już “runą mury”, tylko mogą runąć ich pomniki i cała zakłamana psychomanipulacja na czele z polityką historyczną. Na naszych oczach pryskają mity a młodzież szuka odpowiedzi dlaczego? Dlaczego mam zmarnowane życie i jestem niewolnikiem we własnym kraju bez szans na godne życie i z koniecznością wegetacji na wieczny kredyt. Komu to zawdzięczam? Czy aby na pewno trockistom? Jeżeli tak, to cały kk i styropiany, które do tego doprowadziły, to też trockiści?
      To już rodzi bunt młodzieży, a jakie tego mogą być skutki?
      https://www.youtube.com/watch?v=NoPMddcHytU
      https://www.youtube.com/watch?v=mrVzOwspsfU
      https://www.youtube.com/watch?v=sG8biulm-64
      https://www.youtube.com/watch?v=aQRUzjKENfE
      https://www.youtube.com/watch?v=18zhm36Pwyo
      Tego już słucha młodzież. Muzyka amerykańskich gangów jest w odwrocie, jako bezideowa i patologiczna.
      “Byt określa świadomość” – na naszych oczach ta myśl klasyka znajduje potwierdzenie.

      • krzyk58
        13 stycznia 2018 at 13:48

        @Miecław. Celowo ograniczyłem moją (zwykle (nad)aktywność do możliwego minimum – niech “przemówią’ użytkownicy “sieci’

        Lewactwo jest jak choroba ,groźny nieuleczalny wirus,jest jak hiv nie da się go usunąć z organizmu,człowiek opanowany przez czerwone idee do końca będzie bredził o naprawianiu świata,znienawidzi swoją religię ,własny kraj,po wielu ludziach znanych z działalności publicznej widać że mózg im został kiedyś zainfekowany czerwoną zarazą,marksizmem i to już jest nieuleczalne.
        Kom. zamieszczony. na stronie http://www.bialyrasizm.

        vs. ?? Czy raczej, =.

        Прожил я уже 64 года и постоянно убеждаюсь в том, что ни мы, ни молодое поколение истории не знает, вернее знает то, что ей преподают. И приходится констатировать, что большую часть своей жизни я верил мифам, которые раздули большевики-ленинцы. Ленина я считал святым чуть ли не до 50 лет, так крепко нам вдолбили в голову, что он есть/был защитник всех трудящихся… И тот, кто имел другую точку зрения на этого классика, автоматически переносился в разряд чуть ли не врагов советской власти. В 90-е годы, когда началось крушение СССР, появилось одно преимущество для всех: можно было найти и прочитать то, что тебя интересовало. И светлый образ защитника всех трудящихся стал меркнуть, а образ “тирана и кровопийцы всех народов” товарища Сталина стал светлеть и приближаться к идеалу руководителя государства. Но для этого нужно любить читать и анализировать то, что читаешь. Есть ряд документальных книг на эту тему: “Реабилитации не будет!” Столешникова А.П., “Евреи в России и в СССР”,. А. Дикого, “Спор о Сионе” Дугласа Рида, “Всемирное еврейство” Генри Форда, и др. Можно для разнообразия прочитать книгу “Евреи, христианство, Россия” автор Кац, там тоже взгляд, претендующий на объективность. Есть очень занятные чтения — “Стенограмма протокола слушаний в сенате США” (1919 г.) о событиях русской революции (волосы дыбом встают). Прочитав эти книги, начинаешь понимать почему либерасты так ненавидят Сталина. И тогда октябрьский переворот 1917 года предстает совсем в другом свете…
        Сергей Елизаров

        К 100-летию революции: “Россия-1917: путь к катастрофе”. Не дай Бог ещё раз наступить на те же “грабли”! https://cont.ws/@antonblagin/672670

        Być może na podstawie zamieszczonych treści kom. zrozumiesz
        ” mój paradoks”…..
        🙂

        Ps. z ciekawości zajrzałem na videoroliki. Doopy nie urywa.
        Pierwszy raz słyszałem – być może , ostatni.
        Po ‘kilka wejść” – rodzina i znajomi królika?
        Treść kom. co najmniej infantylna…i co by tu jeszcze? Może
        tylko pozdrowienia?
        🙂

      • wlodek.
        13 stycznia 2018 at 15:19

        A kiedy to K.K odpowie za średniowiecze inkwizycji, obie Ameryki, Afrykę i brak potępienie i ciche wsparcie Hitlera,Mussoliniego,Salazara, Franko(wymieniać dalej)???.Krzyku jak czytam twoje wpisy o “swietojeb….KK).TO w okresie młodości interesowałem się książkami i seksem,teraz na starość został mi tylko seks,bo nie mam już sił czytać bzdury !Pozdro.

      • Miecław
        13 stycznia 2018 at 15:10

        @krzyk58. Ależ, ależ: “Lewactwo jest jak choroba ,groźny nieuleczalny wirus,jest jak hiv nie da się go usunąć z organizmu,człowiek opanowany przez czerwone idee do końca będzie bredził o naprawianiu świata”. Gratuluję dobrego samopoczucia i tolerancji, której kiedyś się domagałeś przyparty do muru.
        Twoja inteligencja powinna zauważyć, że to nie dotyczy tylko lewactwa, ale również prawactwa 🙂 Ono też przecież chce zbawiać świat rzekomym życiem zgodnym z prawem naturalnym i narzucać swoje religijne dogmaty inaczej myślącym. Pełno tam idei monarchicznych, realnej polityki, “jaśnie pańskich” marzeń, aby można było po staremu korzystać z niewolniczej siły roboczej i żyć po staremu.

        Tak naprawdę dotyczy to każdej ideologii i religii, bo to są memy kulturowe, które roznoszą się, jak wirus w zależności od sprzyjających im warunków społecznych lub w wyniku propagandy albo narzucone siłą, jak Katolicyzm Polakom po 966 roku utrwalony w następnych pokoleniach przemocą.
        Obecnie zgodnie z Prawem Kanonicznym zatwierdzonym przez JP II, każdy wierny ma obowiązek nawracania niewiernych:
        “KODEKS PRAWA KANONICZNEGO 1983
        Księga II – LUD BOŻY; Część 1 – WIERNI; Tytuł I
        OBOWIĄZKI I PRAWA WSZYSTKICH WIERNYCH
        Kan. 211 – Wszyscy wierni mają obowiązek i prawo współpracy w tym, aby Boże przepowiadanie zbawienia rozszerzało się coraz bardziej na wszystkich ludzi każdego czasu i całego świata.”

