Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator Polityczny on Google+RSS Feed

13 grudnia 2017

Przyszłość europejska Polski staje dzisiaj pod znakiem zapytania


 Przyszłość europejska Polski staje dzisiaj pod znakiem zapytania – powiedział pan Donald Tusk w trakcie swojej ostatniej wizyty w Polsce, kiedy to był przesłuchiwany przez Prokuraturę. Abstrahując od samego faktu przesłuchiwania i powodów, które to przesłuchanie spowodowały, trzeba przyznać że pan Tusk umie zwrócić na siebie uwagę. Zwłaszcza, że każdy jego ruch, deklarację i zachowanie śledzą globalne media, z tego prostego powodu, że pełni taką funkcję, jaką pełni. Jest to wystarczająca przesłanka do tego, żeby go nie przesłuchiwać, bo właśnie było ryzyko, że coś takiego powie. Co znowu bardzo zaszkodziło Polsce – odbijając się bardzo szerokim echem w mediach globalnych.

O ile bowiem trzeba się zgodzić ze słowami pana Tuska, ma rację mówiąc, że przyszłość europejska Polski staje dzisiaj pod znakiem zapytania. To trzeba te pytanie uzupełnić dwoma, je dopełniającymi. Pierwsze brzmi – czy przyszłość europejska – Europy, staje dzisiaj pod znakiem zapytania? Drugie – czy przyszłość Polska pana Tuska, również staje dzisiaj pod znakiem zapytania? Jeżeli bowiem miałoby dojść do leczenia dżumy, leczonej cholerą, ponownym powrotem dżumy – to nie można sobie wyobrazić groźniejszego scenariusza dla naszego kraju. Chodzi o to, że pan Tusk oczywiście może się lansować jako polityk, ale nie powinien wykorzystywać posiadanej funkcji, do kreowania swojej pozycji politycznej w Polsce. Nie jest Generałem Andersem, nie wróci do Polski na białym koniu.

Nie chodzi o to, że pan Tusk jest wcieleniem zła i spadnie na nas plaga żab, jak zostanie Prezydentem. Chodzi o coś zupełnie innego – ten pan już miał władzę w kraju, prawie absolutną. Mógł zrobić prawie wszystko, a jaki jest bilans jego rządów – widzimy na naszych ulicach. Czym sobie zasłużył na ponowny wybór polityczny Polaków? Tym czego nie zrobił? W ocenie polityków chodzi o merytorykę, a pan Tusk zmarnował wielką epokową szansę naszego kraju na rzeczywisty skok cywilizacyjny. No, chyba że mierzymy miarą obecnie rządzących, to niestety trzeba przyznać, że na pewno pan Tusk był lepszy, bo jednak był samodzielnym ośrodkiem władzy, obecnej sytuacji rządu nie można porównywać z niczym, po prostu się nie da. Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy pan Tusk jako mniejsze zło, już poznane – ma nas wybawić z tej porażki jaką są rządy dobrej zmiany?

Bez względu jednak na okoliczności, nigdy nie można wypowiadać się negatywnie o swoim własnym kraju – będąc ważnym funkcyjnym politykiem, struktury która jest bardzo ważna dla krytykowanego kraju. Gdyby pan Tusk był np. pisarzem, człowiekiem kultury, dziennikarzem, blogerem – kimkolwiek innym, niż politykiem w stanie czynnym – mógłby pisać o Polsce, że to kamieni kupa itd. Jeżeli jednak jest Przewodniczącym Rady Unii Europejskiej, to powinien się zreflektować. Nie chodzi nawet o dobieranie słów, ponieważ media przedstawią taką wypowiedź, zawsze pokazując jej sens. Ten w tym przypadku jest tylko jeden – porażająco negatywny dla naszego kraju.

