Go to ...
Obiektywnie? Subiektywnie? O polityce, państwie, gospodarce… w poszukiwaniu paradygmatu rozwoju. Zawsze mamy rację!

Obserwator polityczny on Google+RSS Feed

26 kwietnia 2017

Historii nie da się zmienić


 Być może to będzie dla kogoś odkrywcze, ale historii nie da się zmienić. Można ją sfałszować, zapomnieć, albo zrelatywizować – każda z tych form to i tak zawsze to samo stare, dobre kłamstwo.

Pisaliśmy już wiele razy na temat pomników, upamiętniających czyn zbrojny narodów ZSRR i Polaków, jak również polsko-radzieckiego braterstwa broni. To liczne tzw. pomniki wdzięczności, w tym wiele pomników na cmentarzach wojennych. Zdanie ludzi cywilizowanych na temat niszczenia pomników, musi uwzględniać szacunek do majestatu śmierci tych wszystkich Bohaterów, którzy oddali życie, żebyśmy mogli dzisiaj także pisać te słowa – może być tylko jedno: HAŃBA.

Policja histeryczna w naszym kraju ma pomysł na usunięcie wszystkich tzw. pomników wdzięczności Armii Czerwonej i być może stworzenie parku historycznego, w którym byłyby one składowane. Podobne rozwiązania są na Węgrzech, w Niemczech a obecnie są implementowane także i na Ukrainie.

Być może to kogoś oburzy, ale to bardzo dobrze – proszę sobie wyobrazić, że nasz kraj zmienił dominującą religię na inną i wyszło zarządzenie, żeby zburzyć wszystkie Kościoły, a Krzyże i inne pamiątki zwieść do centralnego parku kulturowego.

Z punktu widzenia rodzin tych Bohaterów, którzy polegli w Polsce – ta sprawa wygląda mniej więcej tak samo. Nie tylko „wypada” to uszanować, ale przede wszystkim trzeba się oburzyć na taki pomysł, albowiem to nie jest temat na jakiś skansen lub park zabaw, gdzie będzie można kupić bilet i zobaczyć zdewastowane pozostałości po pomnikach – będących z jednej strony dowodem na wieczną pamięć o męczeństwie poległych Bohaterów, a z drugiej DOWODEM ZWYCIĘSTWA – LICENCJĄ NA TO, ŻE ŻYJEMY, JESTEŚMY POLAKAMI, MÓWIMY PO POLSKU, W TAKIEJ POLSCE, JAKĄ ONA JEST!

Jak można nie rozumieć politycznego znaczenia wszelkich miejsc pamięci po wielkim zwycięstwie Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich nad hitlerowskim faszyzmem! Bez ofiary krwi tych dzielnych ludzi – prawie na pewno by nas nie było, a na pewno nie byłoby nas tutaj, gdzie dzisiaj jesteśmy. Czy to jest niemożliwe do wyobrażenia? Przecież w Jałcie zostaliśmy zdradzeni przez zachodnich sojuszników? Ktoś, temu zaprzeczy? Może komuś coś nie pasuje w historii, że Polskę i Polaków NAPRAWDĘ WYZWOLIŁA SPOD LUDOBÓJCZEJ OKUPACJI ARMIA CZERWONA? Przecież nawet jakbyśmy nie byli przy zdrowych zmysłach, to nie mamy interesu negować, tego oczywistego faktu! Czy policja histeryczna już zapomniała, jaki był charakter niemieckiej okupacji?

Uwaga – nikt nie mówi, że Armia Czerwona przyniosła naszym przodkom wolność w znaczeniu politycznym! Jednak ocena polityczna tamtych faktów musi uwzględniać wspomnianą Jałtę! Właśnie w jej kontekście i przez jej pryzmat, trzeba przyglądać się zagadnieniu. Ocena ówczesnych wydarzeń z dzisiejszej perspektywy nie ma żadnego sensu. Jest ahistorycznym wykrzywieniem wszelkich historycznych metod badania naukowego, dyskredytującym instytucję z istoty swojej natury powołaną do badania historii!

Sam argument osób proponujących usuwanie tych pomników zawiera w sobie logiczny błąd, przynajmniej odnoszący się do znacznej części tych pomników. Argumentacja przebiega po linii, że rzekomo nie chcemy w Polsce dowodów radzieckiej dominacji nad Polską, czy też symbolów chwały armii państwa komunistycznego itp. Z tego powodu, ponieważ one rzekomo symbolizują okupację i zniewolenie Polski przez ZSRR po II Wojnie Światowej. Tymczasem każdy z tych pomników miał jasno określoną intencję – przeważnie upamiętniająca zdarzenia wojenne! Nawet, jeżeli powstał w latach 70-tych, to był oddany w rocznicę wyzwolenia określonego miejsca lub jakieś bitwy w konkretnym miejscu. Jeżeli jest to pomnik na tzw. ziemiach odzyskanych, to argumentacja o radzieckiej dominacji nad Polską jest nietrafiona, ponieważ tam w trakcie zdarzeń jakim jest poświęcony pomnik Polski nie było. Z istoty, więc samej natury takich miejsc i zdarzeń, jakie upamiętniają, lepiej jest takich pomników nie ruszać, jeżeli już je tam sami postawiliśmy! Odpowiedź jest chyba banalna i nie trzeba jej nikomu uświadamiać. Odnośnie poników na terytorium państwa polskiego sprzed 1 września 1939 roku – tym bardziej powinny być one nam bliskie, ponieważ znaczą one miejsca przeważnie przełamań frontu, a to wówczas oznaczało tak upragnione – mimo wszystko wyzwolenie spod niemieckiej okupacji.

