Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator polityczny on Google+RSS Feed

26 kwietnia 2017

Komitet Obrony Demokracji stworzy własne media?


 Komitet Obrony Demokracji ma mieć własne media. To doskonały pomysł, chodzi najpierw o radio i telewizję internetowe, gdzie będzie możliwe przekazywanie wiarygodnych, niemoderowanych przekazów bezpośrednio od Komitetu.

To doskonała strategia, posiadanie własnych mediów, umożliwiających zwolennikom dotarcie do obiektywnego, niemoderowanego przez czynniki trzecie przekazu to nic innego, jak stara strategia polskiej prawicy, która stworzyła sieciocentryczne środowisko blogo- i następnie mediosfery. Ponieważ jej przekaz polityczny był silnie przekłamywany przez niektóre z głównych mediów głównego nurtu, a jego proliferowanie przez wszystkie media, często pozostawiało wiele do życzenia. Fenomen blogów i tworzonych bardzo sprytnie mediów, które nawzajem powielały różne informacje o odmiennej wartości umożliwił stworzenie czegoś na kształt wtórnego obiegu informacji. Dzięki której było możliwe integrowanie środowisk prawicowych na skalę dotychczas niespotykaną. Wiele osób widziało w tym taktykę „Wielkiej Solidarności”, tylko realizowaną w świecie otwartym, niejako równolegle do oficjalnego przekazu. Jeżeli przyjrzymy się tym działaniom z możliwej perspektywy, widać że był to sukces, zwłaszcza mechanizm funkcjonowania już istniejących mediów, za który w ostateczności zapłacił kto inny, ale nie można o tym zbyt wiele rozważać, ponieważ wiadomo jakie czasy nastały.

To nie jest skomplikowane w epoce mediów społecznościowych i Internetu, który umożliwia w zasadzie darmowe rozpowszechnianie informacji. Wszystko zależy od siły społecznego odzewu i od przyzwyczajeń, które uda się stworzyć, jeżeli to zadziała w tym oczywiście społeczne finansowanie takiego przedsięwzięcia, wówczas można mówić o możliwości startu i powodzeniu przedsięwzięcia w fazie indukowania. Później jak będą ludzie, będzie audytorium, to można się zdecydować na działania reklamowe, z czym nie ma dzisiaj zwłaszcza w Internecie żadnego kłopotu. Wystarczy ściągnąć odpowiednie banery na stronę, a świadomi użytkownicy będą z tego typu reklamy korzystać. Potem pieniądze pojawiają się same, ale cały czas trzeba dbać o udział w rynku.

Całe przedsięwzięcie jednak ma jeszcze niesłychanie istotny wymiar moralny, albowiem bazuje na zwolnionych przez „dobrą zmianę” dziennikarzach z mediów publicznych, dla których taka działalność to przede wszystkim możliwość potwierdzenia swojego profesjonalizmu – uzyskanie przez te osoby dużego udziału w rynku będzie olbrzymim sukcesem medialnym i przyczyni się do zmiany naszego rynku medialnego na trwałe. Chodzi o to, że cała masa ludzi właśnie przestaje oglądać media publiczno-narodowe, ponieważ jakość oferowanego przez nie przekazu jest po prostu skandaliczna i nie ma niczego wspólnego z obiektywizmem, czy pluralizmem.

Jednakże zarazem świadczy to o ambicjach politycznych liderów KOD-u, ponieważ najwidoczniej nie ufają komercyjnym mediom głównego nurtu, które mogą przecież ulegać generalnemu trendowi lub po prostu naciskom ze strony władzy. Takie ryzyko zawsze istnieje, nie trzeba wiele, wystarczy tylko odrobinę zmienić ustawodawstwo i natychmiast wszyscy nadawcy, którzy utrzymują się na rynku z reklam – złagodnieją.

Nie od dzisiaj wiadomo, że kto ma media, ten ma władzę. To stara zasada, zyskuje wiele na aktualności w nowych realiach masowego dostępu do Internetu. Umiejętność wykorzystania potęgi mediów społecznościowych, jak i internetowych kanałów dotarcia – to sposób na sukces.

Żeby stworzyć masowe media internetowe o zasięgu całej populacji trzeba około 30-50 mln PLN. Za takie pieniądze można wykreować markę ogólnokrajową i karmić ją treściami na tyle skutecznie, że będzie w stanie utrzymać zdobyty udział w rynku a nawet go skutecznie rozwijać. Trzeba się jednak na tym znać i to czuć, stąd doświadczeni ludzie. Można tylko mieć nadzieję, że przedsięwzięcie będzie ciekawe, bo pluralizmu nigdy dość i to naprawdę dobry pomysł. Przede wszystkim dlatego, bo każdy kto będzie chciał, będzie miał dostęp do wiedzy z pierwszej ręki. Z ciekawością powitamy nowe przedsięwzięcie!

Tags: , , , ,

7 komentarzy “Komitet Obrony Demokracji stworzy własne media?”

  1. Inicjator
    23 maja 2016 at 04:37

    Reprezentujący ciepłą wodę w kranach dziennikarze – nie są wiarygodni.

    Pogorszyło im się, już nie jadają ośmiorniczek, tylko szynkę.

    Dlatego media KOD – jak sama organizacja, będą niewiarygodne.

  2. de de
    23 maja 2016 at 05:47

    Robi się z tego towarzystwo opieki nad starymi ciotkami

    • krolowa bona
      26 maja 2016 at 05:56

      @de de
      …towarzystwo opieki nad zwierzetami powiedzialabym … swinie, stare krowy, malpy, zmije i inne gady, papugi, bardzo duzo papug widze, wrony i wrobelki, kury, indory, pawie, duzo pawi widze, takze woly i osly….caly zwierzyniec…

  3. krzyk58
    23 maja 2016 at 08:29

    One będą miały własnych odbiorców rekrutujących się
    z tych co to zwiększają dystans cywilizacyjny i zasięg możliwości rozwoju
    Polski w stosunku do Niemiec z 45 do 200lat.
    Limit tylko 45 lat obowiązywał gdy oni rządzili…szat-prast i mają(będą mieli) „własne” media niektóre
    środowiska nie mogą przebić się z informacją przez niewidzialną zaporę
    pookragłostołową od 26 lat.
    Dodam że oni to „Sami swoi”. Opozycja na niby…
    mieńszewicy z układu.

  4. Mykoła
    23 maja 2016 at 10:39

    Zachodzę o głowę i myślę jak taki naród mądry, inteligentny a taki nie rozgarnięty. Myślę im dłużej ta błazenada będzie z tym KOD-em trwać to i może szybciej edukacja tego narodu będzie przebiegać. Z rozwojem tak jak w sporcie, potrzeba czasu.

  5. jerzyjj
    23 maja 2016 at 17:32

    … posiadanie mediów, umożliwiających dotarcie do obiektywnego, niemoderowanego przez czynniki trzecie przekazu…
    JAK NA RAZIE TO ,,OP” DALEKO DO TEGO,OJ DALEKO.

    BO ? web. józ.

  6. krolowa bona
    26 maja 2016 at 05:58

    TeleVariete, nieprawdaz ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Marketing

About krakauer,

Scroll Up