        “Kan. 210 – Wszyscy wierni, zgodnie z własną pozycją, winni starać się prowadzić życie święte, przyczyniać się do wzrostu Kościoła i ustawicznie wspierać rozwój jego świętości.”

        “Kan. 212 – § 1. To, co święci pasterze, jako reprezentanci Chrystusa, wyjaśniają jako nauczyciele wiary albo postanawiają jako kierujący Kościołem, wierni, świadomi własnej odpowiedzialności, obowiązani są wypełniać z chrześcijańskim posłuszeństwem.”
        https://katolicki.net/ftp/kodeks_prawa_kanonicznego.pdf

        Jest to więc przykład nakazu rozprzestrzeniania takiego wirusa religijnego w celu zmonopolizowania i podbicia świata za jego pomocą, co prawda obecnie to już nie średniowiecze, więc nie ma krwawych krucjat, a miecz i ogień został zaniechany, bo nastąpiły czasy oświecenia i humanizmu, ale odbywa się to w bardziej subtelny sposób, czyli poprzez uzależnienie kulturowe ludzi i propagandę, pomoc materialną, organizacje charytatywne i dziesiątki innych sposobów.

        Zmiana kodu kulturowego danej społeczności ma różne źródła i mechanizmy. Tak to działa na poziomie psychologii i neurobiologii w powiązaniu z warunkami socjologicznymi, ekonomicznymi i kulturowymi danej społeczności.

        PS. Trudno mi ocenić, czy linkowane “przeboje” to nisza, czy też wirus, który szybko się rozchodzi, ale namiary z nazwą tego zespołu dostałem od biednego ucznia pozbawionego nadziei i złudzeń na normalne życie podczas dyskusji o źródłach powstawania różnych idei i religii w tym tych destrukcyjnych społecznie.

      • Miecław
        13 stycznia 2018 at 16:28

        @Wlodek. Nie oczekuj od fanatyka myślenia. Jedno wyklucza drugie. Choćby racja była po twojej stronie, to żaden fanatyk ci jej nie przyzna.
        A co do zbrodni ludobójstwa na tle religijnym w Ameryce to Papież Franciszek odważył się przynajmniej przeprosić. Ale nasze mendia to zupełnie przemilczały. Oto info z różnych źródeł:
        “Drogi Kościoła papieża Franciszka – Res Humana nr 5/2015, s. 36”
        “Papież Franciszek I potępił w Boliwii globalny kapitalizm, kolonializm i przeprosił Indian za zbrodnie Kościoła Katolickiego z czasów podboju Ameryki przez Hiszpanów i Portugalczyków.

        Przeprosiny były znacznie bardziej radykalne i dobitne niż jego poprzedników – Benedykta XVI i Jana Pawła II.
        „W tym miejscu chcę się zatrzymać nad ważną kwestią. Ponieważ ktoś mógłby słusznie powiedzieć, że «kiedy Papież mówi o kolonializmie, zapomina o pewnych działaniach Kościoła», mówię wam z żalem: popełniono wiele ciężkich grzechów przeciw ludom tubylczym Ameryki w imię Boga.

        Uznali to moi poprzednicy, powiedziała to CELAM, Rada Episkopatów Ameryki Łacińskiej, i ja też chcę to powiedzieć. Tak jak św. Jan Paweł II, i tu go zacytuję, proszę, aby Kościół «uklęknął przed obliczem Boga i błagał o przebaczenie za dawne i obecne grzechy swoich dzieci» .
        I chcę wam powiedzieć, chciałbym to stwierdzić bardzo jasno, tak jak to uczynił Jan Paweł II: pokornie proszę o przebaczenie nie tylko win samego Kościoła, ale także zbrodni przeciw ludom tubylczym podczas tak zwanego podboju Ameryki.
        A wraz z tą prośbą o przebaczenie i aby oddać sprawiedliwość, chcę również, byśmy pamiętali o tysiącach księży, biskupów, którzy zdecydowanie się sprzeciwili logice miecza mocą krzyża. Był grzech, było wiele grzechu, ale nie prosiliśmy o przebaczenie, i dlatego prosimy o przebaczenie, ja proszę o przebaczenie. Ale także tam, gdzie był grzech, gdzie był wielki grzech, tam jeszcze obficiej rozlała się łaska, przez tych ludzi, którzy bronili sprawiedliwości ludów tubylczych” – mówił Papież.
        Polski Kościół Katolicki jest w opozycji do ostatnich 2 Papieży i stoi na straży doktryn Jana Pawła II, który był zdecydowanym przeciwnikiem „teologii wyzwolenia”.

        Polski KK realizuje ten drugi kierunek – sojuszu z władzą świecką, ludźmi bogatymi i współrządzeniu w ich interesie.
        Tak druzgocącej krytyki kapitalizmu, niesprawiedliwości społecznej, egoizmu, współczesnego niewolnictwa, kolonialnego podporządkowania oraz eksploatacji krajów i ludzi, nie zrobił dotąd żaden Papież.

        Stwierdził m.in. że „Ten system jest nie do wytrzymania” i „pokój opiera się nie tylko na poszanowaniu praw człowieka, ale również na poszanowaniu praw ludów, a w szczególności prawa do niezależności”.
        Źródło: http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2015/08/kosciol-ludowy-przeciw-kolonializmowi/
        http://pl.radiovaticana.va/news/2015/07/10/boliwia_papie%C5%BC_na_spotkaniu_ruch%C3%B3w_ludowych/1157326

        Ale to było setki lat temu, a teraz niedawno była Rwanda.
        http://demotywatory.pl/4822380/Rwanda–Kosciol-przyznal-ze-duchowni-dopuszczali-sie-zbrodni

      • wlodek.
        13 stycznia 2018 at 17:15

        Mieclawie, pozwolisz że się z Tobą nie zgodze,nie można zostawić bez komentarza poglądy które cofają nas w Średniowiecze. Zobacz jak rozrosła się sekta Smoleńska przy milczącej postawie PO,i pozostałych sił politycznych.Parówki, puszki zwyciężyły z naukowymi teoriami dotyczącymi wypadków lotniczych.Pozdro, nie odpuszczajmy,bo jutro a może i dzisiaj o naszych wartościach i poglądach będzie decydować pleban wraz z komisarzem wyborczym a potwierdzi to T.K!