Wnioski nie są potrzebne, ponieważ nie może być mowy o tym, żeby niszczyć świadectwa wydarzeń historycznych ustawione legalnie przez naszych Ojców i Dziadków. To, że zmieniła się opcja polityczna, to że pojawiły się inne od pierwotnych interpretacje historyczne – nie jest uzasadnieniem do podejmowania próby wielkiego fałszerstwa historii. Przecież można koło pomnika postawić np. tablicę wyjaśniającą jego historyczne znaczenie? Czy w ten sposób nie pełniłby autentycznej roli – świadka i symbolu historii w konkretnym miejscu? Szanujmy historię, nie zmienimy jej.

Rosyjskie tłumaczenie tekstu [tutaj]

48 komentarzy “Historii nie da się zmienić”

  1. krolowa bona
    1 kwietnia 2016 at 05:45

    HANBA, krotko to mozna te perfidne poczynania tak okreslic…kto wznieca te niepokoje i nienawisc ? No i w jakim celu ? Czy owe poczynania to wynik chorej psychiki, kompletnego kompleku nizszosci w stosunku do obarczajacego min.Polakow pogarda „Zachodu”,, ktora to pogarda manifestuje sie wlasnie w czynnym niszczeniu jakichkolwiek dowodow na kontakty Polski z Rosja czy tez Zw.Radz. …to. ciagoty, by wszystko co.bylo za pomoca Rosji czy Zw.Radz. lub razem z nia czynine wyplewic z glow i doslownie „zmiesc” z pokrywy skorupy ziemskiej …ta metida Polska sie sama odcywilizuje…i sama z tym odcywilizowaniem zostanie…sama…
    Odnosnie stwierdzenia, ze wyzwolenie Polski spod okupacji hitlerowskiej nie bylo wyzwoleniem poltycznym nie zgadzam sie , to takze manieryzm by samemu i to we wlasnych oczach podniesc sie do godnosci „Zachidu” …z tym wyzwoleniem spod okupacji hitlerowskiej , zostaly postawione podwaliny na nowoczesny rozwoj i gospodarczy i polityczny, Polska byla tak zacofana, tkwila w feudalizmie, gruzlica i nedza dziesiatkowala ludzi …grasowal analfabetyzm, brak swobod i praw obywatelskich, mozliwosci ksztalcenia sie i dostepu do sluzby zdrowia …,z tym wyzwoleniem w 1944 /45 Polska zaistniala na arenie miedzynarodowej…widac to dzis, gdy wiele zdobyczy cywilizacyjnych zniknelo i ludzie pograzyli sie ponownie w nedzy, utracili prawo distepu do sluzby zdrowia, piwszechnie sa dotkneci lub bezpisrednio zagrozeni bezdomnoscia ….czy obywatele maja bielmo na oczach i tych zwiazkow przyczynowo-skutkowych nie zauwazaja …za czyja przyczyna dochodzi do takich paradoksow ?

  2. Kopiec Kreta
    1 kwietnia 2016 at 05:46

    Bardzo trzeźwo napisane. Większość Polaków nie widzi problemu z pomnikami wdzięczności Armii Czerwonej, ponieważ to Ona przyniosła nam wolność, co prawda także i zniewolenie, ale przecież alianci zachodni nas zdradzili – więc o co mamy pretensje do Rosjan?

  3. wlodek
    1 kwietnia 2016 at 07:37

    Historii nie da się wymazać,pastwiąc się nad grobami niewinnych ludzi którzy przynieśli nam Wolność od Hitlerowskiej Okupacji!!! Hańba i Wstyd, dobra zmiana w akcji!!!

  4. jerzyjj
    1 kwietnia 2016 at 11:17

    25 lat SSSSSS szkolone i opłacane przez CIA i RZĄD USA pracowały nad urzeczywistnieniem tego scenariusza(czyli tego co dzisiaj obserwujemy). Najpierw w imię „wolności”, „demokracji”, „zmiany systemu” przejęto władzę nad Wisłą i gdzie indziej, potem niszcząc własny przemysł, własną prasę i własne banki uzależniono całkowicie ludzi od rozkazów z Brukseli – czyli zza oceanu.W Polsce i innych krajach nowe reżymy de facto zabroniły jakiejkolwiek systemowej opozycji (lustracja plus kryminalizacja komunistów) oraz wspierały rusofobię na niespotykaną skalę, dzień w dzień Polak, Rumun, Litwin i inni słyszą, widzą, czytają anty ruską i anty arabską propagandę a o SSSSSSS, Niemcach, Amerykanach same superlatywy.. Czyli w Polsce mamy do czynienia z całkowicie ogłupionym pokoleniem, które nawet przejmując władzę, nie będzie zdolne do pozbawienia władzy posłusznych Ameryce SSSSS i ich duchowych epigonów. O to właśnie w roku 1989 chodziło i to się udało.