Uwaga – nie oznacza to, że pan Tusk nie ma racji, wręcz przeciwnie – wszyscy wiedzą, że ma. Ponieważ ma ją z przyczyn zupełnie obiektywnych. Europa obiektywnie nie akceptuje naszej narracji i musimy się z tym zgodzić, albowiem to my jesteśmy w Unii Europejskiej, a nie kraje europejskie w Unii Polskiej. Jest to brutalne, ale wymaga pragmatycznego dostosowania się, a nie stawiania się w miejscu uprzywilejowanym i oczekiwania, że świat uchyli nam słońce. To nie nastąpi, możemy tylko się zderzyć. Jeżeli zaś już widać, a tak doświadczony polityk jak pan Tusk na pewno już widzi, że idziemy na zderzenie, to nie powinien przyczyniać się w najmniejszej mierze do pogarszania naszej sytuacji.

Nawet jeżeli pan Tusk chciał nam zwrócić uwagę na to, że nasza sytuacja nie jest dobra i jeszcze bardziej się pogarsza, to mając świadomość rozgłosu swoich słów. Powinien to zrobić w innej formie, niż w kontekście własnej krzywdy. Optymalny byłby jakiś wywiad prasowy, w którym pan Tusk mógłby nas przestrzec, zarazem dbając o kontekst. Tak, żeby nie podlegało dyskusji to, co miał na myśli.

Jednak w naszej obecnej sytuacji nie można mieć do pana Tuska pretensji, ponieważ może czuć się prześladowany przez rządzący w Polsce reżim, który podporządkował sobie prokuraturę. W obecnej konfiguracji, gdzie cała struktura podlega pod pana Ministra Sprawiedliwości, nie da się uniknąć podejrzeń o polityczne motywy działania. Jest to niemożliwe. W tym kontekście, ponieważ pan Tusk może czuć się prześladowany politycznie, może używać argumentacji politycznej.

Pokazuje to po raz kolejny, że oni wszyscy powinni odejść z polskiej polityki. Ci ludzie swoimi konfliktami wyniszczają nasz kraj. Nie chodzi o to, kto ma rację, kto komu robi krzywdę. Jako podatników – to nas nie interesuje! Nie ma w kraju spokoju, ani żadnej realnej wizji rozwoju, która łączyłaby w sobie większość oczekiwań opinii publicznej. Nie ma konsensusu nawet w kwestii spraw fundamentalnych i najważniejszych. To się powinno już skończyć. Ci politycy tj. pan Tusk, pan Kaczyński i inni z nimi związani, powinno zrozumieć, że dla dobra nas wszystkich ich czas działalności publicznej się już skończył.

Tags: , , , , , , , , ,

34 komentarze “Przyszłość europejska Polski staje dzisiaj pod znakiem zapytania”