      • Miecław
        13 stycznia 2018 at 18:16

        Włodku, ja tylko stwierdziłem fakty jakie są w pojmowaniu rzeczywistości przez fanatyków. Dlatego zgadzam się z tobą, nie odpuszczajmy, abyśmy nie musieli w przyszłości jakiegoś plebana całować po rękach w zamian za zgodę na podjęcie nauki i wydanie świadectwa moralności. Dlatego też tu jestem i mimo ograniczonego czasu staram się reagować na zalew post-prawdy.

      • wlodek.
        13 stycznia 2018 at 18:37

        Mieclawie, może już nie długo ludzie zrozumieją że “PIS i opozycja to jedna koalicja”.A na razie “Do roboty”.Pozdro!

        DZISIAJ MODERACJA NA ŻYWO, PROSZĘ BRAĆ UDZIAŁ W DYSKUSJI WERONIKA NATKANIEC

  5. y2000
    13 stycznia 2018 at 10:42

    Amerykanie sa tak nadeci i pewni siebie ze to u nich normalna sprawa.

  6. Wojciech
    13 stycznia 2018 at 10:47

    W ciągu dwu u półwiecznego istnienia USA tylko przez cztery lata nie prowadziły wojen zaborczych i podbojów. Dziś prowadzą kilka wojen na raz i prowokują dalsze. Całą swoja potęgę zbudowały na podbojach, wyzysku, zbrodni, ludobójstwie i wojnach. Stanowią zagrożenie dla istnienia świata i ludzkości, do tego na swojego lidera wybrały postać zdegenerowaną, karykaturę i bogatego celebrytę. Dokonały tego przy samobójczym aplauzie świata. Skutkami zajmują się znani wróżbici. https://pl.sputniknews.com/swiat/201801137102716-sputnik-ii-wojna-swiatowa/

  7. Wojciech
    13 stycznia 2018 at 10:56

    Niebezpieczne zabawy kryminalnego mocarstwa. http://www.informationclearinghouse.info/48569.htm

  8. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 11:34
  9. yuing
    13 stycznia 2018 at 12:31

    USA zbudowały swoje imperium na kłamstwie, wyzysku i przemocy.

  10. wlodek.
    13 stycznia 2018 at 13:25

    Trump jak i PIS podarował wyborcom możliwość swoim zwolennikom “przywalenia” lepszym od siebie i pomiatania gorszymi od siebie.I to się podoba!

    • krzyk58
      13 stycznia 2018 at 16:09

      Włodku, już naprawdę nie ma potrzeby tkwić w matrixe,
      dedykowałem tyle materiału a TY ciągle swoje z uporem….
      lepszym czy gorszym 🙂 raczej z naciskiem na drugi człon…
      Czy musisz widzieć inaczej? Więc wkleję ponownie
      pomiatanie LUDŹMI to ZAWSZE BYŁA,JEST Ina pewno BĘDZIE domena
      zlewaczałych liberałów, postkomunistów dlatego że ony są NIE-reformowalni…a Ty ciągle swoje
      z uporem…. 🙂 godnym, Czego? Kogo?https://bialyrasizm.pl/koniec-kod/ Przeczytaj ,KTO pogardza,poniża Polaków.
      Mógłbym wymienić ci z pamięci kilka nazwisk ałorytetów
      polskojęzycznych m.in. z ‘królewskiego miasta” – być może z “samego’ Kaźmierza”. 🙂 Tylko po co? wszyscy wiedzą kogo mam na myśli, ,są też tacy co nie chcą wiedzieć. BA!! Wespół z .. pluć będą
      na “polski ciemnogród, faszystów’…. szabes… gnoje. (?) 🙂 Pzd.

  11. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 14:34

    ……. do tego na swojego lidera wybrały postać zdegenerowaną, karykaturę i bogatego celebrytę. …………….
    I TU widzę ból doopy nieutulonego w żalu i niemożności
    na wybór, lewicowej faszystki, ciemnej gwiazdy demokratycznego, prawoczłowieczego lewactwa.
    Kto kogo w Ameryce, czy zwycieży Tradycja,Wiara, Konserwatyzm – idee Białego Człowieka,
    czy do głosu dojdą lewicowe,prawoczłowiecze szumowiny, śmiecie
    demokratyczne(neotrockistowskie). Taki wopros…. 🙂
    Dzięki temu że wybrano “zdegenerowaną, karykaturę i bogatego celebrytę” wybrano (w jakimś sensie) NORMALNOŚĆ, niestety ‘uwarunkowaną”… BO, przedstawienie (cyrk) ciągle trwa…
    Gdyby wybrano zlewaczałą komunofaszystkę, zdeklarowaną syjonistkę ( 🙂 ) byłoby różowo i czerwono aż do bóló doopy!!
    …………….panie Wojciechu!

    • Miecław
      13 stycznia 2018 at 16:41

      @krzyk58. “Tradycja,Wiara, Konserwatyzm – idee Białego Człowieka”. Tzn. że ja i wielu komentatorów na tym portalu nie jesteśmy białymi ludźmi?, tylko dlatego, że nasze idee to “wolność, równość, braterstwo, wiedza i odpowiedzialność”. ? No i sprawa jest już jasna, kto ma lewicowe przekonania, to wg ciebie jest śmieć?
      Tymi wpisami robisz niedźwiedzią przysługę normalnej prawicy, podobnie, jak agresywne i zdegenerowane liberalizmem lewactwo robi niedźwiedzią przysługę prawdziwej lewicy.
      WSTYD

    • wlodek.
      13 stycznia 2018 at 16:53

      krzyku,kogo ty bronisz? Wyglądasz jak ta ukraińska działaczka z gołymi piersiami,która próbowała zakłócić wybór socjalisty Zemana na Prezydenta Czech. Ty czasami pokazujesz drugą gołą cześć ciała w obronie jedynie słusznej prawicowej ideologii i popierania ciemnogrodu!Średniowiecze SE ne vrati!A Zeman i tak zostanie Prezydentem!