  5. krzyk58
    1 kwietnia 2016 at 11:17

    Na antyrosyjskie ekscesy – nie ma naszej zgody.
    A jeśli już burzymy,wymazujemy ze Świadomości,(dajemy przyzwolenie)
    to niewykluczone ze za lat „ikx’ w innych „okolicznościach przyrody” – to samo uczynimy
    z kościołami,krzyżami czy zdecydowanym nadmiarem
    kultu jednostki Jana PaWłOWEGO w formie pomników.
    W dodatku poniżające Naszą Godność sprowadzanie nowych Krzyżaków – okupantów, „pułków murzyńskich”…
    patrz casus Okinawy…

    http://xportal.pl/?p=6626

    http://pl.sputniknews.com/swiat/20160314/2287655/japonia-usa-okinawa-gwalt.html

    http://wolnemedia.net/polityka/okinawa-warszawa-wspolna-sprawa/

  6. krzyk58
    1 kwietnia 2016 at 13:07

    Kolejny z pojedynków „u Sołowjowa”…p.W.Nikonow
    w starciu z „demokratom”(liberalnym).

    https://www.youtube.com/watch?v=2i3mBxxZO4M

  7. Obiektywny
    1 kwietnia 2016 at 15:19

    Nie zgadzam sie. Moim zdaniem nie wypada czcić antybohaterow, po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 zniszczono wiele pomników, cerkwi prawosławnych i nie widziano w tym nic złego. To są symbole rosyjskiej dominacji i nic więcej te czasy minęły. Czcić pamięć bohaterów tamtych dni mozna caly czas na ich mogiłach i nikt nie zmienia historii bo jej się zmienić nie da.

    • krzyk58
      1 kwietnia 2016 at 16:28

      Od kiedy szatan zamieszkał w Warszawie.

      https://prawda2.info/viewtopic.php?t=19467

      http://www.cerkiew1938.pl/

      … i nie widziano w tym nic złego. 🙂 🙂
      Talibowie także młotami rozbijali i wysadzali…
      Też nic złego?
      🙂
      W Helsinkach jakoś NIKOMU nie wadzi „symbol….”
      „Obiektywny” – nieobiektywny,tendencyjny,stronniczy…

      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy...
        2 kwietnia 2016 at 14:30

        Nie chciałem urazic wyznania prawosławnego w Polsce, ale po 1918 nie było poprostu zapotrzebowania na te świątynie, szczególnie w Warszawie gdzie katolicy byli i są zdecydowaną większością. Zresztą Sobór św. Aleksandra był szpilką w oku warszawiaków porównywalną z naszym kochanym pałacem kultury. Wtedy niszczono pomiki, kiedys niszczono pomniki, i jeszcze długo będzie sie niszczyło pominiki a ilość i tak jeszcze istniejących reliktów PRL świadczy o tym że nie jest tak zle. Pałacu kultury jeszcze nikt nie zburzył, czerwonoarmistów z grobów nikt nie wyrzuca, Cytadela nadal czycha nad Warszawa itd. Pozdrawaiam

      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
        2 kwietnia 2016 at 14:56

        Nie chciałem urazic wyznania prawosławnego w Polsce, ale po 1918 nie było poprostu zapotrzebowania na te świątynie, szczególnie w Warszawie gdzie katolicy byli i są zdecydowaną większością. Zresztą Sobór św. Aleksandra był szpilką w oku warszawiaków porównywalną z naszym kochanym pałacem kultury. Wtedy niszczono pomiki, kiedys niszczono pomniki, i jeszcze długo będzie sie niszczyło pominiki a ilość i tak jeszcze istniejących reliktów naszego Wielkiego Brata świadczy o tym że nie jest tak źle i wydaje mi sie że porównanie do talibów troszke przesadzone. Pałacu kultury jeszcze nikt nie zburzył, czerwonoarmistów z grobów nikt nie wyrzuca, Cytadela nadal czycha nad Warszawą itd.
        Gdzyby rzesza niemiecka zdąrzyła nam nastawiać pominków to też byś ich nie pozwolił burzyć, w końcu nie wszyscy niemcy byli ludobójcami ? Jednak część żołnierzy armii czerwonej także przyczyniła się do masowych wywózek na daleki wschód, aresztowań oraz egzekujcji obywateli Polskich. Dlatego poprostu niektórych ludzi te pominiki biją po oczach. Pozdrawaiam