  1. krolowa bona
    6 sierpnia 2017 at 05:48

    Z dywagacjami autora zgadzam sie,podkreslam jednako,ze gdyby nie drapanie,kaszenie i wiezganie pana Tuska oraz organizowanie KOD-u to stanowisko UE w stosunku do Polski nie bylo by tak wojownicze i radykalne,gdyz UE sama miota sie w wielu kryzysach jednoczesnie i nie miala by czasu i atlasu rozkladac Polski,ktora UE bardzo,ale to bardzo potrzebuje a to z uwagi na cywilizowana ale dumpingowa sile robocza i to zaraz za miedza ,bez transporow i magazynow np.piecze sie bulki i chleby w Polsce i zaraz wiezie sie np.do Niemiec,czego z Chin nie da sie tak szybko przeprowadzic i produkty w samoltach i kontenerach sue psuja itd.,do tego Polska to taki przedsionek i radar dla dawnych “demoludow”,gdzie sie rozmaite reakcje na polityke analizuje i psychologicznie ocenia,troche Polska “robi”za krolika doswiadczalnego,odpadla by Polska z UE to glownie niemieckie i francuskie firmy i ichni w Polsce zaangazowany kapital przepadl by ze strata…z uwagi na rausz konsupcyjny Polakow towary z Niemiec,Francji,Hiszpani “ida”w oka mgnueniu,nikt nie moze sobie pozwolic na utrate takich interesow,zwlaszcza,ze “transformacja oswiatowa i inne zrobily z Polakow fantastycznych konsumentow i uzytkownikow bankow,kochajacych kredyty…tak to wszystko pasuje i nikt bez ujadania hien pana Tuska nie bedzie nic ruszal….hipotetycznie: Polska wystapi z UE….oh…oh..oh..a kto bedzie chronil UE przed Rosja a moze wtedy gospodarczo i politycznie Polska zwiaze sie z Rosja i BialoRusia i mize tylko z gospodarczych koniecznosci….nie ladnie,widac chamskie pochodzenie,brak kultury i oglady dyplomatycznej w zachowaniu Tuska,tym zagraniem spadly jego akcje takze w oczach jego poplecznikow,ktorzy obserwuja sytuacje emocjonalnie konfliktiwe i jak je dany delikwent rozegra…nie przypuszczam,ze po takiej funkcji Tusk sam a juz wogole jego promotorzy mysla o jego powrocie na polska scene polityczna,co rozumiane jest po takim miedzynarodowej ekspozycji jako degradacja a zwlaszcza z uwagi na “wiedze inseider”dotyczacy wielu panstw i politycznych sil jako niebezpieczenstwo wykorzystania tej wiedzy ponownie na polskim urzedzie panstwowym przeciw innym panstwom czy miedzybarodowy koncernom przeto bedzie wyslany do pelnienia “wyzszych funkcji” w gremiach miedzynarodowych lub super koncernie jako radca lub exekutiver PR lub cis w tym guscie….na pewno nie bedzie wychodzic kuchenymi drzwami,po prostu za duzo wie….

    • Miecław
      6 sierpnia 2017 at 09:28

      @Krolowa bona. Ujęłaś to doskonale. Imperialiści nie mogą sobie pozwolić na utratę Polski, czyli rynku zbytu i taniej siły roboczej. Nie po to kiedyś inwestowali via kościół w styropianową rewolucję a następnie pozbawili nas przemysłu, uzależniając ekonomicznie, aby narazić się na straty. Celne uwagi o przyszłości Tuska, on teraz tylko podgrzewa atmosferę, aby jego opcja polityczna wygrała, albo żeby PiS trochę im odpuścił, bo z TKM za daleko polecieli nic nie zostawiając dla dawnych styropianowych przyjaciół. Korzenie zła Polskiej sytuacji są te same, nic się nie zmienia. Być może Kaczyński z PiS-em chce wynegocjować jak najwięcej dla Polski i bardzo dobrze, że stawia się tej dyktaturze, bowiem nie można pozwolić, abyśmy stali się landem niemieckim.

      Na poważnie należy brać pod uwagę scenariusz wyjścia z Unii. Trzymanie z przestępcami, którzy rozwalają inne kraje, a ich celem jest ustawiczna ekspansja, nie wróży nic dobrego na przyszłość. Kto mieczem wojuje od miecza też może zginąć. I Polska też może zginąć właśnie przez udział w tej zbrodniczej polityce. Polska i jej kultura jest zagrożona już nie tylko w samej UE i przez jej kulturowo-gospodarczą dyktaturę, ale również przez wrogów UE, których ta sobie narobiła w imię partykularnych interesów Francji, Niemiec i W. Brytanii.

      Ponadto dwa uzupełniające retoryczne pytania Krakauera są jak najbardziej zasadne, co do europejskości samej Europy i jej dyktatury pod nazwą UE. Wkrótce to może być przyszły kalifat, więc nie mamy tam czego szukać i czas najwyższy brać pod uwagę najgorsze scenariusze. Może to być też jedyna szansa na odzyskanie suwerenności. Prezes da radę, w końcu kiedyś marzył o uratowaniu narodu. Problem w tym, że jest ryzyko stania się religijną dyktaturą, co wielu ludzi może przerażać, ale znając Polaków i ich płytkość religijną oraz historyczna tolerancję, to na własnym podwórku powinniśmy sobie z tą “dyktaturą” poradzić. Prawda @krzyk58 ?, może ochronisz ewentualnie tych normalnych ateistów swoim baldachimem:-)