  12. j2000
    13 stycznia 2018 at 14:35

    Mocne, potrzebne i słuszne…

  13. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 16:46
  14. leming
    13 stycznia 2018 at 18:48

    O jejku, po prostu padł już okrzyk, ratuj się kto może ! Jedni już to usłyszeli, do innych jeszcze nie dotarło, ale dotrze, nawet do “lewaków” przecież posiadają instynkt samozachowawczy ? Jesteśmy pod ścianą ! Na Świecie żyje już blisko 7,5 mld ludzi w samym tylko 2017 r. przybyło 78 mln ludzi a co 15 lat przybywa miliard. Jesteśmy pod ścianą !!! W samym USA jest już ponad pół miliarda, nic dziwnego że próbuje blokować napływ. No a te “brudne dziury” ? np w takiej Nigerii jest już blisko 200 mln mieszkańców, w ciągu 10 lat przybyło 55 mln ludzi. Toż to eksplozja demograficzna.Eksplozja, rozumiecie ten fakt ? To jest nie do opanowania. Ratuj się kto może. A w Europie są opustoszałe kraje, np. Litwa, pustoszeje Ukraina. To są ostatnie chwile tych państw w obecnej formie, tam przyjdą inni, ci co szukają miejsca do życia.

    DZISIAJ MODERACJA NA ŻYWO, PROSZĘ BRAĆ UDZIAŁ W DYSKUSJI WERONIKA NATKANIEC

  15. wieczorynka
    13 stycznia 2018 at 19:10

    Właściwie p. Trump nie powiedział nic nowego, Polska odczuwa podejście usermenów od blisko 30 lat.

    Następne, czy u usmenów są w dalszym ciągu tak tęgie mrozy ?
    jeżeli, to być może należy wysłać im śpiwory. Jest to pomysł co prawda p. J. Urbana ale ja się pod nim podpisuję.

  16. I 22 Iryda - zmarnowany samolot
    13 stycznia 2018 at 19:27

    Ameryka zawsze posługiwała się siłą, w ogóle przecież ten kraj zbudowano na kradzieży ziemi Indian, Hiszpanów i Meksykanów. Poczytajcie o majątkach ziemskich w Californi i Texasie sprzed nastania tam państwa amerykańskiego!!! Powiedzieć złodziejstwo to mało. Potem było niewolnictwo i kapitalistyczny wyzysk. taki kraj nie może dać z siebie nic dobrego światu. Nie oszukujmy się….

  17. Miecław
    13 stycznia 2018 at 19:35

    Dzieje się nie tylko w USA. Właśnie: “Premier Norwegii Erna Solberg, oświadczyła że jej kraj przygotowuje się na upadek Szwecji. Mówi się nawet o wystąpieniu z konwencji genewskiej. Norwegia obawia się, że system azylowy w Szwecji załamię się i kraj ten zostanie zalany szwedzkimi uchodźcami. Rozważa się nawet zamknięcie norwesko-szwedzkiej granicy i wystąpienie ze strefy Schengen.”
    https://wolnemedia.net/premier-norwegii-oswiadczyla-ze-szwecja-upada/

    Takie są skutki braku instynktu samozachowawczego i bandyckiej globalizacji z wojnami w tle, jako nowej formy neokolonializmu kapitalistycznego. Jest więc istotna różnica między wielokulturowością dawnego ZSRR w ramach ideologii socjalistycznej i z dominacją świeckości wymuszającej posłuszeństwo wobec ówczesnej ideologii z gwarancją równości i wolności przekonań, a zachodnim multikulturowym ukrytym systemem niewolniczym w gospodarce kapitalistycznej nastawionej na zysk.

  18. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 19:39

    @Miecław.Tak nie powiedział-bym, może “Biały inaczej’ z uwagi na dużą domieszkę we krwi w odcieniu czerwonego? Bywają i takie
    przypadki. Choćby na przykładzie (odwróconego kolorystycznie) stareńkiego utworu “Bielszy odcień bieli’ grupy Procol Harum. Pomnisz?
    Miecław. Piszesz “nasze idee to “wolność, równość, braterstwo,” A,aaa, słyszał o drugiej, jak’że mrocznej części
    owego “zawołania”? A? Poszukaj i dopisz, co nie nada? Dlaczego?
    Pokażmy “miastu i światu” ze król jest nagi”…
    “kto ma lewicowe przekonania, to wg ciebie jest śmieć”
    Miecław. Myślę ze śledzisz wypowiedzi “lewicowych ałtorytetów”,
    wyzywanie Polaków “od chamów”. Tak, to ja jestem tym chamem,
    a oni kosmopolici funkcjonują “w tym” kraju dzięki mojej i mnie podobnych – dobrej woli. Źle dzieje się gdy gość przejmuje obowiązki gospodarza – myślę że tym razem nie dopuścimy do..
    zawłaszczenia, dlatego że TU jest POLSKA. Myślę że dobrze że zrozumiałeś
    mój gniew i niesmak….i stąd te (też)ostre słowa.
    I TU nie idzie o wypowiedzi “jakiegoś Łozińskiego’….to ‘cienki Bolek”. 🙂

    • Miecław
      13 stycznia 2018 at 20:28

      @krzyk58. Takim samym językiem operuje prawactwo, w tym przedstawiciele jedynie słusznej religii uzurpujący sobie prawo do monopolu na wiedzę i mądrość, co nijak się ma do wartości chrześcijańskich i nauk Jezusa. http://demotywatory.pl/4819312/Parafialna-gazeta-opublikowala-nowa-liste-grzechow-To-co
      http://demotywatory.pl/4817239/Zlotousta-pani-profesor
      Wszędzie tyle hipokryzji i głupoty oraz fałszu, że się na wymioty zbiera.

      Wy-guglaj sobie: “Pisał o “napalonych byczkach zwanych uchodźcami”. Jako szef MSWiA chce walczyć z ksenofobią”.
      To jest właśnie przykład chamskiego języka i hipokryzji. Takim językiem nie można operować publicznie, a potem zmieniać intencje i samemu sobie zaprzeczać. Najpierw podpuszczą młode “gorące umysły”, a te na ulicach innokulturowych ganiają, a potem ich pozamykają. Wkrótce się przekonamy, jaka będzie obowiązująca retoryka. To co w złości może powiedzieć zwykły obywatel, nie powinien publicznie głosić polityk. To jest właśnie prymitywizm i kultura głupoty, w dodatku ubrana w religijną szatę.