      • krzyk58
        2 kwietnia 2016 at 18:14

        @Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy…

        Hmmm.Zacznę „od tyłu”, ŁASKAWCO…powiadasz nie jest źle.A są tacy którzy twierdzą że gorzej
        być już nie może – doganiamy w dziele wandalizmu
        i skarlenia umysłowego Taliban czy inny ISIS –
        zachodnie wynalazki…Rosjanie mogą również
        uznać że np.w Moskwie czy Irkucku katolicy są
        zdecydowaną mniejszością, dlatego mogli/mogą
        „walić” świątynie katolickie – nieprawdaż?
        Lecz drogi Panie,Rosjanie w przeciwieństwie do np.Polaków nigdy nie byli/nie są i nie będą
        małostkowi.Dlatego m.in. że TAM obowiązuje CYWILIZACJA ROSYJSKA (SŁOWIAŃSKA) a nie łacińska… poniatno?
        Cytadela czyha…a czy „dziś’ w wolnej
        solidarnościowo – katolickiej Polsce więzienia
        „wietrzą się”, nie, drogi Panie to był,jest i będzie w każdym systemie bat na
        zbuntowanych, element kryminalny – tak było i
        za czasów cytadeli,tak jest i będzie na wieki
        wieków. Amen.

        Pozdrawiam

      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
        2 kwietnia 2016 at 21:27

        Przecież wtej pięknej słowiańskiej Rosjii za czasów Związku Radzieckiego zniszczono rekordową ilośc jakichkolwiek świątyń i pomników przeszłośći. Nie było mowy o rzadnym szacunku.
        Wracając do Cytadeli, nie był to bat na element kryminalny i strikte więzienie tylko twierdza mająca uciszyć polskie dążenia niepodległościowe oraz uniemożlienie ponownego utracenia Warszawy w wyniku powstania ludności, tak jak miało to w miejsce w powstaniu listopadowym. Więznienia mają tylko trzymać ludzi w odosobnieniu nie są obiektem militarnym.

        Pozdrawiam

        ps. przepraszam za podwojny post miało być innaczej ;]

      • krzyk58
        3 kwietnia 2016 at 08:53
      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
        4 kwietnia 2016 at 17:12

        Znam Polską historie i wiem jak beznadziejne i naiwne były wszystkie nasze powstania. Niestey nie odnosi się to do tematu niszczenia komunistycznych pominków i dóbr „kultury” PRL. Przykro mi nie rozumiem co maił Pan namyśli i czego miały dowodzić te linki, proszę elaborować.

        Pozdrawiam

      • krzyk58
        4 kwietnia 2016 at 18:24

        @Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy
        Naprawdę dużo ludzi idzie w zaparte, iż zna
        historię Polski – nawet ci którzy zapoznali
        się z pracą Andrzeja N. „Dzieje Polski”… 🙂

        Podkreśla pan złośliwie kulturę PRLu jakoby
        „tam wówczas” nie było kultury …była za ‚pułkowników
        sanacyjnych”,gdy Polska była chora,jest aktualnie
        za solidaruchów – gdy Polski NIE MA.Talibowie i „mułłowie” z tzw. PI to barbarzyńcy, niewiele odstaja od nich banderowcy czy zazombieni
        polskojezyczni…tak,tak, Drogi Panie.Rozumiem.
        Bywa że dwa zdania powiedzą o człowieku więcej
        niż napisany życiorys… 🙂

      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
        5 kwietnia 2016 at 00:12

        Czy naprawde uważa Pan pominiki np dierżyńskiego czy Karola Świerczewskigo za dobra polskiej kultury ? W tym przypadku nie ma nawet mowy o burzeniu ich ale o przeniesieniu. Ciekawe wnioski pan wyciąga ale prosił bym zachowajmy „kulture” dyskusji.

      • krzyk58
        5 kwietnia 2016 at 08:39

        Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy

        Po pierwsze to nasza niedawna historia,
        burząc niszcząc „zapominając’ wystawiamy sobie
        świadectwo.Tzw.komuchy dążyły za wszelką cenę
        do wykreślenia lub przedstawiania w negatywnym
        świetle okresu II RP -przyznam że było co krytykować.
        Solidaruchy są wiernym odbiciem „niesłusznych czasów”.
        A jeszcze w kwestii miejsc pamięci…
        pomniki Naszej Wdzięczności Tym którzy polegli
        na Naszej Ziemi, – dzięki czemu możemy „być”
        tu i teraz – powinny dawać świadectwo prawdzie do końca świata i jeszcze jeden dzień dłużej.
        (Nic nie mam do np. niemieckich, niech sobie
        „będą’ – byle nie eksponowane)… co zrobimy gdy ‚przyjdzie czas” z masowo nabudowanymi
        pomnikami kultu jednostki? Burzyć będziemy
        czy tylko wstydliwie „przenosić”?

