Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator polityczny on Google+RSS Feed

25 lipca 2017

Większości mediów nie zależy na prawdzie tylko na rozrywce i propagandzie


 Większości mediów nie zależy na prawdzie, tylko na rozrywce i propagandzie. Wystarczy popatrzeć jak wygląda ramówka wiodących kanałów telewizyjnych z telewizją publiczną włącznie. Mamy seriale o niczym, produkcje licencyjne, teleturnieje, masę reklam, programy informacyjne, rozrywkę w czystej postaci. Treści prawie nie ma. Kanał publicznej telewizji poświęcony kulturze niestety nie spełnia oczekiwań. Mamy telewizję historyczną. Mamy kanały sportowe. Nie inaczej jest w prasie. Większość rynku, to prasa zagraniczna służąca w Polsce do manipulowania opinią publiczną. Radio ma się chyba najlepiej, jednak po dobrej zmianie w publicznych radiostacjach, mamy do czynienia z upadkiem radiofonii w Polsce. Stacje prywatne, w tym również potężne niemieckie, to głównie rozrywka. Do tego są jeszcze media, które możemy nazwać wypełnieniem nisz religijnych. Internet również jest poddany komercjalizacji, jak się nie ma pieniędzy, to się nie działa. Brutalne, ale prawdziwe i realne. Bez pieniędzy, nie da się prowadzić mediów.

Nie będzie przesadą, jeżeli stwierdzimy, że w naszych mediach dominuje łatwo strawna papka, komercja i przekaz moderowany.

Korelacja pomiędzy brakiem krytyki władz lokalnych w lokalnych mediach z częstotliwością wyświetlania reklam przez samorządy jest czymś jawnym. Podobnie było z administracją rządową, było widać przesunięcie zakupu reklam z gazet głównego nurtu na gazety prawicowe.

O mediach publicznych poddanych dobrej zmianie nie ma nawet już co rozprawiać. Po prostu nie da się ich oglądać, głównie telewizja jest w upadku. Nieco lepiej mają się oddziały regionalne, jednak widać dominację przekazu propagandowego.

Agencje prasowe i informacyjne są od zawsze punktem zainteresowania – łatwo możecie się Państwo domyśleć kogo. Nie chodzi o kucharzy, ani o producentów perfum. Dominowanie nad węzłowymi punktami agregowania i przepływu informacji, to podstawa do władzy nad opinią publiczną. W części z tych podmiotów są prawdziwe sita dla prawdy. Jednak lepiej tego nie zgłębiać.

Przyzwyczajenie ludzi do papki otworzyło drzwi dla propagandy, w tym także i tej w mediach społecznościowych. Umiejętność panowania nad nimi i wykorzystywania ich potencjału, to dzisiaj źródło potęgi i siły. Również zalewa je papka i szlam, chociaż czasami można trafić na coś ciekawego.

Dzisiaj odbiorcy już chyba nie oczekują innych wiadomości, niż tylko tych, które potrafią zrozumieć. Przekazywanie wiedzy, np. w postaci prostych skojarzeń, jak również nieco bardziej skomplikowanych konstrukcji pobudzania myślenia – nie sprawdza się. Widz, czytelnik, słuchacz – ma mieć podane na tacy i to w taki sposób, żeby nie musiał się wysilać. Ludzie nie mają czasu na szukanie informacji, ani na ich analizowanie. Czarne jest czarne, czarne jest białe – wszystko jedno, jeżeli tylko jest odpowiednia muzyczka, atrakcyjna szafa graficzna, atrakcyjna prezenterka. Można wmówić wszystko, wszystkim.

Niewiele już da się z tym wszystkim zrobić, ponieważ nie ma do kogo się odwołać. Media musza być masowe, inaczej nie mają sensu. To znaczy, nie mają szans na przetrwanie bez pieniędzy. Pieniądze to głównie reklamodawcy. Bez reklam, nie ma szans na istnienie i na masową skalę działalności. Abonament finansujący media publiczne, to podatek pogłówny. Nie powinno go być, to jest niesprawiedliwe – psuje konkurencję. Pastwo nie musi dostarczać nam sygnału telewizyjnego!

Prawda dzisiaj już nie jest priorytetem, nie jest już najważniejsza. Nie robi się nawet zbyt wielu analiz medioznawczych, które można byłoby upublicznić. Przede wszystkim nie robią ich czynniki powołane do nadzory nad mediami. W konsekwencji ogólny kryzys wartości staje się normą. Nie więcej niż kilka procent treści w naszych mediach, to treści merytoryczne i wartościowe. Reszta to reklamy, spam i papka. Nie zapominajmy także i o powtórkach, powtarzane treści to przekleństwo współczesnych mediów.

Nie widać możliwości na zmianę obecnego stanu rzeczy. Nie ma do tego żadnych przesłanek. W zasadzie może być tylko gorzej, będzie więcej papki.