      Wrzucanie kogoś do “worka z chamami” nie jest wynalazkiem mitycznej lewicy. Problem w tym, że obecnie chamski język i agresja jest elementem obecnej kultury głupoty, służąc wykluczeniu z dyskursu.
      Przypomnę tylko pewne wspomnienia i przykład z historii:
      „Dziedzic zawsze mawiał: “Władza należy do nas, do nas należy wojsko, policja i … pieniądze. A wy chamy macie robić i słuchać nas, bo na to was Pan Bóg stworzył” –
      ŹRÓDŁO: M. Jędrzejczak, L. Staszyński – Na cudzym i na swoim. Wspomnienia, Wyd. LSW 1970, s. 346.

      • krzyk58
        13 stycznia 2018 at 20:51

        @Miecław. ‘Wrzucanie kogoś do “worka z chamami” nie jest wynalazkiem mitycznej lewicy.”
        Mitycznej na pewno nie BO takiej nie ma – kosmopolitycznej TAK! Mam na uwadze konflikt powojenny, pomiędzy MARSJANAMI a CHAMAMI… to co
        ma miejsce to ‘niedokończony”
        – cd.

        Z tego co pamiętam p.Miecławie już “uczniowie” Jakóba Franka
        dokonujący konwersji (pozorowanej) z judaizmu na katolicyzm – nobilitowani byli do stanu
        szlacheckiego – oni byli tym zaczynem pogardzającym Polską i Polakami (CHAMY). druga połowa XVIII w. …z przybłędy – pan….
        dopowiedz sobie ‘resztę”.

  19. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 19:43

    @Miecław. Nihil novi. Szeroko rozumiana lewica rządząca tyle dziesiątek lat MUSI wykończyć Szwecję. Czy tylko Szwecję??? Na Amen.
    Takie zwykle są ‘finisze” (nie)rządów lewicy.

    • Miecław
      13 stycznia 2018 at 20:40

      @krzyk58. To nie jest prawdziwa lewica dbająca o interes swojego narodu, tylko zmanierowane dobrobytem infantylne społeczeństwo, któremu zaszkodziło nadmiar empatii i poprawności politycznej. Sam zachodzę w głowę, jak ateiści (a większość w Szwecji to osoby niewierzące podobno) mogli sobie wpuścić fanatyków religijnych do własnego domu i nie przewidzieć skutków. Uważam, że zatracili instynkt dostrzegania korzeni zła i wiedzę na temat psychologicznych uwarunkowań religijności. Podobnie jak na zachodzie Europy. Inna sprawa, że oni tkwią w tym globalnym bagnie kapitalistycznym i chcieli dać przykład dobroczynności, może wyrzuty sumienia? Ale teraz to ich problem.

      • krzyk58
        13 stycznia 2018 at 21:34

        @Miecław. :)…. 🙂 …i ta, to ‘przebieraniec’ i tamta tyż…Eeeee,
        Miecław gonisz w piętkę niczym imć Podbipięta nie pomnę
        jakiego herbu/ Wczele? 🙂 –
        No to dopowiedz gdzie i kiedy “taka była’ co to
        “dobrze zrobiła” 🙂
        Jeśli w Szwecji “tyz nie taka” 🙂 to p.Lech (na pewno obecny,
        obserwuje pojedynek ‘tytanów” ) ma prawo czuć się nieco
        osłabiony jak i zagubiony…no BO to był “wzorzec” nowej lewicy,
        to tak ,jakby Sèvres zaorać drewnianą sochą. Wszystko to co było jest i będzie to tylko fatamorgana – na szczęście twardo stąpam po ziemi – nie jestem jako to pijane dziecko we mgle – dam rade i bez wzorca -zwłaszcza jeśli to w każdym czasowniku była utopia… 🙂
        To mi przypomina wszystkie nadużycia i łamanie prawa w Polsce Ludowej 🙂 ONI ZAWSZE twierdzili ze nie mieli “z tym” nic wspólnego – wskazywali paluchem na polskich chamów, tzn. komunistów. 🙂

  20. USA DUMP
    13 stycznia 2018 at 20:00

    Istotą problemu jest amerykańskie zakłamanie oni nie wiedzą jak krzywdzą świat – mówie o zwykłym tamtejszym kowalskim z przedmieścia, który tyra zadłużony na kredyty i studia dzieci. Za to elity doskonale wszystko rozumieją i właśnie przez to zakłamanie to jest przerażające mówią o wolności i w ogóle czym to oni nie są… porażka dramat i żenada

  21. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 20:14

    @I 22 Iryda – zmarnowany samolot. No to musisz wiedzieć że zanim dotarli tam (zachód zachodu)
    ‘kapelusznicy”, posuwając się na Dziki Zachód obszar ten był już w formalnym władaniu Imperium
    Rosyjskiego, sięgali daleko na południe, …Rosyjska kolonizacja Ameryki Północnej – kolonizacja północno-zachodnich terytoriów Ameryki Północnej przez Imperium Rosyjskie w drugiej połowie XVIII i w XIX wieku. Kolonizacja ta objęła swym zasięgiem: Alaskę, Aleuty, Archipelag Aleksandra oraz wybrzeża dzisiejszych stanów i prowincji: Kolumbii Brytyjskiej, Waszyngtonu, Oregonu i Kalifornii. Najdalej na południe wysuniętą stanicą rosyjską był Fort Ross w środkowej Kalifornii. Szacuje się, że ten ogromny obszar (ok. 1 518 800 km kw.) zamieszkiwało zaledwie ok. 2500 Rosjan i ok. 60 000 Indian i Eskimosów. https://pl.wikipedia.org/wiki/Fort_Ross
    Kolonizowaniem zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej Rosja zajmowała się od początku XVIII w. Przez jakiś czas utrzymywała forty m.in. w Kalifornii. Z różnych przyczyn imperium carów terytoriami tymi przestało się jednak interesować. Mimo że do wielu zakątków dzisiejszych Stanów Zjednoczonych wysłannicy Rosji dotarli wcześniej niż Hiszpanie, Portugalczycy czy Anglicy – poddani cara nie rozwinęli kolonizacji i nie zadbali o przyłączenie odkrywanych terytoriów do swojego kraju.