        Ps.Nazwiska,np.Dzierżyński, w języku polskim
        piszemy z „dużej literki’ i bez zbędnych,złośliwych
        rusycyzmów…

      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
        5 kwietnia 2016 at 18:03

        Pomniki te były znaczącym elementem propagandy komunistycznej, my własnie mieliśmy się czuć wdzięczni, nie bądźmy naiwni. Wszyscy wiemy jaki szacunek do jednostki pamował w Związku Radzieckim, miliony mężczyzn posyłanych na często bezsęsowną śmierć mówią same za siebie. Nie chcę odbierać tym ludziom ich chwały ale nie czuje sentymentu do tych pomników, zawsze wydawały mi sie kiczowate i budowane hurtowo w ilościach zatrważająćych (teraz jest tak np. z pomnikami Jana Pawła 2 co jest żenujące). Zresztą sam Pan napisał żę dzięki tym żołnierzom mamy taką Polskę jaką mamy jednocześnie narzekając na nią, a należy pamiętać że Armia Czerwona przyczyniła się do wybuchu 2 wojny światowej.

        Nikt nie zmienia historii bo taki jest fakt że rosjanie pogonili ztąd Niemców, ratując nam skóre ale nie róbmy z nich też aniołów zbawienia. Nie miał bym jednocześnie, nic przeciwko gdyby wybudowano im teraz pomnik (np. w Krakowie bo to miasto naprawde ocalili od zniszczenia) nie bijący tak patetyzmem i propagandą.

        Swoją drogą ciekawe czy stoją jeszcze jakieś pomniki bohaterskich sołdatów sowieckich „wyzwalających” Polskę wschodnią w 1939 i czy do nich miał by Pan taki sam stosunek, w końcu to też nasza niedawna historia ?

      • krzyk58
        5 kwietnia 2016 at 19:11
      • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
        5 kwietnia 2016 at 21:57

        Nie nazwę konstruktywną dyskusją przerzucanie się linkami… trudno. Chyba mogę uznać że się nie zgadzamy.

  8. wlodek
    1 kwietnia 2016 at 16:16

    U mnie na Śląsku są pomniki ofiar mieszkańcow,którzy zginęli w I Wojnie, oczywiście walcząc w szeregach Niemiec,napisy są po niemiecku, i nikomu to nie przeszkadza!A ssssss z IPN napewno przeszkodzi,skoro walczyli tylko wykleci!

    BŁAGAM – PROSZĘ O OSTROŻNOŚĆ. ROZUMIEM EMOCJE – UZYWAM W STOSUNKU DO TYCH LUDZI MOCNIEJSZYCH EPITETÓW, ALE TO SOBIE MOŻEMY W EMAILU PRYWATNYM TU NIE ! WEB. J.

    • YUZEK
      2 kwietnia 2016 at 00:05

      #włodek: cieszę się, że się ktoś ze Śląska ujawnił. Ale ja jestem ze Śląska Cieszyńskiego i my „stela” mamy zakodowane: żeby żyć trzeba przeżyć i żadne kretyństwo nam nie straszne. Przyzwyczailiśmy się.
      A osobiście uważam, że każda wojna nie zwyciężonych i pokonanych tylko SAME OFIARY
      #włodek>POZDRAWIAM.

  9. Inicjator
    1 kwietnia 2016 at 18:50

    Jeszcze 200 lat potrzeba, żeby zacząć cenić SWOJĄ PRZESZŁOŚĆ.

    Bo czymże jest historia?

    Historia to opowieść o przeszłości, dokonana przez HISTORYKÓW, ale nie polityków.

    Mamy do czynienia z antynaukowym podejściem do opowiadania o naszej przeszłości przez historyków, na polityczne zamówienia.

  10. daniel
    1 kwietnia 2016 at 20:43

    IPN = Inicjator Propagandy Nienawiści. Ta instytucja nie ma już niczego wspólnego z Polską. Polskojęzyczność przestała być wyznacznikiem polskości.

    • krolowa bona
      1 kwietnia 2016 at 22:51

      @daniel
      no wlasnie, @daniel „ujal”….
      To samo kosulowie polscy np.w Niemczech, ja sobie zadaje to pytanie od kilku lat po 100razy dziennie kim sa ci konsulowie i wlasnie IPN …, czy to reprezentanci polskiej racji stanu i polskuch obywateli ? Te kwestie dotycza mijej osoby tak zupelnie bezpisrednio, przez te kwestie to tylko przez reanimacje przywricono mi zycie, ja piekne akcje tychz konsulatow przezylam, do tych z IPN nie moglam juz dotrzec …moze dobrze, bo by mnie zywcem do trumny wpedzili …j.polski jak milosc, nie jedno ma imie ….