Tags: , , , , , , , , ,

13 komentarzy “Większości mediów nie zależy na prawdzie tylko na rozrywce i propagandzie”

  1. Emeryt z Toporu
    13 marca 2017 at 05:57

    Nie oglądam telewizji od lat

  2. Inicjator
    13 marca 2017 at 06:05

    To są konsekwencje życia w czasach postprawdy.

  3. wlodek
    13 marca 2017 at 06:41

    Proszę nie używać sformułowania “telewizja publiczna”,obrażamy “dom publiczny”.To telewizja jednej opcji politycznej na czele której w roli burdel mamy stoi Prezes.

    • krolowa bona
      13 marca 2017 at 16:39

      @wlodek. .. “telewizja publiczna” ÷ “dom publiczny”…swietne, @wlodek “ujal”…

  4. Roman
    13 marca 2017 at 08:43

    Wszystko prawda, ale …
    Z jednej strony autor narzeka że nie ma prawdy bo bez reklam nie da się prowadzić mediów a z drugiej krytykuje alternatywny sposób finansowania czyli abonament zamiast reklam. Proszę się zdecydować.

    PS. Rozumiem że za PO/PSL telewizja publiczna to był wzór cnót wszelakich?

  5. Wojciech
    13 marca 2017 at 10:08

    Ponad 95 procent mediów światowych to tzw media korporacyjne będące w rękach banków, korporacji lub miliarderów i na ich korzyść pracują. Głównym ich celem jest pranie mózgów i przerabianie obywatela na konsumenta. W Polsce mają 100 procentowy sukces wzmocniony jeszcze przez ojca Rydzyka

    • krolowa bona
      13 marca 2017 at 17:02

      @Wojciech. ..”ujal”..celem mediow jest “pranie mozgow” i “przerabianie obywatela na konsumenta”……..w tym celu stisuje sie wszystkie zdobycze nauki techniki.min.”wstawia”zdjecia towarow np. brazowej lemoniady”, “smartphon’a”idt. w idacy ptogram czy film i ogladajacy jak “pies pawlowa”leci, leci jak “bialy bizon” przez prerie nawet w nocy na stacje benzynowa by za pieniadze, ktorych nie ma kupic sobie to i owo “na jazzowo” i puszke brazowej lemoniady, ktora ma tam takie to a takie skladniki, ze uzaleznia… …tak tresowane zwierzeta zachowuja sie jak kazano….oto sa blaski i cienie zycia kurtyzany.. .
      T

  6. 50-parolatek
    13 marca 2017 at 11:00

    W pierwszym rzędzie gratuluję nowej szaty. Co prawda, przyzwyczaiłem się do starej, nowa wygląda jednak bardziej… “gazetowo”.
    A wracając do tematu, niestety, tak jest w całym multimedialnym świecie – “kto panuje nad mediami, panuje nad Społeczeństwem”…
    W temacie polecam poniższe linki. Niestety, tylko w niemieckim i angielskim.
    http://www.voltairenet.org/article195559.html
    http://www.voltairenet.org/article195554.html
    Może w przyszłości pojawią się w j. polskim.
    A co do zmiany i powrotu do “starego”, to nie wiem, czy jest to w ogóle możliwe.
    Poziom oczekiwań nowych, młodych pokoleń drastycznie się zmienił, ich ogólny poziom wiedzy i wykształcenia zawęził się do wybranych kierunków i dziedzin, tak, że praktycznie ich życiowe oczekiwania sprowadzają się tylko do konsumpcji. Nie licząc wąskiego odsetka światłych, młodych ludzi, moim zdaniem (mówię to na podstawie moich wieloletnich życiowych obserwacji) oczekiwania pozostałej części sprowadzają się nie do twórczego przyszłego życia, nie do poznania prawdy, nie do “walki” o lepsze jutro dla siebie i swojej przyszłej rodziny, tylko na swojej WŁASNEJ WYGODZIE.
    A ta “wygoda” to spokój (od jakiejkolwiek pracy lub fizycznego, czy umysłowego wysiłku), momentalny społeczny “awans” (tak pod finansowym, jak i społecznym kątem) i konsumpcja, konsumpcja, konsumpcja…
    Takie są cele i “dążenia” większości, więc stosownie do nich podświadomie wybierają źródła, informacje i środki masowego przekazu, przekazujące treści dostosowane do ich wyobrażeń i oczekiwań.
    Dopiero jakieś drastyczne zakłócenie tego “błogiego” transu, jakiś ogólny kryzys, “otrzeźwi” tych ludzi. Sytuacja w której, by przetrwać, zmuszeni będą do przeprowadzenia głębokich analiz i wprowadzenia wielkich zmian w swoim życiu prawdopodobnie pobudzi ich do “szukania” przyczyn i rzeczywistych prawd, które wpłynęły na ich obecną sytuację.
    Dopiero w tym momencie zauważą, że papka medialna, którą dotychczas byli karmieni, to nic innego, jak manipulowanie ich losem.
    Ile to razy w dziejach Ludzkości dochodziło do takich załamań. Szczególnie w społeczeństwach, które wypracowały i zbudowały sobie względny “dobrobyt” (zawsze w odniesieniu do sytuacji poprzedzających pokoleń). Sami jesteśmy ofiarami takiego procesu. Nasi dziadowie i ojcowie w latach 50-60-70-ych ub.w. zbudowali nam najlepsze podwaliny, chyba w dziejach całej ludzkości, dla przyszłej egzystencji całego Narodu, a my, nastawieni już “konsumpcyjnie”, nie dość, że nie potrafiliśmy tego docenić i kontynuować dzieła dla dobra naszych dzieci i Narodu, zniszczyliśmy wysiłek poprzedzających pokoleń.
    Ba, żeby tylko zniszczyć, ale za kilka kolorowych opakowań, szklanych koralików, do egzystencji, nikomu niepotrzebnych gadżetów i wytworów współczesnej techniki i oczywiście, wiele, wiele niespełnionych OBIECANEK, dobrowolnie oddaliśmy całość, WŁąCZNIE Z NAMI (zadłużenie!) w obce ręce.
    Jedyne pocieszenie w tym wszystkim to to, że to nie tylko my padliśmy ofiarą naiwności i “dobrobytu”. W takiej samej sytuacji są wszystkie społeczeństwa tzw. “Zachodu”. Proces będzie tak długo postępować, dopóki nie nastąpi “przebudzenie”.
    Tylko czy to nie będzie ostatnie przebudzenie przed… ZGONEM LUDZKOśCI?
    Coś mi się zdaje, iż Natura ma już dość tego destruktywnego gatunku, jakim jest człowiek…