    Tak dla przypomnienia kto pierwszy był w Ameryce?
    Anglicy , Hiszpanie, Francuzi, czy Rosjanie?
    ===================
    Fort Ross
    Byłe rosyjskie osiedle i twierdza w północnej Kalifornii, 80 km na północ od San Francisco, założone przez Kompanię Rosyjsko-Amerykańską jako faktoria dla handlu futrami. Istniał od 1812 do 1841 roku. Był najbardziej na południe wysuniętym rosyjskim osiedlem w Ameryce. Dziś to park historyczny. (…)
    Rosjanie od początku utrzymywali dobre stosunki z Indianami. Początkowo płacili im za pracę mąką, mięsem i odzieżą. Ale z czasem władze faktorii zaczęli traktować tubylców jak poddanych mużyków, i zmuszali ich do prigonów, czyli darmowych dorywczych prac. Wtedy stosunki się pogorszyły. Ale nie z kolonistami. Ross był bodaj jedynym w Ameryce miejscem, gdzie koloniści chodzili bez broni. Bo czuli się bezpiecznie. 🙂 Na “więcej ‘ zapraszam do wątku
    pt. “Jedwabny szlak czy.. https://prawda2.info/viewtopic.php?t=14468

    Ps. Podkreślę : “Ross był bodaj jedynym w Ameryce miejscem, gdzie koloniści chodzili bez broni. Bo czuli się bezpiecznie.”
    Dlaczego tak było a nie ‘inaczej”/ Dlatego BO, ROSJANIE.
    Tam gdzie stanęła stopa Rosjanina tubylec zawsze i wszędzie mógł czuć się bezpiecznie.BA! Miał PRAWA był Brany pod ochronę.
    Amen.

  22. Erwe
    13 stycznia 2018 at 20:39

    Mimo wszelkich wad USA wolę jak oni rządzą światem, niż Rosja czy Arabowie – pamiętacie jak było jak Turcja i Rosja były imperium? wyobrażacie sobie taki świat?

    • Miecław
      13 stycznia 2018 at 20:49

      Czy dajesz gwarancję, że jak opanują świat, to ta “RASA NIBY PANÓW” nie pozbędzie się połowy ludzkości, w której i ty możesz się znaleźć, jako niepotrzebnego balastu na tym kosmicznym statku zwanym ziemią, które jest jednocześnie dla nas wszystkich więzieniem, bo pokonanie kosmosu w najbliższych stuleciach nie wydaje się jednak możliwe ze względów czysto biologiczno-fizycznych. Moim zdaniem świat wielobiegunowy, świecki i humanistyczny oraz kontrolowany wzajemnie daje nam większą szansę na przeżycie, niż niewola pod zarządem światowego żandarma.

      • Anonim
        13 stycznia 2018 at 22:56

        Do ERWE
        A mnie wszystko jedno kto ze mnie skórę zdziera, panoszy się na moim rynku zbytu i pracy, zamyka przedsiębiorstwa produkujące, aby ten sam towar sprzedać u mnie za wywyższoną cenę, skupuje za bezcenę mój narodowy dorobek intelektualny…
        Jeśli ktoś woli imperializm USA, to nie będę z nim dyskutował. Zwrócę tylko uwagę jak wygląda świat pod dobrymi rządami USA i jak rdzewieje Stocznia Gdańska – symbol Walki o Wolność i Demokrację Lecha Wałęsy?
        Nie tylko Państewka Bałtyckie pustoszeją. Miliony ludzi z Trójmorza wędrują za dniem pracy. To samo z Bliskiego Wschodu.
        Czytając wasze wpisy, wywnioskowałem, że Marks i Engels mieli jednak rację i “Правда” pisała prawdę.
        Nawiasem mówiąc, to imperializm już nie opłaca się, jakieś więcej niż sto lat. I kto w XXI wieku, zajmuje się imperializmem, wcześniej czy później, splajtuje.

    • eHolo
      13 stycznia 2018 at 22:22

      Zgadzam się ma pan rację, lepiej być sługusem Amerykanów, niż Roskuch nie mówiąc o szwabach

    • wlodek.
      13 stycznia 2018 at 22:46

      Szkoda że nie pamiętasz Imperium Mongolskiego, tam się działo! US Army go Home!

  23. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 21:01

    @Miecław. Mam nadzieję że kreśląc słowa “że jak opanują świat, to ta “RASA NIBY PANÓW” nie pozbędzie się połowy ludzkości” nie masz na myśli USA. No, BO ….wiesz ‘problem leży” w innym
    miejscu i w dodatku ten ‘problem’ czyli ogon kreci kotem…. 🙂
    “Moim zdaniem świat wielobiegunowy, świecki i humanistyczny oraz kontrolowany wzajemnie daje nam większą szansę na przeżycie, niż niewola pod zarządem światowego żandarma.”
    No, właśnie i TEGO się najbardziej BOJĘ – “tego świata…”
    Bez Boga i Wartości. Dodam ze jestem w takim samym stopniu ‘wierzący’ jaki i “niewierzący”..śp. prof.Wolniewicz. P. Miecławie.

    MUSZĘ IŚĆ POŁOŻYĆ DZIECKO WRÓCE ZA JAKIEŚ 15 MINUT. WERONIKA.

    • Miecław
      13 stycznia 2018 at 21:23

      @krzyk58. A ja się boję sfanatyzowanego religijnie świata pod zarządem “RASY NIBY PANÓW”, jako światowego żandarma.
      Masz przykład tysięcy lat dominacji religijnej w historii świata, gdzie zawsze kończyło się to wojną i niewolnictwem w takiej czy innej religijno-monarchicznej doktrynie. Na szczęście wiek oświecenia i humanizmu, który zagościł na dobre po II wojnie światowej w Europie, dal nam szansę (kilku pokoleniom) na pokojowe współistnienie. Upadek bloku socjalistycznego zachwiał równowagą mocarstw na świecie i spowodował rozwój bandyckiej liberalnej ideologii kapitalistycznej, której skutki dopiero poznamy, bo to dopiero początek złego. Kapitaliści nie odpuszczą, religie również, wszyscy chcą zysku i zbawienia.