  11. rob
    1 kwietnia 2016 at 21:10
  12. rob
    1 kwietnia 2016 at 21:12

    Czy policja histeryczna już zapomniała, jaki był charakter niemieckiej okupacji?
    ODPOWIEDŹ W LINKU POWYŻEJ

  13. YUZEK
    2 kwietnia 2016 at 00:01

    sorki drodzy przyjaciele, ale Norwid miał powiedzieć: Polacy to 100 procent energii fizycznej i 3 procent inteligencji.
    Jacek Bocheński w 1988 napisał książkę: Dzieje głupoty w Polsce.
    Prof. Król: książka „Byliśmy głupi” tylko nie rozumiem, dlaczego Geremek miałby być lepszy niż Suchocka-parafianka. Komisję Majątkową by zlikwidował? Wątpię. Wycofałby religię ze szkół? Wolne żarty.
    Ewa Wiśniewska: rośnie drugie pokolenie przygłupów, ludzi pozbawionych wyobraźni.
    Marek Kościukiewicz: dłużej pozwolono nam być młodymi i GŁUPIMY.
    A tak na marginesie: Warsiawa to takie dziwne miejsce, z specyficznym ‚genius loci’: NAJWIĘKSZE KRETYŃSTWA JAKIE SPRAWIŁY NAJWIĘKSZE CIERPIENIA Polaków „pochodzą” z Warsiawy. Nie na darmo Sikorowski śpiewa: Nie przenoście nam stolicy do Krakowa.
    Coś mi się wydaje, że przyszłe pokolenia napiszą dodatkowe karty pt. „dzieje głupoty w Polsce”.
    A tak na marginesie: na głupocie innych (wielu) inni (nieliczni) mogą całkiem nieźle zarobić kilka groszy.

  14. wlodek
    2 kwietnia 2016 at 10:14

    Yuzek,miło mi,że Ślonska jest również Mykoła, kilka lat mieszkałem w Wiśle i to co pomagało mieszkańcom tych ziem żyć to różnorodność religijna i szacunek do inaczej wierzących nikt was nie nazywał ukrytą opcją niemieckości.Serdecznie pozdrawiam przedstawiciela pięknej i normalnej pracowitej Ziemi Cieszyńskiej.

  15. Kodłuch
    2 kwietnia 2016 at 10:58
  16. Kodłuch
    2 kwietnia 2016 at 11:55
  17. wlodek
    2 kwietnia 2016 at 15:27

    Niestety wszystkie te przymiotniki określają pana postawę , nie mówimy o Polsce po 1918 r,a o Polsce 2016r której gdyby nie Rosjanie po prostu by nie było .USAarmy nie było zainteresowane.!

    • krolowa bona
      2 kwietnia 2016 at 17:13

      @wlodek, 02.04’2016,15:27
      no wlasnie @wlodek ujal, ludzie kompletnie nie biora takiego „szczegolu” pod uwage, ze bawet ludzie czy tam spolecznosv swiatowa nie wiedzisla gdzie lezy Polska, przeciez cos 200 lat jej wogole nie bylo, potem tylko.na tak krotko zaistniala politycznie …nikomu nie zakezalo , by wogole sie Polska zainteresowac a Napoleon Bonaparte juz nue zyl, in potrzebowal Polski jsko stacji przed podbojem wschodu ….czego ludzie tak ciagle na tylko jednej kulawej nodze stoja, stac trzeba na dwoch nogach i to pewnie , zawsze w malym rozkroku …..a nie palic za soba wszystkie mosty …..co to za galopujaca glupota, a potem taki minister tak rozczarowany, ze wujek zza wody wogole nie wzial Polski pod uwage…poprzeklina sobie. publicznie , na psioczy na wujka a nie buerze pod uwage , ze sam zrobil kardynalbe bledy i to juz z zalozenia milosci i przyjazni, ktorej wogole nigdy jeszcze nie bylo …durok !!!

    • Nieobiektywny, tendencyjny, stronniczy ...
      5 kwietnia 2016 at 18:27

      Każdego opisują te przymiotniki bo kązdy ma swoje zdanie interes i poglądy polityczne.

      Gdyby nie systemy totalitarne nie było by tej wojny, to też taki mały szczegół do zapamiętania. I to właśnie symbole totalitaryzmu tak uparcie tutaj bronicie.

  18. wlodek
    2 kwietnia 2016 at 20:44

    Krzyku,gratuluje komentarza! Czy nie jest to wynik soku z brzozy? Pij i komentuj dalej.!Pozdro.

  19. Kodłuch
    3 kwietnia 2016 at 12:23

    WItam i dopowiadam…

    W związku z próbami zmiany historii Polski i świata jakie próbują czynić niepolskie i antypolskie władze, trafiłem na pierwszy powazny tekst który mówi o tym, że jezeli Polacy chcą zmienić historię to bardzo dobrze! Należy pójść tropem tej myśli i zmienic w związku z tym granice Polski!

    O Polsce. Czy rewizja historii jaką tworzą „nowe elyty” Polski spowoduje też rewizję granic?
    http://regnum.ru/news/cultura/2110355.html

  20. Adam
    3 kwietnia 2016 at 15:06

    Trwa akcja niszczenia pomników z czasów PRL. Zmieniane są nazwy ulic , cenzurowane i kontrolowane są archiwa. Pokolenie ludzi którzy pamiętają lata 40-te i 50-te powoli odchodzi. Teraz bez żywych świadków tamtych dni, zaczyna być możliwe pisanie nowej wersji historii .