  2. Zbigniew
    6 sierpnia 2017 at 06:27

    Panie Autorze. Mam dla Pana niespodziankę. W sensie formalnym NIE MA żadnej Unii Europejskiej. Wkrótce i ta “bomba wybuchnie”. Nie można było się spodziewać lepszego prezentu choc z drugie strony patrząc na “założycieli” i “trwających” oraz ich wyraźnie niedostatki można było śmiało marzyć o takim błędzie.
    Do tekstu Autorze moja uwaga dotycząca fragmentu o “Unii Europejskiej” czy “Unii Polskiej”. Szyld jest drugorzędny. Proszę uzupełnić braki w edukacji i się zaznajomić z definicją jednego słowa:

    U N I A

    Bo wtedy może pan zrozumie że dopuścił się Pan MANIPULACJI.

    A jak ktoś pragnie mówić o tym czymś “unia” (abstrahując od błędów założycielskich) to może również powinie zaznajomić się z opisem desygnatu. Obecnemu tworowi bliżej jest do desygnatów kryjących się pod innymi słowami:
    OKUPANT
    DYKTATURA
    TYRANIA

    Czy nazywając Autora wiewiórką automatycznie się on nią stanie? Czy obecne fałszowanie znaczenia słów nie przypomina wam innych określeń: “Walka o pokój”, “ustanawianie demokracji”, “prawne zabezpieczenie wolności”

    Przyjmę na razie że każdy wie że IM WIĘCEJ PRAW TYM MNIEJ WOLNOŚCI.

  3. O_J_Simpson
    6 sierpnia 2017 at 06:48

    W pełni się zgadzam, to poważna sprawa – nie powinien tak mówić bo daje amunicje wrogom Polski. Musi być odpowiedzialny.

  4. Lewiatan
    6 sierpnia 2017 at 07:08

    Niestety ma pan rację, oni mają w d. Polskę patrzą na nią przez swój własny interes a nie na swój interes z putnktu widzenia naszej racji stanu. Wszyscy powinni odejść.

  5. jem jogurt z dżemem
    6 sierpnia 2017 at 08:39

    Ryży zdrajca!

  6. 6 sierpnia 2017 at 09:06

    Krakauerze,proszę się nie martwić następnym krokiem będzie akces do USA jako Stan. W najgorszym wypadku jako Terytorium Zamorskie USA,odpadnie problem wiz! Dobrze że mamy Prezesa który myśli daleko na przód! Z Bogiem!

  7. Wojciech
    6 sierpnia 2017 at 09:32

    Unia w tym kształcie, niedemokratyczna, neoliberalna i zależna od USA i CIA jest nie do utrzymania. Unia nie ma idei ani liderów. Stąd wybiera tak bezbarwne i bezideowe postaci jak Tusk i jemu podobni. Pierwszym warunkiem jest oderwanie się od satelickiej zależności od USA i NATO. Musi stworzyć federację równych sobie krajów, ze wspólną walutą, prawem i wspólna obroną. Unia nie może istnieć także bez normalnych stosunków gospodarczych z Rosją. Lub tworząc wspólnotę od Lizbony do Władywostoku. Jest to warunek podstawowy. Unia musi mieć swojego Putina.

    • krzyk58
      6 sierpnia 2017 at 14:17

      “Unia nie może istnieć także bez normalnych stosunków gospodarczych z Rosją.(TO NIE JEST PROBLEM ROSJI) Lub tworząc wspólnotę od Lizbony do Władywostoku.’ Co za BZDURY?! Przeca wczoraj (?) cytowałem
      odpowiedni “ustęp” co sądzą Rosjanie o “wzajemnych”
      relacjach z europejskim kołchozem.Przypominam ponownie:
      “Если кто-то считает себя избранной нацией, если кто-то хочет подмять под себя весь мир, договориться с ним невозможно. Говорить можно, договориться нельзя. Из этого вытекает, что любая попытка соблюдения и отстаивания своих интересов будет у него вызывать желание на вас давить. Вот в этом и суть отношений России и Запада.