      “Rozum łączy podczas gdy wierzenia
      religijne i tożsamości ? dzielą.” – prof. Zeev Sternhell

      Albert Einstein, ówczesny dyrektor berlińskiego Instytutu Fizyki, pisał w liście do przyjaciela z 19 sierpnia 1914 r.: “Europa w swym szaleństwie przeżywa coś niewiarygodnego. W takich czasach zdajemy sobie sprawę, do jak godnego politowania gatunku zwierzęcego należymy”. TE SŁOWA DZIWNIE PRZYPOMINAJĄ EUROPĘ 100 LAT PÓŹNIEJ, CZYLI OBECNIE.

  24. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 21:06

    Cd.@Erwe. “pamiętacie jak było jak Turcja i Rosja były imperium? TAK! szczególnie Rosja…………………………………………………………..
    Proszę, przeczytaj ‘łaskawie i uprzejmie” – najlepiej ze zrozumieniem,
    (mój) końcowy akapit posta zamieszczony tuż nad (Twoją) głową”.

  25. krzyk58
    13 stycznia 2018 at 22:00

    Михаил Круг – “Кресты”. https://www.youtube.com/watch?v=dAJ6KIkd5r0

    Михаил Круг “Золотые купола.” https://www.youtube.com/watch?v=z93SNmcyrio

    ……… i tak, “błatniakiem” żegnając się – wsiem życzę…

    Dobrej Nocy

  26. Trzaskowski Sebastian
    13 stycznia 2018 at 22:55

    Oni nie są już zdolni do wygenerowania niczego rozsądnego

  27. Koral Jarosław inż. arch.
    14 stycznia 2018 at 00:21

    Jestem tu pierwszy raz i jestem w szoku, dlaczego o was nie piszą inne media? Kim jest autor? Przeczytałem to, daje do myslenia, przeczytałem te na dole co się wyświetlają – ile lat działacie? To niesamowite że ktoś w Polsce tak myśli. Straciłem już nadzieję, mam 72 lata. Przez cały okres transformacji pustynia, jałowa. Będę stałym czytelnikiem od dzisiaj.

  28. krolowa bona
    14 stycznia 2018 at 05:38

    Autor podnsi teze,ze Trump sie radykalizuje bo jest prowokowany…..prowokowany to wrecz za malo powiedziane…..co z jego osoba wyczyniaja…..cala gawiedz i lewa i z prawa szarpie go prymitywnie we wszystkie szrony,nawet nie wiem kiedy znajduje on w tych okolicznosciach czas na prace “biurowa”….szarpia nim mimo,ze musi charytatywna robote odwalac i robic ” za klauna “i raz po raz odmitologizowac swiat i rzec, ze globalizacja to zaglada…. ten “syf” pozostawili mu jego poprzednicy…mysle,ze ten trywializm i rzekome oburzenia zmusi innych do myslenia….
    Glowne zagrozenie – jak podnosi @leming- widze w katastrofanej explozji liczby ldnosci swiata, wcale to nie potrwa dlugo,jak przymusowo,podobnie jak kiedys np.do Australii czy na Syberie beda ludzi wysylac na inne planety.min.na Marsa, naukowcy maja konkretne plany co do tego….co nie zmienia faktu,ze chociaz 6 generacji nie powinna wogole miec potomstwa, by Ziemia sie uspokoila i mogla wyzywic,tych ,co juz zyja…..dla mnie jest nie tylkonie do zaakceptowania,ale przede wszystkim wysoceniezrozumiale ,jak takie np.mlode i juz wyksztalcone niewiasty w Turcji wlasnorecznie zwalniaja sie z bardzo dobrze platnej pracy i to zaraz po “zareczynach” i zaczynaja sie -prodze mi eybaczyc zwrot- 24 godziny az do smierci sie q****c i rodza 7,12 i wiecej dzieci,ktorych nie moga ani wyzywic,ani wyslac do szkoly lub np.zabraniaja wlasnej corce ksztalcenia sie w bezplatnej szkole np.baletowej, by uniknac takiego losu “maszynki do rodzenia dzieci”, i ktore sa w najlepszym ukadzie miesem armatnim dla Erdogana licznych wojen z Rosja,Syria,Grecja ,Irakiem ,Kurdami….ich krewni w Niemczech zmuszaja braniem w jasyr by ich hordy potomstwa finansowac….w Nigerii to jeszcze chyba gorzej,bo… ..nie moge napisac ,co, gdyz obraza publiczna moralnosc……..
    ****
    Jako wielbicielka surrealistycznej sztuki Salvadora Dali i innych surrealistow ogladajac grafike-ilusracje do felietonu nasuwa mi sie pytanie natury generalnej: czy to “brazowe” to goowno /sr***ka czy mleczna czekolada….?

    • Wojciech
      14 stycznia 2018 at 10:28

      Parę razy polecałem tu książkę Howarda Zinna; “Ludowa historia Stanów Zjednoczonych”. Po przeczytaniu nie pozostają wątpliwości skąd nauki czerpali Hitler i Stalin, gdzie narodziły się wojny, imperializm, wyzysk, ludobójstwa i zbrodnie. Radzę przeczytać. Lektura pasjonująca.

      • krzyk58
        14 stycznia 2018 at 16:58

        Howard Zinn …………………………………..i wszystko jasne. 🙂
        —————–

        Прожил я уже 64 года и постоянно убеждаюсь в том, что ни мы, ни молодое поколение истории не знает, вернее знает то, что ей преподают. И приходится констатировать, что большую часть своей жизни я верил мифам, которые раздули большевики-ленинцы. Ленина я считал святым чуть ли не до 50 лет, так крепко нам вдолбили в голову, что он есть/был защитник всех трудящихся… И тот, кто имел другую точку зрения на этого классика, автоматически переносился в разряд чуть ли не врагов советской власти. В 90-е годы, когда началось крушение СССР, появилось одно преимущество для всех: можно было найти и прочитать то, что тебя интересовало. И светлый образ защитника всех трудящихся стал меркнуть, а образ “тирана и кровопийцы всех народов” товарища Сталина стал светлеть и приближаться к идеалу руководителя государства. Но для этого нужно любить читать и анализировать то, что читаешь. Есть ряд документальных книг на эту тему: “Реабилитации не будет!” Столешникова А.П., “Евреи в России и в СССР”,. А. Дикого, “Спор о Сионе” Дугласа Рида, “Всемирное еврейство” Генри Форда, и др. Можно для разнообразия прочитать книгу “Евреи, христианство, Россия” автор Кац, там тоже взгляд, претендующий на объективность. Есть очень занятные чтения — “Стенограмма протокола слушаний в сенате США” (1919 г.) о событиях русской революции (волосы дыбом встают). Прочитав эти книги, начинаешь понимать почему либерасты так ненавидят Сталина. И тогда октябрьский переворот 1917 года предстает совсем в другом свете…
        Сергей Елизаров

        “Прочитав эти книги, начинаешь понимать почему либерасты так ненавидят Сталина.”