    Nowa wersja histori Anno Domini 2016 :

    Polska nigdy nie napadała na sąsiadów . Litwa sama oddała Wilno Polakom , a Czesi Śląsk Cieszyński. Polacy w 1938 wcale nie współdziałali z Niemcami w rozbiorze Czechosłowacji. Churchill miał złe informacje ( pewnie jakiś złośliwy Polak mu je podsunął ). II RP była nadzwyczaj demokratycznym państwem , a J. Piłsudski rządził nią po wygraniu w demokratycznych wyborach. Nie było biedy i analfebetyzmu. Opieka zdrowotna była na najwyższym poziomie, darmowa dla wszystkich.

    W 1939 roku już ,już byśmy pokonali Niemców, gdy by nie ZSRR . ZSRR zabrał nam w 1939 ziemie gdzie dominowało Prawosławie, a przecież wszyscy prawdzi Polacy kochali Prawosławnych i w II RP budowano mnóstwo cerkwii .Ziemie te przecież przyznano nam na podstawie linii Curzona , która przez pomyłkę była narysowana nie tam gdzie potrzeba. Również Ukraińcy byli szczęśliwi w II RP. Mieli wielką autonomię i mogli uczyć się na swoich ukraińskich uniwersytetach . Dlatego to nie Ukraińcy dokonali Rzezi Wołyńskiej ,ale przebrani za nich ruscy oficerowie KGB.

    W czasie trwania IIRP nie było prześladowań Żydów. Stosunek Polaków do Żydów i przed i w czasie i po okupacji był wzorowy. Nie było żadnego Jedwabnego ani pogromów. A jeśli jakieś były- to również sowiecka prowokacja. Nie było też polskich szmalcowników , a Polacy w dużych oddziałach walczyli ramię w ramię i pomagali Żydom w ich powstaniu w Warszawie. Dali im też za darmo mnóstwo broni.

    W 1944 roku polski , bohaterski Żołnierz Wyklęty sam przegnał hitlerowskiego okupanta do Berlina. Sam wyzwolił Warszawę, Kraków , Oświęcim ( chociaż jest wersja , że akurat tam trochę nam pomogli Ukraińcy) i zorganizował władzę wspólnie z rządem londyńskim. Dopiero potem na Polskę napadli Sowieci i zdradziecko pomordowali Żołnierzy Wyklętych ( zostały w podziemiu jednostki które walczyly aż do zwycięstwa1989 roku) . Następnie sowieccy okupanci siłą zmusili miliony Polaków do wstępowania do PZPR. Tam też siłą wymusili na nich przyjęcie tzw. Ziem Zachodnich, części Prus i Gdańska. Polacy tego nie chcieli – więc siłą przewożono osadników , a na zachętę pozwolono im szabrować. 45 lat okupacji sowieckiej zdegenerowało polski Naród. Wtedy dopiero poznał smak wódki, nauczył się kraść i cwaniaczyć. Dawniej Naród był jak lilija czysty. Naród nauczył się też jak udawać entuzjazm i radość, ktorą widać na filmach archiwalnych z czasów odbudowy Polski i z pochodów 1-szo Majowych. Również odbudowa, elektryfikacja , walka z analfabetyzmem- to mit. Nic nie zbudowano podczas trwania PRL . Wszystko z papieru i kartonu. Nie było żadnych osiągnięc kulturalnych i sportowych . Kultura nastała dopiero wtedy gdy zaczęli pokazywać Big Brothera .Anna German to ruska , Lem i Wajda to Żyd, Niemen to Białorusin ,Krystyna Janda nie umie grać , Miłosz i Szymborska pisać , a reszta to agenci SB. Prawdziwa kultura liczy się od Dody i Ich Troje.

    Święty Jan Paweł Drugi sam zniszczył Imperium Zła jakim był ZSRR. Wskazał drogę całemu światu . Był wzorem dla wszystkich . Zwalczył plagę pederastów i pedofili wśród księży katolickich ….Itd itd .

    Pisanie nowej wersji historii jest bardzo ciekawe. , z tym , że trzeba zaczynać na nowo po każdym poważniejszym przewrocie. Będzie więc robota i dla następnych pokoleń.

    Rosja już napisała nową historię , więc mamy gotowy wzorzec z ktorego należy czerpać pełną garścią. Trzeba tylko Stalina zamienić na Piłsudskiego , a Putina na Kaczyńskiego. Rosjanie też wiele się piszą o powstawaniu z kolan i o tym jak niedźwieź broni w tajdze swój miód. Niedżwiedzia się podmieni żubrem a tajgę puszczą i będzie pasować.

    • wieczorynka
      3 kwietnia 2016 at 16:40

      Podpisuję się pod tekstem, świetny.