      Он не считает нас за равных. Считать нас таковыми не будет НИКОГДА. Это просто надо понять. Мы другая цивилизация.

      А ещё их очень раздражает тот факт, что мы … тоже белые..

      • Miecław
        6 sierpnia 2017 at 16:41

        @krzyk58. Masz rację, ale faktem jest, że potrafią to zrozumieć tylko ludzie honoru, dla których naród i ojczyzna jeszcze coś znaczą, ale nie pozbawione inteligencji społecznej i wyzute już ze swej narodowości kosmopolityczne elity zachodu mające w swej dyspozycji konsumpcyjny bezmyślny lud.

      • krzyk58
        6 sierpnia 2017 at 19:20

        @Miecław. Mądrego to i przyjemnie posłuchać,rzekł był…onegdaj… 🙂 i z mojej strony nie ma ni cienia ironii czy sarkazmu. DOKŁADNIE.
        Krótkim sformułowaniem wstrzeliłeś się w sedno problemu.

  8. Wojciech
    6 sierpnia 2017 at 09:47

    Konkluzji Autor pisze: “Pokazuje to po raz kolejny, że oni wszyscy powinni odejść z polskiej polityki. Ci ludzie swoimi konfliktami wyniszczają nasz kraj.” Kto to są ci oni wszyscy co powinni odejść? To całe pokolenie złogów solidarnościowych, których cechami głównymi są niekompetencja, kłamstwo, fałsz historyczny, narzędzia szantażu IPN, odwet, zemsta, brak wizji rozwojowej, wyprzedanie fundamentów istnienia państwa i jego podporządkowanie interesom obcego agresywnego mocarstwa i jego tajnym służbom, kościołowi i oligarchom. Skazanie narodu na wybór mniejszego zła i aparatczyków partyjnych i na wojnę z najbliższym sąsiadem. twórcą naszej państwowości i granic.

    • Miecław
      6 sierpnia 2017 at 16:46

      @Wojciech. Święta prawda, czas wprowadzić do słownika prawdziwych Polaków pojęcie pokolenia “złogów solidarnościowych” i piętnować ostracyzmem społecznym, zanim jeszcze zdążą całkowicie pogrążyć Polskę. Czas, by młode pokolenia zrozumiały dzięki komu zawdzięczają brak perspektyw i niewolnictwo feudalne w III RP z błogosławieństwem kk.

  9. petrus
    6 sierpnia 2017 at 09:50

    Oni wszyscy powinni odejść. Niech rządzi ktoś nowy.

  10. krzyk58
    6 sierpnia 2017 at 11:27

    “Podczas gdy prawie w każdym kraju głośno mówi się o wyjściu z Unii Europejskiej, w polskim parlamencie nie ma jednoznacznie antyunijnej partii. Dzięki temu polskie społeczeństwo jest bardzo prounijne. Kiedy w innych krajach wielu polityków myśli jakby przy najmniejszych stratach wyjść ze wspólnoty europejskiej, politycy PIS oraz innych partii mówią o ratowaniu wspólnoty. Niestety, to nasza narodowa przypadłość, że wszelkie zmiany dokonują się u nas za późno lub tkwimy w błędach, które doprowadzają Polskę do klęsk.(…)

    Prawo i Sprawiedliwość jest partią prounijną, a tylko w swojej retoryce na użytek wewnętrzny używa haseł antyunijnych. W całej Europie wiele przodujących partii myśli jak wyjść z UE, podczas gdy w Polsce partia rządząca chcę upiększać trupa jakim jest Unia Europejska. Dlatego można się spodziewać, że jeśli elity rządzące w Polsce się nie zmienią, Polska wyjdzie z UE na samym końcu, o ile nie ostatnia. ” https://konserwatyzm.pl/wackowski-polexit-nastapi-na-samym-koncu/