    • Rysa
      13 marca 2017 at 17:07

      Sz.Panie @50-parolatek, wspaniały komentarz, pod którym podpisuję się w całości. Niestety, na podstawie osobistego doświadczenia życiowego, mogę stwierdzić, że konkluzja przedostatniego zdania jest prawdopodobna w ponad 90%. Można powiedzieć, parafrazując H.Sienkiewicza, “quo vadis humanitas?”

  7. krzyk58
    13 marca 2017 at 16:20

    Dodałbym lewacko – liberalnej propagandzie… Jeszcze w kwestii 500+…….”Powstaje pytanie – dlaczego lewicowy establishment i salonowe media tak bardzo straszyły programem 500+? Czy obawiały się one pozytywnych zmian w demografii i likwidacji ubóstwa wśród dzieci? http://niewygodne.info.pl/artykul7/03647-Pieniadze-z-500-plus-nie-poszly-na-alkohol.htm……….. Albo urwiemy łeb lewicowej hydrze,
    tu i teraz…..albo…alternatywą jest niestety zachodniokomunistyczna UE.
    Czy normalniej jest np. w Rosji? NIE!! Tak,tak Władku tam także
    niedobitki lewacko – kosmopolityczno – trockistowskie trzymają
    mass-media w swoim uścisku…”Сванидзе и Ложь” 3 марта 2017 года в эфир «совестливого» радио «Эхо Москвы» вышла очередная программа «Особое мнение».

    Гость – Николай Карлович Сванидзе. Представляют его так: журналист, историк.

    Программа, как всегда на «Эхо», была полна русофобии и пыталась разжигать ненависть и презрение к России. Словом – ничего нового, все, как всегда.

    Но одно из высказываний господина Сванидзе привлекло мое внимание. Сейчас поймете почему. В нем – просто концентрат либеральной лжи о СССР, о Сталине. В нем новая стратегическая линия всех либеральных фальсификаторов истории, что по ту, что по эту сторону государственной границы России.

    Это настолько «перебор» даже для «Эхо Москвы», даже для Сванидзе (которому ещё в 2011 присудили премию имени Геббельса), что не отреагировать было просто невозможно.

    Что же сказал Сванидзе? А вот что…… https://nstarikov.ru/blog/76264

    • wlodek
      13 marca 2017 at 17:56

      krzyku,wzywany do tablicy odpowiadam W TVPis,oprócz prawicowo- klerykalnego gawna ani krzty trockiego.Co ty oglądasz?

  8. 13 marca 2017 at 16:23

    Telewizja , to tylko tuba propagandowa.Im głośniej w nia dmą, tym więcej ludzi, zatyka uszy.

  9. 14 marca 2017 at 18:55

    A po co mówić cokolwiek, wszystko juz zostało zdefiniowane, zaprogramwane! Brawa dla inżynierów świadomości ludzkiej!
    Dobrze to zrobiliście – Ludziom już się wydaje, że to ich oryginalne przemyślenia. Dobry sposób na sterowanie zachowaniami społecznymi. Brawo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Soft Power

Scroll Up