    • krzyk58
      3 kwietnia 2016 at 21:41

      Fajnie i niefajnie ujęte,ot choćby tu – w „mitycznem’
      Jedwabnem. Nie wyszła przyszywana NAM POLAKOM
      hutzpa’h .My wiemy iż niejacy „prezdęci”
      Najjaśniejszej w liczbie co najmniej trzech,pospołu ze środowiskami syjonistycznymi
      przyszywali NAM POLAKOM – Jedwabne…powróćmy pamięcią
      do września 39′, co, jak,i dlaczego…
      „Rosja już napisała nową historię , więc mamy gotowy wzorzec z ktorego należy czerpać pełną garścią. Trzeba tylko Stalina zamienić na Piłsudskiego , a Putina na Kaczyńskiego. Rosjanie też wiele się piszą o powstawaniu z kolan i o tym jak niedźwieź broni w tajdze swój miód. Niedżwiedzia się podmieni żubrem a tajgę puszczą i będzie pasować”…A TAK!!!!! A dodam jeszcze od siebie hasłem rzucę –
      precz z kołchoźniczą UE i takąż marną imitacją
      Układu Warszawskiego – NATO,co by dla jasności
      lewackich jewropejczyków…

  21. wlodeki
    3 kwietnia 2016 at 16:12

    Adamie,dodał bym zamach smoleński z winy Putina i ukryłbym
    fakt że w 1938 r 50% społeczeństwa nie umiało pisać ani czytać. Adamie twoje miejsce w IPN,masz robotę do końca życia żeby udowodnić że PRL to komuchy i złodzieje,a odbudowa kraju to wynik funduszy kościelnych i wujka z Ameryki!Pozdrawiam!

  22. Adam
    3 kwietnia 2016 at 17:03

    Nowa wersja historia bedzie musiała jakoś się zmierzyć z takimi problemami :
    1. trudno bedzie udowodnić , że to sami Polacy oswobodzili się od hitlerowskiej okupacji
    2. zanegować , że miliony Polaków wstąpiło bez przymusu w szeregi PZPR
    3. zanegować , że granice współczesnej Polski ustalił głównie Stalin.
    4. Zlikwidowac wszelkie pomniki komunizma tj. : Pałac Kultury im. Józefa Stalina w Warszawie czy Nową Hutę

  23. wlodek
    3 kwietnia 2016 at 19:46

    W Syrii w Palmirze zginął żołnierz który z ziemi koordynował naloty Rosjan.Został okrążony i podał koordynaty nalotu na siebie.!Cześć jego pamięci! A ile tak zginęło przy wyzwalaniu Polski?.Katolicka Polska o tym zapomniała?

  24. wlodek
    3 kwietnia 2016 at 21:09

    Drodzy Ślązacy w podziękowaniu za poparcie IPN wraz z PiSem zlikwiduje ślady socjalizmu w postaci, parku Chorzowskiego wraz z Stadionem im.Gen.J.Ziętka, Rondo im.E.Gierka,Spodek,Hutę Katowice,pozostałe kopalnie,Spodek,a później ukrytą opcję Niemiec!Gratuluje!

    • wieczorynka
      3 kwietnia 2016 at 21:59

      @ wlodek o swojej dużej sympatii do Górnego Śląska pisałam kilkakrotnie i cały czas podtrzymuję zdanie. Wiem, że Ziętek ma duże zasługi dla Śląska nawet potrafił przeciwstawić się władzom w Warszawie i dopiął swego. A propos „Spodka” mój partner kiedyś tam pracował – robił jakieś dekoracje gdy były imprezy na lodowisku. Wlodku rozumiem Twoją gorycz słuszną zresztą, Śląsk przez centralę był zawsze traktowany po macoszemu. Pozdrowienia z Warmii i Mazur.

    • wieczorynka
      3 kwietnia 2016 at 22:12

      wlodek, na Śląsku ludzie chodzą po ziemi, zatem nie da się tak łatwo zburzyć wieloletniej tradycji. Większość nie głosowała na PiS tylko przeciw PO lub wcale.

  25. wlodek
    4 kwietnia 2016 at 07:21

    Wieczorynko,pełna zgoda ,z mojej strony gorzka prowokacja,chociaż kto to wie? Czarny Śląsk pozdrawia zieloną Warmię i Mazury!

  26. wlodek
    5 kwietnia 2016 at 07:36

    Nieobiektywny……………,myślałem że p.Adam i p.krzyk jasno dał panu do zrozumienia,że barbarzyńskie metody rozprawy z historią to absurd, a pan swoje,dzisiaj świerczewski ,jutro Gierek i Ziętek ,a pojutrze że w cale nie było PRL!Naród który wymazuje swoją nawet trudną historię jest bez perspektyw!Skończ pan wstydu oszczędź!!!

  27. wlodek
    5 kwietnia 2016 at 19:14

    Panie nieobiektywny…….,ciszej nad tymi pomnikami, niech PAN porówna osiągnięcia PRL z osiągnięciami 20 lat styropianu i weźmie pod uwagę punkt startu to będzie odpowiedź czy będą pomniki poświęcone kapitalizmowi.Skoro g…i kamieni kupa!Wykreśl te przymiotniki i weź się za ocenę dnia dzisiejszego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

More Stories From Historia

About krakauer,

Scroll Up