  11. krzyk58
    6 sierpnia 2017 at 11:43

    Totalitarny program integracji europejskiej

    https://www.youtube.com/watch?v=NxrVzXhndyg&t=349s

    • krzyk58
      6 sierpnia 2017 at 13:45

      Drodzy Państwo,czy podzielacie mój entuzjazm w kwestii WYKŁADU
      p.Krzysztofa Karonia ? 🙂 – “Taż to” – GENIUSZ. TYTAN pracy intelektualnej.W sposób jasny,
      klarowny wykłada ukrywane celowo przed Nami FAKTY co do
      istoty,kierunku ewolucji europejskiego kołchozu i okoliczności
      mających wpływ na sterowanie świadomością europejskiego
      motłochu. Przyznam (nieskromnie) że omawiane kwestie nigdy
      nie były dla mnie terra incognita – więc GENIALNY wykład nie był w moim przypadku “bajką o żelaznym wilku”…lecz słucham zawsze
      MISTRZA z niesłabnącym podziwem i entuzjazmem. Zaiste, wielki człowiek. Oby tacy ludzie na kamieniu rodzili się – świat byłby
      znośniejszy do codziennej egzystencji…. 🙂 zdiagnozować źródła,
      przyczyny Naszych niemożności to dobry krok ku lepszej, jaśniejszej przyszłości… 😓

  12. Inicjator
    6 sierpnia 2017 at 11:46

    Kapitalna fraza: “to my jesteśmy w Unii Europejskiej, a nie kraje europejskie w Unii Polskiej”.

    Reszta powinna być milczeniem.

    Tylko tych koni brak, także tego białego – na którym pan Tusk miałby wrócić jak gen. Anders. …

    Wniosek: myślenie magiczne w Naszym Nadwiślańskim Macondo trwa …

    Amen.

  13. c+
    6 sierpnia 2017 at 12:27

    Nawet Rokita skrytykował Tuska

  14. turn on
    6 sierpnia 2017 at 12:31

    Tusk to zło a Kwak to samo zło.

  15. bby
    6 sierpnia 2017 at 12:35

    Ludzie i Tusk i Kaczyński już mają emerytury. To wy bedziecie na nich robić.

  16. krzyk58
    6 sierpnia 2017 at 14:41

    Skąd się bierze lewactwo Dr Mira Modelska Creech i Maciej Poręba
    https://www.youtube.com/watch?v=dialO208n9I

    Nie ma demokracji bo koryto od ryja odjechało dr Mira Modelska-Creech i Maciej Poręba
    https://www.youtube.com/watch?v=mJUqyLg_990&t=71s

  17. Mikolaj
    6 sierpnia 2017 at 15:16

    “Przyszłość europejska Polski staje dzisiaj pod znakiem zapytania”.

    Tusk powiedział bo wiedział. Gdyby wiedział więcej to by więcej powiedział. Zakładanie, że jądro wiedzy o Unii znajduje się w Brukseli i że to urzednicy brukselscy tworzą nowe zręby Unii i decydują o jej przyszłości jest wielce naiwne. To tak jakby zakładać, że kostruktorzy nowego modelu samochodu mają etaty i fotele w fabryce samochodów.

    Np. polska scena polityczna od strony PiS jest bardziej przejrzysta. Nikt, kto śledzi polską polityke nie zkłada, że Polską rzadzi Rząd, a Rządem rządzi premier Beata Szydło. Tak jak nikt już nie wierzy, ze Stanami rządzi prezydent Donald Trump.

    Czyli kto rzadzi i decyduje o Unii i o jej przyszłości? Głównie elity finansowe Niemiec, Francji i Włoch (wszystkie są powiązane z elitami w Stanach i Wielkej Brytani). I to te elity ustalą czy Unia nadal będzie istniała, a jeżeli tak, to jaki w niej będzie udział Polski.

    Przewaga Tuska i jego “kolegów” z Brukseli nad nami jest taka, że oni się dowiedzą o nowych ustaleniach wczesniej od nas.

