Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

19 października 2017

GE PLANUJE ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ ZAMÓWIEŃ OD DOSTAWCÓW Z REGIONU EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ


CEE Supply Chain Dialogue Warsaw Copyrights

Rozwój innowacyjnych, nowoczesnych i wspieranych przez technologie cyfrowe małych i średnich przedsiębiorstw ma kluczowe znaczenie dla budowania konkurencyjności obszaru Europy Środkowo-Wschodniej.

General Electric (GE) planuje kupować coraz więcej produktów i usług od firm z sektora MŚP z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, w tym od przedsiębiorstw z Polski. Obecnie spółka korzysta z ponad 6,500 dostawców w regionie, a wartość zamówień przekracza 1,7 miliarda dolarów. Do 2020 r. GE zamierza podwoić tę kwotę poprzez rozszerzenie bazy dostawców MŚP, co przełoży się na rozwój firm z tego regionu i wymianę wiedzy w zakresie cyfrowych technologii dystrybucji z dostawcami. Takie stanowisko przedstawili reprezentanci spółki podczas regionalnej konferencji łańcucha dostaw w Warszawie i Elblągu w dniach 3 i 4 października, którą otworzył Tadeusz Kościński, Podsekretarz Stanu i Wiceminister Rozwoju.

Ponad 150 dostawców z Europy Środkowej i Wschodniej oraz przedstawiciele organizacji rządowych, agencji inwestycyjnych i banków eksportowych z Polski, Węgier, Chorwacji, Czech, Rumunii, Serbii i Słowenii wzięło udział w konferencji CEE Supply Chain Dialogue zainicjowanej przez GE i współorganizowanej przez Amerykańską Izbę Handlową. Celem wydarzenia była rozmowa na temat możliwości budowania silniejszych relacji firm z sektora MŚP z regionu Europy Środkowo-Wschodniej z gospodarką światową poprzez uczestnictwo w łańcuchu dostaw GE, a tym samym dalsze zwiększanie konkurencyjności regionu.

„Przez ostatnie 20 lat kraje Europy Środkowo-Wschodniej rozwijały się w niespotykanym wcześniej tempie. Do osiągnięcia takiego wzrostu przyczyniły się konkurencyjne koszty pracy, wysoki poziom konsumpcji własnej i bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Jednak w dłuższej perspektywie utrzymanie wzrostu gospodarczego wymaga czegoś więcej niż tylko wydajnego przyswajania technologii, a rosnąca produktywność coraz częściej zbliża nas do granic możliwości technologicznych” – powiedział Peter Stracar, Prezes i CEO GE w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. „Dalszy rozwój wymaga innych bodźców i prawdziwym wyzwaniem, przed jakim staniemy, będzie to, w jaki sposób będziemy wspierać transformację regionu w obszar oparty na innowacyjności. Zwiększona i bardziej intensywna współpraca zagraniczna będzie napędzać dalszy rozwój dostawców MŚP z regionu Europy Środkowo-Wschodniej” – dodał Stracar.

GE kupuje bezpośrednio od ponad 30 000 dostawców z wielu krajów na całym świecie, a wartość tych transakcji sięga globalnie 70 miliardów dolarów – czyli prawie 14% PKB Polski, które wynosi 469 miliardów dolarów. Co roku GE dokonuje w Europie zakupów na kwotę 9 miliardów dolarów. 1,7 miliarda z tej sumy spółka przeznacza na produkty i usługi zamawiane u ponad 6 500 tysiąca dostawców z regionu EŚW, w tym 5 000 dostawców z Polski. 

Wspieranie i rozwój naszej bazy dostawców ma kluczowe znaczenie dla działalności GE. Wierzymy, że zwiększenie naszych wydatków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej to prawdziwa szansa na znaczny rozwój dla naszych dostawców, a dla nas możliwość lepszego wspierania działalności naszych zakładów w Europie” – powiedziała Melissa Twiningdavis, Wiceprezes ds. Łańcucha Dostaw, GE Europe. „Musimy przenieść nasz ekosystem dostawców na wyższy poziom i chcemy budować silne, ukierunkowane na przyszłość przedsiębiorstwa z obszaru MŚP, dzieląc się swoją wiedzą, zwłaszcza w zakresie przełomowych rozwiązań technologicznych, i zwiększając możliwości eksportowe” – dodała Twiningdavis.

Konferencja CEE Supply Chain Dialogue jest związania z umową o współpracy strategicznej, podpisaną w styczniu br. przez polskie Ministerstwo Rozwoju oraz GE, i skupia się m.in. na rozwoju krajowego sektora MŚP. W Polsce GE wydaje rocznie 400 milionów dolarów.

GE

GE to wiodąca firma ery przemysłu cyfrowego. Firma przekształca przemysł w oparciu o maszyny i rozwiązania wykorzystujące inteligentne oprogramowanie, które umożliwia lepszą, szybszą i bardziej niezawodną komunikację. GE funkcjonuje w oparciu o ideę „GE Store” – globalnego ośrodka wymiany wiedzy, dzięki któremu wszystkie działy firmy zyskują wzajemny dostęp do swoich technologii, rynków, struktur i doświadczenia. Każda innowacja tworzy kolejne zastosowania w każdym z naszych sektorów przemysłowych. Dzięki naszym pracownikom, usługom, technologiom i oddziaływaniu skali, GE mówi językiem przemysłu i dostarcza swoim klientom najlepsze rozwiązania.

GE w Polsce

GE weszło na rynek polski jako inwestor w 1992 roku. Obecne firma zatrudnia 7300 osób i zarządza dziewięcioma zakładami produkcyjnymi: trzy fabryki, które specjalizują się w wytwarzaniu sprzętu elektrycznego (w Kłodzku, Łodzi i Bielsko-Białej), dwie, które produkują części do silników lotniczych (w Dzierżoniowie i Bielsko-Białej) oraz trzy fabryki GE Power (fabryka turbin i odlewnia w Elblągu oraz fabryka generatorów we Wrocławiu). Do Grupy GE w Polsce, na początku tego roku, dołączyła LM Wind Power z siedzibą w Goleniowie, która produkuje łopaty wiatrowe dla elektrowni lądowych i morskich. Od 16 lat działa w Warszawie Inżynieryjne Centrum Projektowe (EDC – Engineering Design Centre), gdzie opracowywane są części do silników lotniczych, kotłów oraz turbin gazowych i parowych. Spółka powstała jako wynik współpracy i porozumienia pomiędzy GE i Instytutem Lotnictwa. Inwestycje GE w Polsce od początku działalności wyniosły 670 mln USD, a roczne wydatki na badania i rozwój to około 100 mln USD. 

Więcej o GE na www.ge.com/pl i Twitterze @GE_Polska oraz @PStracar_GECEE

***

Informacja redakcji:

Wszelkie prawa zastrzeżone dla GE, wyłączenie licencji CC3.0.

Tags: , , ,

3 komentarze “GE PLANUJE ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ ZAMÓWIEŃ OD DOSTAWCÓW Z REGIONU EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ”

  1. Tauryba
    11 października 2017 at 05:12

    Więcej inwestycji = więcej miejsc pracy, ale podatki idą do luksemburga

  2. Inicjator
    11 października 2017 at 05:33

    Jak namówić klientów, żeby zamawiali więcej?

    To jest temat …

  3. hy200
    11 października 2017 at 10:45

    Doskonała wiadomość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Ekonomia

Scroll Up