        Wiemy z jakich powodów lewe komuchy aż tak nienawidzą tow. STALINA…

        Panowie Komuniści…jestem 100 % согласен
        ze stwierdzeniem “Не дай Бог ещё раз наступить на те же “грабли”! (przewrót i anarchia bolszewicka).

        @Miecław. “To nie była pomyłka bolszewików, tylko próba zmiany paradygmatu kulturowego. 🙂 Wot,wot… “Bolszewicy likwidują analfabetyzm “. …Decydujący głos we wprowadzaniu ‘nowego” paradygmatu ma ‘tow. Mauser…”

        https://www.youtube.com/watch?v=5NWa0lw4z2U

      • Miecław
        14 stycznia 2018 at 21:42

        @krzyk58. Znowu masz objawy “jaśnie pańskiej histerii”? 🙂
        Uważasz, że paradygmat życia pod “jaśnie pańskim” i plebańskim knutem oraz systemowo utrzymywanym analfabetyzmem, był zbawieniem dla ludzkości? Dla całej rzeszy biednych chłopów i robotników? Na pewno był zbawieniem dla feudałów i kk, ale niestety zabrakło “jaśnie państwu” inteligencji społecznej, aby utrzymać przynajmniej część stanu posiadania, rozwiązując bardziej sprawiedliwie problemy społecznego wykluczenia i biedy, więc zgodnie z prawem naturalnym ich geny zostały wykasowane. W końcu to z Biblii wynika: “Księga Powtórzonego Prawa. Pwt, 19, 21 Twe oko nie będzie miało litości. życie za życie, oko za oko, ząb za ząb, ręka za rękę, noga za nogę.”

        Pisałem już o przyczynach rewolucji w aspekcie socjologicznym i psychologicznym. Odkurz moje posty i się nie czepiaj.

  29. Michał z Izraela
    14 stycznia 2018 at 05:50

    Właśnie dlatego media go nie wspominają, bo tu ludzie myślą. Nawet Zeew Szternhal znalazł się tutaj. On to pisał po Hebrajsku i napewno nie tłumaczony na Polski. To skąd to do Miecława.

    • Miecław
      14 stycznia 2018 at 11:16

      Może jaśniej bo nie bardzo wiem co masz mi do powiedzenia, a nie mam czasu na analizę wszystkich komentarzy?

  30. Anonim
    14 stycznia 2018 at 06:34

    Zadaniem warstwy rządzącej nie jest stworzenie raju na ziemi. (To była wielka pomyłka Bolszewików że obiecali raj… ) Zadaniem warstwy rządzącej jest stworzyć taki ustrój społeczno-ekonomiczny, żeby nie było piekła na ziemi. Putin, Sy-Dzin-Pin, i nawet Kim-Czen-Yn, sprawiają się jakoś z tym zadaniem.
    A Tramp się nie sprawia i dlatego źle skończy.

    • Miecław
      14 stycznia 2018 at 11:26

      To nie była pomyłka bolszewików, tylko próba zmiany paradygmatu kulturowego. W tamtym czasie tak wrzało, że i tak jakieś rewolucje i ruchy społeczne miałyby miejsce z uwagi na rosnącą świadomość proletariatu/ludu. Bolszewicy okazali się tylko najbardziej zdeterminowani i skuteczni, natomiast byli naiwni bo nie znali tzw. natury genetycznej człowieka. Liczyli, że jak stworzą odpowiednie warunki i dadzą ludziom szansę na godne życie to wszystko się ułoży i potoczy zgodnie z ich koncepcją. Niestety na zmianę paradygmatu genetycznego trzeba wielu pokoleń i idealnych warunków. A tak nastąpiły problemy bo ludzkość jest determinowana przez przeszłość swoich przodków zapisaną w genach i aktualne środowisko. W dużym uproszczeniu, jest to wypadkowa sił genetycznych i środowiskowych.
      Co do reszty się zgadzam.

  31. Muniek
    6 lutego 2018 at 14:22

    Dlaczego u was nie przeczytałam ani słówka krytycznego o bbbbbbbb Putinie. Od kilku właściwie lat zaglądam tu – dokładnie od 2013 roku – i nic. Jesteście po prostu jaczejką ruską polskojęzyczną. Życzę wam zatem aby wasz szlag trafił, lub jakiś mmmmm poderźnął, lub aby wam dzieci pozdychały lub aby na was tir najechał. Ot tyl mam wam do powiedzienia i życzenia…..

    • 50-parolatek
      5 marca 2018 at 10:21

      Muniek (z tekstu wynika, że raczej chyba “Muńkowa”, no chyba że obecna 3 płeć)…
      – a dlaczego mielibyśmy cokolwiek wymyślać i przeinaczać na temat Pana Putina ?
      Czy tylko z tego względu, że “wypada”, czy, że Wy tak chcecie?
      To nie żaden onet, czy inna wp, to poważny portal i tutaj się nie kłamie….

  32. krzyk58
    5 marca 2018 at 13:45

    @Muniek w odmianie żeńskiej. 🙂 ‘Ciotko”, 🙂 mało ci w Polsce
    rusofobicznego barachła?
    Wykonaj woltę kopiąc się w beret.
    Miej na uwadze że życzenia zwykle powracają bumerangiem..
    Mimo wszystko życzę ci …wszystkiego dobrego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Soft Power

Scroll Up