  18. wieczorynka
    6 sierpnia 2017 at 19:03

    Czy Unia jest najlepszym rozwiązaniem ? mam wątpliwości . Wystarczy poczytać o Unii Królestwa Polskiego i Księstwa Litewskiego oraz jej skutkach. Litwini do tej pory mówiąc najdelikatniej nie przepadają za Polską i Polakami.

    • Mikolaj
      6 sierpnia 2017 at 23:21

      @wieczorynka Słowa “unia” wtedy i dzisiaj mają inne znaczenie. Z punktu widzenia Polski, dzisiejszą Unię widzię w następujący sposób: grupa dobrze rozwiniętych państw zachodnich zgodziła się na scisłą współpracę z państwami słabiej rozwiniętymi gospodarczo. Wszyscy na tej współpracy skorzystali – jedni mniej drudzy więcej, ale wszyscy coś z tego mieli i mają. Nie jest prawdą, że Polska traciła zamiast korzystać. Gdyby nie blokada rynku wschodniego i mniejsze wydatki na zbrojenia korzyści byłby pewnie większe.
      Zawirowania w globalnej ekonomi wymuszą zmainy w działaniu Unii. Ale dobrowolne rezygnowanie z tej współpracy-wymiany-zleżności z państwami bogatymi przez państwo o nie najlepszej kondycji ekonomicznej w porównaniu z państwami Zachodnimi, kiedy globalna ekonomia i polityka są na zakręcie, jest ogromnym błędem.
      Twierdzenie, że Polska w pojedynkę da sobie lepiej radę nie wydaje się prawdziwe jeżeli wezmie się pod uwagę okres między zmianą systemu a momentem przystapienia do Unii (ok. 20% bezrobocia).

      • krolowa bona
        7 sierpnia 2017 at 08:11

        @Mikolaj…tez tak to z grubsza widze,jest wielce niekorzystne narzucenie sankcji przez UE na Rosje i takze na Bialorus,gdyz to z oczywystych wzgledow gospodarczo bardzo mocno uderzylo w Polske,takze w inne panstwa UE i za te wariactwa nie ma rekompesat,swinstwo ,zeby ludziom zabrac byt i sens dzialan gospodarczych,jednak bez UE np.nie wiem jakby Poska mogla wypracowac umowy wolnego handlu z takim molochem jak Chiny,ktore niestety slabszych od siebie np.Laos kolonizuja na bardzo ale to bardzo zlych warunkach min.poprzrz wyzucie z ziemi i przymusowe deportacje do..nikad przy budowie zapor i elektrowni wodnych,ktore zatopia kompletnie x wsi a wytwarzany prad nawet nie bedzie oferowany Laosowi tylko calkowicie transportowany bedzie / jest do Chin i do Tajlandi….takze opracowanie swiatowych norm przemyslowych i handlowych dla paru lub parunastu mld towarow przy umowach GAT handlu globalnego bylby.przez jakiekolwiek pojedyncze panstwo i co dopiero Polske bardzo trudne do przeprowadzenia teoretycznego i do sankcjonowania ich lamania….itd.,itd. tylko przykladowo rzucilam pare hasel z ich ogroma ….zaraza jest neoliberalizm,czyli forma prowadzenia dzialalnosci gospodarczej i podzialu gromadzonego w ten sposob bogactwa,ta “wscieklizna”dotyczy wszystkich panstw i ludzie skowycza juz i z bolu i ze zlosci,ze ich tak poniewieraja mimo,ze wypracowuja wlasnorecznie to bogactwo dla innych…czy UE uda sie odwrocic te neoliberalna ideologie i wogole wykreowac nowy sprawiedliwy lub przynajmniej sprawiedliwszy system gospodarczych poczynan w obliczu takich ostrych sprzecznosci i narastajacej nedzy oraz ,jak widzimy w ostatnie dni w obliczu stanu natury i stanu planety Ziemi,ktora zglasza niejako swoje unicestwienie,przy 45-60°C wiele ludzi i organizmow roslinych i zwierzecych wyeliminuje sie sama a np.Holandia lezaca calkowicie ponizej poziomu morza zniknie jak jej podobne obszary pod woda otaczajacych.ja.morz…i to by bylo na tyle…

      • wieczorynka
        7 sierpnia 2017 at 15:39

        @ Mikołaj, wywód Twój jest ciekawy, jednak mnie nie przekonał (nie hołduję zasadzie.. nie bo nie, jestem za współpracą).
        Nigdy nie pisałam, że Polska w pojedynkę da sobie radę, jednak uważam, że współpraca Polski powinna przebiegać równolegle również ze Wschodem. Natomiast przyjęcie stanowiska, że wszyscy będą rozwijali się równolegle będąc w unii jest (przepraszam za określenie) infantylne. Ostatnio wróciłam do “papierowych” i czytam jak odbywało się wprowadzanie “demokracji” w Afryce, Ameryce Środkowej i Południowej oraz Indonezji, zawsze krocie zyskiwały państwa wprowadzające “demokrację” czytaj Anglosasi.
        Tak zwany równoległy rozwój Polski po przystąpieniu do Unii, polegał głównie na tym, że polska pozbyła się przemysłu, który należało rozwijać i unowocześniać oraz stała się eksporterem taniej siły roboczej – chyba to nie jest powód do chwały. Pozdrawiam.

  19. krzyk58
    6 sierpnia 2017 at 21:52

    Kalendarium Powstania. Pamięci pomordowanym w Rzezi Woli II org. Jabłonowski i Narodowa Wolna Polska
    https://www.youtube.com/watch?v=erRZ8vNuKN0&t=453s

  20. er343
    6 sierpnia 2017 at 22:48

    Obiektywnie napisane ale nie ma szans przbić siędo mediów bo piszecie jak jest

  21. jerzyjj
    7 sierpnia 2017 at 14:57

    ————————————————
    http://prawy.pl/47627-deutschland-deutschland-uber-alles/
    ————————————————————————-

  22. Mikolaj
    7 sierpnia 2017 at 18:26

    @ Wieczorynka Rezygnacja rządu polskiego z pomysłu “25 gr od litra paliwa” bedzie pociagała za soba znaczące zmiany w “polityce” wewnetrznej i zewnętrznej polskiego rzadu:
    1) Ograniczanie wydatków na zbrojenia.
    2) Próba odzyskania rynku wschodniego (mam na mysli rynek rosyjski).
    Tez wydaje mi sie, że w niedalekiej przyszłości Polska będzie zmuszona zmienić pro-amerykańskie nastawienie na pro-europejskie oraz pro-rosyjskie. Napisałem “zmuszona” bo będzie to wymuszone realiami geopolitycznymi.

    • Mikolaj
      7 sierpnia 2017 at 21:41

      C.d. @Wieczorynka. Nie ma dowodów na to, że to Unia dobiła nasz przemysł.
      Podam dwa przykłady:
      – Stocznia Gdańska budowała statki z których 95% szło na rynek rosyjski. Bo zamówienia składali tylko Rosjanie. Kiedy polskie rzady postanowiły odciąć się od rynku rosjskiego skazały stocznię na zamknięcie. Nikt inny nie był zaintresowany polskimi statkami.
      – Ogromny przemysł wojskowy produkował na licencji rosyjskiej i sprzedawał na rynkach, które były nastawione na rosyjski sprzet woskowy.

      Podobnie było z wieloma innymi naszymi zakładami. Dodam jeszcze, że prawie wszystkie fabryki używały rosyskiego oprzyrządowania.

      Podsumowując: Nie ma dowodów na to, że Unia zakazywała użwania w polskich fabrykach rosyjskiego oprzyrzadowania, produkcji towarów na rosyjskich licencjach czy przyjmowania zamówień na towary z Rosji.

  23. BOGO22
    29 sierpnia 2017 at 17:22

    Przyszłość Polski europejskiej nie staje dzisiaj pod znakiem zapytania. Polska to Europa, co nie znaczy EU.
    Przyszlosc niemiecko- francuzkiej Polski staje dzisiaj pod znakiem zapytania, co znaczy GOT…!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Cytaty

Scroll Up